J8 Автомобільний транспорт. ОПП магістра

Освітня програма: “Автомобілі та автомобільне господарство”

Галузь знань: J Транспорт та послуги (27 – “Транспорт”)

Спеціальність: J8 Автомобільний транспорт (274 – “Автомобільний транспорт”)

Освітній рівень: Магістр

Гарант освітньої програми: Мітцель Микола Олександрович

1. Профіль освітньої програми

1 - Загальна інформація

Вищий навчальний заклад та структурний підрозділ

Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут»,
Навчально-науковий інститут Механічної інженерії і транспорту,
Кафедра “Автомобіле- і тракторобудування”

Ступінь вищої освіти  та назва кваліфікації мовою оригіналу
Магістр, магістр з автомобільного транспорту

Офіційна назва освітньої програми
Автомобілі та автомобільне господарство

Тип диплому та обсяг освітньої програми
Диплом магістра, одиничний, 90 кредитів ЄКТС, термін навчання 1 рік 4 місяця.

Наявність акредитації
Національне агентство забезпечення якості вищої освіти. Україна. Сертифікат – № 2789. Термін дії – 01.07.2027

Цикл/рівень
Другий (магістерський) рівень вищої освіти, НРК України – 7 рівень; FQEHEA – другий цикл; QF-LLL – 7 рівень.

Передумови
Освітній ступінь бакалавра за спорідненою (або іншими спеціальностями) у відповідності до умов та правил прийому.

Мова викладання
Українська мова.

Термін дії освітньої програми
Переглядається щорічно.

Посилання на постійне розміщення опису освітньої програми
https://blogs.kpi.kharkov.ua/v2/quality/dokumenty/arhivni-osvitni-programy/osvitnij-riven-magistr-arhiv/osvitnij-riven-magistr-vstup-2024-2025-navchalnogo-roku/

2 – Мета освітньої програми

Підготовка фахівців здатних до розв’язання комплексних проблем в галузі автомобільного транспорту, інноваційно-підприємницької та управлінської діяльності, які володіють методологією вирішення практичних завдань і наукових досліджень та спроможні до керівництва трудовими колективами на основі здобутих теоретичних знань, умінь, практичних навичок та інших компетентностей, достатніх для успішного здійснення трудової діяльності.

3 – Характеристика освітньої програми

Предметна область (галузь знань, спеціальність)

Галузь знань: J Транспорт та послуги (27 – “Транспорт”)

Спеціальність: J8 Автомобільний транспорт (274 – “Автомобільний транспорт”)

Об’єкти вивчення: процеси, пов’язані з усіма етапами життєвого циклу автомобільних транспортних засобів та інфраструктури автомобільного транспорту.

Цілі навчання: підготовка фахівців, здатних розв’язувати спеціалізовані складні задачі та практичні проблеми автомобільного транспорту.

Теоретичний зміст предметної області: конструкція, характеристики, експлуатація, і утилізація автомобільних транспортних засобів, відповідні засоби, інфраструктура і технології.

Методи, методики та технології:

  • аналітичні, числові та експериментальні дослідження;
  • методи і методики розрахунків елементів конструкцій і систем автомобільних транспортних засобів їх експлуатаційних характеристик і показників надійності;
  • технології експлуатації, діагностування, модернізації, відновлення і утилізації автомобільних транспортних засобів, їх складових;
  • технології побудови і використання об’єктів інфраструктури автомобільного транспорту;
  • методи техніко-економічних розрахунків показників діяльності (ефективності) автомобільного транспорту, інформаційні та інформаційно-комунікаційні технології.

Інструменти та обладнання:

  • пристрої та прилади для здійснення вимірювання фізичних величин та параметрів;
  • натурні зразки або макети автомобільних транспортних засобів та об’єктів інфраструктури автомобільного транспорту;
  • спеціалізоване програмне забезпечення;
  • інформаційно-аналітичні системи підтримки прийняття управлінських технічних і технологічних рішень.

Орієнтація освітньої програми

Прикладна. Підготовка магістрів з формуванням максимально широкого науково-технічного світогляду майбутнього професіонала. Програма збалансована щодо гуманітарної та соціально-економічної, природничо-наукової і професійно-практичної підготовки та містить достатню вибіркову компоненту.

Основний фокус освітньої програми та спеціалізації

Спеціальна освіта у галузі автомобільного транспорту з широким науково-технічним світоглядом.

Ключові слова: автомобіль, транспорт, перевезення, діагностика, ремонт, технічне обслуговування.

Особливості програми

Унікальність освітньої програми полягає в тому, що вона узгоджується із проблематикою діяльності провідних харківських підприємств у сфері автомобільного транспорту, а підготовка здобувачів вищої освіти здійснюється із залученням до викладання дисциплін професійної підготовки таких як “Автоматика та моделювання процесів автомобіля”, “Технічна експлуатація автомобілів, автотехнічна експертиза та ресурсозбереження”, “Менеджмент в автосервісі” та ін., викладачів, що мають сертифіковані навички у відповідних напрямках діяльності.

4 – Придатність випускників до працевлаштування та подальшого навчання

Придатність до працевлаштування

Випускники можуть працювати за професіями згідно з Національним класифікатором професій ДК 003:2010:

1222.2 Майстер автомобільної газонаповнювальної станції.
1222.2 Майстер виробничої служби.
1222.2 Завідувач майстерні.
1222.2 Майстер виробничої дільниці.
1222.2 Майстер з експлуатації та ремонту машин і механізмів.
1222.2 Майстер з ремонту транспорту.
1222.2 Майстер основної виробничої дільниці.
1222.2 Майстер цеху.
1222.2 Начальник автомобільної газонаповнювальної станції.
1222.2 Начальник бригади.
1222.2 Начальник виробництва.
1222.2 Начальник виробничого відділу.
1222.2 Начальник відділення .
1222.2 Начальник відділу технічного контролю.
1222.2 Начальник дільниці.
1222.2 Начальник ремонтного цеху.
1223.1 Головний інженер.
1226.1 Головний інженер (на транспорті).
1226.1 Директор з транспорту.
1226.2 Начальник гаража.
1226.2 Начальник колони (автомобільної, механізованної ).
1226.2 Начальник майстерні.
1226.2 Начальник зміни (транспорт).
1226.2 Начальник служби (транспорт).
1222.2 Майстер з ремонту транспорту.
1222.2 Майстер контрольний (дільниці, цеху).
2145.2 Інженер з діагностування технічного стану машинно-тракторного парку.
2145.2 Інженер з експлуатації машино-тракторного парку.
2145.2 Інженери-механіки.
2149.1 Молодший науковий співробітник (транспорт).
2149.2 Інженер з експлуатації та ремонту.
2149.2 Інженер з комплектації устаткування.
2149.2 Інженер-технолог (механіка).
2149.2 Інженер з проектування механізованих розробок.
2149.2 Інженер з ремонту.
2149.2 Інженер з транспорту.
2149.2 Інженер із випровадження нової техніки й технології.

Подальше навчання

Магістр має можливість навчатися за освітньо-науковою програмою на 8 рівні Національної рамки кваліфікацій та третьому циклу вищої освіти Рамки кваліфікацій Європейського простору вищої освіти галузі знань «Транспорт» або суміжних галузей знань.

5 – Викладання та оцінювання

Викладання та  навчання

Викладання студенто-центроване, дистанційне навчання в системі Microsoft 365, проблемно-орієнтоване із застосуванням таких навчальних технологій, як: лекції проблемного характеру, лабораторні заняття, робота в малих групах, семінари-дискусії, мозкові атаки, презентації, що розвивають комунікативні та лідерські навички, самостійна робота з літературними/інформаційними джерелами, уміння узагальнення науково-технічної інформації; написання наукових статей, планування та виконання науково-дослідних робіт.

