При кафедрі двигунів внутрішнього згоряння в 2001 році створена спеціалізована вчена рада Д 64.050.13 з правом прийняття до розгляду та проведення захисту дисертацій на здобуття наукових ступенів доктора і кандидата технічних наук за спеціальністю 05.05.03 – двигуни та енергетичні установки.
Спеціальності: | 05.05.03 «Двигуни та енергетичні установки»
05.22.02 «Автомобілі та трактори» |
Голова ради | Марченко Андрій Петрович, д.т.н., професор |
Заступник голови | Ткачук Микола Анатольович, д.т.н., професор |
Вчений секретар | Савченко Анатолій Вікторович, к.т.н., доцент |
Інформація по спецраді | Наказ МОН України №1160 від 23.12.2022 |
Голова спеціалізованої вченої ради – доктор технічних наук, професор Марченко Андрій Петрович (057) 700-40-34.
Заступник голови – доктор технічних наук, професор Парсаданов Ігор Володимирович (057) 707-60-89.
Спеціалізована вчена рада забезпечує високий рівень вимог при попередніх розглядах та захистах дисертацій, дає кваліфіковану оцінку якості робіт, актуальності та новизни, їх значення для теорії та практики. Рада орієнтує здобувачів наукових ступенів на проведення наукових досліджень, які є актуальними і мають важливе значення для двигунобудування України. Велику увагу спеціалізована вчена рада звертає на впровадження у виробництво нових і удосконалених розробок вчених – здобувачів наукових ступенів. Результати досліджень, пропозиції здобувачів, дисертації яких рада приймає до захисту, рекомендуються до впровадження і використання на підприємствах двигунобудівної промисловості України, а також у навчальному процесі.
Основні наукові напрямки, по яким проводяться дисертаційні дослідження, відповідно паспорту спеціальності 05.05.03 – двигуни та енергетичні установки:
– теорія двигунів і енергоустановок, експериментальні дослідження процесів у них, дослідження та розрахунки нових схем або типів, теоретичні основи їх проектування, узгодження з характеристиками об’єктів призначення та споживачами енергії; комп’ютерно-інтегроване проектування двигунів і енергоустановок;
– фізичне та математичне моделювання, системний аналіз і синтез термодинамічних, гідродинамічних, газодинамічних, електродинамічних, електрохімічних та інших процесів у двигунах, енергоустановках і їх елементах;
– сумішоутворення та згоряння палива, використання традиційних і альтернативних палив у двигунах; вплив робочих тіл, теплоносіїв і мастильних матеріалів на характеристики двигунів і енергоустановок; розроблення та дослідження конструктивних методів і технологій підвищення ефективності комплексного використання паливно-енергетичних ресурсів;
– конструкції двигунів і енергоустановок; розроблення деталей, вузлів, агрегатів;
– розроблення розрахункових і експериментальних методів визначення міцності, надійності та ресурсу двигунів та енергоустановок; їх ресурсне проектування;
– системи й агрегати двигунів енергетичних установок; методи їх проектування та дослідження;
– проектування та дослідження систем забезпечення теплового режиму двигунів і енергетичних установок і їх елементів;
– розроблення системи автоматичного керування (САК) енергоустановок на усталених і перехідних режимах роботи; теоретичні й експериментальні методи дослідження САК;
– розроблення засобів, моделей, методів і методик для ідентифікації та діагностичного контролю технічного стану двигунів і енергоустановок;
– розроблення засобів, моделей і методик для випробування двигунів і енергоустановок; випробувальні стенди, спеціальні засоби й апаратура;
– експлуатація та ремонт двигунів і енергоустановок, адаптація їх до експлуатаційних умов;
– методи, технічні засоби та системи поліпшення характеристик двигунів і енергоустановок за екологічними властивостями, зокрема показниками шуму, вібрації та шкідливих викидів;
– конверсійне використання двигунів і енергоустановок, їх компонентів, дослідження процесів, що відбуваються під час конверсійного використання двигуна, енергоустановок і їх компонентів.
До складу спеціалізованої вченої ради Д 64.050.13 входять відомі вчені доктора наук, які мають достатній досвід роботи у спецрадах, досконало на високому рівні проводять кваліфіковану експертизу дисертацій. Унікальність спеціалізованої вченої ради Д 64.050.13 полягає в тому, що вона є єдиною в Україні радою, в якій проводяться захисти дисертацій по одній спеціальності, а всі члени ради є фахівцями в галузі двигунів та енергетичних установок.
