Всі учасники отримали сертифікати та додатково грамоти за найкращі доповіді.
Викладачами кафедри іноземних мов покладено початок плідній міжнародній співпраці
Співробітники кафедри іноземних мов: доц. Вракіна В.В, доц. Садковська В.А та доц. Беркутова Т.І на чолі із зав. кафедрою доц. Гончаренко Т.Є взяли участь у симпозіумі, що відбувся в Антверпенському університеті, Бельгія, куди були запрошені приймаючою стороною
Усі вони виступили із презентаціями, які представляли наукові напрями кафедри
Також були проведені гостьові лекції з академічної англійської студентам різних спеціальностей Антверпенського університету.
В результаті досягнуто згоди про подальшу співпрацю
Педагогічне партнерство та обмін досвідом мотивує до творчої діяльності, професійного зростання, вдосконалення компетентності та впровадження в освітній процес інноваційних педагогічних технологій
Подібне партнерство – це справжня перемога!
ННІ Міжнародної освіти, кафедра іноземних мов працюють в активному режимі.
04 квітня 2023 року викладачи кафедри прослухали семінар “Історія кафедри”, який проводила доцент Шеіна Л.О.
95-річчя кафедри іноземних мов
У непростому для країни 2022 році кафедра іноземних мов Національного технічного університету «Харківський політехнічний інститут» (НТУ «ХПІ») мала відсвяткувати свій 95-ти річний ювілей. Проведена за попередні роки наукова розвідка дозволила здобути нову інформацію й говорити про нові точки відліку для кафедри.
Викладання іноземних мов було заплановано із самого початку діяльності тодішнього Харківського Практичного Технологічного інституту. Це не були класична латина та грецька. Майбутньому інженеру було потрібно знайомство із актуальними наробками тогочасної науки, а про них писали німецькою, французькою, англійською. Саме ці іноземні мови стали «класичними» для нашої Політехніки.
Бібліотека, яка згодом була створена в інституті, отримувала багато іноземних технічних журналів, надрукованих німецькою, французською, англійською. Більш того, викладачі інституту щорічно у канікулярний період здійснювали відрядження і на місцеві виробництва, і за кордон для отримання фактичного матеріалу і практичних знань з метою наступного передання їх студентам. А в перші роки існування інституту студенти мали користуватися й іноземними підручниками.
Що ж до безпосередньо процесу викладання іноземних мов, то протягом тривалого часу воно здійснювалося окремими викладачами. Іноді поодинокими. Наприклад, у 1894 році у розкладі були заявлені викладач німецької та французької. А у 1904 -і німецької, і французької, й англійської.
За матеріалами, зібраними завідувачкою відділу рідкісних книг та рукописів НТУ «ХПІ» Павловою Галиною Вікторівною, серед перших викладачів іноземних мов у нашому вищому навчальному закладі були, як би ми зараз сказали, «носії мови». Шено Франц Матвієвич, народжений у Швейцарії, викладав французьку у 1885-1895рр. Підданий Великобританії Даунс Гульсон викладав англійську в 1885-1888.
Інші викладачі отримували освіту закордоном у відповідних країнах. Фербер Юлій Акимович навчався у Нью-Йоркському університеті, англійську мову і літературу вивчав в університеті імені Джона Гопкінса, викладав англійську в Харківському Технологічному інституті (ХТІ) у 1900–1916 рр. Моро Марія Павлівна закінчила педагогічний курс при паризькому університеті Сорбона, викладала французьку в ХТІ у 1921-1923. Озле Франц Данилович навчався у коледжі у Шале (Швейцарія), викладав французьку в ХТІ у 1904 – 1911 роках.
На жаль, зв’язки із закордоном у подальшому могли бути використані проти таких людей. Гортон Леонід (Леонард-Джон) Яковлевич удосконалював освіту в Англії, викладав англійську на робочому факультеті ХТІ. У 1938 році заарештований як агент англійської розвідки та розстріляний. Схожа доля у Бейт-Миллер Антона Васильовича, який закінчив вище технічне училище у Карслує, викладав німецьку у ХТІ, згодом був арештований за антирадянську пропаганду, засуджений на 10 років та розстріляний у 1937 році. Обох реабілітували лише у 1989 році.
Деякі викладачі іноземної мови ХТІ викладали не тільки в ньому, а й в інших навчальних закладах. Наприклад, Труарт Олександр Ернестович викладав німецьку в Харківському університеті, у 3-й Харківській гімназії та у Харківському Технологічному інституті.