Оцінювання

Контроль знань та умінь студентів здійснюється у формі поточного та підсумкового контролю. Оцінювання рівня знань студентів проводиться за рейтинговою системою оцінювання. Поточний контроль включає контроль знань, умінь та навичок студентів на лекціях, лабораторних, практичних та семінарських заняттях та під час виконання індивідуальних навчальних завдань та модульних контрольних робіт. Підсумковий контроль проводиться у формі екзаменів, заліків та випускної атестації. Здобувач вищої освіти вважається допущеним до підсумкового контролю (екзамену) з дисциплін освітньої програми, якщо він виконав всі види робіт, передбачені навчальним планом з цієї дисципліни. Підсумковий контроль у вигляді диференційованого заліку проводиться за результатами поточного контролю (сума балів, отриманих за результатами поточного контролю) без здачі додаткових форм контролю. Оцінювання здобувачів вищої освіти проводиться за результатами іспитів та диференційованих заліків за кожним семестром. Атестація здійснюється у формі публічного захисту (демонстрації) кваліфікаційної роботи. Кваліфікаційна робота має включати елементи науково-дослідного та практичного характеру. Заклад вищої освіти має проводити обов’язкову перевірку на плагіат всіх кваліфікаційних робіт магістрів. Унікальність тексту для робіт освітньо-професійної програми підготовки має становити не менше 70%.  

6 – Програмні компетентності

Інтегральна компетентність

Здатність розв’язувати складні задачі та проблеми у автомобільному транспорті при здійсненні професійної діяльності або у процесі навчання, що передбачає проведення досліджень та/або здійснення інновацій та характеризується симбіозом наукового та системного підходу в сфері автомобільного транспорту.

Загальні компетентності 

ЗК1. Здатність до роботи з об’єктами інтелектуальної власності, а також підготовки і оформлення реєстраційних документів авторського права в Україні і закордоном.
ЗК2. Здатність володіти іноземною мовою, на рівні достатньому для роботи з технічною літературою, інструкціями, довідниками, науковими публікаціями за спеціальністю.
ЗК3. Здатність до креативного мислення, пошуку перспективних напрямків ведення підприємницької діяльності, володіння основами діловодства та знання вимог поточного законодавства в сфері оподаткування.

Спеціальні (фахові) компетентності спеціальності

ФК1. Здатність до обґрунтування, проектування та моделювання систем автоматичного управління робочими процесами автомобілів на базі сучасних електронних компонентів.
ФК2. Здатність аналізувати конструкції автомобілів, експлуатаційні якості, робочі процеси систем автомобіля і розраховувати його механізми і системи.
ФК3. Здатність теоретично оцінювати основні показники експлуатаційних властивостей, експлуатації і обслуговування автомобілів в різних кліматичних умовах; основні методики автотехнічної експертизи; орієнтуватися в світових енергетичних проблемах, мати навики в питаннях паливно-мастильних матеріалах, бути знайомим з технічною експлуатацією легкових та вантажних автомобілів, розбиратися в питаннях екології та охорони навколишнього середовища.
ФК4. Здатність працювати з дослідницькою апаратурою, обробляти та досліджувати отримані результати. Робити розрахунки надійності автомобілів, тракторів та їх вузлів і систем. Здатність проводити патентний пошук та виявляти напрямки для модернізації технічних систем і процесів управління ними.
ФК5. Здатність розробляти структуру та основні елементи управління якістю на автотранспортному підприємстві.
ФК6. Здатність вільно орієнтуватися в вітчизняних і зарубіжних стандартах, що визначають ергономічні вимоги до робочого місця водія автомобіля (трактора). Здатність використовувати дослідницьку апаратуру для визначення відповідності ДВЗ самохідних машин нормам екологічних стандартів за викидами шкідливих речовин.
ФК7. Здатність до управління трудовими колективами і впровадження сучасних технологій у виробничо-технічні бази автотранспортних підприємств.
ФК8. Здатність застосовувати методи математичного та комп’ютерного моделювання для дослідження процесів зміни технічного стану систем автомобілів.
ФК9. Здатність застосовувати сучасні методи діагностики електронних систем автомобіля та володіти навичками практичної роботи з діагностичною апаратурою.
ФК10. Здатність обирати різновиди маршрутів та володіти методиками їх розробки, принципами та порядком координації роботи автомобілів і установ інфраструктури, знати положення, щодо організації безпеки руху при перевезенні всіх типів вантажів.
ФК11. Здатність вирішувати транспортні задачі з доставки вантажів всіх типів, володіти основами складської логістики та керування запасами. Здатність до організації технічного сервісу і ремонту спеціалізованого рухомого складу для вантажних автомобільних перевезень.
ФК12. Здатність до обґрунтування, розрахунку та проектування об’єктів інфраструктури автомобільного транспорту, управління виробничими процесами, організації фірмового сервісного обслуговування автомобілів, включаючи спеціалізований рухомий склад.