Склад спеціалізованої вченої ради:
Марченко Андрій Петрович, голова спеціалізованої вченої ради, доктор технічних наук, професор, Заслужений діяч науки і техніки України, Лауреат Державної премії України в галузі науки і техніки, проректор з наукової роботи, завідувач кафедри двигунів внутрішнього згоряння Національного технічного університету «Харківський політехнічний інститут».
Парсаданов Ігор Володимирович, заступник голови спеціалізованої вченої ради, доктор технічних наук, професор, Лауреат Державної премії України в галузі науки і техніки, головний науковий співробітник кафедри двигунів внутрішнього згоряння Національного технічного університету «Харківський політехнічний інститут».
Білогуб Олександр Віталійович, доктор технічних наук, професор, технічний директор Публічного акціонерного товариства «АВТРАМАТ».
Волонцевич Дмитро Олегович, доктор технічних наук, доцент, завідувач кафедри колісних та гусеничні машини ім. О.О.Морозова Національного технічного університету «Харківський політехнічний інститут».
Грицюк Олександр Васильович, доктор технічних наук, старший науковий співробітник, заступник генерального конструктора з науково-дослідної роботи, головний конструктор Казенного підприємства «Харківське конструкторське бюро з двигунобудування».
Пелепейченко Володимир Ігорович, доктор технічних наук, професор, головний науковий співробітник Державного підприємства «Державний науково-дослідний центр залізничного транспорту».
Пильов Володимир Олександрович, доктор технічних наук, професор, Лауреат Державної премії України в галузі науки і техніки, професор кафедри двигунів внутрішнього згоряння Національного технічного університету «Харківський політехнічний інститут».
Строков Олександр Петрович, доктор технічних наук, професор, завідувач відділу поршневих енергоустановок Інституту проблем машинобудування ім. А.М.Підгорного НАН України.
Ткачук Микола Анатолійович, доктор технічних наук, професор, завідувач кафедри теорії і систем автоматизованого проектування механізмів і машин Національного технічного університету «Харківський політехнічний інститут».
На розгляд та захист до спеціалізованої вченої ради представляють свої дисертаційні роботи здобувачі з НТУ «ХПІ» і з різних навчальних закладів, наукових та виробничих установ України, таких як: Східноукраїнський національний університет ім. Володимира Даля (м. Луганськ), Національний аерокосмічний університет імені М.Є. Жуковського «Харківський авіаційний інститут», Харківський національний автомобільно-дорожній університет, Українська державна академія залізничного транспорту (м. Харків), Кременчуцький національний університет імені Михайла Остроградського, Запорізький національний технічний університет, Інститут проблем машинобудування ім. А.М. Підгорного Національної академії наук України (м. Харків), КП «Харківське конструкторське бюро з двигунобудування» (м. Харків) та інші.
За час свого існування спеціалізована вчена рада розглянула 41 дисертацію, з них 31 – на здобуття наукового ступеня кандидата технічних наук і 10 – на здобуття наукового ступеня доктора технічних наук.
П.І.Б, дата захисту | Де виконана дисертація | Тема дисертації |
Докторські дисертації | ||
Пильов Володимир Олександрович, 2002 р. |
Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут» | Наукові основи забезпечення тривалої міцності поршнів швидкохідних дизелів при використанні САПР |
Парсаданов Ігор Володимирович, 2003 р. |
Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут» | Наукові основи комплексного поліпшення показників паливної економічності та токсичності відпрацьованих газів дизелів вантажних автомобілів і сільськогосподарських машин |
Григор’єв Олександр Львович, 2004 р. |
Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут» | Розробка універсальних методів гідродинамічного розрахунку, динамічного аналізу та оптимізаційного синтезу основних елементів паливної апаратури дизелів |
Акімов Олег Вікторович, 2009 р. |
Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут» | Наукові основи конструкторсько-технологічного проектування литих деталей ДВЗ |
Грицюк Олександр Васильович, 2010 р. |
Державне підприємство «Харківське конструкторське бюро з двигунобудування» | Теоретичні основи та практичні методи створення високообертового малолітражного дизеля багатоцільового призначення |
Шпаковський Володимир Васильович, 2010 р. |
Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут» | Науково-технічні основи поліпшення показників ДВЗ застосуванням поршнів з корундовим шаром |
Врублевський Олександр Миколайович, 2011 р. |
Харківський національний автомобільно-дорожній університет | Наукові основи вибору параметрів акумуляторної паливної апаратури з електронним керуванням для високообертового дизеля |
Білогуб Олександр Віталійович, 2011 р. |
Публічне акціонерне товариство «АВТРАМАТ»
(м. Харків) |
Науково-технічні основи інтегрованого проектування і виробництва тонкостінних поршнів ДВЗ |
Прохоренко Андрій Олексійович, 2013 р. |
Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут» | Наукові принципи розробки систем керування дизелів з електрогідравлічною паливною апаратурою |
Полив’янчук Андрій Павлович, 2013 р. |
Східноукраїнський національний університет ім. Володимира Даля
(м.Луганськ) |
Науково-практичні основи підвищення ефективності визначення викидів твердих частинок з відпрацьованими газами дизеля |
Бондаренко Анатолій Ігорович, 2016 р. |
Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут» | Наукове обґрунтування нових технічних рішень процесу гальмування колісних тракторів з безступінчастими гідрооб’ємно-механічними трансмісіями |
Кравченко Сергій Олександрович, 2018 р. |
Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут» | Забезпечення ресурсу ДВЗ шляхом застосування дискретно-континуального зміцнення робочих поверхонь |
Кожушко Андрій Павлович, 2021 р. |
Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут» | Динамічний аналіз та методи поліпшення плавності ходу колісного трактора при транспортуванні рідких вантажів |
Ребров Олексій Юрійович, 2021 р. |
Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут» | Наукове обґрунтування підвищення ефективності колісних рушіїв сільськогосподарських тракторів на енергоємних технологічних операціях обробітку ґрунту |
Мінчев Дмитро Степанович, 2023 р. |
Одеський національний морський університет | Методи діагностики технічного стану двигунів внутрішнього згоряння з використанням цифрових двійників |
Мальчевський Валентин Павлович | Одеський національний морський університет | Основи забезпечення еколого-енергетичної ефективності суднових дизелів стабілізацією температури палива сумішами холодоагентів |
Кандидатські дисертації | ||
Прокопенко Микола Вікторович,2001 р. |
Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут» | Прогнозування в САПР ДВЗ тривалої міцності камер згоряння поршнів при експлуатації форсованих швидкохідних дизелів |
Манойло Володимир Максимович,2002 р. |
Харківський національний автомобільно-дорожній університет | Поліпшення характеристик автотракторних дизелів з хвильовим обмінником тиску |
Рикова Інна Віталіївна,2002 р. |
Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут» | Вибір та обґрунтування параметрів паливної апаратури автотракторних дизелів при інтенсифікації вприскування |
Король Сергій Олександрович,2002 р. |
Кременчуцький державний політехнічний університет | Розроблення і дослідження регульованого приводу паливного насоса транспортного дизеля |
Мазін Володимир Олексійович,2002 р. |
Запорізький національний технічний університет | Розробка і дослідження системи газотурбінного наддуву чотиритактного трьохцилідрового двигуна |
Савінов Олег Іванович,2003 р. |
Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут» | Обґрунтування та вибір параметрів системи живлення перспективних одноциліндрових двотактних двигунів з іскровим запалюванням |
Фуад Ахмад Назар,2003 р. |
Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут» | Обґрунтування та реалізація методів автоматизованого діагностування бензинових двигунів на основі аналізу параметрів в їх системах |
Данілейченко Олександр Анатолійович,2003 р. |
Східноукраїнський національний університет ім. Володимира Даля
(м.Луганськ) |
Розробка і дослідження компресора каскадно-теплового стиску для наддуву чотиритактного двигуна |
Ліньков Олег Юрійович,2004 р. |
Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут» | Обґрунтування та вибір параметрів сумішоутворення та згоряння в швидкохідному дизелі, який працює на альтернативному паливі |
Корогодський Володимир Анатолійович,2004 р. |
Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут» | Вдосконалення процесів сумішоутворення та згоряння в двигунах з іскровим запалюванням при безпосередньому вприскуванні палива |
Альохін Сергій Олексійович,2004 р. |
Державне підприємство «Харківське конструкторське бюро з двигунобудування» | Поліпшення техніко-економічних і токсичних характеристик тепловозного дизеля 6ДН шляхом удосконалення системи повітропостачання |
Осетров Олександр Олександрович,2005 р. |
Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут» | Поліпшення техніко-економічних показників дизеля 4 ЧН 12/14, що працює на біопаливах |
Сукачов Іван Іванович,2006 р. |
Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут» | Поліпшення паливної економічності форсованих дизелів шляхом узгодження характеристик вприскування палива та форми камери згоряння |
Кесарійський Олександр Георгійович,2006 р. |
ТОВ «Лабораторія комплексних технологій»
(м. Павлоград) |
Розробка лазерно-інтерференційних засобів дослідження напружено-деформованого стану деталей та вузлів ДВЗ |
Тимченко Дмитро Ігорович,2006 р. |
Харківський національний автомобільно-дорожній університет | Поліпшення паливної економічності високообертових дизелів шляхом зміни умов сумішоутворення і згоряння |
Кабанов Олександр Миколайович,2008 р. |
Харківський національний автомобільно-дорожній університет | Зниження викидів шкідливих речовин з відпрацьованими газами транспортних дизелів шляхом конвертування їх в газові двигуни |
Авраменко Андрій Миколайович,2008 р. |
Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут» | Поліпшення теплонапруженого стану головок циліндрів форсованих дизелів шляхом локального охолодження |
Самойленко Дмитро Євгенович,2008 р. |
Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут» | Поліпшення техніко-економічних показників автотракторного дизеля шляхом регулювання турбонаддуву |
Сівих Дмитро Георгійович,2008 р. |
Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут» | Обґрунтування та реалізація методів експлуатаційного моніторингу та автоматизованого діагностування автотракторних дизелів |
Хандримайлов Андрій Олексійович,2009 р. |
Харківський національний автомобільно-дорожній університет | Вдосконалення аеродинамічних характеристик впускних каналів і камери згоряння малолітражних високообертових дизелів |
Денісов Олексій Валерійович,2010 р. |
Харківський національний автомобільно-дорожній університет | Вибір і обґрунтування параметрів електрогідравлічної форсунки для акумуляторної паливної системи високообертового дизеля |
Зотов Олександр Олександрович,2010 р. |
Національний аерокосмічний університет ім. М.Є.Жуковського «Харківський авіаційний інститут» | Удосконалення технології проектування тонкостінних поршнів двз із примусовим запалюванням |
Мешков Денис Вікторович,2010 р. |
Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут» | Розробка системи паливоподачі з електронним керуванням автотракторного дизеля з лінійним п’єзоеле-ктричним перетворювачем |
Єлістратов Вячеслав Олександрович,2011 р. |
Кременчуцький національний університет ім. Михайла Остроградського | Підвищення стабільності тиску впорскування палива комбінованою паливною системою дизеля |
Кузьменко Анатолій Петрович,2012 р. |
Харківський національний автомобільно-дорожній університет | Покращення показників малолітражного газового двигуна з іскровим запалюванням за рахунок вибору параметрів, що визначають процес згоряння |
Альохін Віталій Ігорович,2013 р. |
Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут» | Комп’ютерно-інтегроване проектування поршнів ДВЗ з урахуванням впливу ливарних дефектів на міцнісну надійність |
Білик Сергій Юрійович,2013 р. |
Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут» | Оцінка механічних втрат в автотракторних дизелях з газотурбінним наддувом |
Матвєєнко Володимир Володимирович,2013 р. |
Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут» | Прогнозування ресурсної міцності поршнів форсованих швидкохідних дизелів у САПР |
Кондратенко Олександр Миколайович,2013 р. |
Інститут проблем машинобудування ім. А.М. Підгорного НАН України | Зниження викиду твердих частинок транспортних дизелів, що перебувають в експлуатації |
Опалєв Василь Анатолійович,2013 р. |
