TRANSBALTICA 2025

Співробітники кафедри доц. Овер’янова Лілія та Рябов Євген та здобувачі Нещерет Володимир та Подоляк Андрій взяли участь у 16th International Conference TRANSBALTICA 2025: Transportation Science and Technology (September 18–19, 2025, Vilnius | Klaipėda, Lithuania)
Була представлена доповідь “Обґрунтування раціонального режиму роботи гібридної енергетичної установки дизель-поїзду”
Для ефективного використання гібридних енергетичних установок на рухомому складі необхідне визначення раціональних режимів їх роботи. У якості критерію, за яким визначається ефективність роботи, доцільно використовувати витрату пального.
У роботі запропоновано використання порівняльної витрати пального, яке витрачається для генерування однієї кіловат-години енергії при різних способах живлення навантаження.
Розглянуто живлення тягової системи безпосередньо від дизель-генератора та від накопичувача енергії, який попередньо заряджався від дизель-генератора. На прикладі дизель-поїзда ДЕЛ-02 показано, що при живленні від накопичувача енергії порівняльна витрата пального на нульовій та першій позиції контролера машиніста становить 0,234 г/кВт·год і є нижчою, ніж витрата пального при безпосередньому живленні від дизель-генератора, яка дорівнює 0,3 г/кВт·год. Тому на нульовій та першій позиціях контролера машиніста живлення тягової системи дизель-поїзду доцільно здійснювати від накопичувача енергії. На інших позиціях контролера машиніста живлення необхідно здійснювати від дизель-генератора, оскільки у цьому випадку порівняльна витрат пального буде нижчою.
Вказаний метод, який враховує витрату пального для генерування однієї кіловат-години енергії при різних способах живлення навантаження, дозволяє провести визначення раціонального режиму роботи гібридної енергетичної установки і може бути поширений на інший рухомий склад.

Поділитись: