Галузеве машинобудування – це створення технічних об’єктів машинобудування, що включає: процеси проектування, вибору технології, обладнання та організацію виробництва галузевих підприємств, а також засоби і методи випробовування, контролю якості продукції машинобудування та їх експлуатації.
Ключові інженерні та технічні навички, які опановують студенти за спеціальністю 133 – Галузеве машинобудування, полягають в здатності в сучасних умовах обґрунтовувати, розробляти нові та удосконалювати наявні конструкції автомобілів та тракторів, розробляти нові технологічні процеси їх виробництва та функціонування, застосовувати сучасні методи проектування на основі моделювання процесів автомобілів та тракторів та здійснювати їх технічну експлуатацію.
Які професії можуть отримати випускники? Випускники кафедри мають право працювати на посадах керівників виробничих підрозділів у промисловості, керівників виробничих підрозділів на транспорті та в складському господарстві, інженерів-механіків, які здійснюють конструкторські роботи, впровадження у виробництво та технічний супровід наукоємної продукції галузевого машинобудування.
Основний вид діяльності випускників: розробка сучасних автомобілів, тракторів та їх систем з використанням комп’ютерного проектування та інноваційних ІТ- технологій; оптимізація параметрів конструкції; організація і проведення дослідних робіт в галузі автотракторобудування; розрахунки, конструювання та проведення випробувань у відділах фірм і компаній, що проектують нову техніку; організація агросервісу та продажу автомобілів, тракторів і запасних частин; управлінські функції щодо експлуатації, діагностики, технічного обслуговування і ремонту автомобілів, тракторів і спеціальної техніки.
Можливі місця праці. Випускники кафедри успішно працевлаштовуються на виробничих підприємствах, проектних та інжинірингових організаціях різних форм власності. Серед наших партнерів-роботодавців: ТОВ «Харків трактор інжиніринг», ТОВ «Українське конструкторське бюро трансмісій і шасі» (УКБТШ), ДП «Завод імені В.О. Малишева», ДП «Харківське конструкторське бюро з машинобудування імені О.О. Морозова», АТ «ХТЗ».
Освітня програма: “Транспортно-технологічні машини і обладнання”
Галузь знань: G Інженерія, виробництво та будівництво (13 – “Мехнанічна інженерія”)
Спеціальність: G11 Машинобудування (за спеціалізаціями) (133 – “Галузеве машинобудування”)
Освітній рівень: Магістр
Гарант освітньої програми: Воронцов Сергій Миколайович
1. Профіль освітньої програми
1 - Загальна інформація
Вищий навчальний заклад та структурний підрозділ
Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут»,
Навчально-науковий інститут Механічної інженерії і транспорту
Кафедри:
Ступінь вищої освіти та назва кваліфікації мовою оригіналу
Магістр, магістр з галузевого машинобудування
Офіційна назва освітньої програми
Транспортно-технологічні машини і обладнання
Тип диплому та обсяг освітньої програми
Диплом магістра, одиничний, 120 кредитів ЄКТС, термін навчання – 1 рік 9 місяців.
Наявність акредитації
Акредитаційна комісія. Україна. Сертифікат НД №2192140 термін дії до 01.07.2025 р.
Цикл/рівень
Другий (магістерський) рівень вищої освіти, НРК України – 7 рівень; FQEHEA – другий цикл; QF-LLL – 7 рівень.
Передумови
Наявність ступеню вищої освіти «бакалавр» або освітньо-кваліфікаційного рівня «спеціаліст».
Мова викладання
Українська мова.
Термін дії освітньої програми
Переглядається щорічно.
Посилання на постійне розміщення опису освітньої програми
https://blogs.kpi.kharkov.ua/v2/quality/dokumenty/arhivni-osvitni-programy/osvitnij-riven-magistr-arhiv/osvitnij-riven-magistr-vstup-2024-2025-navchalnogo-roku/
2 – Мета освітньої програми
Підготовка висококваліфікованих фахівців, здатних розв’язувати складні задачі і проблеми в галузі транспортно-технологічних машин і обладнання, що характеризуються комплексністю та невизначеністю умов з можливістю подальшого продовження навчання на рівень доктора філософії.
