АНАЛІТИЧНЕ ДОСЛІДЖЕННЯ «АНТИКОРУПЦІЙНИЙ КОМПЛЕКС ЗАКЛАДУ ВИЩОЇ ОСВІТИ: ЗАКОРДОННИЙ ДОСВІД ТА УКРАЇНСЬКІ ПЕРСПЕКТИВИ»

Представлено аналітичне дослідження «Антикорупційний комплекс закладу вищої освіти: закордонний досвід та українські перспективи» від Асоціації юридичних клінік України: https://bit.ly/461OGZK, де наведено чіткі алгоритми і покрокові рекомендації впровадження актикорупційного комплексу в ЗВО України.

Зараз в Україні триває антикорупційна кампанія, коли як неурядові організації, так і державні установи активно використовують антикорупційні повідомлення.

Незважаючи на це повідомлення, Україна залишається дуже корумпованою країною. Вона посіла 130 місце серед 180 країн за індексом сприйняття корупції Transparency International за 2017 рік, і, згідно з Глобальним барометром корупції TI, 38 відсотків українців повідомили, що платили хабарі, коли отримували доступ до основних державних послуг у 2016 році.

Ще у 2017році Джордан Ганс-Морс з Північно-Західного університету провів експерименти в дослідженнях на антикорупційний меседжінг, опитавши майже 7 тисяч дорослих українців (https://bit.ly/48e93om). Вибірку розбили на три групи: контрольній групі нічого не показували, двом іншим показували одне з двох повідомлень (позитивне – картинка і посил, що корупція зменшується, негативне – корупція збільшується) і запитували, чи вони готові дати хабаря для отримання водійських прав. У результаті одержали цікавий результат: 14,3 відсотка респондентів, яким показали листівку з позитивним повідомленням, були готові запропонувати хабар, порівняно з 16,5 відсотками в контрольній групі, що на 2,2 відсоткових пункти менше. Для порівняння, зниження готовності запропонувати хабар було скромнішим для респондентів, яким показали негативне повідомлення — зниження на 1,2 відсоткових пункти. Зрозуміло, що переконання респондентів щодо готовності інших брати участь у хабарництві впливають на їхню власну схильність до корупції: ті, хто вірить, що хабарництво широко поширене, помітно більш охочі пропонувати хабарі. Для респондентів, які вважали, що хабарництво в Україні менш поширене, антикорупційні повідомлення викликали певний зворотний ефект. Цей ефект був досить скромним у випадку позитивного повідомлення, але вплив негативного повідомлення про зростання корупції призвело до збільшення готовності пропонувати хабар на 5 відсоткових пунктів, навіть якщо це повідомлення було оформлене як антикорупційна листівка викликати занепокоєння щодо шкоди від корупції.

Детальніше за посиланням: https://www.ponarseurasia.org/effective-anti-corruption-messaging-lessons-from-ukraine/

This entry was posted in Без рубрики. Bookmark the permalink.

Comments are closed.