Стислий опис виконаних робіт
Стиснене повітря є одним із найдорожчих енергоносіїв, тому завдання енергозбереження має вирішуватись на всіх етапах починаючи від виробництва цього енергоносія та його транспортування до використання як засобу автоматизації виробничих процесів.
Метою даної роботи є підвищення енергоефективності пневмоприводу (ПП) та розширення сфери застосування силової пневматики у бік значного збільшення інерційного навантаження за рахунок вибору раціональної структури комутаційних зв’язків для всіх фаз руху робочого органа ПП, а також визначення галузі раціонального використання енергозберігаючих схем ПП.
Для досягнення поставленої мети було визначено та вирішено такі завдання:
– обґрунтування найбільш раціональної структури комутаційних зв’язків для всіх фаз руху робочого органу ПП, що забезпечують мінімізацію непродуктивних енерговитрат;
– розробка енергозберігаючої схеми ПП та алгоритму її керування;
– комп’ютерне моделювання на основі розробленої математичної моделі у розмірній та безрозмірній формі з метою визначення галузі раціонального використання енергозберігаючої схеми ПП.
ПУБЛІКАЦІЇ
1. Krutikov G., Stryzhak M., Stryzhak V. The synthesis of structure and parameters of energy efficient pneumatic actuator. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies. Vol 1, No 7 (85) (2017): Applied mechanics, р. 38-44.
2. Krutikov G., Stryzhak M. Influence of the control scheme for impact pneumatic drive on its operating characteristics. IX international Conference: Mechatronic systems of vehicles and Construction Machinery, 30.11.2017, Warsaw University of Technology, p.43-50.
3. Krutikov G., Stryzhak M., Stryzhak V. Improving power efficiency of pneumatic logistic complex actuators through selection of a rational scheme of their control. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies. Vol 2/8, No 92 (2018): Energy-saving technologies and equipment, р. 43-49.
4. Krutikov G., Stryzhak M., Stryzhak V. Concept, circuit diagram and algorithm for controlling multi-position pneumatic actuator with adaptive positioning mode. University POLITEHNICA of Bucharest, «The Scientific Bulletin», Series D: Mechanical Engineering, Vol. 83, Iss. 1, 2021, p. 269-280.