Серед значущих подій, якими завершувався квітень на економічному факультеті Запорізького національного університету (ZNU, Zaporizhzhia National University), особливо запам’яталася також гостьова лекція від завідувачки кафедри маркетингу Національного технічного університету «Харківський політехнічний інститут», гарантки освітньої програми «Маркетинг» третього (PhD) рівня вищої освіти, докторки економічних наук, професорки Діани Райко. Гостя провела інтерактивну лекцію, присвячену розвиткові маркетингу відносин між учасниками ринку праці України, для здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти за освітніми програмами «Управління персоналом та економіка праці», «Маркетинг», інших освітніх програм економічного факультету, як другого (магістерського), так і першого (бакалаврського) рівнів вищої освіти, а також науково-педагогічних працівників економічного факультету.

Привітала всіх присутніх в. о. декана економічного факультету, гарантка освітньої програми «Управління персоналом та економіка праці» другого (магістерського) рівня вищої освіти, докторка економічних наук, професорка Валентина Гельман, яка наголосила, що між університетами укладений договір про співпрацю, тож наші кафедри розвиватимуть і далі співробітництво, зокрема щодо внутрішньої академічної мобільності.

Гостьова лекція була структурована так, щоб інформація сприймалася та добре засвоювалася. А нового присутні дізналися досить багато, наприклад, про сучасні технології маркетингових досліджень, які необхідні для розвитку маркетингу відносин між усіма учасниками ринку праці України. Звісно, переважно це інформаційні технології, цифровий маркетинг, інтернет-комунікації.

Доцентка кафедри управління персоналом і маркетингу, кандидатка економічних наук, доцентка Наталія Терент’єва, коли дійшла черга до запитань, а було їх чимало, спитала лекторку про соціальну відповідальність роботодавців як активних учасників маркетингу відносин на ринку праці України. Гостя не оминула увагою жодного питання, тож і на це знайшлася в неї цікава відповідь. Так, на її переконання, треба розвивати комплаєнс як систему писаних і неписаних правил поведінки, настанов і моральних цінностей, які в сукупності сприятимуть дотриманню соціальних прав і гарантій для всіх учасників ринку праці в Україні.

Доцент кафедри управління персоналом і маркетингу, кандидат економічних наук, доцент Андрій Линенко поцікавився сучасними прийомами критичного мислення та медійної грамотності для виваженого сприйняття маркетингової інформації. Лекторка наголосила на важливості розвитку цих компетентностей усіма громадянами України, особливо зважаючи на можливі російські ІПСО. Втім, вона додала, що маркетинг відносин якраз і покликаний, серед іншого, зробити ці відносини більш цивілізованими, взаємовигідними та доброчесними.

Висновки підбив завідувач кафедри управління персоналом і маркетингу, доктор економічних наук, професор Микола Іванов, подякувавши Діані Райко за надзвичайно насичені ці дві академічні години, що дали присутнім багато корисної інформації для роздумів, а також перспективних орієнтирів.