3 – Характеристика освітньої програми
Предметна область (галузь знань, спеціальність)
Галузь знань: G Інженерія, виробництво та будівництво (13 – “Мехнанічна інженерія”)
Спеціальність: G11 Машинобудування (за спеціалізаціями) (133 – “Галузеве машинобудування”)
Об’єкти вивчення: Системний інжиніринг зі створення інноваційних технічних об’єктів галузевого машинобудування та їх експлуатації, що включає:
- машини, обладнання, комплекси, методи та поточні лінії машинобудівного виробництва, технології і засоби їхнього проектування, дослідження, виготовлення, експлуатації та утилізації;
- процеси, обладнання та організація галузевого машинобудівного виробництва;
- засоби і методи випробовування та контролювання якості продукції галузевого машинобудування;
- системи технічної документації, метрології та стандартизації.
Цілі навчання: – підготовка фахівців, здатних розв’язувати складні задачі i проблеми галузевого машинобудування, зокрема:
- обґрунтовувати, розробляти нові та удосконалювати наявні об’єкти транспортно-технологічних машин і обладнання;
- розробляти нові та удосконалювати наявні технологічні процеси виробництва та утилізації продукції виробництва транспортно-технологічних машин і обладнання;
- застосовувати сучасні методи проектування на основі моделювання технічних об’єктів та процесів транспортно-технологічних машин і обладнання;
- здійснювати навчальний процес в закладах вищої та фахової передвищої освіти.
Теоретичний зміст предметної області: сукупність засобів, способів і методів діяльності, спрямованих на те, щоб створювати, експлуатувати та утилізувати продукцію виробництва транспортно-технологічних машин і обладнання.
Методи, методики та технології: методи, засоби й технологiї розрахунку, проектування, конструювання, виробництва, випробовування, ремонтування та контролювання об’єктів і процеси транспортно-технологічних машин і обладнання, сучасні інформаційні технології проектування, методи дослідження об’єктів і процесів транспортно-технологічних машин і обладнання.
Інструменти та обладнання:
- основне та допоміжне обладнання, засоби механізації, автоматизація та керування виробничими процесами транспортно-технологічних машин і обладнання;
- засоби технологічного, інструментального, метрологічного, діагностичного, інформаційного та організаційного обладнання виробничих процесів.
Орієнтація освітньої програми
Освітньо-наукова, орієнтована на формування здатності здійснювати інженерну та освітньо-наукову діяльність щодо повного циклу життєдіяльності транспортно-технологічних машин і обладнання (розробка, впровадження, наладка, дослідження, експлуатація, ремонт та утилізація).
Основний фокус освітньої програми та спеціалізації
Загальна освіта в галузі машинобудування та спеціальна освіта у сфері транспортно-технологічних машин і обладнання.
Ключові слова: машинобудування, транспорт, розрахунок, проектування, комп’ютерне моделювання, експлуатація, технічне обслуговування, ремонт, технологічне обладнання.
Особливості програми
Проектно-орієнтована професійна програма. Проектне навчання на основі послідовності виконання інтегрованих навчальних та реальних проектів. Обов’язкове проведення переддипломної практики на підприємствах машинобудівної галузі відповідно до специфіки та особливостей транспортно-технологічних машин і обладнання.
4 – Придатність випускників до працевлаштування та подальшого навчання
Придатність до працевлаштування
Працевлаштування на підприємствах будь-якої організаційно-правої форми (комерційні, некомерційні, державні, муніципальні), в яких випускники можуть працювати за професіями згідно з Національним класифікатором професій ДК 003:2010.
Керівники зокрема:
122 Керівники виробничих та інших основних підрозділів
131 Керівники малих підприємств без апарату управління
144 Менеджери (управителі) у будівництві, на транспорті, пошті та зв’язку
1451 Менеджери (управителі) у торгівлі транспортними засобами та їх ремонті
1493 Менеджери (управителі) систем якості
Професіонали зокрема:
2145 Професіонали в галузі інженерної механіки
2145.1 Наукові співробітники (інженерна механіка)
2145.2 Інженери-механіки
Викладачі зокрема:
231 Викладачі університетів та вищих навчальних закладів.
