Індивідуальна освітня траєкторія здобувача вищої освіти

Індивідуальна освітня траєкторія здобувача вищої освіти

Освіта у XXI столітті — це не шаблонна програма, яка однаково підходить для всіх. Це шлях до розкриття індивідуальних здібностей кожного здобувача освіти, що дозволяє самостійно обирати освітні програми та компоненти, які найкраще підготують до майбутньої професійної діяльності та конкуренції на ринку праці. Сучасна освіта ставить за мету надати кожному здобувачу саме ті знання та навички, які відповідатимуть його професійним цілям, а не просто мінімальні стандарти.

Згідно із Законом України “Про вищу освіту”, індивідуальна освітня траєкторія здобувача вищої освіти – персональний шлях реалізації особистісного потенціалу здобувача вищої освіти, що ґрунтується на виборі здобувачем вищої освіти освітніх програм, суб’єктів освітньої діяльності, що їх реалізують, форм і строку здобуття освіти, освітніх компонентів. У вищій освіті індивідуальна освітня траєкторія включає, зокрема, послідовність здобуття освітніх кваліфікацій, академічну мобільність, визнання результатів навчання, здобутих шляхом неформальної та інформальної освіти тощо. Індивідуальна освітня траєкторія формується здобувачем вищої освіти з урахуванням його здібностей, інтересів, потреб, мотивації, можливостей і досвіду 

Однією з важливих переваг індивідуальної освітньої траєкторії є можливість здобувача обирати навчальні дисципліни, що становлять не менш як 25% загальної кількості кредитів ЄКТС, наданих для підготовки за обраним рівнем освіти. Це створює умови для досягнення таких цілей:

  1. Поглиблення професійних знань в межах обраної освітньої програми та здобуття додаткових спеціальних (фахових) компетентностей.
  2. Розширення знань та здобуття загальних і професійних компетентностей у межах обраної спеціальності або споріднених спеціальностей у тій самій галузі знань.
  3. Ознайомлення із сучасними досягненнями у різних галузях, що дозволяє розширити або поглибити програмні результати навчання за загальними компетентностями.

Цей підхід до освіти забезпечує гнучкість у навчанні та сприяє кращій адаптації до постійно змінюваних умов на ринку праці.

Ось кілька посилань, які можуть бути корисними для здобувачів вищої освіти щодо вибору дисциплін та їхньої індивідуальної освітньої траєкторії:

  1. Положення про порядок реалізації студентами права на вільний вибір навчальних дисциплін – містить правила і процедури вибору вибіркових дисциплін.
  2. Каталог вибіркових дисциплін – містить перелік вибіркових дисциплін з детальними описами.
  3. Списки груп для вивчення вибіркових дисциплін – інформація щодо розподілу студентів у групи для вивчення обраних дисциплін.
  4. Методичні рекомендації щодо порядку розроблення, затвердження, моніторингу та періодичного перегляду освітніх програм в НТУ «ХПІ».
  5. Інформаційна сторінка щодо академічної мобільності – деталі щодо можливостей обміну та навчання в закордонних університетах