На цій сторінці зібрано освітньо-професійні (ОПП) та освітньо-наукові (ОНП) програми підготовки фахівців усіх рівнів (бакалавр, магістр, PhD) за спеціальністю G7 (174) “Автоматизація, комп’ютерно-інтегровані технології та робототехніка”, за якими здійснює підготовку наша кафедра разом з кафедрою автоматизації технологічних систем та екологічного моніторингу. Ви можете ознайомитися зі змістом та структурою програми відповідного рівня, розподілом обов’язкових та вибіркових освітніх компонент, силабусами окремих дисциплін.
Загальна характеристика освітньої програми:
| Галузь знань: | 17 Електроніка, автоматизація та електронні комунікації | 
| Спеціальність: | 174 Автоматизація, комп’ютерно-інтегровані технології та робототехніка | 
| Назва освітньої програми: | Комп’ютерні технології та програмування в автоматизованих системах керування | 
| Рівень підготовки: | перший (бакалаврський) | 
| Кваліфікація: | Бакалавр з автоматизації, комп’ютерно-інтегрованих технологій та робототехніки | 
| Строк навчання та загальний обсяг: | 4 роки (3 роки 10 місяців) – 7200 год. – 240 кредитів ЄКТС | 
Документи для ознайомлення:
Стандарт вищої освіти – спеціальність 151 “Автоматизація та комп’ютерно-інтегровані технології”
Освітньо-професійна програма “Комп’ютерні технології та програмування в автоматизованих системах керування” – спеціальність 174 “Автоматизація, комп’ютерно-інтегровані технології та робототехніка” (протокол №6 від 05.07.2024)
Навчальний план 2024 – спеціальність 174 “Автоматизація, комп’ютерно-інтегровані технології та робототехніка”
Контроль якості освітнього процесу:
Семестровий контроль якості здійснює дирекція Інституту комп’ютерного моделювання, прикладної фізики та математики.
Результати незалежної оцінки якості освітнього процесу – на сайті Відділу якості вищої освіти НТУ “ХПІ”
Структурно-логічна схема освітньої програми:

Обов’язкові компоненти освітньої програми “Комп’ютерні технології та програмування в автоматизованих системах керування”:
| Шифр | Назва освітнього компоненту | Кредити | Контроль | Силабус | 
| 1. Загальна підготовка (ЗП) | ||||
| ЗП01 | Іноземна мова | 12,0 | зал/ісп | |
| ЗП02 | Українська мова (професійного спрямування) | 3,0 | іспит | |
| ЗП03 | Історія та культура України | 4,0 | іспит | |
| ЗП04 | Вища математика | 18,0 | іспит | |
| ЗП05 | Загальна фізика | 13,0 | іспит | |
| ЗП06 | Екологія | 3,0 | залік | |
| ЗП07 | Філософія | 3,0 | залік | |
| ЗП08 | Правознавство | 4,0 | залік | |
| ЗП09 | Вступ до спеціальності. Ознайомча практика | 3,0 | залік | PDF1PDF2 | 
| ЗП10 | Історія науки і техніки | 3,0 | залік | |
| ЗП11 | Фізичне виховання | 12,0 | залік | |
| 2. Спеціальна (фахова) підготовка (СП) | ||||
| СП01 | Нарисна геометрія та інженерна графіка | 5,0 | залік | |
| СП02 | Програмування | 10,0 | іспит | |
| СП03 | Теорія ймовірностей | 4,0 | іспит | |
| СП04 | Алгоритми та структури даних | 4,0 | іспит | |
| СП05 | Електротехніка та електромеханіка | 4,0 | іспит | |
| СП06 | Теорія інформації | 4,0 | залік | |
| СП07 | Метрологія і основи вимірювань | 5,0 | іспит | |
| СП08 | Основи електроніки | 4,0 | залік | |
| СП09 | Теорія автоматичного керування | 6,0 | іспит | |
| СП10 | Основи проектування систем автоматизації | 5,0 | іспит | |
| СП11 | Основи професійної безпеки та здоров’я людини | 3,0 | залік | |
| CП12 | Організація баз даних | 5,0 | іспит | |
| СП13 | Командна проєктна робота | 3,0 | залік | |
| СП14 | Надійність і діагностування систем автоматизації | 4,0 | іспит | |
| СП15 | Програмування мікропроцесорів та IoT | 4,0 | іспит | |
| СП16 | Технічні засоби автоматизації | 6,0 | іспит | |
| СП17 | Програмне забезпечення промислових контролерів | 6,0 | іспит | |
| СП18 | Основи штучного інтелекту | 4,0 | іспит | |
Вибіркові компоненти освітньої програми “Комп’ютерні технології та програмування в автоматизованих системах керування” за освітніми траєкторіями:
| Шифр | Назва освітнього компоненту | Кредити | Контроль | Силабус | 
| 1. Освітня траєкторія “Комп’ютеризовані системи управління та автоматика” | ||||
| ВП1.01 | Аналогова та цифрова мікро- та наноелектроніка | 4,0 | іспит | |
| ВП1.02 | Теорія цифрових автоматів | 3,0 | іспит | |
| ВП1.03 | Основи збору, обробки і передачі інформації | 3,0 | іспит | |
| ВП1.04 | Системи та мережі передачі даних | 4,0 | іспит | |
| ВП1.05 | Цифрова обробка сигналів | 4,0 | іспит | |
| ВП1.06 | Конструювання та технологія виробництва систем автоматики | 4,0 | іспит | |
| ВП1.07 | Автоматичні пристрої на основі надвеликих інтегральних схем | 4,0 | іспит | |
| ВП1.08 | Програмування графічних та сигнальних процесорів | 4,0 | іспит | |
| 2. Освітня траєкторія “Комп’ютерно-інтегровані виробництва та прикладне програмування” | ||||
| ВП2.01 | Типові технологічні об’єкти і процеси виробництв | 6,0 | іспит | PDF Сайт | 
| ВП2.02 | Прикладне програмне забезпечення | 4,0 | іспит | PDF Сайт | 
| ВП2.03 | Енергозберігаючі та природоохоронні системи | 4,0 | іспит | PDF Сайт | 
| ВП2.04 | Комп’ютерне моделювання процесів і систем | 4,0 | іспит | PDF Сайт | 
| ВП2.05 | Математичні методи оптимізації | 4,0 | іспит | PDF Сайт | 
| ВП2.06 | Монтаж, ремонт і наладка приладів і засобів автоматизації | 4,0 | іспит | PDF Сайт | 
| ВП2.07 | Автоматизація технологічних процесів і виробництв | 4,0 | іспит | PDF Сайт | 
Слоти для дисциплін вільного вибору студента за професійним спрямуванням (ДВВ ПП) з окремого каталогу дисциплін:
| Шифр | Назва освітнього компоненту | Кредити | Контроль | 
| ОКВП1 | ДВВ ПП 1 – “Теоретичні засади автоматизованих систем” | 4,0 | Залік | 
| ОКВП2 | ДВВ ПП 2 – “Прикладне програмування” | 4,0 | Залік | 
| ОКВП3 | ДВВ ПП 3 – “Спеціалізовані технології в автоматизації” | 4,0 | Залік | 
| ОКВП4 | ДВВ ПП 4 – “Аналіз та моделювання об’єктів та процесів” | 4,0 | Залік | 
| ОКВП5 | ДВВ ПП 5 – “Економічні аспекти систем автоматизації” | 3,0 | Залік | 
Каталог дисциплін для вільного вибору студента за професійним спрямуванням (ВВП):
| Шифр | Назва освітнього компоненту | Кредити | Силабус | 
| ОКВП1.1 | Теорія електричних та магнітних кіл | 4,0 | |
| ОКВП1.2 | Комп’ютерно-інтегровані технології | 4,0 | Сайт | 
| ОКВП1.3 | Теорія графів | 4,0 | |
| ОКВП1.4 | Основи систем автоматизованого проєктування (САПР) | 4,0 | PDF Сайт | 
| ОКВП2.1 | Програмні засоби систем керування ⭐ Дисципліна успішно пройшла валідацію за програмою “Система сертифікації ІТ-дисциплін” | 4,0 | PDF Серт. | 
| ОКВП2.2 | Об’єктно-орієнтоване програмування | 4,0 | Сайт | 
| ОКВП2.3 | Людино-машинний інтерфейс | 4,0 | Сайт | 
| ОКВП2.4 | Прикладне програмування на Python⭐ Дисципліна приймає участь у програмі “Система сертифікації ІТ-дисциплін” | 4,0 | |
| ОКВП3.1 | Комп’ютерна графіка | 4,0 | |
| ОКВП3.2 | Технологічні вимірювання та прилади | 4,0 | Сайт | 
| ОКВП3.3 | Криптографічні засоби в інформаційно-комп’ютерних системах | 4,0 | |
| ОКВП4.1 | Технологічні системи і комплекси | 4,0 | Сайт | 
| ОКВП4.2 | Чисельні методи | 4,0 | |
| ОКВП4.3 | Мікропроцесорні засоби автоматики | 4,0 | |
| ОКВП4.4 | Елементи і пристрої автоматики і систем керування | 4,0 | |
| ОКВП5.1 | Управління економічною безпекою підприємництва | 3,0 | PDF Сайт | 
| ОКВП5.2 | Економіка та управління інноваціями: європейський досвід | 3,0 | PDF Сайт | 
| ОКВП5.3 | Економіка інтелектуального бізнесу | 3,0 | PDF Сайт | 
Загальна характеристика освітньої програми:
| Галузь знань: | 15 Автоматизація та приладобудування | 
| Спеціальність: | 151 Автоматизація та комп’ютерно-інтегровані технології | 
| Назва освітньої програми: | Автоматизація та комп’ютерно-інтегровані технології | 
| Рівень підготовки: | перший (бакалаврський) | 
| Кваліфікація: | Бакалавр з автоматизації та комп’ютерно-інтегрованих технологій | 
| Строк навчання: | 4 роки (3 роки 10 місяців) | 
Документи для ознайомлення:
Стандарт вищої освіти – спеціальність 151 “Автоматизація та комп’ютерно-інтегровані технології”
Освітньо-професійна програма (2022) – спеціальність 151 “Автоматизація та комп’ютерно-інтегровані технології”
Сертифікат про акредитацію – спеціальність 151 “Автоматизація та комп’ютерно-інтегровані технології” (№ 7378, термін дії – до 26 березня 2025 року) (на сайті Навчального відділу)
Навчальний план 2022 – спеціальність 151 “Автоматизація та комп’ютерно-інтегровані технології”
Контроль якості освітнього процесу:
Семестровий контроль якості здійснює дирекція Інституту комп’ютерного моделювання, прикладної фізики та математики.
Результати незалежної оцінки якості освітнього процесу – на сайті Відділу якості вищої освіти НТУ “ХПІ”
Обов’язкові компоненти освітньої програми “Автоматизація та комп’ютерно-інтегровані технології”:
| Шифр | Назва освітнього компоненту | Кредити | Силабус | 
| 1. Загальна підготовка (ЗП) | |||
| ЗП01 | Іноземна мова | 12,0 | |
| ЗП02 | Українська мова (професійного спрямування) | 3,0 | |
| ЗП03 | Історія та культура України | 4,0 | |
| ЗП04 | Вища математика | 18,0 | |
| ЗП05 | Загальна фізика | 13,0 | |
| ЗП06 | Екологія | 3,0 | |
| ЗП07 | Філософія | 3,0 | |
| ЗП08 | Правознавство | 3,0 | |
| ЗП09 | Історія науки і техніки | 3,0 | |
| ЗП10 | Фізичне виховання | 12,0 | |
| 2. Спеціальна (фахова) підготовка (СП) | |||
| СП01 | Нарисна геометрія, інженерна та комп’ютерна графіка | 5,0 | |
| СП02 | Прикладна механіка | 3,0 | |
| СП03 | Інформатика | 8,0 | |
| СП04 | Інформаційні технології та програмування | 5,0 | |
| СП05 | Електротехніка та електромеханіка | 6,0 | |
| СП06 | Метрологія і основи вимірювань | 6,0 | |
| СП07 | Теорія ймовірностей | 4,0 | |
| СП08 | Теорія інформації | 4,0 | |
| СП09 | Електроніка і мікропроцесорна техніка | 5,0 | |
| СП10 | Теорія автоматичного керування | 9,0 | |
| СП11 | Надійність і діагностування систем автоматизації | 3,0 | |
| СП12 | Основи професійної безпеки та здоров’я людини | 3,0 | |
| СП13 | Технічні засоби автоматизації | 6,0 | |
| СП14 | Програмне забезпечення промислових контролерів | 6,0 | |
| CП15 | Організація баз даних | 3,0 | |
| СП16 | Основи проектування систем автоматизації | 3,0 | |
| СП17 | Економіка підприємства | 3,0 | |
| СП18 | Виробнича практика | 6,0 | |
| СП19 | Переддипломна практика | 6,0 | |
Вибіркові компоненти освітньої програми “Автоматизація та комп’ютерно-інтегровані технології” за освітніми траєкторіями:
| Шифр | Назва освітнього компоненту | Кредити | Силабус | 
