Освітня програма: “«Управління проєктами у сфері інформаційних технологій”
Галузь знань: F «Інформаційні технології»
Спеціальність: F3 «Комп’ютерні науки»
Гарант освітньої програми: Кононенко Ігор Володимирович
1 – Загальна інформація
| Загальна інформація | |
|---|---|
| Повна назва ЗВО та інституту | Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут» Навчально-науковий інститут Комп’ютерних наук та інформаційних технологій  | 
| Рівень вищої освіти та назва кваліфікації мовою оригіналу | Рівень – магістр Кваліфікація – магістр з комп’ютерних наук  | 
| Рівень з НРК | другий (магістерський) рівень вищої освіти, НРК – 7 рівень, QF-LLL – 7 рівень, FQ-EHEA – другий цикл.  | 
| Офіційна назва освітньої програми | Освітньо-професійна програма «Управління проєктами у сфері інформаційних технологій» (практичний напрям) | 
| Тип диплому та обсяг освітньої програми | Диплом магістра, одиничний, 90 кредитів EKTS, термін навчання 1 роки 4 місяці  | 
| Наявність акредитації | Сертифікат про акредитацію: серія НД № 2192167 від 6 вересня 2017 р. до 1 липня 2023 р.  | 
| Передумови | Наявність ступеня бакалавра | 
| Мова(и) викладання | Українська. Можливе викладання англійською мовою. | 
| Термін дії освітньої програми | До 1 липня 2026 року | 
2 – Мета освітньої програми
Підготовка фахівця, здатного вирішувати складні задачі і проблеми з управління
проєктами у сфері інформаційних технологій та здійснювати інноваційну професійну діяльність
проєктами у сфері інформаційних технологій та здійснювати інноваційну професійну діяльність
 3 – Характеристика освітньої програми
| Характеристика освітньої програми | |
|---|---|
| Предметна область (галузь знань, спеціальність, програма) | Галузь знань: 12 «Інформаційні технології» Спеціальність: 122 «Комп’ютерні науки» Програма: Управління проєктами у сфері інформаційних технологій Об’єкт(и) вивчення та/або діяльності: процеси збору, представлення, обробки, зберігання, передачі та доступу до інформації в комп’ютерних системах. Цілі навчання: набуття здатності розв’язувати задачі дослідницького та/або інноваційного характеру у сфері комп’ютерних наук.  | 
| Основний фокус освітньої програми | Спеціальна освіта в галузі інформаційних технологій зі спеціальності Комп’ютерні науки Управління проєктами у сфері інформаційних технологій
 Ключові слова: методи, моделі, прийняття рішень, інформаційні технології, управління, проєкт  | 
| Особливості програми | Обов’язкова спеціальна практика в ІТ-компаніях партнерів кафедри  | 
4 – Придатність випускників до працевлаштування та подальшого навчання
| Придатність випускників до працевлаштування та подальшого навчання | |
|---|---|
| Придатність до працевлаштування | Професіонали, які здобули освіту за освітньою програмою «УПРАВЛІННЯ ПРОЄКТАМИ У СФЕРІ ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ» можуть займатися такими видами економічної діяльності: 72 Діяльність у сфері інформатизації 73 Дослідження та розробки 80 Освіта Професійні назви робіт: Випускники можуть працювати за професіями згідно з Національним класифікатором професій ДК 003:2010: 2131.1 Наукові співробітники (обчислювальні системи) 2131.2 Розробники обчислювальних систем 2132.1 Наукові співробітники (програмування) 2132.2 Розробники комп’ютерних програм 2310.2 Інші викладачі закладів вищої освіти 2321 Викладачі закладів професійної (професійно-технічної) освіти 2322 Викладачі закладів фахової передвищої освіти 1238 Керівники проєктів та програм 2447.1 Наукові співробітники (проєкти та програми) 2447.2 Професіонали з управління проектами та програмами  | 
| Подальше навчання | Можливість здобуття освіти за освітньою програмою третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти та здобуття додаткових кваліфікацій в системі освіти дорослих.  | 
5 – Викладання та оцінювання
| Викладання та оцінювання | |
|---|---|
| Викладання та навчання | Студентоцентроване навчання, проблемно-орієнтоване навчання, дистанційне навчання в системі Offiсе 365, самонавчання, навчання через лабораторну практику, навчання на основі досліджень. Викладання проводиться у вигляді: лекцій, мультимедійних лекцій, інтерактивних лекцій, семінарських, практичних занять, лабораторних робіт. Також передбачена самостійна робота з можливістю консультацій з викладачем за окремими освітніми компонентами, індивідуальні заняття, групова проєктна робота.  | 
| Оцінювання | Рейтингова система оцінювання, усні та письмові екзамени, тестування, проєктна робота, презентації | 
6 – Програмні компетентності
| Спеціальні (фахові) компетентності спеціальності (СК) | |
|---|---|
| СК1 | Усвідомлення теоретичних засад комп’ютерних наук. | 
| СК2 | Здатність формалізувати предметну область певного проєкту у вигляді відповідної інформаційної моделі.  | 
| СК3 | Здатність використовувати математичні методи для аналізу формалізованих моделей предметної області.  | 
