Iндивідуальна освітня траєкторія здобувача вищої освіти – персональний шлях реалізації особистісного потенціалу здобувача вищої освіти, що ґрунтується на виборі здобувачем вищої освіти освітніх програм, суб’єктів освітньої діяльності, що їх реалізують, форм і строку здобуття освіти, освітніх компонентів. У вищій освіті індивідуальна освітня траєкторія включає, зокрема, послідовність здобуття освітніх кваліфікацій, академічну мобільність, визнання результатів навчання, здобутих шляхом неформальної та інформальної освіти тощо. Індивідуальна освітня траєкторія формується здобувачем вищої освіти з урахуванням його здібностей, інтересів, потреб, мотивації, можливостей і досвіду . – Закон України “Про вищу освіту”
Вибір здобувачем вищої освіти навчальних дисциплін в обсязі, що становить не менш як 25 % загальної кількості кредитів ЄКТС підготовки за відповідним рівнем, створює умови для досягнення ним таких цілей:
- поглибити професійні знання в межах обраної освітньої програми та здобути додаткові спеціальні (фахові, професійні) компетентності;
- поглибити знання та здобути додаткові загальні та професійні компетентності в межах спеціальності або споріднених спеціальностей у тій самій галузі знань;
- ознайомитись із сучасним рівнем наукових знань у інших галузях та розширити або поглибити програмні результати навчання за загальними компетентностями.