Подальше навчання
Можливість здобуття освіти за третім (доктор філософії) рівнем вищої освіти, а також додаткових кваліфікацій в системі освіти дорослих.
5 – Викладання та оцінювання
Викладання та навчання
Студентоцентроване навчання, проблемно-орієнтоване навчання, аудиторне, комбіноване та дистанційне навчання у тому числі в системі Offiсе 365, самостійна робота та самонавчання, навчання через лабораторну практику та виконання реальних проектів.
Викладання проводиться у вигляді: лекцій у тому числі з використанням мультимедійного обладнання, практичних занять, лабораторних робіт. Також передбачена самостійна робота з можливістю консультацій з викладачем за окремими освітніми компонентами, індивідуальні заняття, групова проектна робота.
Оцінювання
Поточний та підсумковий контроль знань (опитування, контрольні та індивідуальні завдання, тестування тощо), заліки та іспити (усні та письмові), захист навчальних та реальних проектів з презентацією, публічний захист кваліфікаційної роботи.
6 – Програмні компетентності
Інтегральна компетентність
Здатність випускника розв’язувати складні задачі і проблеми галузевого машинобудування, що передбачають дослідження та/або здійснення інновацій та характеризується невизначеністю умов та вимог.
Загальні компетентності (визначені стандартом вищої освіти спеціальності)
ЗК1. Здатність використовувати інформаційні та комунікаційні технології.
ЗК2. Здатність вчитися i оволодівати сучасними знаннями.
ЗК3. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.
ЗК4. Здатність бути критичним i самокритичним.
ЗК5. Здатність до адаптації та дії в новій ситуації.
ЗК6. Здатність генерувати нові ідеї (креативність).
ЗК7. Здатність виявляти, ставити та вирішувати проблеми.
ЗК8. Здатність приймати обґрунтовані рішення.
ЗК9. Здатність працювати в команді.
ЗК10. Здатність проводити дослідження на відповідному рівні.
Спеціальні (фахові) компетентності спеціальності (визначені стандартом вищої освіти спеціальності)
СК1. Здатність створювати, удосконалювати та застосовувати кількісні математичні, наукові й технічні методи та комп’ютерні програмні засоби, застосовувати системний підхід для розв’язування інженерних задач галузевого машинобудування, зокрема, в умовах технічної невизначеності.
СК2. Критичне осмислення передових для галузевого машинобудування наукових фактів, концепцій, теорій, принципів та здатність їх застосовувати для розв’язання складних задач галузевого машинобудування i забезпечення сталого розвитку.
СКЗ. Здатність створювати нові техніку i технології в галузі механічної інженерії.
СК4. Усвідомлення перспективних завдань сучасного виробництва, спрямованих на задоволення потреб споживачів, володіння тенденціями інноваційного розвитку технологій галузі.
СК5. Здатність розробляти i реалізовувати плани і проекти у сфері галузевого машинобудування та дотичних видів діяльності, здійснювати підприємницьку діяльність.
СК6. Здатність до науково-педагогічної діяльності у закладах вищої та фахової передвищої освіти.
СК7. Здатність виконувати науково-практичні та прикладні дослідження в машинобудівній галузі.
7 – Результати навчання
Результати навчання за спеціальністю (визначені стандартом вищої освіти спеціальності)
PH1. Знання i розуміння засад технологічних, фундаментальних та інженерних наук, що лежать в основі галузевого машинобудування відповідної галузі.
РН2. Знання та розуміння механіки i машинобудування та перспектив їхнього розвитку.
РН3. Знати i розуміти процеси галузевого машинобудування, мати навички їхнього практичного використання.
РН4. Здійснювати інженерні розрахунки для вирішення складних задач і практичних проблем у галузевомумашинобудуванні.
РН5. Аналізувати інженерні об’єкти, процеси та методи.
