Цифрова освіта та інновації в управлінні: Досвід Університету Страсбурга у межах DigiUni Training

Університет Страсбурга, Франція, активно впроваджує інноваційні підходи до цифрової освіти та управління, демонструючи найкращі практики в рамках DigiUni Training. Тренінг на тему «Мережа університетів для покращення можливостей управління та розвитку» включав триденні тематичні семінари та круглі столи з обговорення кращих практик, апробованих на факультеті католицької теології та факультеті мов. Мета заходу полягала у вивченні сучасних підходів до організації дистанційного навчання, використання цифрових технологій та покращення управлінських процесів в університеті.

Особливу увагу було приділено кращим практикам дистанційного навчання, які застосовуються на факультеті католицької теології. Цей факультет використовує подвійну акредитацію національних дипломів (Французька держава та Святий Престол), що дозволяє випускникам отримувати Канонічний ступінь бакалавра Святого Престолу і Державний ступінь бакалавра або магістра. Мета дистанційного навчання полягає у забезпеченні освіти, яка враховує індивідуальні та церковні вподобання студентів, надаючи тісну підтримку протягом усього навчання. Основні виклики включають підтримку залученості студентів, персоналізацію темпу навчання, забезпечення взаємодії між викладачами та студентами, а також пропонування високоякісного контенту з урахуванням наукового підходу та особистих потреб студентів. Основною платформою для дистанційного навчання є Moodle, а також Pegase та інші цифрові технології.

На факультеті мов дистанційне навчання дозволяє здобувати мовні навички без фізичної присутності в університеті. Використовується онлайн-платформа Moodle, що забезпечує відеоконференції, дискусійні форуми та доступ до цифрових ресурсів, таких як подкасти, відео та інтерактивні підручники. Особливу увагу приділяють взаємодії між викладачами та студентами, а також персоналізації темпу навчання відповідно до можливостей кожного студента.

AlsaCalcul HPC Center у Страсбурзі відіграє ключову роль у наукових дослідженнях, забезпечуючи високопродуктивні обчислення (HPC). Центр має потужну інфраструктуру з 14260 ядер, 280 графічних процесорів, 89 ТВ оперативної пам’яті та 2.52 РВ загальної пам’яті. Національна екосистема високопродуктивних обчислень у Франції включає чотирирівневу ієрархічну структуру, яка забезпечує обчислювальні ресурси для громадських досліджень, приватно-державного партнерства та приватних досліджень.

Особливу увагу під час тренінгу було приділено ролі цифровізації в EPICUR Alliance – Альянсу європейських університетів, створеного у 2019 році, що об’єднує 9 університетів з 7 країн та використовує для викладання 6 мов. В EPICUR впроваджуються цифрові технології для розширення міждисциплінарної освіти, створення багатомовних європейських класів, удосконалення гнучкості програм студентської мобільності та створення міжвузівського містечка. Використовується онлайн-платформа для комунікації (Interconnect LMS), що забезпечує адміністративну цифровізацію, змішані та гібридні моделі навчання, а також персоналізоване навчання за допомогою AI, AR, VR.

У рамках EPICUR Digitalization реалізуються три основні напрямки:

  1. Створення онлайн-платформи для комунікації,
  2. Адміністративна цифровізація через електронний секретаріат,
  3. Моделі змішаного та гібридного навчання для організації гібридних класів.

Основною вимогою для інновацій та цифрової трансформації у вищій освіті є інтероперабельність, яка забезпечує взаємодію між локальними LMS та CMS університетів у спільній системі доступу до ресурсів. Інтероперабельність реалізується через уніфікований доступ до системи через єдиний вхід за допомогою облікового запису конкретної установи та засобів MyAcademic і ID/EduGAIN.

Університет Страсбурга демонструє високий рівень впровадження цифрових технологій в освіту, зберігаючи високу якість навчання та індивідуальний підхід до кожного студента. Використання сучасних LMS-платформ, високопродуктивних обчислень та інноваційних моделей навчання забезпечує ефективність освітнього процесу та підвищує конкурентоспроможність випускників на ринку праці.

Досвід Університету Страсбурга може стати орієнтиром для впровадження найкращих практик цифрової освіти в Україні, сприяючи підвищенню цифрових компетенцій викладачів і студентів та інтеграції української освіти в європейський освітній простір.

Матеріали презентацій доступні за посиланням:

Поділитись: