09 жовтня 2025 р. викладачі та здобувачі кафедри туризму і готельно-ресторанного бізнесу НТУ «ХПІ» доєднались до роботи онлайн-вебінару «ШІ в туристичних послугах», який проводився англійською мовою та був організований Європейською федерацією сільського туризму – Ruraltour у межах ініціатив PacTS4ALL та Pact for Skills Tourism LSP.
Цей вебінар було розроблено для мікро-, нано- та самозайнятих провайдерів туристичних послуг у сфері розміщення та суміжних сервісів.
Учасники мали можливість:
🔹 Отримати практичні поради, як ШІ може допомогти у щоденній роботі
🔹 Ознайомитися з реальними прикладами від малих бізнесів у сфері гостинності та туризму
🔹 Дізнатися, як отримати доступ до підтримки та навчання в цій зростаючій галузі.
Роль посередницьких організацій на прикладі Austrian Farm Holiday висвітлив у своїй доповіді Ганс Ембахер – директор асоціації «Austrian Farm Holidays», який очолює її з 1991 року та є віце-президентом RuralTour – Європейської федерації сільського туризму. Визнаний експерт у галузі якості та сталого розвитку, він консультував численні проєкти й читав лекції в провідних університетах Європи.
Під його керівництвом мережа Farm Holidays in Austria стала моделлю якості, сталості та інновацій із понад 2000 фермерськими господарствами-членами. Ганс поділився досвідом, як ця асоціація використовує ШІ для управління якістю, маркетингу та підтримки своїх членів.
Кейс індивідуального підприємця: туристичні гіди, представила Алехандра Саенц де Мієра – туристичний гід у Парижі, Франція. Алехандра є членкинею Виконавчого комітету Європейської федерації туристичних гідів (FEG), партнерки в проєкті «Pacts for Skills». Вона має великий досвід гіда, організації культурних заходів, тому і навчає нових гідів.
У своєму виступі поділилась тим, як ШІ може підтримувати щоденну роботу туристичного гіда: від планування маршрутів до покращення взаємодії з клієнтами.
На вебінарі розглянули практичні кейси – приклади від:
Valgejõe Winery (Естонія) – Тііни Кулер – естонської виноробки, підприємниці, яка керує виноробнею Valgejõe Veinivilla, найпівнічнішою у Естонії, де створює фруктові та ягідні вина з місцевої сировини. Вона також займається навчанням, проводить дегустації, екскурсії та культурні події, авторка кількох книг, зокрема «Our Wines» і «Guide and Our Wines».
У виступі розповіла, як використовує ШІ для створення маркетингових текстів, розробки рецептів, розрахунку цін, аналізу даних і натхнення нових ідей.
Sweet Accommodations (Іспанія) – Андреа Сантьяго – операційної менеджерки та керівниці якості у Sweet Accommodations. Маючи досвід роботи в туризмі та готельній сфері, Андреа обіймала посади, пов’язані з бронюваннями, управлінням командами й стандартизацією процесів.
Вона розповіла, як Sweet Accommodations використовує ШІ для підтримки персоналу, покращення комунікації з гостями, швидшого аналізу відгуків і підвищення якості послуг.
Кафедра туризму і готельно-ресторанного бізнесу щиро дякує організаторам вебінару за підняття важливої та актуальної тематики, насиченість практичними кейсами та підтримку практикорієнтованості навчання наших здобувачів спеціальностей J3 «Туризм і рекреація» та J2 «Готельно-ресторанна справа та кейтеринг» для подальшої роботи в індустрії туризму й гостинності!
Галерея:










