15-17 грудня 2020 р. на кафедрі «Деталі машин та мехатронних систем» відбулися дистанційні заняття з працівниками ПАТ «Запоріжсталь», де завідувач кафедри          Гайдамака А. В., доцент Клітной В.В., ведучий наук. співробітник Татьков В.В. читають лекції з обслуговування, ремонту та експлуатації підшипників ковзання електродвигунів прокатних станів.

    

 

За останні двадцять років співробітниками кафедри «Деталі машин та прикладна механіка» виконано ряд значних робіт. Розроблено методику розрахунку опорних та упорних підшипників ковзання для гідротурботурбін, на основі якої створено Керівні технічні матеріали (КТМ) розрахунку підшипників. КТМ стали базою для створення галузевих стандартів «Підшипники на мастильному змащуванні для вертикальних гідравлічних турбін. Конструкція, розміри і технічні вимоги» та «Метод розрахунку сегментних підшипників на мастильному змащуванні для валів гідравлічних турбін». Завершено роботи зі створення алгоритму розрахунку динамічних характеристик гідротурбозубчатих агрегатів великої потужності та підвищенню ресурсу приводів вугледробильних млинів для ГРЕС.

Відповідно до галузевої цільової комплексної програми підвищення якості гідропневмомастильного обладнання ВПО «Союзгідравліка»завершено роботу з дослідження методів і розробки методики визначення функціональних характеристик ущільнень для зворотно-поступальних з’єднань гідравлічного обладнання та розробки типової методики визначення функціональних характеристик ущільнень. Це дозволило організувати вхідний контроль якості ущільнень та підвищити довговічність гідроциліндрів на 30 %. Виконані роботи стали базою для створення ОСТа на методику випробування ущільнень, а потім − галузевого стандарту

Розв’язано важливу науково-прикладну проблему машинознавства з розробки системної методології підвищення технічного рівня роликових підшипників у складі букс широкого класу швидкісних і важко навантажених машин рейкового транспорту (РПБРТ) на етапах їх проектування та модернізації. Розв’язок проблеми включає системне моделювання показників якості конструкцій РПБРТ при проектуванні та модернізації, розробку та удосконалення моделей взаємодії основних елементів підшипників, розвиток і уточнення аналітичних методів розрахунків втомної міцності сепаратора та показників надійності РПБРТ, розробку оригінальних методик та стендів для випробувань, а також дослідну реалізацію і практичне впровадження розробленої методології у вигляді конструкцій та технології виготовлення полімерних сепараторів для РПБРТ з покращеними на 20,5% експлуатаційними характеристиками.Підтверджений річний (за 01.06.2014 – 01.06.2015 рр.) економічний ефект від впровадження у проектування та виробництво на АТ «ХАРП» модернізованих конструкцій підшипників 30-42726Е2М і 30-232726Е2М, призначених для застосування у складі букс вантажних та пасажирських вагонів, складає 7,6 млн. грн/рік.

      Науково-дослідна робота на кафедрі велася за кількома напрямками. З розробки і дослідження елементів і систем промислової гідропневмоавтоматики і гідроприводу виконувались роботи з Білгородським заводом «Енергомаш» по х/темі «Автоматизація засобами гідропневмоавтоматики комплексного процесу приготування формувальних сумішей для оливки корпусів арматури трубопроводів блоку 800 мВт», з ОКБ «Теплоавтомат» (м. Харків) по х/темі «Дослідження чутливих елементів і дроселів гідравлічних приладів і пристроїв» і «Дослідження дросельних елементів гідропневмоавтоматики», з верстатобудівним заводом ім. Косіора по х/темі «Розробка та дослідження установки для очищення мастильно-охолоджуючих рідин в шліфувальних верстатах», з УкрНІІПротезування (м. Харків) по х/темі «Розробка та дослідження механізмів протезів нижніх кінцівок із зовнішніми джерелами енергії і механізмів антропоморфних роботів», з СКТБ Машприборпластік (м. Харків) на теми «Розробка уніфікованих систем управління для робототехнічних комплексів» і «Дослідження та оптимізація гідравлічних і пневматичних гальм автоматичних маніпуляторів», з ВНІІГідропріводом «Розробка комплекту програм динамічного синтезу пневмоприводів промислових автоманіпулятор». Із загальної теорії побудови оптимальних процесів машинобудування укладені х/д з Харківським верстатобудівним виробничим об’єднанням на тему «Дослідження флотаційних і термодинамічних процесів при очищенні МОР в шліфувальних верстатах».

      Наукові розробки кафедри впроваджені в об’єктах станкоінструментального та енергетичного обладнання заводів м. Харкова (“Завод ім. Малишева” та ВАТ “Харверст”, ВАТ “Турбогаз”, СП ЗАТ “ХЕМЗ-IРЕС”). 

Leave a Comment