| СК4 | Здатність збирати і аналізувати дані (включно з великими), для забезпечення якості прийняття проєктних рішень.  | 
| СК5 | Здатність розробляти, описувати, аналізувати та оптимізувати архітектурні рішення інформаційних та комп’ютерних систем різного призначення.  | 
| СК6 | Здатність застосовувати існуючі і розробляти нові алгоритми розв’язування задач у галузі комп’ютерних наук.  | 
| СК7 | Здатність розробляти програмне забезпечення відповідно до сформульованих вимог з урахуванням наявних ресурсів та обмежень.  | 
| СК8 | Здатність розробляти і реалізовувати проекти зі створення програмного забезпечення, у тому числі в непередбачуваних умовах, за нечітких вимог та необхідності застосовувати нові стратегічні підходи, використовувати програмні інструменти для організації командної роботи над проєктом.  | 
| СК9 | Здатність розробляти та адмініструвати бази даних та знань. | 
| СК10 | Здатність оцінювати та забезпечувати якість ІТ-проєктів, інформаційних та комп’ютерних систем різного призначення, застосовувати міжнародні стандарти оцінки якості програмного забезпечення інформаційних та комп’ютерних систем, моделі оцінки зрілості процесів розробки інформаційних та комп’ютерних систем.  | 
| СК11 | Здатність ініціювати, планувати та реалізовувати процеси розробки інформаційних та комп’ютерних систем та програмного забезпечення, включно з його розробкою, аналізом, тестуванням, системною інтеграцією, впровадженням і супроводом.  | 
| Спеціальні компетентності профільовані | |
| Профільований пакет дисциплін 01 “Методології управління портфелями, програмами, проєктами”  | 
|
| СКП 1.1 | Здатність формувати та здійснювати стратегію розвитку організації | 
| СКП 1.2 | Здатність розробляти та економічно обґрунтовувати проєкти у сфері інформаційних технологій, управляти вартістю цих проєктів  | 
| СКП 1.3 | Здатність управляти портфелями проєктів та програмами у сфері інформаційних технологій  | 
| СКП 1.4 | Здатність використовувати сучасні методології управління проєктами у сфері інформаційних технологій  | 
| Профільований пакет дисциплін 02 “Міжнародні стандарти і керівництва з управління портфелями, програмами, проєктами“  | 
|
| СКП 2.1 | Здатність формувати та здійснювати плани науково-технічного розвитку підприємств | 
| СКП 2.2 | Здатність управляти розробкою інформаційних технологій у відповідності до міжнародних стандартів | 
| СКП 2.3 | Здатність управляти портфелями проєктів та програмами з використанням стандартів PMI | 
| СКП 2.4 | Здатність управляти проєктами у відповідності до стандарту та настанов PMI | 
7 – Результати навчання
| Результати навчання (РН) | |
|---|---|
| РН 1 | Мати спеціалізовані концептуальні знання, що включають сучасні наукові здобутки у сфері комп’ютерних наук і є основою для оригінального мислення та проведення досліджень, критичне осмислення проблем у сфері комп’ютерних наук та на межі галузей знань.  | 
| РН 2 | Мати спеціалізовані уміння/навички розв’язання проблем комп’ютерних наук, необхідні для проведення досліджень та/або провадження інноваційної діяльності з метою розвитку нових знань та процедур. | 
| РН 3 | Зрозуміло і недвозначно доносити власні знання, висновки та аргументацію у сфері комп’ютерних наук до фахівців і нефахівців, зокрема до осіб, які навчаються. | 
| РН 4 | Управляти робочими процесами у сфері інформаційних технологій, які є складними, непередбачуваними та потребують нових стратегічних підходів.  | 
| РН 5 | Оцінювати результати діяльності команд та колективів у сфері інформаційних технологій, забезпечувати ефективність їх діяльності.  | 
| РН 6 | Розробляти концептуальну модель інформаційної або комп’ютерної системи.  | 
| РН 7 | Розробляти та застосовувати математичні методи для аналізу інформаційних моделей.  | 
| РН 8 | Розробляти математичні моделі та методи аналізу даних (включно з великими).  | 
| РН 9 | Розробляти алгоритмічне та програмне забезпечення для аналізу даних (включно з великими).  | 
| РН 10 | Проєктувати архітектурні рішення інформаційних та комп’ютерних систем різного призначення.  | 
| РН 11 | Створювати нові алгоритми розв’язування задач у сфері комп’ютерних наук, оцінювати їх ефективність та обмеження на їх застосування.  | 
| РН 12 | Проєктувати та супроводжувати бази даних та знань. | 
| РН 13 | Оцінювати та забезпечувати якість інформаційних та комп’ютерних систем різного призначення.  | 
| РН 14 | Тестувати програмне забезпечення. | 
| РН 15 | Виявляти потреби потенційних замовників щодо автоматизації обробки інформації. | 
| РН 16 | Виконувати дослідження у сфері комп’ютерних наук. | 
| РН 17 | Виявляти та усувати проблемні ситуації в процесі експлуатації програмного забезпечення, формулювати завдання для його модифікації або реінжинірингу.  | 