| 1. Освітня траєкторія “Комп’ютеризовані системи управління та автоматика” | |||
| ВП1.01 | Вступ до спеціальності. Ознайомча практика | 3,0 | |
| ВП1.02 | Теорія цифрових автоматів | 4,0 | |
| ВП1.03 | Аналогова та цифрова мікро- та наноелектроніка | 3,0 | |
| ВП1.04 | Цифрова обробка сигналів | 5,0 | |
| ВП1.05 | Автоматичні пристрої на основі надвеликих інтегральних схем | 4,0 | |
| ВП1.06 | Основи збору, обробки і передачі інформації | 4,0 | |
| ВП1.07 | Системи та мережі передачі даних | 4,0 | |
| 2. Освітня траєкторія “Комп’ютерно-інтегровані виробництва та прикладне програмування” | |||
| ВП2.01 | Вступ до спеціальності. Ознайомча практика | 3,0 | 
	Сайт | 
| ВП2.02 | Хімія | 3,0 | 
	Сайт | 
| ВП2.03 | Комп’ютерне моделювання процесів і систем | 6,0 | 
	Сайт | 
| ВП2.04 | Математичні методи оптимізації | 3,0 | 
	Сайт | 
| ВП2.05 | Монтаж, ремонт і наладка приладів і засобів автоматизації | 3,0 | 
	Сайт | 
| ВП2.06 | Автоматизація технологічних процесів і виробництв | 3,0 | 
	Сайт | 
| ВП2.07 | Основи систем автоматизованого проектування (САПР) | 3,0 | 
	Сайт | 
| ВП2.08 | Енергозберігаючі та природоохоронні системи | 3,0 | 
	Сайт | 
Каталог дисциплін для вільного вибору студента за професійним спрямуванням (ВВП):
| Шифр | Назва освітнього компоненту | Кредити | Силабус | 
| ВВП01 | Об’єктно-орієнтоване програмування | 6,0 | 
	Сайт | 
| ВВП02 | Типові технологічні об’єкти і процеси виробництв 1 | 4,0 | 
	Сайт | 
| ВВП03 | Типові технологічні об’єкти і процеси виробництв 2 | 5,0 | 
	Сайт | 
| ВВП04 | Прикладне програмне забезпечення | 3,0 | 
	Сайт | 
| ВВП05 | Технологічні системи та комплекси | 4,0 | 
	Сайт | 
| ВВП06 | Комп’ютерно-інтегровані технології | 6,0 | 
	Сайт | 
| ВВП07 | Теорія електричних та магнітних кіл | 5,0 | |
| ВВП08 | Програмні засоби систем управліня | 5,0 | |
| ВВП09 | Конструювання та технологія виробництва систем автоматики | 5,0 | |
| ВВП10 | Комп’ютерна графіка | 3,0 | |
| ВВП11 | Мікропроцесорні засоби автоматики | 4,0 | |
| ВВП12 | Елементи і пристрої автоматики і систем керування | 6,0 | 
Загальна характеристика освітньої програми:
| Галузь знань: | 17 Електроніка, автоматизація та електронні комунікації | 
| Спеціальність: | 174 Автоматизація, комп’ютерно-інтегровані технології та робототехніка | 
| Назва освітньої програми: | Комп’ютерні технології та програмування в автоматизованих системах керування | 
| Рівень підготовки: | другий рівень (магістерський) | 
| Кваліфікація: | Магістр з автоматизації, комп’ютерно-інтегрованих технологій та робототехніки | 
| Строк навчання та об’єм учбового навантаження: | 1,3 роки (1 рік і 4 місяці) – 90 кредитів ЄКТС – 2700 год. | 
Документи для ознайомлення:
Стандарт вищої освіти – спеціальність 151 “Автоматизація та комп’ютерно-інтегровані технології” (10.08.2020 р. № 1022)
Освітньо-професійна програма “Комп’ютерні технології та програмування в автоматизованих системах керування” – спеціальність 174 “Автоматизація, комп’ютерно-інтегровані технології та робототехніка”
Навчальний план 2024 – спеціальність 174 “Автоматизація, комп’ютерно-інтегровані технології та робототехніка”
Сертифікат про акредитацію освітня програма “Комп’ютерні технології та програмування в автоматизованих системах керування” за спеціальністю 174 (розташування на офіційній сторінці ЗВО)
Контроль якості освітнього процесу:
Семестровий контроль якості здійснює дирекція Інституту комп’ютерного моделювання, прикладної фізики та математики.
