Нові можливості для вітчизняного бізнесу на ринках ЄС

2014423173935Коротко про результати семінару для підприємців “Нові можливості для вітчизняного бізнесу на ринках ЄС”, який був проведений міжнародним бізнес-центром 23 квітня. Приводом для семінару стало запровадження автономних торгівельних преференцій для України з боку ЄС. Семінар відвідали близько ста п’ятдесяти учасників, з яких щонайменше сто – представники бізнесу. Це свідчить про значний інтерес харківських підприємців до можливостей виходу на ринки ЄС. Також деякі учасники семінару сформулювали свої побажання, які в подальшому будуть використані при розробці рекомендацій для Міністерства економічного розвитку та торгівлі, Харківської ОДА, Харківської ТПП.

Мета семінару: ознайомитися з можливостями та особливостями виходу на ринки Євросоюзу для підприємств малого та середнього бізнесу, які виникають у зв’язку з відміною ЄС з 23 квітня 2014 митних зборів для українських експортерів.

Серед експертів, які виступили перед учасниками семінару, були:

– Антон Зінчук, асоційований партнер ILF, глава комітету бізнесу і права EBA
– Світлана Стріляна, голова правління ПАТ “Харківське АТП № 16363”
– Джон Шморгун, президент аграрної компанії  AgroGeneration
– Олександр Соломащенко, директор відділення «Харківська РД АТ «Златобанк»
– Ольга Болібок, директор Німецького центру бізнесу і туризму
– Михайло Ковальов, менеджер з маркетингу та розвитку, бюро Верітас
– Олександр Смирнов, керівник відділу сертифікації МНС Груп

Співорганізаторами та партнерами семінару були Харківська обласна державна адміністрація, Харківський клуб підприємців, Агентство “Експерт-плюс”, компанія Envion software, компанія ILF, медіа-проект KharkivToday, European Business Association, Німецький центр бізнесу і туризму, UBC Group, ВАТ “Харківське АТП № 16363”, Асоціація приватних роботодавців та Bureau Veritas.

Топ 3 труднощі для експорту продукції на ринки ЄС, які зазначили учасники:
1. Сертифікація продукції згідно стандартів ЄС
2. Пошук партнерів на ринках ЄС
3. Просування продукції компанії на ринках ЄС

Серед найзагальніших висновків щодо першочергових потреб бізнесу: широка інформаційна кампанія, спеціалізовані заходи, розбудова кластерної співпраці, моніторинг існуючих проблем в розвитку співпраці з ЄС та вибудовування механізмів усунення цих проблем.

Першочергові очікування підприємців щодо підтримки у виході на ринки ЄС від Міністерства економічного розвитку та торгівлі:
• Спрощення умов ведення бізнесу
• Спрощення оподаткування, бюрократичних процедур
• Компенсація витрат на просування
• Організація бізнес-зустрічей у формі конференцій, форумів
• Організація відкритих зустрічей та контактів з торгівельно-промисловими палатами ЄС
• Створення позитивного іміджу українських виробників у світі та ЄС зокрема
• Просування бренду України
• Об’єднання підприємств-експортерів в союзи та допомога їм на державному рівні
• Компенсація виставкової діяльності на ринках ЄС
• Програми пошуку потенційних клієнтів, просування продукції в ЄС
• Інформаційна підтримка
• Сприяння в транспортуванні збірних вантажів та неповних вантажних партій

Від Харківської обласної державної адміністрації:
• Спрощення процедур
• Припинення тиску на підприємства у вигляді різноманітних перевірок, що зробить підприємства більш конкурентоспроможними за рахунок зменшення собівартості
• Сприяти створенню та розвитку підприємств, які орієнтовані на експорт; звільнити ці підприємства від підвищеної бюрократично-контролюючої уваги
• Інформаційна підтримка

Далі передбачається прописати дорожню карту виходу підприємств на ринок ЄС та визначати основні механізми підтримки для кожного етапу. Окремо треба розробляти рекомендації та механізми для аграрного сектора й машинобудування.