Забезпечення якості освіти

Політика університету у сфері якості спрямована на забезпечення якості надання освітніх послуг шляхом поліпшення науково-методологічної, педагогічної та методичної майстерності науково-педагогічного складу, впровадження інноваційних технологій навчання, зміцнення матеріальнотехнічної бази університету, використання прогресивних інформаційних технологій, результатів фундаментальних і прикладних наукових досліджень з урахуванням потреб ринку, освітніх послуг і ринку праці.

Відділ забезпечення якості освітньої діяльності є структурним підрозділом Національного технічного університету «Харківський політехнічний інститут», який займається забезпеченням якості освітньої діяльності та якості вищої освіти в Університеті згідно з вимогами Закону України «Про вищу освіту», нормативно-правових документів Міністерства освіти та науки України, нормативних документів Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти, серії ДСТУ ISO 9000, а також рекомендацій щодо забезпечення якості в Європейському просторі вищої освіти.

Відділ забезпечення якості освітньої діяльності НТУ «ХПІ» створено за ініціативою Ректора (Наказ № 370 ОД від 30.08.2016 р.). Структурний підрозділ підпорядковується Ректору та проректору з науково-педагогічної роботи.

Відділ забезпечення якості освітньої діяльності  працює на підставі положення, що введено в дію наказом № 133 ОД від 28.02.2020 р.

Основна мета

Розробка, забезпечення функціонування та оптимізація Системи управління якістю освітньої діяльності в Університеті відповідно до вимог національних та міжнародних стандартів.

Основні завдання

  1. Координація діяльності з розробки, впровадження та підтримки функціонування системи управління якістю в Університеті відповідно до вимог ДСТУ ISO 9001:2015.
  2. Інформаційно-методичний супровід управління документами Системи управління якістю на всіх етапах.
  3. Організація навчання персоналу Університету з метою засвоєння Системи управління якістю та введення її в дію відповідно до потреб МОН України та згідно зі стандартами.
  4. Контроль за функціонуванням Системи управління якістю в Університеті.
  5. Організація внутрішніх та зовнішніх аудитів Системи управління якістю.
  6. Організація сертифікації Системи управління якістю у національних органах сертифікації.
  7. Забезпечення своєчасного прийняття керівництвом Університету коригувальних та запобіжних дій, необхідних для усунення (попередження) невідповідностей в організації процесів Університету, які впливають на якість надання освітніх послуг.
  8. Забезпечення електронного доступу до документів Системи управління якістю, що розміщені на офіційному сайті Університету.
  9. Надання консультаційних, інформаційних послуг у сфері управління якістю освітньої діяльності.

Система управління якістю освітньою діяльністю

Перевагами впровадження та використання системи управління якістю в діяльності університету є:

  • підвищення якості надання освітніх послуг, поінформованості про це та врахування потреб і очікувань замовників та споживачів;
  • впорядкування і регламентування (виконання послідовності дій відповідно до затверджених процедур) діяльності;
  • можливість підвищення рівня внутрішнього документообігу, чіткішого розподілу повноважень, завдань та відповідальності через прописування процесів і управління ними;
  • раціональне та ефективне використання ресурсів, особливо людських;
  • система управління якістю є дієвим механізмом укріплення конкурентоздатності університету.

Система управління якістю НТУ «ХПІ» створена та удосконалюється завдяки співпраці з Органом з сертифікації систем управління Державного підприємства «Харківський регіональний науково-виробничий центр стандартизації, метрології та сертифікації».

На підставі результатів аудиту системи управління якістю 29 листопада 2017 року, 30 листопада 2020 року, 04 грудня 2023 року Університет отримав Сертифікат на систему управління якістю стосовно надання послуг у сфері вищої освіти; наукового досліджування та експериментального розробляння, яким підтверджено що Система управління якістю НТУ «ХПІ» відповідає вимогам ДСТУ ISO 9001:2015.

Сертифікат ДСТУ ISO 9001:2015 – це, перш за все, «візитна картка НТУ «ХПІ», яка гарантує, що всі процеси, що функціонують в університеті, керовані і перебувають під контролем керівництва. Принципи і вимоги ISO 9001 загальновизнані у світі. Тому, якщо заявити про наявність Сертифікату, нас зрозуміють у будь-якій країні світу, що збільшує перспективи університету щодо контактів з потенційними грантодавцями та інвесторами.

Необхідність наявності сертифікованої системи управління якістю в НТУ “ХПІ” експерти НАЗЯВО відносять до позитивної практики: “… Системне приведення всіх складових освітнього процесу як в цілому в університеті, так і на освітню програму безпосередньо, реалізація ДСТУ ISO 9000:2015 «Системи управління якістю», від індивідуальних планів підготовки здобувачів вищої освіти до дипломів, які вони отримують…”

Сертифікат на систему управляння якістю

 

 

Сертифікат на систему управління якістю 2023
Сертифікат на систему управління якістю 2023

 

 

Certificate of quality management sistem 2023

 

 

 

 

Сертифікат на систему управління якістю 2020
Сертифікат на систему управління якістю 2020

 

 

 

 

Сертифікат на систему управління якістю 2017
Сертифікат на систему управління якістю 2017