122 Комп’ютерні науки (бакалавр)
Освітня програма: “Комп’ютерні науки”
Галузь знань: 12 «Інформаційні технології»
Спеціальність: 122 «Комп’ютерні науки»
Гарант освітньої програми: Гринченко Марина Анатоліївна
1 – Загальна інформація
Загальна інформація | |
---|---|
Повна назва ЗВО та інституту | Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут» Навчально-науковий інститут Комп’ютерних наук та інформаційних технологій |
Рівень вищої освіти та назва кваліфікації мовою оригіналу | Рівень – бакалавр Кваліфікація – бакалавр з комп’ютерних наук |
Рівень з НРК | QF EHEA – перший цикл, EQF LLL – 6 рівень, НРК – 6 рівень |
Офіційна назва освітньої програми | Освітньо-професійна програма «Комп’ютерні науки» |
Тип диплому та обсяг освітньої програми | Диплом бакалавра, одиничний, 240 кредитів EKTS, термін навчання 3 роки 10 місяців |
Наявність акредитації | Сертифікат РД-ІV № 2158945 від 12.08.2013 р. термін дії до 1 липня 2023 р. |
Передумови | Повна загальна середня освіта |
Мова(и) викладання | Українська |
Термін дії освітньої програми | До наступної акредитації |
Інтернет-адреса постійного розміщення освітньої програми | http://blogs.kpi.kharkov.ua/v2/nv/ |
2 – Мета освітньої програми
Підготовка фахівців, здатних проводити теоретичні та експериментальні дослідження в галузі комп’ютерних наук; застосовувати математичні методи й алгоритмічні принципи в моделюванні, проектуванні, розробці та супроводі інформаційних технологій; здійснювати розробку, впровадження і супровід інтелектуальних систем аналізу й обробки даних організаційних, технічних, природничих і соціально-економічних систем.
3 – Характеристика освітньої програми
Характеристика освітньої програми | |
---|---|
Предметна область (галузь знань, спеціальність, програма) | Галузь знань: 12 «Інформаційні технології» Спеціальність: 122 «Комп’ютерні науки» Програма: «Комп’ютерні науки» |
Основний фокус освітньої програми | Сучасні концепції та методи реалізації обчислень, алгоритмічне та програмне забезпечення систем обчислювального інтелекту, консолідації даних та інформаційно-аналітичних систем.
Ключові слова: Комп’ютерні науки, математичні моделі, алгоритми; мови та технології програмування; багаторівневі та високопродуктивні обчислення; технології та засоби великих даних, штучний та обчислювальний інтелект; інформаційно-аналітичні системи. |
Особливості програми | Широке коло орієнтованих на студента індивідуальних траєкторій навчання за вибірковими профільованими пакетами освітніх компонент, вибірковими пакетами дуальної професійної підготовки за спільними програмами з ІТ підприємствами, які входять у коло засновників і учасників Громадської організації «Харківський кластер інформаційних технологій» та окремими професійними дисциплінами, які пов’язані з інженерією даних та знань, штучним інтелектом та машинним навчанням, інформаційно-аналітичними системами та технологіями, управлінням проектами та цифровою інтелектуальною власністю, а також за освітніми компонентами, які допомагають студентам сформувати «м’які» компетентності. Обрання вибіркових освітніх компонент освітньо-професійної програми навчання здійснюється шляхом подання заяви пошукачем на ім’я гаранта програми з указанням назви бажанної вибіркової компоненти і урахуванням вимог до комплектування навчальних груп до завершення 25 тиждня напередодні навчання на 3-му або 4-му курсі. |
4 – Придатність випускників до працевлаштування та подальшого навчання
Придатність випускників до працевлаштування та подальшого навчання | |
---|---|
