Найважливішими напрямками міжнародної діяльності кафедри є міжнародна інтеграція та інтернаціоналізація освіти, підтримка мережі партнерів, впровадження результатів інноваційних міжнародних проєктів в навчальний процес, участь в європейських науково-освітніх грантових програмах, обмін науково-дослідницьким досвідом, академічна мобільність, впровадження нових методів з підвищення стандартів володіння іноземними мовами, міжнародне стажування та підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників.
Цілісна системна стратегія кафедри орієнтована на міжнародні проекти, як реальне унікальне розвиваюче середовище кросскультурної – мульти-дисциплінарної – мультиагентної взаємодії. Це – найефективніша науково-освітня практика, що є «моментом істини», який показує реальні досягнення у глобальному вимірі, а не у вузьких, найчастіше формалізованих та бюрократичних рамках рутинних завдань. Це – критерій оцінки у координатах сенсу розвитку людського суспільства, отже, і сенсу освіти.
За відносно короткий період, як правило, у 3 роки, міжнародні команди повинні досягти загальну мету, використовуючи амбітні науково обґрунтовані інноваційні методи та отримати цілком конкретні продукти, які мають знайти широке поширення, задовольняючи нагальні потреби суспільства, природи та розвитку (біо-соціо-техносфери). При цьому вплив проекту набагато ширший за озвучені завдання, він дозволяє зрозуміти схожість і відмінності наукових і освітніх шкіл, культур, економік та їх цінність для синергетичного розвитку, а головне зрозуміти себе і своє місце в загальному процесі розвитку. І тут найважливіше встановити рівноправне партнерство, оскільки спочатку західні партнери позиціонують себе як безумовні лідери, недооцінюючи рівень розвитку наших наукових шкіл. Основне завдання організувати справді синергетичну взаємодію та продемонструвати цінність кожного вкладу. Для цього необхідно знайти «потрібні слова», оскільки часто нерозуміння виникає не з самої діяльності, а через відмінності в термінології, наукових підходах та культурах.
Комунікація – системоутворюючий сенс нашої кафедри. Причому це не лише мовна, а й культурно-соціально-психологічна складова унікальної інтегрованої компетентності. Тому проектна команда саме нашої кафедри здатна професійно забезпечити справді ефективну взаємодію. Більше того, оригінальний та універсальний Еко-Гуманістичний підхід став базовою основою більшості проектів, орієнтованих на нову Європейську наукову парадигму. Він дозволив вибрати найефективніший шлях – самим стати ініціатором проектів та розробити інноваційні пропозиції, запросивши закордонних партнерів підтримати ідею та взяти участь у процесі подальшої співтворчості на основі синергетичної взаємодії, для якої розроблено науково-обґрунтовану технологію.
Доказом ефективності такої стратегії стали створені нами 25 проектів, які підтримали 115 організацій з 25 країн (Великобританія, Німеччина, Франція, Іспанія, Італія, Фінляндія, Швеція, Нідерланди, Швейцарія, Бельгія, Австрія, Греція, Португалія, Польща, Чехія, Словаччина, Словенія, Хорватія, Сербія, Румунія, Литва, Естонія, Болгарія, Туреччина, Індія), що з самого початку вивело нас не лише на партнерські відносини, а й на лідерство у проектах. Унікальний досвід, здобутий проєктною командою в межах міжнародного співробітництва, дає підставу вважати її конкурентоспроможною на ринку освітніх послуг, яка здійснює навчальну діяльність на рівні міжнародних стандартів.
Кафедрою створена мережа міжнародного партнерства, до якої було залучено більш 100 зарубіжних університетів, організацій та професійних фундацій, головним чином в рамках спільної розробки і виконання міжнародних проєктів програм TEMPUS, ERASMUS MUNDUS, ERASMUS+ , HORIZON 2020. Побудова і підтримка мережі – це кропітка праця, яка вимагає часу, зусиль, і не може виникнути по бажанню одразу. Для формування стійких і ефективних зв’язків необхідно заслужити довіру, а вона з’являється при безпосередньому контакті в спільній діяльності. Як результат – формується міжнародна репутація проєктної команди. Кафедра є дієвим і ефективним провідником цієї стратегії, яка дає надію на те, що команда кафедри відповідає викликам сучасної освіти на міжнародному рівні і у змозі успішно розробити та керувати міжнародними проєктами.
Всі проєкти пов’язані з науково-дослідницькою, освітньою, виховною діяльністю та є мультидисциплінарними і інноваційними, як для науки і освіти, так і для розвитку економіки, громадянської свідомості, ідентичності та культурної спадщини українського суспільства. А саме:
- URBANOVA «Інноваційна трансформація міського простору для стійкої мобільності».
- DigiUni «Цифровий університет – Відкрита українська ініціатива».
- CENSEI «Створення еко-гуманістичних заснованих на природі NEB рішень для сталого збагачуючого інклюзивного середовища».
- ADMIRENEB «Еко-гуманістична модель для інноваційних рішень для відновлення та розвитку районів доступного житла в нових європейських координатах Bauhaus».
- «Запрошення українських митців: загальноєвропейська підтримка українських митців через виставки, творчість та стартапи».
- «Збереження української спадщини: освіта для українських професіоналів спадщини та розбудова потенціалу для післявоєнного культурного відновлення».
- «UDP-Культура: Допомога українським переселенцям через культуру».
- AUREL «Альянс для інновацій у відновленні та розвитку міст після війн/катастроф на рівні NEB».
- MEDEASE «Мультидисциплінарне цифрове еко-гуманістичне середовище для навчання студентів як агентів сталого розвитку»
- Співпраця в науково-освітніх програмах між НТУ «ХПІ» та Університетом Любляни.
- ReCoNaissance.
- CHAIRity.
- «Україна – європейська країна».
- AC-NEB «Еко-гуманістичний розвиток студентів як творців середовища NEB».
- Програма академічного обміну в рамках постпроектних результатів № 530349 – TEMPUS-1-2012-1-FR-TEMPUS-JPHES з 17.04.2019 по 25.04.2019. (Університет Монпельє, Франція)
- Програма академічного обміну в рамках проекту міжнародної академічної мобільності ERASMUS PLUS KA1 No 2018-1-UK01-KA107-046933 та наукове стажування через участь у тренінгах, майстер-класах, воркшопах: (Бакінгемширський Новий Університет, Велика Британія).
- Програма академічного обміну в рамках проекту ERASMUS PLUS KA1 № 6D6CFEC2681F5043 Закордонне стажування та наукове стажування в обсязі 150 годин з 05.05.2018 по 26.05.2018. (Cambridge University, Kings College & Buckinghamshire New University, Велика Британія).
- DECTIOS «Розвиток стійких громад і територій у подоланні глобальних і локальних криз».
- GESYCA «Гендерне перспективний сталий розвиток на основі синергетичного підходу».
- SEHSI «Регіональний сталий розвиток на основі еко-антропної синергетичної взаємодії (мультидисциплінарний навчальний курс для студентів MSc, PhD та LLL з інженерії) ».
- SUCSID «Міжвузівські стартап-центри для студентів».
- SEHUD «Сталий розвиток міст на основі еко-гуманістичних принципів і передових технологій без втрати ідентичності».
- HUREMA «Управління персоналом».
- “CULTURE – 2000” «Порятунок прихованої спадщини європейських дерев’яних церков».
- Міжнародний фонд Ромуальдо Дель Б’янко (Флоренція).