7 – Результати навчання

Результати навчання за загальною підготовкою

РНз1. Знати основні положення законодавства України щодо захисту авторських і суміжних прав на об’єкти інтелектуальної власності, знати типи охоронних документів та порядок подачі заявки на отримання патенту на корисну модель, винахід та інші творчі досягнення. Володіти навичками складання формули винаходу та інших типових документів.
РНз2. Вміти перекладати технічні та науково-популярні тексти іноземною мовою за спеціальністю, вміти писати наукові статті та тези доповідей до міжнародних науково-практичних конференцій іноземною мовою.
РНз3. Вміти визначати перспективні напрямки для старап-проектів, володіти практичними навичками написання івент-проектів. Володіти основами діловодства при веденні підприємницької діяльності, знати форми оподаткування та вимоги законодавства України.

Результати навчання за фаховою підготовкою

ПРН1. Знати улаштування систем автоматичного управління автомобілів на базі сучасних електронних компонентів, вміти складати математичні моделі робочих процесів і законів управління.
ПРН2. Знати конструкцію вузлів і механізмів автомобілів, їхній вплив на експлуатаційні якості і робочі процеси в системах автомобіля. Вміти виконувати проектувальний і перевірочний розрахунок вузлів і агрегатів
ПРН3. Знати основні показники експлуатаційних властивостей, експлуатації і обслуговування автомобілів в різних кліматичних умовах; вміти застосовувати основні методики автотехнічної експертизи; орієнтуватися в світових енергетичних проблемах, мати навики в питаннях вибору і оцінки якості паливно-мастильних матеріалах, бути знайомим з технічною експлуатацією легкових та вантажних автомобілів; знати і вміти застосовувати методи і прийоми зниження шкідливого впливу автомобілів на навколишнє середовище.
ПРН4. Вміти користуватись дослідницькою апаратурою (лабораторними стендами, вимірювальною цифровою і аналоговою апаратурою, різними типами датчиків) для проведення лабораторних випробувань вузлів і агрегатів автомобілів, вміти обробляти та інтерпретувати отримані результати. Вміти вести патентний пошук та інноваційно мислити для виявлення напрямків модернізації технічних систем і процесів управління ними.
ПРН5. Знати структуру та основні елементи управління якістю на автотранспортному підприємстві, станціях технічного обслуговування та фірмових автосервісах. Знати і застосовувати на практиці сучасні методи контролю якості.
ПРН6. Вміти користуватись вітчизняними і зарубіжними стандартами, що визначають ергономічні вимоги до робочого місця водія автомобіля (трактора). Знати екологічні стандарти і норми викидів шкідливих речовин ДВЗ для самохідних машин та вміти користуватися дослідною апаратурою для їх визначення.
ПРН7. Знати теоретичні засади управління трудовими колективами автотранспортних підприємств і станцій технічного обслуговування різних форм організації. Знати етапи впровадження сучасних технологій у виробничо-технічні бази автотранспортних підприємств.
ПРН8. Знати і вміти застосовувати методи математичного та комп’ютерного моделювання для дослідження процесів зміни технічного стану систем автомобілів як в цілому, так і окремих вузлів і агрегатів.
ПРН9. Знати і вміти використовувати сучасні методи діагностики електронних систем автомобіля та володіти навичками практичної роботи з діагностичною апаратурою.
ПРН10. Знати різновиди маршрутів та володіти методиками їх розробки, принципи та порядок координації роботи автомобілів і установ автотранспортної інфраструктури. Знати нормативні положення, щодо організації безпеки руху при перевезенні всіх типів вантажів всередині країни та на міжнародних маршрутах.
ПРН11. Вміти вирішувати транспортні задачі з доставки вантажів всіх типів, володіти основами складської логістики та керування запасами. Знати основи технічного сервісу і ремонту спеціалізованого рухомого складу для вантажних автомобільних перевезень.
ПРН12. Вміти обґрунтовувати, розраховувати та проектувати об’єкти інфраструктури автомобільного транспорту. Знати теоретичні засади управління виробничими процесами, організації фірмового сервісного обслуговування автомобілів, включаючи спеціалізований рухомий склад.

