Проектне навчання на кафедрі КМАД
Пілотний проект трансформації інженерної освіти на кафедрі КМАД
Проект спрямований на розробку та апробацію інноваційних принципів та методик сучасної інженерної освіти з метою подолання розриву між університетською освітою та потребами практики, вимогами роботодавців.
Проектне навчання (Project Based Learning) – це педагогічна практика, заснована на спільній командній роботі над вирішенням реальних проблем. Це стиль активного навчання, орієнтованого на студента, в процесі якого учні повинні організовувати власну роботу та взаємодію, керувати своїм часом, набувати навичок командної роботи, розвивати творчі здібності та критичне мислення, навички створення реальних працездатних продуктів і систем.
Методологічна основа – Всесвітня ініціатива реформування інженерної освіти «CDIO Iinitiative» http://www.cdio.org/about, яка ґрунтується на використанні «Моделі 4П»: «Планувати – Проектувати – Виробляти – Застосовувати». Концепція CDIO – перехід від декларативної схеми навчання, орієнтованої переважно придбання знань, до проектної схеми, спрямованої а придбання навичок створення продуктів і систем.
Детально про концепцію та її реалізацію за посиланням
Трансформація інженерної освіти на основі концепції CDIO
Використання іноваційних педагогічних технологій
- Проектне навчання – педагогічна практика, заснована на тому, що у процесі навчання студенти спільно протягом тривалого часу працюють у команді над вирішенням реальних проблем.
- Навчання за запитами – форма активного навчання, заснованого на постановці питань, проблем чи сценаріїв, а не просто уявлення встановлених фактів чи методів.
- Пірингове навчання (Р2Р) – навчальна практика взаємного навчання, у якій студенти взаємодіють один з одним у процесі досягнення цілей навчання, обмінюючись ресурсами та знаннями.
- Гейміфікація – педагогічна практика, за якої студенти формують та підвищують свій рівень відповідно до їх поточних досягнень.
Реалізація проектного навчання
Здійснюється у вигляді виконання студентами паралельно з теоретичним навчанням послідовності проектів, спрямованих на вирішення деякої реальної проблеми і досягнення конкретного практичного результату. Проекти виконуються в режимі командної роботи, при цьому студенти набувають «гнучкі навички» (soft skills) – вміння працювати в команді, розподіляти ролі, здійснювати міжособистісне спілкування.
Реалізація проектного освітнього середовища
З методикою і результатами можна ознайомитись у публікації:
O.B. Akhiiezer, O. A. Haluza, A. O. Savchenko, L. M. Lyubchyk, N. T. Protsay and M. O. Aslandukov. Methodology of project-based learning for training junior students in applied mathematics: general scheme of the educational process. Journal of Physics: Conference Series, Vol. 2611, XV Intern.l Conference on Mathematics, Science, and Technology Education https://iopscience.iop.org/article/10.1088/1742-6596/2611/1/012005/meta
Додаткова інформація за запитом: kmad@khpi.edu.ua.