Придатність до працевлаштування | Працевлаштування на підприємствах і в компаніях індустрії інформаційних технологій, в підрозділах з розробки програмного забезпечення, в інноваційних, інформаційних та інформаційно-аналітичних відділах виробничих підприємств, підприємств банківсько-фінансового сектору, сфері послуг і консультування, в державних та наукових установах, в сфері малого та середнього бізнесу. Професійні можливості випускників (відповідно до Класифікатора професій ДК 003:2010). 2131.2 Адміністратор бази даних 2131.2 Адміністратор даних 2131.2 Інженер з програмного забезпечення комп’ютерів 2132.2 Інженер-програміст 2132.2 Програміст (база даних) 2131.2 Аналітик програмного забезпечення та мультимедіа 2132.2 Програміст прикладний 2139.2 Інженер із застосування комп’ютерів 3121.2 Фахівець з інформаційних технологій 3121.2 Фахівець з розробки та тестування програмного забезпечення 3121.2 Фахівець з розроблення комп’ютерних програм 3121.2 Фахівець з комп’ютерної графіки (дизайну) 2447.2 Фахівець з управління проектами та програмами у сфері матеріального (нематеріального) виробництва. Відповідно до вимог стейкхолдерів з індустрії інформаційних технологій первинні посади визначаються з урахуванням наявності практичного досвіду роботи у випускників. При наявності практичного досвіду три і більше місяців випускники можуть претендувати на таки посади (ролі у проєктах): програміст; розробник програмних продуктів і хмарних сервісів, програміст прикладний (у тому числі з поглибленими компетентностями у сфері цифрової інтелектуальної власності) з можливістю додавати префікс, який позначає стек технологій, наприклад, С++-програміст, .net-програміст, Java-розробник програмних продуктів і хмарних сервісів, web-програміст, Python-розробник прикладних програмних продуктів, фахівець з якості та тестування програмного забезпечення тощо. Випускники, які не мають практичного досвіду, можуть претендувати на ці та інші посади з переліку Класифікатора професій ДК 003:2010, які наведено вище, у якості стажерів (інтернів, практикантів) або асистентів. |
Подальше навчання | Можливість продовження освіти на наступному (магістерському) рівні вищої освіти за відповідними освітньо-професійними або освітньо-науковими програмами. Можливість післядипломної освіти для отримання професійної кваліфікації за відповідними професійними стандартами. Набуття додаткових освітніх і професійних компетентностей у системі неформальної та/або інформальної освіти. |
5 – Програмні компетентності
Загальні компетентності (ЗК) | |
---|---|
ЗК 1 | Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу. |
ЗК 2 | Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях. |
ЗК 3 | Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності. |
ЗК 4 | ЗЗдатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово. |
ЗК 5 | Здатність спілкуватися іноземною мовою. |
ЗК 6 | Здатність вчитися й оволодівати сучасними знаннями. |
ЗК 7 | Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел. |
ЗК 8 | ЗЗдатність генерувати нові ідеї (креативність). |
ЗК 9 | Здатність працювати в команді. |
ЗК 10 | Здатність бути критичним і самокритичним. |
ЗК 11 | Здатність приймати обґрунтовані рішення. |
ЗК 12 | Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт. |
ЗК 13 | Здатність діяти на основі етичних міркувань. |
ЗК 14 | Здатність реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні. |
ЗК 15 | Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя. |
Фахові компетентності (ФК) | |
ФК 1 | Здатність до математичного формулювання та досліджування неперервних та дискретних математичних моделей, обґрунтовування вибору методів і підходів для розв’язування теоретичних і прикладних задач у галузі комп’ютерних наук, аналізу та інтерпретування. |
ФК 2 | Здатність до виявлення статистичних закономірностей недетермінованих явищ, застосування методів обчислювального інтелекту, зокрема статистичної, нейромережевої та нечіткої обробки даних, методів машинного навчання та генетичного програмування тощо. |
ФК 3 | Здатність до логічного мислення, побудови логічних висновків, використання формальних мов і моделей алгоритмічних обчислень, проектування, розроблення й аналізу алгоритмів, оцінювання їх ефективності та складності, розв’язності та нерозв’язності алгоритмічних проблем для адекватного моделювання предметних областей і створення програмних та інформаційних систем. |
