Наука

УЧАСТЬ ВИКЛАДАЧІВ КАФЕДРИ У НАУКОВО-ДОСЛІДНИЦЬКІЙ ДІЯЛЬНОСТІ

          Науково-дослідницька робота кафедри спрямована на вивчення шляхів вдосконалення освітнього процесу в вишах в контексті реформування освітньої системи України, що інтегрує в європейський освітній простір. Чисельні оригінальні інноваційні розробки здійснюються на основі результатів довгострокових навчальних експерементів в межах Наукової школи Еко-гуманістичного саморозвитку, започаткованою зав.кафедрою, доктором психологічних наук, професором Тетяною Вікторівною Сергеєвою. Унікальність цієї школи полягає у мультідисциплінарності, що грунтується на багаторічних наукових дослідженнях (більш ніж 46 років) в галузях загальної психології пам’яті та мислення, диференціальної та педагогічної психології, штучного інтелекту, лінгвістики і матлінгвістики, філології, іноземної мови та е-навчання, управління людськими ресурсами, мультидисциплінарними кроскультурними проектами.

           Дослідження кафедри базуються на принципах Еко-гуманістичної наукової школи, що розглядає навчальний процес як взаємодію того, хто навчається як живої відкритої системи з штучно створеним навчальним середовищем. Згідно з «Еко-Гуманістичною Технологією Саморозвитку» оптимальне навчання відбувається у навчальному середовищі, що моделює реальні професійні ситуації. Таке моделювання обумовлює формування розумових і практичних дій в процесі рішення учбових завдань, які спрямовані на вирішення  професійних, соціальних та організаційних проблем, що відповідають когнітивним, комунікативним та регулятивним функціям свідомості. Оригінальність досліджень полягає в вивченні закономірностей комплексного когнітивного і особистісного розвитку студентів у технологічному навчальному середовищі на основі психологічних закономірностей роботи пам’яті і мислення. Такий підхід є водночас науково обгрунтований і інноваційний.

            Високий рівень цих досліджень був визнаний світовою науковою спільнотою, про що свідчить здобуття багатьох міжнародних проєктів в рамках програм TEMPUS, ERASMUS+, CULTURE2000, HORIZON та постійні запрошення від провідних європейських університетів для читання лекцій за тематикою «Еко-гуманістичного саморозвитку»  та «Психологічної моделі обробки мови», серед яких Кембриджський і Бакингемширський (Велика Британія), Ліонські університети ім. Братів Люм’єр та ім. Клода Бернара (Франція); Бранденбургський, Берлінський ім. Гумбольдта і Ферн-університет м. Хаген (Німеччина), Міланська Політехніка та Флорентійський (Італія), Віденський Технологічний (Австрія) університети.

            Актуальність і практична значущість наукових досліджень доведена конкретними результатами, впровадженими в навчальний процес. А саме: 

1) 25 курсів іноземної мови професійного і наукового спрямування в традиційному, змішаному та е-форматі;
2) інтерактивний курс лідерства та командної роботи;
3) курс розвитку людських ресурсів;
4) 3 інтерактивних курса саморозвитку: соціальної компетентності, особистісних якостей, здатності до навчання в умовах інтенсивних технологічних, економічних та соціальних трансформацій.