8 – Ресурсне забезпечення реалізації програми

Кадрове забезпечення

Відповідає кадровим вимогам щодо забезпечення провадження освітньої діяльності у сфері вищої освіти згідно з діючим законодавством України (Постанова Кабінету Міністрів України «Про затвердження Ліцензійних умов провадження освітньої діяльності закладів освіти» від 30 грудня 2015 р. № 1187 (зі змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 365 від 24.03.2021).

Матеріально-технічне забезпечення

Відповідає вимогам щодо матеріально-технічного забезпечення освітньої діяльності у сфері вищої освіти згідно з діючим законодавством України (Постанова кабінету міністрів України «Про затвердження Ліцензійних умов провадження освітньої діяльності закладів освіти» від 30 грудня 2015 р., № 1187 (зі змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 365 від 24.03.2021).

Інформаційне та навчально-методичне забезпечення

Відповідає вимогам щодо навчально-методичного та інформаційного забезпечення освітньої діяльності у сфері вищої освіти згідно з діючим законодавством України (Постанова кабінету міністрів України «Про затвердження Ліцензійних умов провадження освітньої діяльності закладів освіти» від 30 грудня 2015 р., № 1187 (зі змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 365 від 24.03.2021). Навчальний процес забезпечено підручниками, навчальними посібниками, довідковою літературою, методичними виданнями викладачів. Наявність доступу до мережі Internet дозволяє користуватися базами даних періодичних наукових видань відповідного профілю. Інформаційне забезпечення також ґрунтується на базі бібліотеки НТУ «ХПІ».

9 – Академічна мобільність

Національна кредитна мобільність

На основі укладених двосторонніх договорів між Національним технічним університетом «Харківський політехнічний інститут» та вищими навчальними закладами України.

Міжнародна кредитна мобільність

На основі двосторонніх договорів між Національним технічним університетом «Харківський політехнічний інститут» та провідними європейськими вищими навчальними закладами відповідного напрямку.

Навчання іноземних здобувачів освіти

Згідно ліцензії передбачається підготовка іноземців та осіб без громадянства.

2. Перелік компонент освітньої програми

2.1  Перелік та зміст освітніх компонентів (загальних, спеціальних, профільних, вибіркових) можна знайти за посиланням.

2.2 Розподіл змісту освітньо-професійної програми за групами компонентів та циклами підготовки

№ п/п Цикл підготовки Обсяг навчального навантаження здобувача вищої освіти (кредитів ЕСТS / %)
Обов’язкові компоненти освітньо- професійної програми Вибіркові компоненти освітньо- професійної програми Всього за весь термін навчання
1 Загальна підготовка 9 / 10,0 9 / 10,0
2 Спеціальна (фахова) підготовка 27 / 30,0

 

27 / 30,0
3 Практична підготовка 11 / 12,2 11 / 12,2
4 Атестація 11 / 12,2 11 / 12,2
5 Компоненти вільного вибору 32 / 35,6 32 / 35,6
Всього за весь термін навчання 58/ 64,4 32 / 35,6 90 / 100

Форма атестації здобувачів вищої освіти

Атестація здобувачів вищої освіти освітньої програми “Автомобілі та автомобільне господарство” проводиться у формі захисту кваліфікаційної магістерської роботи та завершується видачею документу державного зразку про присудження йому освітнього ступеня магістра із присвоєнням кваліфікації: магістр автомобільного транспорту. Виконується перевірка кваліфікаційної роботи на академічний плагіат з використанням програмно-технічних засобів. Оприлюднення кваліфікаційної роботи у репозитарії НТУ «ХПІ». Атестація здійснюється відкрито і публічно.

Додаткова інформація

Повний текст освітньої програми

Інші документи

Рецензії