ФК 4 | Здатність використовувати сучасні методи математичного моделювання об’єктів, процесів і явищ, розробляти моделі й алгоритми чисельного розв’язування задач математичного моделювання, враховувати похибки наближеного чисельного розв’язування професійних задач. |
ФК 5 | Здатність здійснювати формалізований опис задач дослідження операцій в організаційно-технічних і соціально-економічних системах різного призначення, визначати їх оптимальні розв’язки, будувати моделі оптимального управління з урахуванням змін економічної ситуації, оптимізувати процеси управління в системах різного призначення та рівня ієрархії. |
ФК 6 | Здатність до системного мислення, застосування методології системного аналізу для дослідження складних проблем різної природи, методів формалізації та розв’язування системних задач, що мають суперечливі цілі, невизначеності та ризики. |
ФК 7 | Здатність застосовувати теоретичні та практичні основи методології та технології моделювання для дослідження характеристик і поведінки складних об’єктів і систем, проводити обчислювальні експерименти з обробкою й аналізом результатів. |
ФК 8 | Здатність проектувати та розробляти програмне забезпечення із застосуванням різних парадигм програмування: узагальненого, об’єктно-орієнтованого, функціонального, логічного, з відповідними моделями, методами й алгоритмами обчислень, структурами даних і механізмами управління. |
ФК 9 | Здатність реалізувати багаторівневу обчислювальну модель на основі архітектури клієнт-сервер, включаючи бази даних, знань і сховища даних, виконувати розподілену обробку великих наборів даних на кластерах стандартних серверів для забезпечення обчислювальних потреб користувачів, у тому числі на хмарних сервісах. |
ФК 10 | Здатність застосовувати методології, технології та інструментальні засоби для управління процесами життєвого циклу інформаційних і програмних систем, продуктів і сервісів інформаційних технологій відповідно до вимог замовника. |
ФК 11 | Здатність до інтелектуального аналізу даних на основі методів обчислювального інтелекту включно з великими та погано структурованими даними, їхньої оперативної обробки та візуалізації результатів аналізу в процесі розв’язування прикладних задач. |
ФК 12 | Здатність забезпечити організацію обчислювальних процесів в інформаційних системах різного призначення з урахуванням архітектури, конфігурування, показників результативності функціонування операційних систем і системного програмного забезпечення. |
ФК 13 | Здатність до розробки мережевого програмного забезпечення, що функціонує на основі різних топологій структурованих кабельних систем, використовує комп’ютерні системи і мережі передачі даних та аналізує якість роботи комп’ютерних мереж. |
ФК 14 | Здатність застосовувати методи та засоби забезпечення інформаційної безпеки, розробляти й експлуатувати спеціальне програмне забезпечення захисту інформаційних ресурсів об’єктів критичної інформаційної інфраструктури. |
ФК 15 | Здатність до аналізу та функціонального моделювання бізнес-процесів, побудови та практичного застосування функціональних моделей організаційно-економічних і виробничо-технічних систем, методів оцінювання ризиків їх проектування. |
ФК 16 | Здатність реалізовувати високопродуктивні обчислення на основі хмарних сервісів і технологій, паралельних і розподілених обчислень при розробці й експлуатації розподілених систем паралельної обробки інформації. |
Додаткові фахові компетентності (ДФК) | |
Для вибіркового профільованого пакету дисциплін 02 «Інформаційно-аналітичні системи та технології» | |
ДФК 1.1 | Здатність проєктувати, розробляти та використовувати інформаційно-аналітичні системи та технології в різноманітних галузях людської діяльності. |
ДФК 1.2 | Здатність використовувати прикладні математичні методи та програмні засоби для аналізу та синтезу інформаційно-аналітичних систем. |
