Кожного року на заключному занятті з курсу «Вступ до спеціальності» студенти 1 курсу роблять презентації на тему «Сучасні напрямки електроніки».
Навіть масовані ракетні удари по території України 23 листопада 2022 року лише відтермінували цю подію. Вже 3 грудня 2022 року, попри часті відключення електроенергії, нестабільний зв’язок та тисячі кілометрів відстані між учасниками, тригодинний марафон онлайн було проведено.
В цьому році в заході брали участь студенти чотирьох академічних груп 1 курсу спеціальності 171 «Електроніка», включно з одинадцятьма студентами, що навчаються у Німеччині за програмою подвійних дипломів DSG_2 між НТУ «ХПІ» та Магдебурзьким університетом ім. Отто-фон-Геріке.
Розробка такого проекту допомагає студентам 1 курсу:
По-перше, ознайомитися з сучасними напрямками електроніки, зрозуміти, що ми користуємося електронними приладами щодня. Включаємо телевізор, перевіряємо телефон, натискаємо кнопку на брелку автосигналізації, дивимося на екран камери і тощо. Кожен електронний прилад та апарат складається з блоків, усередині яких – величезна кількість елементів: дроти та роз’єми, резистори та транзистори, друковані плати… «Розумними» гаджетами керує їх електронний «мозок» – мікросхеми. Тобто, електроніка повсюди!
По-друге, робота в команді під час створення презентацій допомагає розвинути загальні компетентності або soft skills, не пов’язані з конкретною професією, це скоріше особисті якості, які допомагають у роботі. Soft skills визначають здатність легко та ефективно будувати стосунки з іншими людьми (комунікабельність), організовувати свій час та розставляти пріоритети, проявити наполегливість, взаєморозуміння. А також під час онлайн-навчання подібні завдання допомагають більш познайомитися з співгрупниками та можливо допомогти один одному.
В третє, навчитися досліджувати певну тематику, знаходити та обробляти інформацію, далі правильно та цікаво презентувати, використовуючи інструменти та можливості програми PowerPoint. Тобто створити пітч (pitch) ‑ коротку структуровану презентацію проекту.
Зі слів учасників, підготовка та участь у презентаціях – «це цікавий досвід», який у деяких студентів був вперше. Такий досвід у подальшому допоможе їм вдало презентувати будь-яку роботу та дипломний проект.
Проведення підсумкового заняття в такому форматі – це мотивація для студентів до подальшого навчання, розвитку hard skills (професійних знань та вмінь) та підвищення інтересу до обраної спеціальності.