Актуальність спеціальності
ДВЗ та енергетика — майбутнє, яке твориться вже сьогодні!
У світі, де кількість автомобілів стрімко наближається до 500 і більше на 1000 мешканців, двигуни внутрішнього згоряння залишаються ключовим елементом енергетичної інфраструктури. Вони — не просто технологія, а основа транспортної мобільності сучасних держав.
Але час не стоїть на місці: інновації, міжнародні проєкти, взаємодія різних галузей науки — усе це формує нову епоху в енергетичному машинобудуванні.
Щоби відповідати сучасним викликам, галузі потрібні фахівці нової формації — інженери, які мислять системно, діють креативно й здатні впроваджувати проривні рішення у сфері ДВЗ та гібридних технологій.
Саме таку підготовку забезпечує магістерська програма за спеціальністю G11 Машинобудування (142 «Енергетичне машинобудування»), освітня програма “Енергетика”. Вона орієнтована на формування фахівців, які здатні:
-
реалізовувати інноваційні проєкти,
-
брати участь у міжнародних дослідженнях,
-
працювати на стику наук та інженерії,
-
і головне — формувати майбутнє енергетики.
Якщо ти бачиш себе серед тих, хто творить технології завтрашнього дня — ця програма саме для тебе.
Технології навчання
Твори. Проєктуй. Перемагай.
На нашій кафедрі навчання — це більше, ніж просто лекції. Це простір, де формується інженер майбутнього — креативний, дослідницький, впевнений у власних ідеях.
Освітній процес побудований так, щоб розкрити творчу особистість студента. Окрім вивчення фахових дисциплін, кожен має шанс реалізувати власні ідеї через:
-
участь у наукових дослідженнях і конференціях;
-
публікацію патентів та наукових статей;
-
змагання, конкурси, ігрове проєктування.
Особливе місце посідає курсовий проєкт з перспективних конструкцій. Тут студенти самостійно організовують конструкторські групи, в яких:
-
формують концепцію нового двигуна,
-
обґрунтовують його схеми й системи,
-
моделюють процеси в сучасних CAD/CAE-системах,
-
розробляють тривимірні моделі та візуалізують складальні вузли.
Проєкти захищаються на кафедрі у відкритій формі, де кожен голос має вагу — як викладача, так і студента.
Ми пишаємося, що наші студенти щороку здобувають призові місця на Всеукраїнських конкурсах студентських наукових робіт. Це — доказ того, що навчання в нас не лише цікаве, а й ефективне.
Якщо ти мрієш не просто вчити, а створювати, — тобі саме до нас. Тут народжуються інженери-новатори.
Працевлаштування
Випускники працюють на заводах, в КБ і НДІ («Завод імені Малишева», «Турбоатом», «ФЕД», «КРАЗ», ІПМаш НАН України), в університетах (НТУ «ХПІ», ХНАДУ, УкрДАЗТ, Варшавська політехніка), в салонах з продажу та обслуговування ДВЗ і автотехніки (Lexus (ТОВ “Арт-Лекс”, м. Харків); Jaguar, Land Rover, Volvo, Fiat (ТОВ”АвтоГраф-М”); АТЛ (ТОВ “АТЛ”, Харківська філія); Bosch-Service; Chevrolet, Lada; Audi, Skoda, VW).
Значним попитом фахівці користуються в Україні, Німеччині, Польщі, на фірмах BMW, VW, та ін.
Магістри кафедри мають можливість продовжити навчання в аспірантурі.
Блоки спеціальних дисциплін, що викладаються на кафедрі:
- Блок дисциплін 01 “Інноваційна інженерія в двигунах внутрішнього згоряння”
- Блок дисциплін 02 “Двигуни внутрішнього згоряння”;
Є можливість бюджетного і контрактного навчання за очною і заочною формою.
Випускники захищають дипломи за спеціальністю 142 – «Енергетичне машинобудування»
Тривалість навчання:
Освітньо-кваліфікаційний рівень «Магістр»:
- освітньо-професійний рівень
Тривалість навчання: 1 рік 4 місяці
- освітньо-науковий рівень
Тривалість навчання: 1 рік 9 місяців
Зміст навчання
План підготовки магістрів включає поглиблене вивчення наступних спеціальних дисциплін:
- Комплексне счислення
- Теорія вірогідності, математична статистика та надійність енергетичних установок
- Спеціальні розділи механіки: кінематика та динаміка механізмів
- Прогресивні технології машинного виробництва
- Спеціальні розділи фізики: теплообмін і теплопровідність в двигунобудуванні
- Системи керування енергетичних установок
- Моделювання станів і процесів енергетичних установок
- Конструкційні особливості двигунів внутрішнього згоряння
- Параметрична оптимізація в двигунах внутрішнього згоряння
- Експлуатація, технічне обслуговування та ремонт транспортних і стаціонарних силових установок
- CAD/CAE системи інженерного аналізу енергетичних установок
- Системи діагностики енергетичних установок
- Термодинаміка теплових двигунів
Перспективи подальшого навчання
Магістратура — наступний крок до професійної досконалості!
Освітній рівень магістра відкриває нові горизонти для майбутніх інженерів, дослідників і фахівців енергетичної галузі. Поглиблене навчання, практика, інноваційні технології — усе це дозволяє нашим студентам ставати висококваліфікованими спеціалістами, готовими до викликів сучасного ринку праці.
Після завершення магістратури випускники:
-
володіють глибокими знаннями в енергетичному машинобудуванні;
-
готові працювати на передових підприємствах та у науково-дослідних установах;
-
можуть розвивати себе в ролі інженерів, проєктувальників, консультантів, технологів.
А для тих, хто прагне більше — є можливість вступу до аспірантури НТУ «ХПІ», де можна поєднувати наукову діяльність, викладання та дослідження в рамках дисертаційної роботи. Це чудовий шанс для тих, хто бачить своє майбутнє в науці чи в академічному середовищі.
Магістратура — це не фініш, а старт до ще ширших перспектив. Твоя енергія — твоя перевага!
Особливості вступу на спеціальність
Для вступу до магістратури випускники бакалаврату складають Єдиний вступний іспит (ЄВІ) та Фаховий іспит (внутрішній конкурс в НТУ «ХПІ») або Співбесіда та Фаховий іспит (тільки для спеціальних умов вступу);
Випускники, що отримали диплом бакалавра за іншою спеціальністю складають також фахове вступне випробування. Перелік питань для підготовки до випробування слід отримати на кафедрі.
Контакти
Адреса:
Лабораторний корпус, 2 поверх
НТУ “ХПІ”
вул. Кирпичова, 2
м. Харків
61002
Контактні телефони:
-
- завідувач кафедри, доцент Кравченко Сергій Сергійович, тел. 097-197-91-29
- відповідальний за профорієнтаційну роботу, доцент Білик Сергій Юрійович, тел. (097) 992-9056, (066) 993-62-56
E-mail: kravc4enkoserg@gmail.com