Освітня програма: “«Управління проєктами у сфері інформаційних технологій”
Галузь знань: 12 «Інформаційні технології»
Спеціальність: 122 «Комп’ютерні науки»
Гарант освітньої програми: Кононенко Ігор Володимирович
1 – Загальна інформація
Загальна інформація | |
---|---|
Повна назва ЗВО та інституту | Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут» Навчально-науковий інститут Комп’ютерних наук та інформаційних технологій |
Рівень вищої освіти та назва кваліфікації мовою оригіналу | Рівень – магістр Кваліфікація – магістр з комп’ютерних наук |
Рівень з НРК | другий (магістерський) рівень вищої освіти, НРК – 7 рівень, QF-LLL – 7 рівень, FQ-EHEA – другий цикл. |
Офіційна назва освітньої програми | Освітньо-професійна програма «УПРАВЛІННЯ ПРОЄКТАМИ У СФЕРІ ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ» |
Тип диплому та обсяг освітньої програми | Диплом магістра, одиничний, 90 кредитів EKTS, термін навчання 1 роки 4 місяці |
Наявність акредитації | Сертифікат про акредитацію: серія НД № 2192167 від 6 вересня 2017 р. до 1 липня 2023 р. |
Передумови | Наявність ступеня бакалавра |
Мова(и) викладання | Українська. Можливе викладання англійською мовою. |
Термін дії освітньої програми | До наступної акредитації |
Інтернет-адреса постійного розміщення освітньої програми |
2 – Мета освітньої програми
Підготовка фахівця, здатного вирішувати складні задачі і проблеми з управління
проєктами у сфері інформаційних технологій та здійснювати інноваційну професійну діяльність
проєктами у сфері інформаційних технологій та здійснювати інноваційну професійну діяльність
3 – Характеристика освітньої програми
Характеристика освітньої програми | |
---|---|
Предметна область (галузь знань, спеціальність, програма) | Галузь знань: 12 «Інформаційні технології» Спеціальність: 122 «Комп’ютерні науки» Програма: Управління проєктами у сфері інформаційних технологій Об’єкт(и) вивчення та/або діяльності: процеси збору, представлення, обробки, зберігання, передачі та доступу до інформації в комп’ютерних системах. Цілі навчання: набуття здатності розв’язувати задачі дослідницького та/або інноваційного характеру у сфері комп’ютерних наук. |
Основний фокус освітньої програми | Спеціальна освіта в галузі інформаційних технологій зі спеціальності Комп’ютерні науки Управління проєктами у сфері інформаційних технологій
Ключові слова: методи, моделі, прийняття рішень, інформаційні технології, управління, проєкт |
Особливості програми | Обов’язкова спеціальна практика в ІТ-компаніях партнерів кафедри |
4 – Придатність випускників до працевлаштування та подальшого навчання
Придатність випускників до працевлаштування та подальшого навчання | |
---|---|
Придатність до працевлаштування | Професіонали, які здобули освіту за освітньою програмою «УПРАВЛІННЯ ПРОЄКТАМИ У СФЕРІ ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ» можуть займатися такими видами економічної діяльності: 72 Діяльність у сфері інформатизації 73 Дослідження та розробки 80 Освіта Професійні назви робіт: Випускники можуть працювати за професіями згідно з Національним класифікатором професій ДК 003:2010: 2131.1 Наукові співробітники (обчислювальні системи) 2131.2 Розробники обчислювальних систем 2132.1 Наукові співробітники (програмування) 2132.2 Розробники комп’ютерних програм 2310.2 Інші викладачі закладів вищої освіти 2321 Викладачі закладів професійної (професійно-технічної) освіти 2322 Викладачі закладів фахової передвищої освіти 1238 Керівники проєктів та програм 2447.1 Наукові співробітники (проєкти та програми) 2447.2 Професіонали з управління проектами та програмами |
Подальше навчання | Можливість здобуття освіти за освітньою програмою третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти та здобуття додаткових кваліфікацій в системі освіти дорослих. |
