Роликові вальниці підвищеного технічного рівня для важких режимів експлуатації

Роликові вальниці (підшипники) підвищеного технічного рівня для важких режимів експлуатації

 

 

Стислий опис виконаних робіт

 

     Проблема підвищення технічного рівня роликових вальниць важких режимів експлуатації (РВВРЕ) за умови, що покращення одного чи декількох показників якості не спричинює погіршення решти, потребує:

  • створення методології системного відображення множини показників якості конструкції РВВРЕ на етапах проектування та модернізації;
  • розробки нових та удосконалення відомих розрахункових моделей взаємодії деталей та елементів конструкції РВВРЕ;
  • обґрунтування нових конструктивних та технологічних рішень РВВРЕ на основі комплексних наукових досліджень.

 

     Створена методологія системного підвищення технічного рівня на прикладі циліндричних РВВРЕ значно розширила можливості проектування нових та модернізації відомих конструкцій на основі універсальної ієрархічної системи показників якості, системного аналізу та об’єктивного відбору найбільш ефективних конструктивних та технологічних рішень.

  У результаті виконаних досліджень та обґрунтованих конструктивних рішень забезпечено підвищення системного індексу технічного рівня модернізованої конструкції вальниць у складі букс рейкового транспорту швидкісних потягів на 20,5 % у порівнянні з базовою конструкцією. Ефект від модернізації досягнуто завдяки:

  • збільшенню кількості роликів, що забезпечило підвищення розрахункових значень динамічної вантажності та ресурсу вальниць на 10,5 і 39,6 % відповідно;
  • покращенню внутрішньої динаміки вальниць з сепаратором удосконаленої геометрії та відповідному зменшенню на 9…12 % діючих навантажень, що забезпечило підвищення ймовірності безвідмовної роботи сепаратора вальниць пасажирських і вантажних вагонів відповідно на 20…40 % і 50…80 %;
  • заміні матеріалу (латуні на полімер) та модифікації геометрії конструкції сепаратора з утримуючим мастило профілем поверхонь тертя, що дозволило стабілізувати температуру модернізованих конструкцій вальниць у складі швидкісних (до 250 км/год) пасажирських потягів Укрзалізниці.

     Роликові вальниці підвищеного технічного рівня для важких режимів експлуатації впроваджено у виробництво на АТ «ХАРП» наступних типів: 30-42726Е2М, 30-232726Е2М, що застосовуються у складі букс вантажних та пасажирських вагонів, вальниць 30-42728ЕМ, 30-232728ЕМ у складі букс вагонів електропоїздів та вальниць 30-32532ЕМ,  30-152532ЕМ, 30-42536ЕМ, 30-52536ЕМ, 30-152536ЕМ у складі букс електровозів і тепловозів з підтвердженими актами економічного ефекту у 7,6 млн. грн/рік в цінах 2015 року.

 

ПУБЛІКАЦІЇ

1. Gaydamakа A. Improving the Design of Bearings Separators for Raising the Technical Level. Eastern-European journal of enterprise technologies. 2016; 6, No. 1 (84). 4-8. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2016.85849

2. Gaydamaka A, Klitnoy V, Muzikin Y, Tat’kov V, Hrechka I. Construction of a Model for the Distribution of Radial Load Among the bearing’s Rolling Bodies. EEJET 2018; 6, 39-44. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2018.149964.

3. Gaydamaka A, Kulik G, Frantsuzov V, Hrechka I, Khovanskyi S, Rogovyi A, Svynarenko M, Maksimova M, Paraniak N. Devising an engineering procedure for calculating the ductility of a roller bearing under a no-central radial load. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies. 2019; 3. 6-10. DOI 10.15587/1729-4061.2019.168145.

4. Gaydamaka A, Klitnoi V, Dobrotvorskiy S, Basova Y, Matos D, Machado J. A Systematic Approach for Energy-Efficient Design of Rolling Bearing Cages. Applied Sciences. 2023; 13(2):1144. https://doi.org/10.3390/app13021144