| РН 18 | Збирати, формалізувати, систематизувати і аналізувати потреби та вимоги до інформаційної або комп’ютерної системи, що розробляється, експлуатується чи супроводжується.  | 
| РН 19 | Аналізувати сучасний стан і світові тенденції розвитку комп’ютерних наук та інформаційних технологій.  | 
| Зміст підготовки магістра за профільованими пакетами дисциплін, сформульований у термінах результатів навчання  | 
|
| Профільований пакет дисциплін 01 “Методології управління портфелями, програмами, проєктами”  | 
|
| РНП 1.1 | Розробляти стратегію розвитку організації, управляти її здійсненням./td> | 
| РНП 1.2 | Розробляти та економічно обґрунтовувати проєкти у сфері інформаційних технологій, управляти вартістю цих проєктів. | 
| РНП 1.3 | Управляти портфелями проєктів та програмами у сфері інформаційних технологій.  | 
| РНП 1.4 | Управляти проєктами у сфері інформаційних технологій з використанням сучасних методологій управління проєктами. | 
8 – Ресурсне забезпечення реалізації програми
| Ресурсне забезпечення реалізації програми | |
|---|---|
| Кадрове забезпечення | Кадрове забезпечення освітньої програми відповідає постанові Кабінету МіністрівУкраїни від 30.12.2015 р. № 1187 «Про затвердження Ліцензійних умов провадження освітньої діяльності закладів освіти» (зі змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 365 від 24.03.2021. Додаток 15-16). | 
| Матеріально-технічне забезпечення | Матеріально-технічнезабезпечення освітньої програми відповідає постанові Кабінету МіністрівУкраїни від 30.12.2015 р. № 1187 «Про затвердження Ліцензійних умов провадження освітньої діяльності закладів освіти» (зі змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 365 від 24.03.2021 Додаток 17). НТУ «ХПІ» має навчальні аудиторії, які відповідають вимогам для проведення занять за програмою. В навчальному процесі використовується комп’ютерна техніка кафедр, яка задовольняє вимоги за кількістю та якістю обладнання.  | 
| Інформаційне та навчально-методичне забезпечення | Інформаційне та навчально-методичнезабезпечення освітньої програми відповідає постанові Кабінету МіністрівУкраїни від 30.12.2015 р. № 1187 «Про затвердження Ліцензійних умов провадження освітньої діяльності закладів освіти» (зі змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 365 від 24.03.2021. Додаток 18). Наукова бібліотека університету та кафедри, які ведуть підготовку за програмою, мають базову літературу (підручники, методичні посібники, монографії) та періодичні видання, що використовується для викладання і навчання. Студенти мають фізичний доступ до неї. Більшість джерел інформації доступні студентам в Internet або представлені в базах даних кафедр.  | 
9 – Академічна мобільність
| Академічна мобільність | |
|---|---|
| Національна кредитна мобільність | Можливість укладання угод про академічну мобільність та подвійне дипломування | 
| Міжнародна кредитна мобільність | Можливість укладання угод про академічну мобільність та подвійне дипломування | 
| Навчання іноземних здобувачів вищої освіти | Планується навчання іноземних студентів | 
Перелік компонентів освітньо-професійної програми
Перелік та зміст освітніх компонентів (загальних, спеціальних, профільних, вибіркових) можна знайти у навчальному плані за посиланням.
Форма випускної атестації здобувачів вищої освіти
 Випускна атестація здобувачів вищої освіти за освітньою програмою спеціальності 122 Комп’ютерні науки проводиться у формі публічного захисту кваліфікаційної роботи магістра та завершується видачею документа (диплома) встановленого зразка про присудження йому ступеня магістра з присвоєнням кваліфікації: магістр з комп’ютерних наук за освітньою програмою управління проєктами у сфері інформаційних технологій.
Випускна атестація здійснюється відкрито і публічно.
Вимоги до кваліфікаційної роботи.
Кваліфікаційна робота має передбачати розв’язання складної задачі дослідницького та/або інноваційного характеру у сфері комп’ютерних наук.
Кваліфікаційна робота не повинна містити академічного плагіату, фальсифікації, фабрикації.
Кваліфікаційна робота має бути розміщена на сайті або у публічному репозиторії закладу вищої освіти або його структурного підрозділу.
Оприлюднення кваліфікаційних робіт, що містять інформацію з обмеженим доступом, слід здійснювати відповідно до вимог законодавства.
Випускна атестація здійснюється відкрито і публічно.
Вимоги до кваліфікаційної роботи.
Кваліфікаційна робота має передбачати розв’язання складної задачі дослідницького та/або інноваційного характеру у сфері комп’ютерних наук.
Кваліфікаційна робота не повинна містити академічного плагіату, фальсифікації, фабрикації.
Кваліфікаційна робота має бути розміщена на сайті або у публічному репозиторії закладу вищої освіти або його структурного підрозділу.
Оприлюднення кваліфікаційних робіт, що містять інформацію з обмеженим доступом, слід здійснювати відповідно до вимог законодавства.
