Запорука успіху освітньої діяльності кафедри ПІІТУ НТУ «ХПІ» – постійна взаємодія з представниками ІТ-індустрії. 22 квітня в рамках дисципліни «Професійна і соціальна відповідальність ІТ-фахівців» пройшла зустріч студентів 3 курсу спеціальності «інженерія програмного забезпечення» та представників найбільшої ІТ-компанії України – ЕРАМ.
Символічно, що 22 квітня, в День Землі, зустріч була присвячена темі корпоративної соціальної відповідальності. КСВ – це добровільний внесок бізнесу в розвиток суспільства в соціальній, економічній та екологічній сфері, зазвичай безпосередньо пов’язаний з основною діяльністю компанії. Представники ЕРАМ – Ксенія Бай і Анастасія Бєлік – розповіли студентам кафедри про основні напрямки КСВ компанії:
– освітні та профорієнтаційні програми для школярів, студентів і викладачів, які допомагають їм більше дізнатися про ІТ-спеціальності, сформувати нові навички або розвинути вже існуючі;
– благодійні кампанії зі збору коштів для придбання медичного обладнання для дитячих лікарень або поліпшення матеріально-технічної бази дитячих будинків та шкіл-інтернатів у різних областях України;
– екологічні ініціативи по захисту навколишнього середовища: розумне споживання, висадка дерев, вторинна переробка;
– соціальні програми: допомога дітям, які опинилися у важких життєвих ситуаціях.
Увага студентів привернула програма eKids. В рамках цієї глобальної ініціативи волонтери ЕРАМ навчають дітей 8-14 років програмування. Використовують для цього Scratch – візуальне подієво-орієнтоване середовище програмування, яку розробили в Массачусетському технологічному інституті. Ось уже 4 роки в рамках eKids діти створюють свої власні проекти, попутно дізнаючись багато цікавих фактів про навколишній світ і цілі сталого розвитку, адже без розуміння реальних процесів і проблем сучасного суспільства гра буде менш правдоподібною, а освітній ефект – не повним. eKids розвиває у дітей творче і логічне мислення, допомагає дитині розкрити свої таланти і зрозуміти, чим вона хоче займатися в житті. Так в ЕРАМ підтримують STEM-освіту (Science, Technology, Engineering, Mathematics).
Завдяки наочним прикладам студенти-скептики, які спочатку сприймали КСВ суто як інструмент реклами та піару компаній, дійсно задумалися про усвідомлену, волонтерську складову корпоративної соціальної відповідальності. Вони почули не просто гучні слова, а реальні підтвердження того, що бізнес може робити навколишній світ кращим.