ДФК 1.3 | ЗЗдатність використовувати математичні методи та програмні засоби в системах діагностики стану, розпізнавання образів, планування та прогнозування поведінки складних систем. |
6 – Програмні результати навчання
Програмні результати навчання (ПР) | |
---|---|
ПР 1 | Застосовувати знання основних форм і законів абстрактно-логічного мислення, основ методології наукового пізнання, форм і методів вилучення, аналізу, обробки та синтезу інформації в предметній області комп’ютерних наук. |
ПР 2 | Використовувати сучасний математичний апарат неперервного та дискретного аналізу, лінійної алгебри, аналітичної геометрії в професійній діяльності для розв’язання задач теоретичного та прикладного характеру в процесі проектування та реалізації об’єктів інформатизації. |
ПР 3 | Використовувати знання закономірностей випадкових явищ, їх властивостей та операцій над ними, моделей випадкових процесів та сучасних програмних середовищ для розв’язування задач статистичної обробки даних і побудови прогнозних моделей. |
ПР 4 | Використовувати методи обчислювального інтелекту, машинного навчання, нейромережевої та нечіткої обробки даних, генетичного та еволюційного програмування для розв’язання задач розпізнавання, прогнозування, класифікації, ідентифікації об’єктів керування тощо. |
ПР 5 | Проектувати, розробляти та аналізувати алгоритми розв’язання обчислювальних та логічних задач, оцінювати ефективність та складність алгоритмів на основі застосування формальних моделей алгоритмів та обчислюваних функцій. |
ПР 6 | Використовувати методи чисельного диференціювання та інтегрування функцій, розв’язання звичайних диференціальних та інтегральних рівнянь, особливостей чисельних методів та можливостей їх адаптації до інженерних задач, мати навички програмної реалізації чисельних методів. |
ПР 7 | Розуміти принципи моделювання організаційно-технічних систем і операцій; використовувати методи дослідження операцій, розв’язання одно– та багатокритеріальних оптимізаційних задач лінійного, цілочисельного, нелінійного, стохастичного програмування. |
ПР 8 | Використовувати методологію системного аналізу об’єктів, процесів і систем для задач аналізу, прогнозування, управління та проектування динамічних процесів в макроекономічних, технічних, технологічних і фінансових об’єктах. |
ПР 9 | Розробляти програмні моделі предметних середовищ, вибирати парадигму програмування з позицій зручності та якості застосування для реалізації методів та алгоритмів розв’язання задач в галузі комп’ютерних наук. |
ПР 10 | Використовувати інструментальні засоби розробки клієнт-серверних застосувань, проектувати концептуальні, логічні та фізичні моделі баз даних, розробляти та оптимізувати запити до них, створювати розподілені бази даних, сховища та вітрини даних, бази знань, у тому числі на хмарних сервісах, із застосуванням мов веб-програмування. |
ПР 11 | Володіти навичками управління життєвим циклом програмного забезпечення, продуктів і сервісів інформаційних технологій відповідно до вимог і обмежень замовника, вміти розробляти проектну документацію (техніко-економічне обґрунтування, технічне завдання, бізнес-план, угоду, договір, контракт). |
ПР 12 | Застосовувати методи та алгоритми обчислювального інтелекту та інтелектуального аналізу даних в задачах класифікації, прогнозування, кластерного аналізу, пошуку асоціативних правил з використанням програмних інструментів підтримки багатовимірного аналізу даних на основі технологій DataMining, TextMining, WebMining. |
ПР 13 | Володіти мовами системного програмування та методами розробки програм, що взаємодіють з компонентами комп’ютерних систем, знати мережні технології, архітектури комп’ютерних мереж, мати практичні навички технології адміністрування комп’ютерних мереж та їх програмного забезпечення. |
