Здобувачі долучились до семінару «Академічна доброчесність як основа якісного освітньо-наукового процесу»

30 жовтня 2024 р. здобувачі освітньої програми «Моделювання технічних систем» бакалаврського та магістерського рівнів навчання долучилися до семінару на тему «Академічна доброчесність як основа якісного освітньо-наукового процесу». Захід був організований науково-технічною бібліотекою НТУ «ХПІ» для інформування усіх учасників освітнього процесу, а особливо здобувачів-вступників 2024 року, про важливість академічної доброчесності та ознайомлення студентів із ключовими аспектами етичного і відповідального навчання.

У рамках семінару, який провела директорка науково-технічної бібліотеки НТУ «ХПІ» Юлія Главчева, обговорили такі питання:

  • Академічна доброчесність: поняття та принципи – значення академічної доброчесності в освітньому процесі та основні принципи, на яких вона ґрунтується.
  • Види порушень академічної доброчесності – детальний розгляд різних форм академічного шахрайства та їхнього впливу на якість освіти.
  • Академічна відповідальність – види відповідальності в освітньому та науковому процесі.
  • Академічний плагіат як вид шахрайства – шляхи запобігання плагіату та необхідність дотримання авторських прав.
  • Системи для виявлення академічного плагіату – огляд сучасних інструментів для перевірки текстів на унікальність.
  • Штучна генерація текстів у наукових роботах – вплив новітніх технологій на академічне письмо та етичні аспекти використання ШІ.
  • Інформаційна грамотність та робота з даними – важливість навичок роботи з інформацією та використання інструментів для роботи з даними.
  • Академічні навички та цифрові компетентності – сучасні вимоги до цифрових навичок учасників освітнього процесу.

Семінар став корисним досвідом для студентів та науково-педагогічних працівників, які отримали цінні знання та рекомендації щодо дотримання академічної доброчесності, підвищили рівень інформаційної грамотності та цифрових компетентностей, а також отримали практичні навички, необхідні для написання якісних наукових робіт.