[Ігор Гаєвий] #1-2 от 10.02.2020
Андрій Котуха, випускник кафедри двигунів внутрішнього згоряння (ДВЗ), отримав диплом спеціаліста у 2013 році («Політехнік», №2, від 7 лютого). В інтерв’ю нашій газеті Андрій відзначав: «На першому місці для мене було навчання, і завдяки професіоналізму викладачів, їх умінню знайти підхід до кожного, цей процес був цікавим і захоплюючим». Тоді під керівництвом професора О. В. Пильова герой публікації став переможцем Всеукраїнського конкурсу студентських наукових робіт, отримав патенти на винахід. Андрій побажав студентам не зупинятися на досягнутому і впевнено йти до мети. Як це зробити, він протягом кількох років продемонстрував на власному прикладі. Про свої досягнення випускник Харківського політеху розповів під час свого приїзду з Німеччини до рідного університету.
Зустріч студентів НТУ «ХПІ» зі співробітником всесвітньо відомого автомобілебудівного концерну Daimler/Mercedes-Benz м. Штутгарт/Німеччина Андрієм Котухою організував Німецький освітній центр DAZ нашого університету (керівник Д. В. Мешков). Андрій поділився власним досвідом пошуку роботи та працевлаштування в Німеччині, розповів про свою роботу у компанії, принципи організації робочого часу, особливості взаємодії працівника з керівництвом. Майбутні інженери також дізналися про те, які знання, уміння та навички необхідні сьогодні для успішної кар’єри, про цікаві факти випуску автомобілів Mercedes-Benz, Maybach, Smart.
«Мені пощастило проходити практику у Daimler, адже їхав до Німеччини з метою працювати саме у цій компанії. На співбесіді мені показали зібраний поршень шатун і запитали, як називаються ці деталі, – згадує Андрій. – Мені здалися вони дивними, адже поршень був литим, а шатун – непрофільованим, що я відразу й відзначив. Мої потенційні роботодавці погодилися зі мною і «розкрили карти» – це були деталі повітряного насосу. Представники компанії були вражені моїми знаннями, адже німецькі студенти, здебільшого, цього не знають. Я з гордістю заявив, що на нашій кафедрі є спеціальний стенд, де представлені справжні деталі автомобільного мотору, і кожен студент володіє цією інформацією. Ця моя невелика перемога стала одним з факторів надання мені можливості проходження очікуваної практики. Я працював у команді, яка займалася тестуванням моторів на стендах, випробуванням їх на міцність. Нашою задачею було скоріше зламати мотор, щоб потім провести аналіз його зносу та пошкоджень. Довелося мені разом з механіком брати участь і в ручному збиранні мотора. Це була неймовірно корисна школа! Свою кваліфікаційну наукову роботу (магістр) я підготував у Рейнсько-Вестфальському технічному університеті м. Аахена. Це, разом з освітою, отриманою в НТУ «ХПІ», дало мені можливість претендувати на роботу в провідних автомобілебудівних компаніях Німеччини».
Андрій Котуха відповів на численні запитання наших студентів, які були пов’язані з сучасними нормами та вимогами щодо шкідливих викидів, знанням різноманітних комп’ютерних програм та ін. Таке спілкування, корисне для обох сторін, підтвердило високий рівень знань, які дає наш університет.
Підготував Ігор Гаєвий.