А після реорганізації ХТІ викладачі могли одночасно працювати у різних інститутах, утворених з Харківського технологічного. Берг-Броннікова Марта Емільєвна викладала німецьку як асистент Харківського електротехнічного інституту (ХЕТІ) та одночасно як викладач Харківського механічно-машинобудівного інституту (ХММІ).
Дехто викладав не тільки іноземні мови. Лузіна Зінаїда Іванівна була не тільки асистентом кафедри іноземних мов Харківського хіміко-технологічного інституту й старшим викладачем англійської мови Харківського електротехнічного інституту, проте також викладала філософію та суспільствознавство. Аметистова Катерина Іванівна викладала в ХТІ французьку та хімію, при тому, що одночасно була вільною слухачкою Харківського жіночого політехнічного інституту та студенткою інженерно-будівного факультету ХТІ.
Проте ключовою особистістю цього періоду слід вважати Рогінського Леоніда Михайловича. За непрямими свідченнями саме він був ініціатором створення кафедри іноземних мов. Кількість студентів зростала, і один викладач-мовник вже не міг забезпечити потреби навчального процесу. Леонід Михайлович викладав німецьку мову в ХТІ з 1924 року. А у 1927 році в його особистій справі записано, що він почав працювати завідувачем кафедри іноземних мов. Що і надає нам можливість говорити про 95-річний ювілей кафедри іноземних мов у 2022 році.
Життєвий і професійний шлях Леоніда Михайловича є цікавим і показовим для тієї епохи, точніше епох, які йому довелося прожити. Для отримання освіти, яка його цікавила, йому довелося виїхати із своєї країни, бо в ній він не мав, як зазначив у автобіографії, можливості й прав навчатися у гімназії. У 1909 році Рогінський закінчив реальне училище у Франкфурті-на-Майні, Технічний університет герцога Карла Вільгельміна у Брауншвейзі, лінгвістичне відділення Вечірнього університету гуманітарних наук у 1914 році. Повернувшись вже в іншу країну, працював заступником керівника місцевого підрозділу системи організації обов’язкової військової підготовки громадян та лектором іноземних мов. А серед мов, знання яких він зафіксував у документах, крім німецької, були французька, англійська, іспанська та італійська. Згодом, після перебування в евакуації під час Другої світової війни, до них додалася грузинська. У характеристиці було особливо оцінено, що Леонід Михайлович не тільки володів іноземними мовами, проте, маючи спеціальну інженерну освіту, міг консультувати спеціальні кафедри щодо іноземної технічної літератури. Ним було здійснено значний обсяг робіт у царині вузькоспеціалізованого термінознавства.
Інспектор промислового відділу (з 1923 року). Викладач групи “1000” ХТІ (1929 рік). Заступник помічника директора з навчальної частини (з 1930 по 1933 рік). Інспектор навчальної частини, доцент Харківського механіко-машинобудівного інституту, Харківського електротехнічного інституту (з 1930 року). Член Комісії з перевірки стану українізації у ХММІ. У 40-х роках – старший викладач кафедри іноземних мов, завідувач кафедри (1944 рік) ХММІ. Займався науково-термінологічною розробкою в галузі деталей машин, сільськогосподарського машинобудування, автомобільної та залізничної справи. Член Вченої ради ХММІ (з 1940 року). Одночасно завідував кафедрою іноземних мов Інституту інженерів залізничного транспорту. Був переведений до штату кафедри іноземних мов возз’єднаного ХПІ (1950 рік). Це все теж про Леоніда Михайловича Рогінського.
Після розділення інституту у 1930 році Л.М. Рогінський працював завідувачем кафедри іноземних мов у Харківському механіко-машинобудівному інституті. В Харківському електротехнічному інституті завідувачкою була Есфірь Ісааківна Айзенштадт, у Харківському хіміко-технологічному професор Жінкін Микола Петрович.
Професору Жінкіну було довірено очолити кафедру іноземних мов в об’єднаному Харківському політехнічному інституті (ХПІ) у 1950 році. Його наступниками були Мельников Микола Олександрович, Коротких Маргарита Василівна.
Людиною-епохою для кафедри іноземних мов також стала Скрипниченко Лілія Василівна. Вона керувала кафедрою з 1985 по 2018 роки Під її керівництвом пройшли понад 30 років успішної співпраці у межах міжнародних проектів з мовним центром Магдебурзького університету ім. Отто-фон-Геріке (Німеччина) та Клагенфуртським університетом (Австрія). В рамках співробітництва діяли українсько-австрійські курси з можливістю підготуватися до складання іспиту на сертифікат та скласти його, існували напрямки обміну та стажування. Протягом років співпраці було створено комп’ютерні програми для вивчення німецької мови, навчальні посібники, розроблено критерії оцінювання та матеріали для тестування рівнів знань студентів. Викладачі кафедри отримали змогу підвищувати кваліфікацію на методичних семінарах, що проходили за участю провідних європейських спеціалістів у сфері викладання німецької мови. Лілії Василівні вдалося зберегти штат кафедри, її традиції та дух, матеріальну базу протягом непростих 90-х років. За її завідування започатковано щорічну студентську наукову конференцію «Science Looks Ahead». Відбулася участь викладачів кафедри в проєкті Британської ради «Англійська мова для університетів», іноземні мови стали викладатися для викладачів університету.
Гончаренко Тетяна Євгенівна прийняла керівництво кафедрою у 2018 році. Орієнтуючись на актуальні професійні потреби сучасних студентів, були докорінно перероблені навчальні програми з метою розвитку навичок спілкування іноземною мовою, необхідних саме сучасним інженерам, Переглянуто напрямки наукової роботи. Взято курс на міжнародну співпрацю. Відбувається оновлення матеріально-технічної бази. Запроваджуються нові методи та підходи, спрямовані на потреби студентів та розвиток так званих soft skills, які включають у себе командну роботу, креативність, уміння самостійно вчитися. Іноземна мова повернулася на старші курси. Тетяні Євгенівні довелося керувати кафедрою в епоху коронавіруса та бойових дій. У складних нових умовах було організовано та здійснено переведення навчального процесу на онлайн платформу. Намагаючись максимально оптимізувати процес перевірки отриманих знань дистанційно, викладачі кафедри розробили добірку google-тестів до практично усього курсу навчання іноземним мовам, включаючи тренувальні вступні випробування. Позитивні відгуки отримало вже пілотне тестування у смартфоні. Розроблені в рамках профорієнтаційної роботи вікторини Kahoot також були схвально прийняті абітурієнтами. Кафедра забезпечує високий рівень володіння англійською мовою студентам Інноваційного Кампусу (Innovation Campus). На прохання студентів, підкріплене професійною необхідністю, було створено можливості для вивчення другої іноземної мови (німецької).
Як дев’яносто п’ять років тому, як сто тридцять сім років тому, кафедра викладає англійську, німецьку та французьку. Проте сьогодні штат кафедри налічує вже 32 викладача. Широко використовуються оригінальні та власні посібники, методичні розробки. Технічні засоби супроводу навчального процесу стали різноманітними та широко доступними. Основа кафедри, її стратегічний запас, який дозволяє їй відновитися і пережити складні обставини, – її співробітники.
Кафедра іноземних мов зберігає кращі традиції, проте йде у ногу із часом, пропонуючи гідну відповідь його викликам.
Кафедра іноземних мов висловлює подяку, завідувачкам Науково-технічної бібліотеки НТУ «ХПІ» Главчевій Юлії Миколаївні та Семененко Ларисі Петрівні, завідувачці відділу рідкісних книг та рукописів бібліотеки НТУ «ХПІ» Павловій Галині Вікторівні, а також співробітникам відділу зберігання та обробки документів архівного відділу університету за надані можливості та інформацію.
У статті використано матеріали ресурсу
http://library.kpi.kharkov.ua/vustavki/PREPODAVATELY/PR_Р.html
Вітаємо переможців!
У нас є переможці XV Міжнародного конкурсу студентських культурно-мистецьких робіт “Волонтерство як соціально-культурний феномен сучасного суспільства”, ХНАДУ
Волков Дмитро КН 1122б (диплом другого ступеня)
Саченко Тетяна ІКМ 221а (диплом другого ступеня)
Романов – Андрус Михайло (диплом першого ступеня)
Захаренко Діана ХТ 522а (диплом другого ступеня)
Носкова Юлія ХТ222б (диплом другого ступеня)
Стаценко Данило Е 622б (диплом другого ступеня)
Бажаємо подальших успіхів!
27.11.22 В НТУ ХПІ відбудеться День відкритих дверей
Happy students Day!
17.11.22. Кафедра іноземних мов вітає зі святом наших студентів!
Усі бажаючі мали можливість розважитися та перевірити свої знання культури Великої Британії, США у краєзнавчій онлайн-вікторині з англійської мови!