5 – Програмні компетентності
Спеціальні (фахові) компетентності спеціальності (СК) | |
---|---|
СК1 | Усвідомлення теоретичних засад комп’ютерних наук. |
СК2 | Здатність формалізувати предметну область певного проєкту у вигляді відповідної інформаційної моделі. |
СК3 | Здатність використовувати математичні методи для аналізу формалізованих моделей предметної області. |
СК4 | Здатність збирати і аналізувати дані (включно з великими), для забезпечення якості прийняття проєктних рішень. |
СК5 | Здатність розробляти, описувати, аналізувати та оптимізувати архітектурні рішення інформаційних та комп’ютерних систем різного призначення. |
СК6 | Здатність застосовувати існуючі і розробляти нові алгоритми розв’язування задач у галузі комп’ютерних наук. |
СК7 | Здатність розробляти програмне забезпечення відповідно до сформульованих вимог з урахуванням наявних ресурсів та обмежень. |
СК8 | Здатність розробляти і реалізовувати проекти зі створення програмного забезпечення, у тому числі в непередбачуваних умовах, за нечітких вимог та необхідності застосовувати нові стратегічні підходи, використовувати програмні інструменти для організації командної роботи над проєктом. |
СК9 | Здатність розробляти та адмініструвати бази даних та знань. |
СК10 | Здатність оцінювати та забезпечувати якість ІТ-проєктів, інформаційних та комп’ютерних систем різного призначення, застосовувати міжнародні стандарти оцінки якості програмного забезпечення інформаційних та комп’ютерних систем, моделі оцінки зрілості процесів розробки інформаційних та комп’ютерних систем. |
СК11 | Здатність ініціювати, планувати та реалізовувати процеси розробки інформаційних та комп’ютерних систем та програмного забезпечення, включно з його розробкою, аналізом, тестуванням, системною інтеграцією, впровадженням і супроводом. |
Спеціальні компетентності профільовані | |
Профільований пакет дисциплін 01 “Методології управління портфелями, програмами, проєктами” |
|
СКП 1.1 | Здатність формувати та здійснювати стратегію розвитку організації |
СКП 1.2 | Здатність розробляти та економічно обґрунтовувати проєкти у сфері інформаційних технологій, управляти вартістю цих проєктів |
СКП 1.3 | ЗЗдатність управляти портфелями проєктів та програмами у сфері інформаційних технологій |
СКП 1.4 | Здатність використовувати сучасні методології управління проєктами у сфері інформаційних технологій |
6 – Результати навчання
Результати навчання (РН) | |
---|---|
РН 1 | Мати спеціалізовані концептуальні знання, що включають сучасні наукові здобутки у сфері комп’ютерних наук і є основою для оригінального мислення та проведення досліджень, критичне осмислення проблем у сфері комп’ютерних наук та на межі галузей знань. |
РН 2 | Мати спеціалізовані уміння/навички розв’язання проблем комп’ютерних наук, необхідні для проведення досліджень та/або провадження інноваційної діяльності з метою розвитку нових знань та процедур. |
РН 3 | Зрозуміло і недвозначно доносити власні знання, висновки та аргументацію у сфері комп’ютерних наук до фахівців і нефахівців, зокрема до осіб, які навчаються. |
РН 4 | Управляти робочими процесами у сфері інформаційних технологій, які є складними, непередбачуваними та потребують нових стратегічних підходів. |
РН 5 | Оцінювати результати діяльності команд та колективів у сфері інформаційних технологій, забезпечувати ефективність їх діяльності. |
РН 6 | Розробляти концептуальну модель інформаційної або комп’ютерної системи. |
РН 7 | Розробляти та застосовувати математичні методи для аналізу інформаційних моделей. |
РН 8 | Розробляти математичні моделі та методи аналізу даних (включно з великими). |
РН 9 | Розробляти алгоритмічне та програмне забезпечення для аналізу даних (включно з великими). |
