26 березня 2020 року, в рамках щорічної європейської ініціативи «All Digital Week», кафедра системи інформації, Національного технічного університету «Харківський політехнічний інститут», провела вебінар «Цифрові компетенції в Україні та Європі».
Захід «All Digital Week» проходив в колаборації з міжнародним проектом «dComFra – Digital competence framework for Ukrainian teachers and other citizens / dComFra (No. 598236-EPP-1-2018-1-LT-EPPKA2-CBHE-SP).»
Спікери Ганна Заволодько, (доцент кафедри систем інформації, НТУ «ХПІ») і Олег Касілов (професор кафедри систем інформації, НТУ «ХПІ») познайомили учасників заходу, яких було майже 300, з цілями і завданнями міжнародного проекту dComFra. Одними з головних цілей проекту є: поліпшення ситуації з розвитком цифрових компетенцій в Україні; створення рамки цифрових компетенцій для громадян і викладачів; впровадження цифрових компетенцій для вчителів і громадян.
Теорія поколінь Хоува-Штрауса стверджує, що формує і визначає покоління не тільки і не стільки вік, скільки цінності людей, які формуються під впливом суспільних, політичних, економічних, соціальних, технологічних подій і виховання в сім’ї. Називається і та частина суспільства, цінності якої є пріоритетними в даний час. Це представники так званого середнього класу.
За теорією Хоува-Штрауса, кожне п’яте покоління має схожі риси. Покоління визначаються як: мовчазне покоління; післявоєнне покоління; покоління Х; покоління Y; покоління Z.
Основну увагу в розвитку цифрових компетенцій необхідно приділити середньому поколінню (покоління Х), особливо вчителям (педагогам), які на власному прикладі можуть показати володіння цифровими навичками. Педагог (вчитель) – одна з найпоширеніших громадських професій. Зміст професії вчителя – виховання і навчання наступних поколінь (учнів).
Бути компетентним в цифровій сфері – завдання для громадянина 21-го століття.
European Digital Competence Framework (DigComp) пропонує інструмент для підвищення цифрових компетенцій громадян. Сьогодні бути компетентним у цифровій сфері означає, що громадянин повинен володіти компетенціями у всіх областях DigComp.
Система Digital Competence Framework може допомогти в самооцінці, визначенні цілей навчання, визначенні можливостей для навчання та полегшенні пошуку роботи.