ПР 14 | Володіти мовами системного програмування та методами розробки програм, що взаємодіють з компонентами комп’ютерних систем, знати мережні технології, архітектури комп’ютерних мереж, мати практичні навички технології адміністрування комп’ютерних мереж та їх програмного забезпечення. |
ПР 15 | Застосовувати знання методології та CASE-засобів проектування складних систем, методів структурного аналізу систем, об’єктно-орієнтованої методології проектування при розробці і дослідженні функціональних моделей організаційно-економічних і виробничо-технічних систем. |
ПР 16 | Розуміти концепцію інформаційної безпеки, принципи безпечного проектування програмного забезпечення, забезпечувати безпеку комп’ютерних мереж в умовах неповноти та невизначеності вихідних даних. |
ПР 17 | Виконувати паралельні та розподілені обчислення, застосовувати чисельні методи та алгоритми для паралельних структур, мови паралельного програмування при розробці та експлуатації паралельного та розподіленого програмного забезпечення. |
Додаткові результати навчання (ДРН) | |
Для вибіркового профільованого пакету дисциплін 02 «Інформаційно-аналітичні системи та технології» | |
ДРН 1.1 | Вміти проєктувати, розробляти та використовувати інформаційно-аналітичні системи, зокрема із застосуванням хмарних технологій та розподілених обчислень. |
ДРН 1.2 | Володіти методами графічного подання інформації, вміти розробляти та використовувати методи аналізу даних та розпізнавання образів при обробці статичної та динамічної графічної інформації. |
ДРН 1.3 | Володіти навичками розробки програмного забезпечення для вирішення задач аналізу даних, методами та засобами оцінювання якості та тестування програмного забезпечення. |
7 – Перелік компонентів освітньо-професійної програми
Перелік та зміст освітніх компонентів (загальних, спеціальних, профільних, вибіркових) можна знаіти у навчальному плані за посиланням.
8 – Структуно-логічна схема
9 – Форма випускної аттестації здобувачів вищої освіти
Випускна атестація здобувачів вищої освіти за освітньою програмою «Комп’ютерні науки» проводиться у формі захисту кваліфікаційної роботи, яка передбачає розв’язання типової спеціалізованої задачі або практичної проблеми у галузі комп’ютерних наук із застосуванням теоретичних положень та практичної реалізації.
У кваліфікаційній роботі не може бути фальсифікацій або академічного плагіату (текстових або інших запозичень без відповідних посилань на першоджерела). Кваліфікаційна робота обов’язково розміщується в репозитарії Національного технічного університету «Харківський політехнічний інститут».
Випускна атестація здійснюється відкрито і публічно та завершується видачею документа (диплома) встановленого зразка про присудження ступеня бакалавра з присвоєнням кваліфікації: «Бакалавр з комп’ютерних наук» за спеціальністю 122 «Комп’ютерні науки».
У кваліфікаційній роботі не може бути фальсифікацій або академічного плагіату (текстових або інших запозичень без відповідних посилань на першоджерела). Кваліфікаційна робота обов’язково розміщується в репозитарії Національного технічного університету «Харківський політехнічний інститут».
Випускна атестація здійснюється відкрито і публічно та завершується видачею документа (диплома) встановленого зразка про присудження ступеня бакалавра з присвоєнням кваліфікації: «Бакалавр з комп’ютерних наук» за спеціальністю 122 «Комп’ютерні науки».
Вибіркові освітні компоненти. Профільні блоки
01. Управління проєктами в сфері інформаційних технологій
Стисла характеристика
Опис
02. Інформаційно-аналітичні системи та технології
03. Інженерія даних та знань
04. Інтелектуальна власність у програмній і комп`ютерній інженерії
05. Штучний інтелект і машинне навчання
Дисципліни вільного вибору
Перелік та зміст вибіркових освітніх компонентів можна знайти у навчальному плані за посиланням.
Додаткова інформація
Повний текст освітньої програми
Навчальний план
Перелік дисциплін та силабуси
Структурно-логічна схема
Залишити відповідь
Щоб відправити коментар вам необхідно авторизуватись.