Державне підприємство «Харківське конструкторське бюро з двигунобудування» | Підвищення економічності турбопоршневих дизелів шляхом удосконалення їх газоповітряного тракту |
Пильов Вячеслав Володимирович,2014 р. |
Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут» | Визначення впливу теплоізоляції камери згоряння на показники роботи ДВЗ |
Кравченко Сергій Сергійович, 2016 р. |
Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут» | Конвертація стаціонарного двигуна ГД100 для роботи на низькокалорійних газових паливах |
Кожушко Андрій Павлович, 2016 р. |
Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут» | Підвищення техніко-економічних показників колісних тракторів з безступінчастими трансмісіями раціональною зміною параметрів регулювання гідромашин в процесі розгону |
Клименко Олександр Миколайович, 2016 р. |
Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут» | Оцінка впливу регулювання температурного стану поршнів на техніко-економічні показники дизеля |
Москаленко Іван Миколайович, 2016 р. |
Акціонерне товариство «МОТОР СІЧ» | Удосконалення методів профілювання бічної поверхні поршнів двигунів внутрішнього згоряння |
Василенко Олег Вадимович, 2016 р. |
Український державний університет залізничного транспорту | Удосконалення робочого процесу двотактного двигуна з іскровим запалюванням і безпосереднім вприскуванням палива |
Островерх Олександр Олегович, 2016 р. |
Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут» | Теоретичне обґрунтування використання безступінчастих гідрооб’ємно-механічних трансмісій на автомобілях для ремонту нафтогазових свердловин |
Зионг Ші Хіеп, 2016 р. |
Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут» | Покращення керованості швидкохідних гусеничних машин за рахунок установки електромеханічних механізмів повороту |
Мітцель Микола Олександрович, 2016 р. |
Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут» | Вплив особливих зон роботи гідропередачі на техніко-економічні показники колісних тракторів з безступінчастими гідро-об’ємно-механічними трансмісіями |
Бушнов Валерій Васильович, 2017 р. |
Акціонерне товариство «СИТА–СИНЕРГІЯ» | Вдосконалення процесів згоряння та систем паливоподачі енергетичних установок, що працюють на металізованих боромістких паливах |
Хамза Омар Адел Хамза, 2017 р. |
Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут» | Вибір параметрів силової установки із системою утилізації попутного нафтового газу |
Хамза Алі Адел Хамза, 2017 р. |
Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут» | Вибір та обґрунтування параметрів дизель-електричної станції з системою утилізації теплоти |
Аріан Расул, 2017 р. |
Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут» | Підвищення ефективності моделювання теплонапруженого стану поршнів ДВЗ в багатоетапній САПР |
Пелипенко Євген Сергійович, 2018 р. |
Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут» | Підвищення ефективності гальмування колісних тракторів з безступінчастими трансмісіями шляхом вибору раціонального способу гальмування |
Мартинець Тетяна Вікторівна, 2018 р. |
Електромеханічного коледжу Харківського національного університету міського господарства імені О.М. Бекетова | Розширення області застосування антиблокувальних систем легкових автомобілів шляхом спрощення конструкції модуляторів тиску |
Бурлига Михайло Борисович, 2018 р. |
Кременчуцького національного університету імені Михайла Остроградського | Розвиток методів розрахунку та вибір раціональних схем двопотокових безступінчастих гідрооб’ємно-механічних трансмісій колісних тракторів |
Шевцов Вадим Михайлович, 2018 р. |
Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут» | Вибір і обґрунтування температурних режимів роботи гідрооб’ємно-механічної трансмісії колісного трактора |
Савченко Анатолій Вікторович, 2019 р. |
Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут» | Вибір та обґрунтування параметрів автотракторного дизеля при його роботі на водопаливній емульсії |
Мордвінцева Ірина Олександрівна, 2019 р. |
Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут» | Моделювання в САПР нестаціонарних термічних навантажень та ресурсної міцності поршнів швидкохідних дизелів |
Мамонтов Анатолій Геннадійович, 2019 р. |
Поліпшення показників плавності ходу та динамічної навантаженості ходових систем колісних тракторів на транспортних роботах | |
Також на кафедрі створюються разові Вчені Ради для захисту дисертаційних робіт ступеня PhD
П.І.Б, дата захисту | Де виконана дисертація | Тема дисертації |
Лал Амір Гул, 2024 р. |
Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут» | Підвищення ефективності згоряння в опозитному двотактному двигуні з протилежним рухом поршнів |
Шелестов Максим Сергійович, 2024 р. |
Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут» | Вибір та обґрунтування параметрів системи наддуву повітря високофорсованого двотактного дизеля спеціального призначення |