РН6. Відшуковувати потрібну наукову i технічну інформацію в доступних джерелах, зокрема, іноземною мовою, аналізувати i оцінювати її.
РН7. Готувати виробництво та експлуатувати вироби галузевого машинобудування протягом життєвого циклу.
РН8. Планувати і виконувати наукові дослідження у сфері галузевого машинобудування, аналізувати їх результати, обґрунтовувати висновки.
РН9. Розробляти і викладати спеціальні навчальні дисципліни у закладах вищої та фахової передвищої освіти.
8 – Ресурсне забезпечення реалізації програми
Кадрове забезпечення
Кадрове забезпечення освітньої програми відповідає постанові Кабінету Міністрів України від 30.12.2015 р. № 1187 «Про затвердження Ліцензійних умов провадження освітньої діяльності закладів освіти» (зі змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 365 від 24.03.2021. Додаток 15-16).
Матеріально-технічне забезпечення
Матеріально-технічне забезпечення освітньої програми відповідає постанові Кабінету Міністрів України від 30.12.2015 р. № 1187 «Про затвердження Ліцензійних умов провадження освітньої діяльності закладів освіти» (зі змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 365 від 24.03.2021 Додаток 17).
Інформаційне та навчально-методичне забезпечення
Інформаційне та навчально-методичне забезпечення освітньої програми повинно відповідати постанові Кабінету Міністрів України від 30.12.2015 р. № 1187 «Про затвердження Ліцензійних умов провадження освітньої діяльності закладів освіти» (зі змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 365 від 24.03.2021. Додаток 18).
9 – Академічна мобільність
Національна кредитна мобільність
Внутрішню академічну мобільність (ступеневу або кредитну), що реалізується здобувачами вищої освіти за освітньою програмою у вищих навчальних закладах (наукових установах) ) забезпечується партнерами в межах України.
Міжнародна кредитна мобільність
На основі двосторонніх договорів між Національним технічним університетом «Харківський політехнічний інститут» та навчальними закладами вищої освіти зарубіжних країн-партнерів.
Навчання іноземних здобувачів освіти
Згідно ліцензії передбачається підготовка іноземців та осіб без громадянства.
2. Перелік компонент освітньої програми
2.1 Перелік та зміст освітніх компонентів (загальних, спеціальних, профільних, вибіркових) можна знайти за посиланням.
2.2 Розподіл змісту освітньо-професійної програми за групами компонентів та циклами підготовки
№
п/п |
Цикл підготовки |
Обсяг навчального навантаження здобувача вищої освіти (кредитів ЕСТS / %) |
Обов’язкові компоненти освітньо- професійної програми |
Вибіркові компоненти освітньо-наукової програми |
Всього за весь термін навчання |
1 |
Загальна підготовка |
9/7,5 |
|
9/7,5 |
2 |
Спеціальна (фахова) підготовка |
33/27,5 |
|
33/27,5 |
3 |
Наукова підготовка |
15/12,5 |
|
15/12,5 |
4 |
Практична підготовка |
11/9,2 |
|
11/9,2 |
5 |
Атестація |
14/11,6 |
|
14/11,6 |
6 |
Компоненти вільного вибору |
|
38/31,7 |
38/31,7 |
Всього за весь термін навчання |
82/68,3 |
38/31,7 |
120/100 |
Форма атестації здобувачів вищої освіти
Атестація здобувачів освітньо-наукової програми здійснюється у формі кваліфікаційної роботи. Кваліфікаційна робота має передбачати розв’язання складної спеціалізованої задачі або практичної проблеми галузевого машинобудування, що характеризується комплексністю та невизначеністю умов, із застосуванням теорій та методів механічної інженерії. Кваліфікаційна робота не повинна містити академічного плагіату, фабрикації, фальсифікації. Кваліфікаційна робота має бути розміщена в репозитарії закладу вищої освіти.
Додаткова інформація
Повний текст освітньої програми
Інші документи
Рецензії
- ТОВ «Підприємство струмопідводу та електроприводу»
- ТОВ «Київський завод ПТО»
- ДП «ХКБМ ім О.О. Морозова»
- АТ «ХТЗ»