Найкращі результати показали студенти з никнеймами Matvii, NeMo, Shershnev, Romanov, а переможцем став Lazorenko.
Congratulations!
01.11.2022 викладачі кафедри провели I Тур студентської онлайн Олімпіади з англійської мови. В Олімпіаді прийняли участь 28 студентів I та II курсів
27.01.2022 відбулося відкриття сучасного кластеру для реалізації унікальної освітньої програми НТУ «ХПІ» — Інноваційний кампус (Innovation Campus). Це перший проєкт в Україні на базі ЗВО, який поєднує IT-навчання, школу підприємництва та коворкінг. Детальніше тут.
26.01.2022 Наказ №48 ОД вiд 26 сiчня «Про органiзацiю освiтнього процесу пiд час епiдемiчної небезпеки»
25.01.2022 р. на кафедрі іноземних мов було проведено онлайн семінар «Оформлення методичних матеріалів і документів (технологічний аспект)». Доповідачем була доцент кафедри іноземних мов, к.т.н. О.Я. Лазарєва.
Метою семінару було висвітлення деяких аспектів створення та оформлення матеріалів з дотриманням вимог для друкованих наукових та методичних публікацій. Особливу увагу приділялось технологічним прийомам роботи з документами Word, які можуть допомогти викладачам виконувати певні операції швидше та якісніше. Розглянуто також проблеми, які найбільш часто виникають при копіюванні тексту з Інтернет-джерел. Викладачі іноземної мови зазвичай користуються цим для запозичення автентичних текстів для подальшого їх використання у навчальній практиці та як текстовий матеріал для методичних публікацій. Але при копіюванні зберігається і форматування вихідного тексту, яке дуже часто не відповідає вимогам для друкованих матеріалів. Показано, на що треба звертати увагу, як то дефіси і тире, апострофи, «нерозривні» пробіли тощо, та як ефективно привести текст до потрібного формату. Жвава реакція та дискусії під час семінару підтвердили актуальність теми та практичну цінність запропонованих рішень.
18.01.2022 року на кафедрі було проведено семінар «Підготовка до Програми єдиного вступного іспиту для вступу на навчання для здобуття ступеня магістра на основі здобутого ступеня вищої освіти». Доповідачами були Л.В. Дьомочка, Т.І. Беркутова, О.О. Мартинчук, В.А. Садковська. Викладачи кафедри проаналізували програму ЄВІ, визначили шляхи підготовки до програми, обговорили тестові завдання. Метою Програми є визначення результатів навчання кандидатів з іноземної мови за шкалою 100-200 балів під час виконання предметного тесту, який складається з двох частин – Читання та Використання мови. Перша частина показує вміння кандидатів самостійно читати і розуміти автентичні тексти за визначний проміжок часу (ознайомлюване, вивчальне, вибіркове читання). У другій частині виявляється рівень сформованості мовленнєвих і мовних граматичних і лексичних компетентностей кандидатів. Викладачі кафедри обговорили тести та завдання минулих років, поділилися багаторічним досвідом викладання іноземної мови, обговорили посібник для вступників до магістратури, над яким вже працюють, та як максимально успішно підготувати студентів до ЄВІ у досить стислий термін.
ЩОРІЧНА СТУДЕНТСЬКА НАУКОВА КОНФЕРЕНЦІЯ – ВПЕРШЕ ОНЛАЙН
27 квітня 2021 року на кафедрі іноземних мов НТУ «ХПІ» було проведено міжвузівську студентську науково-практичну конференцію «Science Looks Ahead», присвячену 70-ій річниці заснування кафедри.
У заході прийняли участь 53 студенти та курсанти немовних спеціальностей різних вищих навчальних закладів м. Харкова. Було представлено 17 доповідей англійською мовою та 5 доповідей німецькою мовою.
Конференцію було проведено онлайн через карантинні заходи, але цей формат спілкування став вже звичним, тож це не вплинуло на зміст та характер зустрічі. Усі учасники продемонстрували високий рівень володіння іноземною мовою, а також широкий спектр наукових інтересів.
Відео конференції можна переглянути за посиланням.
Тези доповідей учасників конференції ви знайдете тут.
ГРАФІК
прийому заборгованостей
по дисципліні «Іноземна мова»
(за осінній семестр 2020/2021 навчальний рік)
Увага! Можливі зміни!