РН 10 | Проєктувати архітектурні рішення інформаційних та комп’ютерних систем різного призначення. |
РН 11 | Створювати нові алгоритми розв’язування задач у сфері комп’ютерних наук, оцінювати їх ефективність та обмеження на їх застосування. |
РН 12 | Проєктувати та супроводжувати бази даних та знань. |
РН 13 | Оцінювати та забезпечувати якість інформаційних та комп’ютерних систем різного призначення. |
РН 14 | Тестувати програмне забезпечення. |
РН 15 | Виявляти потреби потенційних замовників щодо автоматизації обробки інформації. |
РН 16 | Виконувати дослідження у сфері комп’ютерних наук. |
РН 17 | Виявляти та усувати проблемні ситуації в процесі експлуатації програмного забезпечення, формулювати завдання для його модифікації або реінжинірингу. |
РН 18 | Збирати, формалізувати, систематизувати і аналізувати потреби та вимоги до інформаційної або комп’ютерної системи, що розробляється, експлуатується чи супроводжується. |
РН 19 | Аналізувати сучасний стан і світові тенденції розвитку комп’ютерних наук та інформаційних технологій. |
Зміст підготовки магістра за профільованими пакетами дисциплін, сформульований у термінах результатів навчання |
|
Профільований пакет дисциплін 01 “Методології управління портфелями, програмами, проєктами” |
|
РНП 1.1 | Розробляти стратегію розвитку організації, управляти її здійсненням./td> |
РНП 1.2 | Розробляти та економічно обґрунтовувати проєкти у сфері інформаційних технологій, управляти вартістю цих проєктів. |
РНП 1.3 | Управляти портфелями проєктів та програмами у сфері інформаційних технологій. |
РНП 1.4 | Управляти проєктами у сфері інформаційних технологій з використанням сучасних методологій управління проєктами. |
7 – Перелік компонентів освітньо-професійної програми
Перелік та зміст освітніх компонентів (загальних, спеціальних, профільних, вибіркових) можна знайти у навчальному плані за посиланням.
8 – Структурно-логічна схема
Структурно-логічна схема.
9 – Форма випускної атестації здобувачів вищої освіти
Випускна атестація здобувачів вищої освіти за освітньою програмою спеціальності 122 Комп’ютерні науки проводиться у формі публічного захисту кваліфікаційної роботи магістра та завершується видачею документа (диплома) встановленого зразка про присудження йому ступеня магістра з присвоєнням кваліфікації: магістр з комп’ютерних наук за освітньою програмою управління проєктами у сфері інформаційних технологій.
Випускна атестація здійснюється відкрито і публічно.
Вимоги до кваліфікаційної роботи.
Кваліфікаційна робота має передбачати розв’язання складної задачі дослідницького та/або інноваційного характеру у сфері комп’ютерних наук.
Кваліфікаційна робота не повинна містити академічного плагіату, фальсифікації, фабрикації.
Кваліфікаційна робота має бути розміщена на сайті або у публічному репозиторії закладу вищої освіти або його структурного підрозділу.
Оприлюднення кваліфікаційних робіт, що містять інформацію з обмеженим доступом, слід здійснювати відповідно до вимог законодавства.
Випускна атестація здійснюється відкрито і публічно.
Вимоги до кваліфікаційної роботи.
Кваліфікаційна робота має передбачати розв’язання складної задачі дослідницького та/або інноваційного характеру у сфері комп’ютерних наук.
Кваліфікаційна робота не повинна містити академічного плагіату, фальсифікації, фабрикації.
Кваліфікаційна робота має бути розміщена на сайті або у публічному репозиторії закладу вищої освіти або його структурного підрозділу.
Оприлюднення кваліфікаційних робіт, що містять інформацію з обмеженим доступом, слід здійснювати відповідно до вимог законодавства.
Вибіркові освітні компоненти. Профільні блоки
01 – Методології управління портфелями, програмами, проєктами
02 – Міжнародні стандарти і керівництва з управління портфелями, програмами, проєктами
Стисла характеристика