Кафедра туризму і готельно-ресторанного бізнесу НТУ «ХПІ»

DEPARTMENT OF TOURISM AND HOSPITALITY BUSINESS

Кафедра туризму і готельно-ресторанного бізнесу НТУ «ХПІ» - DEPARTMENT OF TOURISM AND HOSPITALITY BUSINESS

Академічна доброчесність

Академічна доброчесність — сукупність етичних принципів та визначених законом правил, якими мають керуватися учасники освітнього процесу під час навчання, викладання і проведення наукової (творчої) діяльності з метою забезпечення довіри до результатів навчання та/або наукових (творчих) досягнень, йдеться в «Законі України про освіту».

Академічна доброчесність покликана боротися з різними видами плагіату; фабрикацією і фальсифікацією результатів наукових досліджень; обманом, списуванням, хабарництвом тощо.

У спільноті українських науковців поняття «академічна доброчесність» набуло широкого поширення у 2016 році, завдяки проєкту, який ініційований Американською радою з міжнародної освіти спільно з Міністерством освіти і науки України та профільним Комітетом Верховної Ради України. Основна мета — популяризація серед наукової спільноти норм академічної доброчесності, що спрямовані на якісну трансформацію української освітньої системи.


Сертифікати викладачів з курсу «6 кроків до доброчесності: від теорії до практики», Національне агентство з питань запобігання корупції, 2023 р.:

Сертифікати НПП з курсу «Академічна доброчесність: онлайн-курс для викладачів», платформа онлайн-курсів Prometheus, 2024 р.:

 


Здобувачі першого і другого рівнів вищої освіти кафедри туризму і готельно-ресторанного бізнесу НТУ «ХПІ» успішно закінчили  курс «Академічна доброчесність в європейському освітньому і науковому просторах: багатовимірна імерсивна модель».

Проєкт AICE проходив в грудні 2023 р. – лютому 2024 р. й був присвячений впровадженню кращого досвіду країн ЄС у забезпеченні академічної доброчесності в освітній діяльності закладів освіти, визначенню ролі здобувачів освіти, викладачів та менеджменту університету у формуванні доброчесного освітнього середовища.

Здобувачі освіти мали 24 години лекцій, 126 годин самостійної роботи та за результатами фінального творчого завдання отримали сертифікати, які підтвердили їхні знання з питань курсу!


Здобувачі та викладачі кафедри пройшли навчання за програмою вебінару «Академічна доброчесність: виклики, проблеми та перспективи», який проходив на базі Національного університету «Запорізька політехніка» з долученням до цього заходу провідних фахівців Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти.

Навчання сприяло вдосконаленню знань та навичок з:
• принципів та норм академічної доброчесності, вміння застосовувати їх у науковій та освітній діяльності;
• вимог законодавства у сфері академічної доброчесності, вміння інтерпретувати їх у контексті власної професійної діяльності;
• вміння виявляти потенційні ризики та можливості застосування штучного інтелекту з огляду на забезпечення академічної доброчесності.

Слід зазначити, що дотримання вимог, принципів та норм академічної доброчесності перебуває у площині постійної уваги кафедри туризму і готельно-ресторанного бізнесу НТУ «ХПІ» та є фокусом діяльності усіх учасників освітнього процесу.
За підсумками тестування учасниками було отримано сертифікати.


 

В НТУ «ХПІ» створено нормативну базу із забезпечення академічної доброчесності в освітньо-науковій діяльності вишу. Її базовими документами є:

 

Вони створені з урахуванням норм чинного законодавства України та спрямовані на запобігання та перешкоджання проявів академічної недоброчесності.

 

Рекомендації здобувачам при використанні інструментів штучного інтелекту

  • Будьте допитливими. Ознайомтеся з принципами роботи інструментів ШІ та стежте за розробками в цій галузі. Цікавтеся тим, як працюють інструменти штучного інтелекту, що вони роблять і як ви можете використовувати їх у своєму навчанні. Компетенції, пов’язані з активним використанням інструментів штучного інтелекту, ставатимуть дедалі важливішими, і можна очікувати, що вони знадобляться вашим майбутнім роботодавцям.
  • Будьте прагматичними. Використовуйте інструменти штучного інтелекту, перш за все, щоб підтримувати навчання та розвивати навички, пов’язані з навчанням. Інструменти ШІ можуть бути чудовим інструментом для навчання. Вони можуть допомогти з обробкою даних, формулюванням відповідей на різноманітні запитання, з якими ви зіткнетеся під час навчання, і, звичайно, написанням текстів. Але в той же час інструменти ШІ можуть легко збити користувачів зі шляху.
  • Будьте сумлінними і чесними.Хоча використання штучного інтелекту багато в чому спрощує навчання, це не повинно призводити до того, що ви зволікаєте з навчанням і повністю покладаєтеся на результати, які надають ці інструменти. Завжди дотримуйтеся етичних правил і критично підходьте до роботи з інструментами ШІ. Завжди будьте обережні щодо результатів, які надають інструменти ШІ, і ретельно їх перевіряйте. Завжди перевіряйте та підтверджуйте інформацію, яку ви отримуєте за допомогою цих інструментів. Майте на увазі, що результати, надані інструментами штучного інтелекту, можуть бути оманливими, помилковими, ґрунтуватися на стереотипах чи упередженнях або бути дискримінаційними.
  • Будьте прозорими. Використання інструментів штучного інтелекту має відповідати принципам академічної та особистої моральної чесності та бути прозорим. Якщо ваш викладач, керівник дисертації або викладач не рекомендує використовувати інструменти ШІ в певних випадках, поважайте це. Завжди відкрито заявляйте або посилайтеся на використання інструментів ШІ, особливо в письмових роботах. Правила академічної доброчесності не є новими; Навпаки, вони добре встановлені і широко відомі. У цьому відношенні невизнане використання штучного інтелекту в принципі те ж саме, що і примарне написання, яке є формою плагіату.
  • Бути відповідальним. ШІ може примножувати людські здібності як хорошими, так і поганими способами. Пам’ятайте, що користувач-людина завжди несе відповідальність за використання результатів ШІ. Майте на увазі, що використовуючи інструменти штучного інтелекту, ви погоджуєтеся з умовами, сформульованими їхніми постачальниками. Якщо ви надаєте інформацію та/або особисті дані інструментам ШІ, майте на увазі, що до них можуть отримати доступ неавторизовані особи.

 

Матеріали курсу «Академічна доброчесність в європейському освітньому і науковому просторах: Багатомірна імерсивна модель»:

Зустріч 1: https://youtu.be/2lzTSLW8r8w

✅ Зустріч 2: https://youtu.be/uJFutbeHz88

✅ Зустріч 3: https://youtu.be/BI8o8RpYHt0

✅ Зустріч 4: https://youtu.be/TlT-lMHvpmo

✅ Зустріч 5: https://youtu.be/BbY0o7cZTZo

✅Зустріч 6: https://youtu.be/6qcodv8aTDI