Ігрове проєктування

Ігрове проєктування як  метод активізації навчального процесу:

  1. Ігрове проектування передбачає роботу студентів в групах. Таким чином, виконуючи розрахунки разом, студенти допомагають один одному, мають можливість оцінити правильність результатів, обговорюють план представлення результатів розрахунків, доповіді, презентації.
  2. Ігрове проектування і ігрові заняття підвищують інтерес студентів у навчанні, бажання зробити кращу доповідь, краще показати себе перед сокурсниками і викладачами.
  3. Публічна доповідь дозволяє отримати досвід виступу перед аудиторією, побороти первинний страх, а відповіді на різні питання, обговорення дозволяє підвищити впевненість у своїх силах (при добрій підготовці) або зрозуміти свої недоробки. Також це є гарною підготовкою до захисту дипломних проектів або дипломних робіт.

        З 2013 року на кафедрі турбінобудування проводяться ігрові заняття  з дисципліни  «Тепло і масообмінні процеси, апарати та установки» за результатами курсового проектування по темі «Проектування рекуперативного теплообмінного апарата».

Студенти представляють презентації та доповіді за результатами виконання чотирьох групових проектів:

  • «Проектування економайзеру котельного агрегату»
  • «Проектування пароперегрівача котельного агрегату»
  • «Проектування підігрівача повітря котельного агрегату»
  • «Проектування теплообмінника типа «труба в трубі»

В ігровому занятті приймають участь студенти груп 3, 4 та 5 курсів та  викладачі кафедри турбінобудування. В результаті ігрового проектування студенти вчаться працювати в колективі, відповідально підходити до поставленого завдання і до термінів виконання проекту, представляти і аналізувати результати своєї роботи. Публічний захист проекту є гарною підготовкою до захисту бакалаврського дипломного проекту.

Організація ІП:
Група розбивається на 4 підгрупи, кожна з яких виконує своє завдання на проектування: тепловий конструкторський та гідравлічний розрахунки одного із 4 типів теплообмінних апаратів.
Підсумком ІП є захист проекту перед групою студентів та викладачами в аудиторії за допомогою сучасних технічних засобів: проектора, ноутбука, великого екрану. Подання виконується у вигляді презентації з 8-10 слайдів, яка включає загальні поняття про теплообмінники, область застосування та конструкцію обраного теплообмінного апарату, порядок теплового та гідравлічного розрахунку, результати розрахунків та висновки. Оцінка виставляється після колективного обговорення.

Алгоритм ІП:
1. Розбивка на групи по 2-3 особи
2. Вибір теплообмінного апарату та отримання вихідних даних для проектування
3. Виконання теплового та гідравлічного розрахунків, отримання конструктивних характеристик та габаритних розмірів теплообмінного апарату, виконання креслення. (У консультативному режимі з викладачем).
4. Підготовка презентації у Power Point з використанням матеріалів із рекомендованої літератури, Інтернету та виконаних розрахунків.
5. Публічна захист проекту: доповідь, відповіді питання.
6. Обговорення результатів захисту, виставлення оцінок курсового проектування.