Академічна мобільність – це участь студентів, аспірантів, докторантів, науково-педагогічних та наукових працівників Університету у навчальній, науково-педагогічній чи науковій діяльності вітчизняного чи закордонного вищого навчального закладу, вітчизняних чи закордонних наукових установ, підприємств тощо (надалі – партнери) упродовж певного періоду, як правило, до одного навчального року, а також вітчизняними та іноземними учасниками освітнього процесу в аналогічних видах діяльності Університету.
Основними цілями академічної мобільності є:
- підвищення якості освітніх послуг, які надаються Університетом;
- підвищення ефективності наукових досліджень;
- підвищення конкурентоздатності випускників Університету на українському та міжнародному ринках освітніх послуг та праці;
- збагачення індивідуального досвіду учасників освітнього процесу щодо інших моделей створення та поширення знань;
- залучення світового інтелектуального потенціалу до Університету на основі двосторонніх та багатосторонніх договорів між вищими навчальними закладами-партнерами;
- встановлення внутрішніх та зовнішніх інтеграційних зв’язків;
- гармонізація освітніх стандартів вищих навчальних закладів-партнерів.
За місцем реалізації права на академічну мобільність вона поділяється на:
- внутрішню академічну мобільність — академічна мобільність, право на яку реалізується вітчизняними учасниками освітнього процесу у закладах вищої освіти (наукових установах) в межах України;
- міжнародну академічну мобільність — академічна мобільність, право на яку реалізується вітчизняними учасниками освітнього процесу у закладах вищої освіти (наукових установах) поза межами України, а також іноземними учасниками освітнього процесу в Університеті.
Науково-педагогічні працівники та здобувачі кафедри маркетингу НТУ “ХПІ” мають можливість брати участь як в програмах внутрішньої мобільності так і міжнародної.