Цифрове навчання та інноваційні освітні практики в Університеті Кельна

Університет Кельна активно впроваджує інноваційні методи цифрового навчання, використовуючи сучасні системи управління навчальними процесами, новітні технології штучного інтелекту (AI), доповненої та віртуальної реальності (AR, VR), а також практики мікроакредитації. На тренінгу в Університеті Кельна розглядались питання створення оптимізованих за ресурсами та функціоналом систем управління цифровими ресурсами, впровадження мікромодулів для здобуття спеціалізованих компетентностей, а також застосування новітніх технологій для створення контенту. Окрему увагу приділили контролю та моніторингу якості реалізації завдань у межах проєкту DigiUni.

Проект «Стійке створення цифрового майбутнього за допомогою інформатики» продемонстрував можливості створення ігрового цифрового контенту за допомогою математичних підходів. Особливу увагу приділили використанню теорії цифрових автоматів для розробки розвиваючих ігор та освітнього контенту, що є актуальним з огляду на проблеми в освітніх програмах середньої школи та недостатність викладацьких кадрів.

Центр компетенції електронного навчання Університету Кельна продемонстрував архітектуру цифрової екосистеми, яка об’єднує різні системи в єдине навчальне середовище. В Університеті використовується система ILIAS, пов’язана з регіональним обчислювальним центром (RRZK). Всі системи підключені до системи управління ідентифікацією UniKIM. Це забезпечує автоматичний перенос даних курсу з KLIPS (система управління кампусом) в ILIAS, зберігаючи синхронізацію між викладачами та студентами. Інтегрована система Opencast дозволяє автоматично записувати події в лекційних аудиторіях та надавати цифрові навчальні відео.

У структурі ILIAS виділяють чотири компоненти:

  • Digitale Lernwelt – понад 5000 курсів, створених через інтерфейс ILIAS-KLIPS;
  • EduLabs – інстанції для співпраці та інновацій;
  • EA-Flex – автоматизація та цифрова безпека оцінювання;
  • Self-Assessment – модулі для тестування.

Проект EUniWell – Європейський університет добробуту фокусується на інноваціях та передачі знань у контексті екосистеми ILIAS/LMS. До 2030 року проект розвиватиметься в трьох напрямках: Голос за благополуччя, Європейський університет, Спільноти заради благополуччя.

Воркшоп «Як створити хорошу LMS?» дозволив учасникам вивчити переваги командної роботи, особливості перевірки та взаємоперевірки концепцій і матеріалів, а також відповідальність за якість створеного контенту. Окрему увагу приділили цифровим та гібридним форматам викладання, таким як «перевернутий клас» і середовище HyFlex, що дозволяють гнучко поєднувати онлайн- та офлайн-навчання.

Центр високопродуктивних обчислень (HPC) Кельнського університету RAMSES, запущений у 2024 році з піковою продуктивністю 100 TFLOPS/с, використовується в дослідженнях та навчанні. Важливим є проект співпраці з Рурським університетом Бохума, присвячений розробці та розгортанню інфраструктури AI на основі відкритих моделей, а також забезпеченню безпечних і надійних систем (LLM, RAG, плагіни LMS).

Мікроакредитація та забезпечення якості в Університеті Кельна вважаються новою моделлю, яка доповнює традиційні ступені. Вона дозволяє отримувати спеціалізовані компетенції шляхом освоєння мікрокредитів, що відповідають суспільним, особистим або ринковим потребам. Мікроакредитація включає чітко визначені стандарти оцінювання, є машинозчитуваною та відповідає технічним стандартам. Зазначено три можливі варіанти мікрокредитування:

  1. Одиничний кредит для конкретної навички;
  2. Мікропрограма з кількох мікрокредитів;
  3. Лінійна модульна структура з багатьма навчальними мікрокредитами, що дозволяють набути певний досвід і отримати «великий» мікроакредитаційний ступінь.

Впровадження плану контролю та моніторингу якості проектів у межах DigiUni базується на цілісному підході до забезпечення якості, де оцінюються:

  • Ефективність проекту (завдання та підзадачі в робочих групах);
  • Якість результатів проекту (навчальні матеріали, курси, модулі електронного навчання, звіти).

Заключний воркшоп передбачав застосування мікронавчання на основі змісту попередніх тренінгів у невеликих командах. Також був проведений майстер-клас із використання H5P для розробки програмних продуктів, а також Generative AI для створення контенту цифрової освіти.

Університет Кельна демонструє передові підходи до цифрового навчання, мікроакредитації та забезпечення якості освіти. Завдяки інноваційним методам, таким як змішане навчання, використання AI, AR, VR, а також гнучким формам мікроакредитації, університет продовжує зміцнювати свої позиції як провідного навчального закладу в Європі, що відповідає сучасним викликам цифрової освіти.

Поділитись: