Наш досвід

Агенти змін в інноваційній діяльності

Юлія Татаринцева


В ході ігрового заняття студенти виконують роль ролі “агента змін” на підприємстві. Суть завдання – вигадати щось нове в різних сферах діяльності підприємства (маркетинг, виробництво, продаж та ін.).

Ділова гра

Вакансія

Наталія Шевченко


Нафтогазова кампанія набирає на роботу у науково-дослідницьку групу трьох молодих випускників за спеціальністю «Машини і механізми нафтогазових промислів». Відбір проводиться за конкурсом у три тури, що передбачають як індивідуальну роботу, так і роботу в команді.

Ділова гра

Квест: “Дизайн мислення”

Юлія Татаринцева


В ході ділової гри кожному з учасників надається можливість пройти 6 етапів квесту, тобто виконати 6 завдань. Кожен етап відповідає етапу “дизайн-мислення”. Перед початком гри студент обирає товар, на якому буде відпрацьовувати метод (тобто, вдосконалювати товар). Інші студенти спостерігають досвід гравця та разом із ним засвоюють використання методу.

Ділова гра

3D -Візуалізація

Ольга Бутова, Марина Саминіна


За легендою група учасників потрапляє на науко-технічну, або виробничу виставку. Кожна з проектних груп – це представники компанії, науко-дослідного інституту або стартап-команди. Група презентує свою попередньо створен модель і намагається переконати умовного інвестора у привабливості власної розробки.

Ігровий проєкт

Модернізація котельної установки з метою підвищення ії енергоефективності

Олександр Тарасенко


Під час курсового проектування студенти виконують роль представників проектної організації, перед якою стоїть задача виконати модернізацію котельної установки. Мета – підвищення ії енергоефетивності. На  основі отриманих даних необхідно обрати оптимальний варіант реконструкції, що дозволить підвищити рівень енергозбереження під час роботи котельної установки. 

Ігровий проєкт

Гра-бродилка: “Шість капелюхів мислення

Юлія Татаринцева


Команда гравців по черзі здійснює хід в грі-бродилці за допомогою грального кубика. Колір поля, на яке потрапляє гравець на наступному ході, визначає той капелюх, в якій гравець має оцінити інновацію: червоний – емоції; білий – факти; зелений – незвичний погляд використання інновації; синій – узагальнення; чорний – критика, ризики, перешкоди; жовтий – позитив, переваги.

Ділова гра

Цікава електроніка

Ольга Бутова, Марина Саминіна


Студенти створюють команди (2-3 особи в групі) на початку семестру та самостійно обирають напрям електроніки. Результати презентують в програмі PowerPoint. Учасники самі розподіляють завдання між собою, визначають терміни виконання поточних завдань, формат та періодичність зустрічей.

Ігровий проект

Лідерський ринг”

Вікторія Шаполова, Ольга Квасник


Двоє гравців перевтілюються у певний образ, роль із легенди, що дається на початку “зіткнення”. Гравці намагаються схилити на свою користь результати переговорів. За даним перебігом подій спостерігають судді, які і повідомляють свій вердикт після двох раундів змагань.

Ділова гра

Аналіз та синтез механізму машинного агрегату металорізального верстата

Ірина Гречка, Алла Зарубіна


Учасники ігрової задачі вважають себе групою інженерів, які працюють у розрахунково-конструкторському відділі заводу з виготовлення металорізальних верстатів. Група отримала завдання провести аналітичну та розрахункову роботу за конкретним типом верстата. Після отримання завдання від Замовника студенти самостійно об’єднуються у групи та обирають тімліда.

Ігровий проєкт

Система автоматизованого керування технологічним процесом

Олег Пугановський


Команда студентів – учасників гри, проводить аналіз заданого технологічного процесу, його фізико-хімічних та апаратних особливостей. Проводять пошук інформації щодо стану автоматизації, вимог до підтримки технологічних параметрів, проблем у функціонуванні. На основі зібраної інформації, команда пропонує нове рішення з автоматизованого керування, обирають прилади для реалізації цих рішень, проводять комп’ютерне моделювання нової системи.

Ігровий проєкт

Професії в сучасному суспільстві

Олена Козлова


Студенти обирають одну із існуючих професій (це може бути як класичні професії, так більш сучасні). Вибір професій здійснюється на початку семестру. В процесі вивчення курсу студенти працюють з літературою, спілкуються із представниками обраних професій, самостійно проводять інтерв’ю, набирають та систематизують матеріал. Наприкінці семестру учасники виступають із доповіддю, що супроводжується презентацією.

Ігровий проєкт

Методи аналізу біофармацевтичних препаратів

Ольга Близнюк, Ірина Бєлих, Сергій Самойленко


Ігрове проєктування проводиться у вигляді лабораторних занять.Студенти діляться на 3–4 підгрупи по 4–5 осіб та вибирають свого керівника. Кожна підгрупа виконує поставлене завдання з кількісного визначення вмісту компонентів у біологічних об’єктах або в біофармацевтичних препаратах.Для досягнення мети ігрового проєкту, кожен учасник гри бере на себе певні функціональні обов’язки: формування складу ігрової групи, розробка плану проведення роботи, контроль проведення та виконання завдання, підведення підсумків змагання між ігровими групами.

Ділова гра

Технічний відділ з інноваційного розвитку кабельного підприємства

Ганна Безпрозванних


Ділова гра проводиться серед студентів третього — п’ятого курсів під час вивчення фахових дисциплін.Підсумком проведеної гри є комплексне міждисциплінарне ігрове заняття щодо розв’язку студентами в кооперації складного спільного технічного завдання. Всі учасники гри мають різні ролі в залежності від їх досвіду (курсу навчання)

Ігровий проєкт

Кар’єрні можливості менеджерів міжнародного бізнесу

Тарас Данько, Олена Чайкова


Всі студенти, які беруть участь в ігровому проєкті, виступають в ролі аналітиків. Учасникам пропонується проаналізувати національний та світовий ринок праці для менеджерів в міжнародному бізнесі. Виявити типові напрями та посади менеджерів в міжнародному бізнесі та розібратися які з них користуються більшим попитом, дослідити яких змін слід очікувати в майбутньому. Комунікація учасників гри відбувається за допомогою хмарних сервісів програмного продукту Microsoft Office’365.

Ігровий проєкт

Створення програми для кінематичного та силового дослідження структурних груп Ассура другого класу у ТММ

Володимир Сєриков, Олександр Устиненко,

Олексій Бондаренко


Учасники ігрового проєкту виконують розробку програмного забезпечення на замовлення умовного замовника. У відповідності до прийнятих ролей, студенти поділяються на виконавців, членів оціночної групи і членів правової комісії. Кожна група учасників має свої задачі, що передбачені ігровим завданням. У процесі гри, у студентів повинні формуватися та закріплюватися знання прийомів та методів створення програмного забезпечення. Крім того, учасники повинні отримати навички акуратності не тільки при складанні коду програми, а й при описі його структури та принципу роботи, у тому числі при передачі його для роботи колегам.

Ігровий проєкт

Екологічна небезпека розчинів і електролітів. Вибір і обґрунтування безпечних технологій при проектуванні гальванічних ліній

Ольга Смірнова


Перед кожною технічною групою учасників ігрового заняття ставиться мета – вибір оптимальної технології для проведення конкретної операції.  Для цього інженери-технологи аналізують існуючі технологічні процеси, еколог розраховує екологічну небезпеку розчинів і електролітів, і на підставі отриманих результатів вибирається найбільш безпечна в екологічному відношенні технологія. Керівник групи створює відповідну технологічну карту процесу.

Ігровий проєкт

Технолог-інноватор

Олена Півень


Кожний учасник гри умовно стає головним технологом свого підприємства – приватним підприємцем, який має певний стартовий капітал для створення технології нового інноваційного натурального продукту. Учасники розробляють рецептуру конкурентоспроможного натурального продукту, обгрунтовують доцільність своєї ідеї, узгоджують її з викладачем. Протягом семестру учасники проєктують «запуск власної технологічної лінії», тобто послідовно виконують всі етапи розробки технології виробництва нового продукту з підготовкою патенту на «корисну модель».

Ігровий проєкт

Модернізація медичного приладу

Костянтин Колісник


Група учасників ігрового проєкту є творчим колективом виконавців, які досліджують можливість удосконалення існуючих біомедичник приладів. Робота групи організована за принципом науково-конструкторського підрозділу з індивідуальним виконанням завдань та колективним розглядом і оцінкою якості кожного етапу. Керівник підрозділу (викладач) – організує та коригує цю роботу. Учасники виконують свою частину роботи та докладають її семінарі, а також розглядають та оцінюють роботу кожного. При цьому проводиться творчий обмін поглядами, консультації та обговорення проблемних питань.

Ігровий проєкт

Філософські діалоги: мрії та обрії

Віктор Міщенко


В Харкові, в НТУ «ХПІ» відбувається зустріч з метою обміну досвідом цивілізаційного розвитку представників трьох інопланетних делегацій, які досягли успіхів на підставі використання певного потенціалу:

Розвитку науки і освіти, формування штучного інтелекту;

Розвиток соціальної та політичної системи, вирішення проблем економіки та екології, правового регулювання;

Використання духовного потенціалу особистості, інтелектуальних та моральних якостей.

Кожна делегація захищає свій напрямок розвитку, здійснює критику опонентів у формі конструктивної дискусії.

«Погляд з космосу» або «погляд з майбутнього» є засобом реалізації методу проектування з майбутнього, засобом розвитку творчої уяви.

Ігрове заняття