Технолог-інноватор

Автор проекту: Олена Півень

Учасникам необхідно спроектувати економічно доцільну технологію виробництва нового натурального продукту – розробіти його рецептуру та виконати необхідні етапи проектування для забезпечення промислового випуску розробленого продукту

Ролі учасників

В ході ділової гри учасники виконують роль головного технолога – приватного підприємця

Мета, задачі та очікувані результати заняття або проєкту

Метою є розвиток у студентів дослідницьких, творчіх та комунікативних навичок. Очікується детальна розробка технології, яка має завершитись реальним, практичним результатом, оформленим відповідним чином – тобто отриманням нового продукту і необхідної нормативно-технологічної документації для впровадження розробленої технології у виробництво

Правила гри та технічні питання

Кожен учасник є технологом – приватним підприємцем, який розробляє рецептуру та технологію нового конкурентоспроможного натурального продукту, обгрунтовує доцільність своєї ідеї, узгоджує її з викладачем, а далі протягом семестру проектує «запуск своєї технологічної лінії», тобто послідовно виконує всі етапи розробки технології виробництва нового продукту з підготовкою патенту на «корисну модель». Періодичність комунікації: обов’язково – щотижнево, а також у міру виникнення питань, формат зустрічей може бути як дистанційний за допомогою сучасних мессенджерів Teams, Telegram, так і очний. Наприкінці семестру кожний «головний технолог» презентує свій продукт та захищає проект.

Етапи ігрового проектування

На першому занятті кожний учасник гри стає головним технологом свого підприємства – «приватним підприємцем», який має умовний стартовий капітал для створення технології нового інноваційного натурального продукту. Тому «гравець» повинен бути зацікавлений в тому, що розроблений ним продукт повинен бути, перш за все, конкурентоспроможним.

Кожний гравець-головний технолог пропонує декілька ідей з розробки рецептури нового натурального продукту. Обгрунтувує доцільність кожної ідеї. Одна з найбільш перспективних, після узгодження з викладачем, перевіряється на патентопридатність, а далі, у зв’язку з тим, що головний технолог ще є і приватним підприємцем, йому необхідно попередньо оцінити економічну доцільність майбутнього виробництва. Після обговорення завдання студенти самостійно приступають до виконання наступних 13 етапів проектування нової технології.

Практика показує, що генерування ідеї створення нового продукту – це один з найбільш важких етапів для гравця. Тому саме на цьому етапі необхідно приділяти особливу увагу кожному студенту і обговорювати та пояснювати переваги та недоліки запропонованої ідеї, щоб не втратити мотивацію студента. Детальний аналіз та зацікавленість викладача кожною ідеєю студента дозволяє розвинути у нього творчі та комунікативні навички.

По завершенню проектування технології нового продукту  гравець – головний технолог – приватний підприємець презентує та захищає свій проект перед комісією, до складу якої, окрім викладачів, зазвичай входять роботодавці.