Колективні форми освіти
Ігрове проєктування (ІП) – одна з колективних форм освіти. Проводиться у формі ділової гри, бувши першою її стадією (відсутня стадія імітаційного моделювання виконання проєкту або плану, розроблених на першій стадії). Призначено для активізації навчання проєктуванню в технічних навчальних закладах, проєктуванню в широкому сенсі – в будь-яких навчальних закладах. З позицій цілей освіти ІП призначено для:
- виховання учнів в умовах колективної, наближеною до професійної діяльності: прищеплення почуття обов’язку перед колективом, пошуку шляхів вирішення конфліктів і розбіжностей в колективі, прищеплення почуття колективізму і націленості на вирішення завдань, що стоять перед колективом і т.д.;
- підготовки учнів до роботи у виробничому колективі: діловий, організаторської, комунікативної, узгодженої, активної, міждисциплінарної, проєктивної, дисциплінованою і т.д.;
- розробки закінченого виробу або процесу (турбіна, двигун, помпа, прилад, технологічний процес та ін.);
- розвитку творчих (креативних) здібностей учнів на основі їх природних задатків.
Колектив розробників моделює діяльність конструкторських або технологічних підрозділів в умовах змагання з підбиттям підсумків на засіданнях технічних рад (конкурсних захистах) або презентаціях. Індивідуальна робота учнів природним чином поєднується з колективною і враховується за допомогою системи автооцінки результатів роботи. ІП застосовується на спеціальностях, випускники яких призначаються для колективної, а не індивідуальної роботи.