Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут"

Ігрове проектування





Незважаючи на усі складності навчального процесу цього року (наша країна у стані війни; проблеми з електропостачання; нестабільний мобільний зв’язок та інтернет; робота на відстані-онлайн; обмеженість доступу до потужних комп’ютерів, на яких встановлено сучасне програмне забезпечення), викладачі та студенти всіх курсів активно працюють та відкривають нові форми та методики навчання.


29 листопада 2022 року вперше відбулось ігрове проектування з курсу «Основи проектування електронних пристроїв», де брали участь 7 команд: 6 команд студентів 2 курсу та 1 команда студентів прискореного навчання. Працюючи над проектами протягом семестру студенти не тільки здобули та опрацювали вміння та навики 3D конструювання приладів та систем в програмі SolidWorks, а ще здобули та розвинули соціальні компетентності. Працюючи в командах та знаходячись у різних куточках України та закордоном, учасники проявляли свою відповідальність, наполегливість, комунікабельність та взаєморозуміння. Та в результаті були створені дуже цікаві та креативні проекти, де студенти змогли розкрити свій інноваційний та творчий потенціал, різні підходи у вирішенні інженерних задач. Слід зазначити комплексність проектів. Цікаво було спостерігати за тим, що 3D моделі – рухливі, тобто всі проекти виконані з можливістю візуалізувати (змоделювати) характер руху рухомих частин збирання.


На презентації проектів були присутні не тільки викладачі кафедри «Промислова і біомедична електроніка», а і гості з різних структур НТУ «ХПІ».


Відгук директора Міжгалузевого інституту післядипломної освіти НТУ «ХПІ» Стисло Богдана Олександровича:

«Сьогодні використання ігрових підходів під час проведення занять у закладах освіти – популярний тренд, що дозволяє не лише активізувати творчу діяльність здобувачів освіти, а й зацікавити їх у вивченні дисципліни. Надзвичайно приємно усвідомлювати, що саме наш університет стояв, практично, у витоків цього напряму! І наша кафедра має свої, власні напрацювання: адже свого часу саме тут майбутні інженери в ігровій формі виконували свої курсові проекти під керівництвом Олега Павловича Котлярова та Івана Івановича Чикотила. Їх досвід, набутий та помножений і сьогодні використовується викладачами кафедри!


Цьогоріч, викладачі дисципліни «Основи проектування електронних пристроїв» – Ольга Анатоліївна Бутова та Марина Геннадіївна Саминіна також доєдналися до «команди гейміфікаторів», і вже 29 листопада відбувся конкурсний захист робіт їх студентів, де команди презентували 3D-моделі своїх розробок. Під час демонстрації результатів – найцікавіше спостерігати як студенти із захопленням розповідають про свій проект, над яким працювала їх команда протягом всього семестру, відстоюючи власні технічні рішення.


За «легендою», кожна з проектних груп мала не лише виконати технічну роботу – створення моделі, а й спробувати переконати умовного інвестора у привабливості «власного підприємства». Виконання спільного колективного завдання дозволяє набути не лише професійних, а й необхідних сучасному інженеру над професійних навичок: таких як комунікабельність, креативне мислення, гнучкість розуму та стресостійкість…


Дякую викладачам за організацію навчального курсу саме в такому форматі, і можу впевнено сказати: досвід, який був набутий студентами під час гри – залишиться з ними на довгий час!»


Думка доцента кафедри «Промислова і біомедична електроніка» Шишкіна Михайла Анатолійовича: «Ігрове проектування – це завжди очікування неформального підходу до учбового процесу, що надихає студентів на нестандартні рішення та пропонування цікавих проектів. Не стало винятком і запропоноване в цьому році змагання ігрових проектів за дисципліною «Основи проектування електронних пристроїв». Я з дійсним інтересом слухав, як в програмі SolidWorks були створені такі різні конструкторські рішення, як корпус автомату АК-47, дуже деталізовані планетарний редуктор та турбокомпресор для автомобілю, домкрат, модель, кальяну, комп’ютерна миша та прес для віджиму соку. Всі проекти супроводжувались цікавими презентаціями та анімаціями. В підсумку можу сказати: керівники проекту разом зі студентами виконали велику працю і результат виявився дуже гарним. Виконання нестандартних проектів і дух змагання дозволили отримати душе впевненні результати і досвід, що безумовно буде на користь студентам в подальшому».


Подібні проекти допомагають студентам набиратися знань та вмінь, щоб потім з успіхом застосувати їх на практиці. Крім того, створені 3D моделі можуть бути використані при подальшому навчанні в курсах конструкторської підготовки.

 

Календар

March 2024
M T W T F S S
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031