№ з/п | посада | ПІБ викладача | дата | час | місце | |
1 | ст. викладач | Басов В.В. | середа | 12.00-13.30 | MS Office 365 | |
2 | доцент | Беркутова Т.І | понеділок | 15.30-17.00 | MS Office 365 | |
3 | доцент | Вракіна В.В. | понеділок | 14.30 | MS Office 365 | |
4 | доцент | Гончаренко Т.Є. | четвер | 10.00-11.30 | MS Office 365 | |
5 | доцент | Гращенкова В.В. | вівторок | 14.30 | MS Office 365 | |
6 | доцент | Дьомочка Л.В. | п’ятниця | 12.35 | MS Office 365 | |
7 | доцент | Ковтун О.О. | середа | 14.30 | MS Office 365 | |
8 | ст. викладач | Малько Н.О. | четвер | 14.30 | MS Office 365 | |
9 | доцент | Мартинчук О.О. | середа | 10.25 | MS Office 365 | |
10 | ст. викл. | Мішеніна Н.І. | вівторок | 14.30 | MS Office 365 | |
11 | ст. викл. | Новік С.А. | четвер | 13.00 | MS Office 365 | |
12 | ст. викл. | Саламатіна А.В. | вівторок | 12.35 | ||
13 | доцент | Сергіна С.В. | четвер | 14.30 | MS Office 365 | |
14 | доцент | Танько Є.В. | понеділок | 12.35 | MS Office 365 | |
15 | доцент | Шеїна Л.О. | понеділок | 14.15-15.45 | MS Office 365 | |
16 | доцент | Яценко Н.В. | п’ятниця | 14.30 | MS Office 365 |
Думаємо не тільки про мовну освіту. Замислюємось над майбутнім університетів
13 травня 2020 викладачі кафедри іноземних мов взяли участь у міжнародному вебінарі The Future of the University: Do we still need a campus and what is the future function of Universities?, організованому Британською Радою.
Головними доповідачами були професор Юсуф Баран, ректор Технічного університету м. Ізмір, Туреччина; Сєм Брентон, керівник департаменту освіти, інновацій та розвитку Лондонського Університету; професор Родерік Вотсон, проректор Англія Раскін Університету.
Основні тези:
Covid-19 has had a significant impact on universities across the world. Higher Education institutions had to respond to the pandemic very quickly by moving teaching and learning online, which has received mixed feedback from the students and teachers. Questions have been raised on the university’s readiness and willingness to adopt new approaches in these challenging times. Will this change the role and function of universities in the long run? What do we need to do to be prepared for the future of universities and to meet new expectations from students and employers?
Було одностайно підтримано думку, що після вимушеного карантину мають відбутися значні зміни у способі викладання та роботи університетів в цілому. В освіті все більшу увагу слід приділяти blended education, тобто поєднанні традиційних занять та дистанційних форм навчання. Великі сподівання покладаються на можливість залучення технологій віртуальної реальності та симуляцій, коли присутність в аудиторіях та лабораторіях неможлива. В цілому, всі спікери оптимістично розглядають майбутнє університетів та їхню все більше зростаючу роль у суспільстві та бізнесі.
Всі бажаючі можуть переглянути цей вебінар за посиланням
Тож готуймося до blended education.
How to survive isolation
(according to the first-year computer science students)
All of us – teachers and students – are trying to do our best to overcome loneliness and isolation during such a long-lasting quarantine time. And everyone finds their own solution. Let us listen to our students’ opinion. Inspired by the astronauts’ advice (https://www.bbc.com/future/article/20200408-an-astronauts-guide-to-surviving-isolation), the students of Computer Sciences faculty, group КН 419, offer their suggestions how to do away with negative feelings and become more cheerful and optimistic.
Vasyl
Master Technology
With the COVID-19 pandemic forcing most of us into isolation for the foreseeable future, it can be easy to feel disconnected from the outside world. Many people are getting creative with virtual happy hours, museum tours and even dance parties –and your options aren’t limited by location.
First, the simplest (and maybe most obvious) option: call up your family and friends for a virtually in-person chat.
Apps like FaceTime, Skype, Google Hangouts and Zoom have long been a great way to connect with friends, family and coworkers.
Houseparty App is a video chat app that’s quickly gaining popularity. You can chat with up to 8 friends, join different chats going on and even play games virtually with friends.
Netflix Party is a Chrome extension that allows you to watch movies with other users and chat in real-time. There are plenty of Atlanta-filmed options to choose from.
