Автор проекту: Олександр Тарасенко

Сучасний стан енергетики України характеризується високою вартістю та дефіцитом традиційних видів палива, таких як природний газ та вугілля. Тому питання раціонального використання паливно-енергетичних ресурсів на промислових підприємствах є особливо актуальним. Також велика увага приділяється питанням реконструкції та модернізації теплоенергетичного обладнання, зокрема котельних установок.
Студенти є представниками проектної організації перед якої стоїть завдання провести модернізацію котельної установки з метою підвищення ії енергоефетивності. Необхідно на підставі отриманих даних обрати оптимальний варіант реконструкції, що дозволить підвищити рівень енергозбереження під час роботи котельної установки.
Ролі учасників
В ході ділової гри учасники виконують роль так, як самі вважають за потрібне, при цьому вони можуть дозволити собі імпрвізацію, виходячи зі свого бачення заданої ролі. Як правило, на таких ігрових заняттях учасники грають або самих себе, демонструючи свій стиль, цінності, компететність, емоційну культуру, або наслідують когось із тих, кого добре знають.
Мета, задачі та очікувані результати заняття або проєкту
Студенти отримують групові або індивідуальні завдання та проводять необхідні дослідження, розрахунки.
Проект винонується протягом семестру та періодично проводяться консультації та обговорення попередніх результатів проекту с керівником
Наприкінці семестру проводиться публічний захист проекту та оцінювання участі кожного розробника.
Правила гри та технічні питання
Для вирішення нових виробничих завдань доцільніше не підносити персоналу готові рішення, а створювати умови, де кожен має можливість розробки індивідуальних проектів реалізації новацій.
З цією метою і потрібно використовувати ігрове проектування як активні методи навчання та розвитку: дискусії, аналіз ситуацій, що дозволяють занурити фахівців у активне контрольоване спілкування, де вони можуть проявити свої якості (особисті, професійн та взаємодіяти з іншими фахівцями, використовуючи конструктивні моделі та стратегії.

Етапи ігрового проектування
1. Проводиться розбивка студентів на декілька групп по 2-3 людини.
2. Кожна група має представити перелік заходів щодо підвищення енергоефективності котла та виконати предпроектні розрахунки.
3. Проведені розрахунки дозволять визначити всі конструктивні характеристики котла під час його модернізації. Також визначають собівартість тонни пари та розглядають питання особливостей спалювання різних видів палива у тому числі й альтернативного.
4. Кінцевим продуктом ігрового проектування є виконання курсового проекту у встановлений термін. У ході суспільного захисту представляється перелік заходів щодо вдосконалення роботи котла, проводиться аналіз техніко-економічних показників шляхом порівняння з показниками базового варіанту та результатами інших груп.
Практика показує, що беручи участь в дискусіях та переговорах, у прийнятті колективних рішень в різних ситуаціях, здійснюючи конструктивну критику та прогнозування наслідків, студенти знаходять навички ділового спілкування та самопрезентації.
5. За підсумками публічного захисту конкурсна комісія визначає переможця курсового проектування, виставляє оцінку за курсовим проектом кожному учаснику.
Таким чином у процесі ігрового проектування студенти покращують свої професійні навички та творчі здібності. Ділова гра дозволяє інтегрувати знання, навички та вміння в соціально-економічні відносини трудового колективу, що сприяє ефективному досягненню поставлених цілей та бути затребуваним на ринку праці.
