Кафедра маркетингу є провідною кафедрою Навчально-наукового інституту економіки, менеджменту та міжнародного бізнесу, яка здійснює підготовку висококваліфікованих фахівців з маркетингу за сучасними стандартами вищої освіти України за трьома рівнями вищої освіти: «бакалавр», «магістр» і «доктор філософії» денної та заочної форм навчання за спеціальністю 075 «Маркетинг».
З отриманням Україною незалежності у 1991р. почалася розбудова національної ринкової економіки. Це викликало нагальну потребу у фахівцях, що забезпечують її функціонування, зокрема, сфери менеджменту та маркетингу.
У тому ж 1991р. НТУ ХПІ створює кафедру менеджменту (завідувач проф. Л.М. Івін), яка розпочинає підготовку фахівців зі спеціальності «Менеджмент організацій» (освітньо-професійний напрямок «Менеджмент»). У 1995 р. на базі цієї кафедри створений економічний факультет (декан д.е.н., професора П.Г. Перерва), 5 випускових кафедр якого готують фахівців за напрямами спеціальності «Менеджмент організацій».
1993 року д.е.н., професор П.Г. Перерва випустив друком перший в Україні навчальний посібник з маркетингу «Управління маркетингом на машинобудівному підприємстві».
У вересні 1996 року вийшов перший випуск першого в Україні професійного журналу з маркетингу «Маркетинг і реклама», започаткованого д.е.н., професором П.Г. Перервою сумісно з д.н. з держ. управління, професором Є.В. Роматом. На сьогодні – це провідне міжнародне спеціалізоване видання з маркетингової тематики.
1997 року створено Українську асоціацію маркетингу (УАМ). Безпосередню участь в усіх установчих заходах і перших проектах УАМ брав д.е.н., професор В.Я. Заруба, який наразі є членом Ради асоціації, головою її харківського осередку, членом редколегії журналу «Маркетинг в Україні».
З 1997/98 навчального року розпочалася підготовка професійних маркетологів за спеціальністю «Промисловий маркетинг» на кафедрі «Економіка і маркетинг» (завідувач д.е.н., професор А.І. Яковлєв.) і за спеціальністю «Маркетинг» на кафедрі «Економічна кібернетика та маркетинговий менеджмент» (завідувач д.е.н., професор В.Я.Заруба).
У 2019 році кафедра економіки і маркетингу та кафедра економічної кібернетики та маркетингового менеджменту увійшли до складу Навчально-наукового інституту економіки, менеджменту і міжнародного бізнесу (ННІ ЕММБ).
Наприкінці 2021 року (Вчена рада НТУ ХПІ Протокол 11 від 26.11.2021 та наказу № 522 ОД від 26.11.2021 ” Про реорганізацію структурних підрозділів НТУ ХПІ, наказ №596 ОД від 22.12.2021 р ” Про зміни по керівництву структурних підрозділів університету”) було прийняте рішення на базі цих двох кафедр створити єдину кафедра маркетингу, завідувачкою якої призначена д.е.н., професора Д.В. Райко.