6-9 ЛИСТОПАДА ПРОФЕСОРКА КАФЕДРИ, Д.С.Н. ГОРОШКО О. І. ВЗЯЛА УЧАСТЬ У РОБОТІ НАУКОВОГО АТЕЛЬЄ НА ТЕМУ “РОЗШИРЕННЯ ПРАВ І МОЖЛИВОСТЕЙ ЖІНОК ТА ДІВЧАТ В УКРАЇНСЬКИХ ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ В УМОВАХ ТРИВАЛОЇ КРИЗИ: АНАЛІЗ НЕРІВНОСТЕЙ ТА СТЕРЕОТИПІВ”

6-9 ЛИСТОПАДА ПРОФЕСОРКА КАФЕДРИ, Д.С.Н. ГОРОШКО О. І. ВЗЯЛА УЧАСТЬ У РОБОТІ НАУКОВОГО АТЕЛЬЄ НА ТЕМУ “РОЗШИРЕННЯ ПРАВ І МОЖЛИВОСТЕЙ ЖІНОК ТА ДІВЧАТ В УКРАЇНСЬКИХ ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ В УМОВАХ ТРИВАЛОЇ КРИЗИ: АНАЛІЗ НЕРІВНОСТЕЙ ТА СТЕРЕОТИПІВ”

який  фінансується федеральною землею Баварії (Німеччина) для підтримки реалізації рівних можливостей для жінок у дослідницькій та викладацькій діяльності. Професорка Горошко виступила ведучим спікером з доповіддю на тему “Трансформація соціального інституту освіти в Україні у воєнний час: Конфліктно-чутлива та гендерно-орієнтована модель”. Основна мета Наукового ательє є підтримка реалізації рівних можливостей для жінок у дослідницькій та викладацькій діяльності. Наукова ательє є часткою Проекту «Рівних можливостей для жінок у дослідницькій та викладацькій діяльності», який здійснюється з З вересня 2022 року в Університеті Фрідріха-Александра в Ерланген-Нюрнберзі (FAU) під егідою віце-президента FAU з питань зв’язків з громадськістю, професора, доктора Катрін М. Мьослейн (Kathrin M. Möslein). Діяльність проекту спрямована на підтримку українських вищих навчальних закладів, а також українських студентів та науковців.

Основними завданнями проекту є (1) пролити світло на виклики, з якими стикаються студентки, викладачки, дослідниці та співробітниці у навчальному процесі, у відчутті дискримінації та подоланні гендерних бар’єрів в умовах затяжної кризи в Україні; (2) визначити, наскільки гендерні стереотипи все ще є впливовими у вищих навчальних закладах; та (3) після виявлення основних причин і наслідків порушень прав жінок у вищій освіті розробити конкретні рекомендації у вигляді дорожньої карти щодо вдосконалення інституційної політики та практик підтримки студенток, викладачок, дослідниць і співробітників, а також протидії ґендерній дискримінації.

Наукове ательє є ключовим компонентом згаданого проекту, що забезпечує платформу для місцевих та міжнародних експертів для спільної роботи над вирішенням актуальних гендерних викликів в освіті. З 6 по 8 листопада 2024 року команда проєкту провела триденне наукове ательє в Ерлангені, Німеччина, на базі ФАУ, за участі експертів ФАУ, ключових українських та європейських експертів з гендерних досліджень, зацікавлених сторін, включаючи адміністрацію університетів, викладачів, студентів, представників громадянського суспільства. Під час Наукового ательє відбулися воркшопи та круглі столи, які сприятимуть діалогу та обміну ідеями щодо подолання ґендерних бар’єрів в освіті.

Шляхом синтезу результатів досліджень та пропозицій зацікавлених сторін розроблено дорожню карту для вдосконалення інституційної політики та практик підтримки жінок-студенток, викладачок, дослідниць і співробітниць в українських ВНЗ, яка міститиме конкретні рекомендації у таких сферах, як вступ та зарахування, розробка навчальних програм, набір та утримання викладачів і викладачок, можливості кар’єрного зростання та послуги інституційної підтримки. Дорожня карта та рекомендації будуть представлені відповідним зацікавленим сторонам.