Darya
Practice mindfulness
Whenever you bring awareness to what you’re directly experiencing with your senses, or to your state of mind with your thoughts and emotions, you’re being mindful. The goal of mindfulness is to wake up the inner parts of our mental, emotional, and physical processes.
This is a great way to alleviate stress that involves focusing on the here and now. Put aside 15 minutes each day for meditation (for the first time you can try 5). Focusing on breathing helps to decrease anxiety and refresh your mind.
Kirill
Try consuming less information
Information overload is a creature that has been growing on the Internet’s back since its beginnings. The bigger the Internet gets, the more information there is. The more quality information we see, the more we want to consume it. The more we want to consume it, the more overloaded we feel.
This has to stop somewhere. And it can.
As the academic year comes to a close, there’s no time like the present to make the overloading stop.
Information overload is the difficulty in understanding an issue and effectively making decisions when one has too much information about that issue. Based on the definition of information overload, there are two general approaches to deal with it: 1) reduce the amount of incoming information, and 2) enhance the ability to process information.
Roman
How about getting infected?
Keeping distance is hard but we all should do it. It is supposed that the virus will not be able to spread if it dies off in bodies of already infected people before it finds a new victim. But from another point of view, it’s just a theory. A lot of people go out, at least in my city, and interact with each other. It’s impossible to restrict interaction at all because we need to buy food in the stores where other people are. So maybe it would be even better not to have quarantine so people get infected and develop their immunity as fast as possible so we all can live a normal life soon. Some counties like Belarus are following this tactics.
Victoria
Organize your life
Plan some holidays and trips for when you are ‘free’ again. Visit websites of beautiful, faraway places, check out Instagram travel feeds, dream about where you might visit, and start to plan or create a ‘mood board’ of travel ideas.
And one important think – have a really good sort out of your clothes, decide what you want to keep, what would make for a good swap with friends (in a week or two…or may a few months), and what you can donate for charity. It will feel productive to do, and you’ll be doing something nice for others as a bonus.
The next few weeks and months are going to be hard for a lot of people, and self-isolation will never be fun, but we hope that this gives you a few ideas to make it more bearable, and together we will get through whatever 2020 throws at us, as best as we can.
Alex
Have some workout
If your gym is closed, and mine certainly is, you’ll need to find a way to burn off some energy. My neighbors are working out on the balcony, but I prefer to stay inside with the windows open. One thing about going digital is that there are plenty of videos online to watch for yoga, meditation, pilates, dance etc. There are tons of Facebook groups and websites that can offer things to do. See what’s out there!
Yevhen
Cheer-up
During quarantine, if you are sad locked inside four walls, laughter is a good way to get rid of longing and sadness. Positive emotions are a reliable factor for the prevention and treatment of depressive conditions. During laughter, special substances are produced in the endocrine glands that inhibit the production of stress hormones and create a sense of satisfaction and pleasure. It’s not hard to laugh well, just watch a good comedy, a special show or just chat with friends. Some people play games and thereby cheer themselves up, or you can just play with your pet, if you have one of course.
To sum up, nowadays we have to be careful and understand how important it is to stay home during quarantine, but we shouldn’t get upset and feel lonely because everything must be ok soon.
Карантин? – Час підвищувати кваліфікацію.
7 квітня 2020 викладачі кафедри іноземних мов Ольга Лазарєва та Олена Ковтун взяли участь в онлайн вебінарі “How to make online education more engaging”, організованому Державним університетом «Житомирська Політехніка», який зібрав понад 50 викладачів університетів з усієї України.
Головним лектором вебінару був Alastair Creelman, професор шведського університету Linnaeus University.
Він поділився багатим досвідом використання численних онлайн технологій у навчанні в своєму університеті. Як виявилось, онлайн навчання – дуже поширене явище навіть у звичайній університетській практиці в Європі. Зокрема, в університеті, де працює професор Крилман, понад 25% студентів навчаються саме дистанційно.
Вебінар не був просто лекцією, слухачі й самі приймали активну участь в обговоренні такої актуальної теми. Професор Крилман навіть залучив учасників до створення «дошки оголошень» на платформі Padlet, де всі могли поділитися власними думками та досягненнями в освоєнні так необхідних сьогодні інструментів.
Зараз, коли ми всі опинилися в незвичній для нас ситуації в умовах карантину, після перших «шокових» днів з налагодження дистанційного навчання, можна з впевненістю сказати, що онлайн навчання цілком можливе та за умов належної його організації є досить ефективним, що й демонструє кафедра іноземних мов. Викладачі кафедри налагодили стійкий зв’язок майже з усіма своїми студентами, продовжують навчання у групах з використанням платформ Zoom, Hangouts, Skype, забезпечили «промислове виробництво» онлайн тестів для забезпечення всебічного контролю знань студентів.
Отже, опановуємо нові технології. Education must go on!!!
Шановні студенти, ті хто вже приєднався, і ті, хто тільки збирається приєднатися до дистанційних занять з викладачами кафедри іноземних мов! Для вас рекомендації та побажання.
По-перше, завантажте додаток для дистанційного навчання, який обрав ваш викладач. Це може бути ZOOM, SKYPE, MESSENGER, Hangouts…
По-друге, перевірте аудіо та відео. Всі додатки дозволяють протестувати звук та камеру ще до початку заняття.
По-третє, підготуйтесь до он-лайн заняття, заздалегідь організувавши своє робоче місце, а саме:
- увімкніть телефон, планшет, ноутбук або комп’ютер
- під’єднайте навушники та мікрофон
- підготуйте підручник, зошит та ручку
- сідайте таким чином, щоб світ не падав ззаду, бо вас буде погано видно
- попередьте про ваше заняття своїх рідних або друзів, з якими ви мешкаєте разом, і попросіть їх не відволікати вас і не намагатися потрапити у кадр під час заняття
- пам’ятайте, що вас бачать викладач і інші студенти, тобто ваш зовнішній вигляд та зовнішній вид приміщення – важливі
- не запізнюйтесь.
Онлайн заняття – це новий досвід і для вас, і для нас, але це повноцінний вид освітнього процесу. Отже приєднуйтесь.
Студенти, які ще не мають он-лайн контактів зі своїми викладачами, будь ласка, зв’яжіться з ними за електронними адресами:
Віктор Басов | basov60@ukr.net |
Тетяна Беркутова | tberk7777@gmail.com |
Вікторія Вракіна | v.vrakina75@gmail.com |
Тетяна Гончаренко | tatianagoncharenko1806@gmail.com |
Вікторія Гращенкова | vikavl1989@gmail.com |
Лідія Дьомочка | lidadyomochka10@gmail.com |
Марина Дурнєва | marikachaichenko26@gmail.com |
Сергій Карлюк | sergejkarlyuk70@gmail.com |
Олена Ковтун | olenakovtun3010@gmail.com |
Ольга Лазарєва | olga.y.lazareva@gmail.com |
Константин Лебідь | djonk@i.ua |
Євген Левін | agiopolis777@gmail.com |
Наталя Малько | natamalko872@gmail.com |
Оксана Мартинчук | oksanamart05@gmail.com |
Людмила Масалова | ludmila.w.m@ukr.net |
Наталя Мішенина | myvoice08@ukr.net |
Юлія Мох | ymokh1977@gmail.com |
Світлана Новік | documentkaf@gmail.com |
Валерія Садковська | v.sadkovskaia@gmail.com |
Світлана Сергіна | sunny.sergina.72@gmail.com |
Ганна Саламатіна | sharonova13@gmail.com |
Євгенія Танько | yevheniiatan@gmail.com |
Сергій Федорець |
tofedorets@gmail.com |
Тетяна Чудовська | tania0954042345@gmail.com |
Лариса Шеіна | lhaniesh@gmail.com |
Надія Яценко | nadjayazenko@gmail.com |
Шановні студенти, шановні колеги та всі зацікавлені. Які б не відбувались негаразди, але ми працюємо. Адже завтра – новий день і нові виклики. І серед них, зокрема, успішне складання весняної сесії та ЄВІ до магістратури.
Під час карантину життя продовжується, і програма сама себе не виконає. Кафедра іноземних мов НТУ «ХПІ» робить все можливе, щоб повноцінно функціонувати у доступному форматі. А доступний формат нам дозволяють здійснювати сучасні технології. Електронна пошта – це навіть банально. Скайп, сервіси Фейсбука, групи в Телеграмі, Вайбері або Зум. І, звісно, наш найулюбленіший Гугл.
Першокурсники ще можуть пригадати, як перше заняття з англійської мови зустріло їх тестуванням у смартфоні. Карантинні заходи повертають нас до цієї схеми, яка за період карантину стане традицією, бо дозволяє здійснювати та контролювати навчальний процес. Студенти отримують завдання на кожен тиждень, після чого мають виконати тести за вивченим матеріалом. Доступність тестування забезпечує інтернет- та мобільне покриття.
А кафедра іноземних мов проводить засідання у форматі онлайн-конференції в ZOOM. Перші випробування відбулися вдало. Побажайте нам швидкого інтернету!
ОЦІНЮВАННЯ ЗНАНЬ – ЗА КРИТЕРІЯМИ
21 січня 2020 року на кафедрі іноземних мов відбувся методичний семінар, присвячений нагальній проблемі – забезпечення об’єктивності оцінювання знань та вмінь студентів при вивченні курсу «Англійська мова за професійним спрямуванням». Актуальність прийняття певних заходів у цьому питанні пояснюється не тільки необхідністю приведення освітнього процесу до міжнародних стандартів, а й відмінностями у баченні досягнень студентів з боку викладачів і самих студентів, особливо під час сесій. Було прийняте рішення щодо створення робочої групи кафедри з метою сформулювати:
– основні принципи та підходи до оцінювання знань студентів;
– методи оцінювання знань та вмінь для кожного модуля курсу;
– критерії оцінювання для кожного методу.
У склад робочої групи увійшли: Гончаренко Т.Є., Лазарєва О.Я., Беркутова Т.І., Вракіна В.В., Гращенкова В.В., Дурнєва М.В.
За результатами ретельного вивчення світового досвіду з оцінювання знань та з урахуванням цілей та очікуваних результатів навчання у кожному модулі курсу «Англійська мова за професійним спрямуванням», робоча група запропонувала наступне.
Основні принципи та підходи до оцінювання знань студентів.
– Оцінювання знань є невід’ємною частиною освітнього процесу.
– Оцінювання знань студентів здійснюється на підставі контролю знань та вмінь, отриманих впродовж семестру – поточне тестування (60%), та підсумкове тестування (40%).
– До заключного тестування допускаються тільки ті студенти, які виконали всі завдання поточного тестування.
– У кожному модулі рішенням кафедри встановлено набір методів тестування, що відповідають цілям та очікуваним результатам навчання, наприклад, письмовий тест, рольова гра, написання електронного листа тощо.
– Для кожного з методів поточного та підсумкового тестування рішенням кафедри узгоджено максимальну кількість балів.
– Для кожного з тестових завдань визначається дедлайн, тобто останній термін здачі завдання. Дедлайн встановлює викладач в залежності від викладеного матеріалу.
– Викладач може за необхідністю здійснити повторне тестування студентів, які не задовольняють мінімальним критеріям (<60% правильних відповідей).
– Оцінювання рівня сформованості знань та вмінь за даною темою здійснюється на основі детально описаних критеріїв.
– У поточному тестуванні, окрім результатів контрольних заходів. враховуються також результати виконання завдань з індивідуальної роботи (домашніх завдань).
– Студент, який пропустив більше половини занять, НЕ МОЖЕ претендувати на високі бали оцінювання (5А / 4В) навіть за умови успішного виконання всіх тестових завдань.
– Інформація щодо підходів, методів та критеріїв оцінювання надається студентам на початку семестру. Ця інформація розміщена на сайті кафедри у розділі Студенту.
- Методи оцінювання знань та вмінь для кожного модуля курсу розроблені з урахуванням початкового рівня знань студентів, матеріалів, що вивчаються у даному модулі, та очікуваних результатів поточного модуля. (дивись розділ Студенту)
- Критерії оцінювання для кожного метода розроблені в результаті аналізу світового досвіду оцінювання знань студентів з певних видів завдань та з урахуванням рівня володіння мовою студентами, що вивчають даний модуль.
(дивись розділ Студенту)
Тестування з англійської мови у смартфоні
Як підготуватись до тестів з англійської мови до магістратури?
Починаючи з цього року абсолютно всі, хто вступає до магістратури, мають складати екзамен з англійської у форматі ЄВІ (єдиного вступного іспиту). Для довідки: в Україні за результатами тестування 2019 року більше 30% абітурієнтів НЕ ЗМОГЛИ СКЛАСТИ ІСПИТ і, отже, вступити до магістратури. Вражаючі цифри, чи не так?
Щоб допомогти студентам НТУ «ХПІ» підготуватись до іспитів, на кафедрі іноземних мов факультету міжнародної освіти організовано спеціальні курси. Заняття на курсах проводяться двічі на тиждень і триватимуть до кінця академічного року.
Не зволікайте, звертайтесь на кафедру іноземних мов – ГАК, 2 поверх, аудиторія 214, тел. 707-64-32.