Результати незалежної оцінки якості освітнього процесу – на сайті Відділу якості вищої освіти НТУ “ХПІ”
Структурно-логічна схема освітньої програми:

Обов’язкові компоненти освітньої програми:
| Шифр | Назва освітнього компоненту | Кредити | Контроль | Силабус | 
| 1. Загальна підготовка (ЗП) | ||||
| ЗП1 | Інноваційне підприємництво та управління стартап-проектами | 3,0 | залік | PDF Сайт | 
| ЗП2 | Інтелектуальна власність | 3,0 | залік | PDF Сайт | 
| ЗП3 | Іноземна мова за професійним спрямуванням | 3,0 | залік | PDF Сайт | 
| 2. Спеціальна (фахова) підготовка (СП) | ||||
| СП1 | Прикладне програмування автоматизованих систем керування | 6,0 | іспит | PDF Сайт | 
| СП2 | Розподілені системи керування | 5,0 | іспит | PDF Сайт | 
| СП3 | Моделювання і оптимізація систем керування | 5,0 | іспит | PDF Сайт | 
| СП4 | Основи наукових досліджень | 3,0 | залік | PDF Сайт | 
| СП5 | Інтелектуальні системи керування | 5,0 | іспит | PDF Сайт | 
| СП6 | Проєктування, монтаж, та експлуатація систем автоматизації | 6,0 | іспит | PDF Сайт | 
| 3. Практична підготовка (ПП) | ||||
| ПП1 | Переддипломна практика | 12,0 | залік | PDF Сайт | 
Вибіркові компоненти освітньої програми:
| Шифр | Назва освітнього компоненту | Кредити | Контроль | Силабус | 
| 1. Освітня траєкторія “Комп’ютеризовані системи управління та автоматика” | ||||
| ВП1.1 | Системи керування електроприводами | 4,0 | іспит | PDF Сайт | 
| ВП1.2 | Методи аналізу та автоматизованої обробки даних | 4,0 | іспит | PDF Сайт | 
| ВП1.3 | Програмування спеціалізованих обчислювальних систем | 5,0 | іспит | PDF Сайт | 
| 2. Освітня траєкторія “Комп’ютерно-інтегровані виробництва та прикладне програмування” | ||||
| ВП2.1 | Спеціальні комп’ютерні мережі | 4,0 | іспит | PDF Сайт | 
| ВП2.2 | Інформаційні технології керування | 4,0 | іспит | PDF Сайт | 
| ВП2.3 | Комп’ютерно-інтегровані системи керування об’єктами галузі | 5,0 | іспит | PDF Сайт | 
Слоти для освітніх компонент вільного вибору студента загальної підготовки (ОК ВВ ЗП) з окремого каталогу дисциплін:
| Шифр | Назва освітнього компоненту | Кредити | Контроль | 
| ОКВЗ1 | ОК ВВ ЗП 1 | 4,0 | залік | 
| ОКВЗ2 | ОК ВВ ЗП 2 | 4,0 | залік | 
Каталог дисциплін для вільного вибору студента за загальної підготовки (ОКВЗ):
| Шифр | Назва освітнього компоненту | Кредити | Силабус | 
| Освітні компоненти українознавчого спрямування | |||
| ОКВЗ01 | Етномовні процеси в Україні | 4,0 | PDF Сайт | 
| ОКВЗ02 | Історія культури Слобідської України | 4,0 | PDF Сайт | 
| ОКВЗ03 | Історія української державності | 4,0 | PDF Сайт | 
| Освітні компоненти психологічного спрямування | |||
| ОКВЗ04 | Психологія лідерства в бізнесі | 4,0 | PDF Сайт | 
| ОКВЗ05 | Психологія лідерства в освіті | 4,0 | PDF Сайт | 
| ОКВЗ06 | Основи професійної психології | 4,0 | PDF Сайт | 
| Освітні компоненти правового спрямування | |||
| ОКВЗ04 | Правове регулювання інноваційної діяльності | 4,0 | PDF Сайт | 
| ОКВЗ05 | Інформаційне право | 4,0 | PDF Сайт | 
| ОКВЗ06 | Авторське право та суміжні права | 4,0 | PDF Сайт | 
Слоти для освітніх компонент вільного вибору студента за професійним спрямуванням (ОК ВВ ПП) з окремого каталогу дисциплін:
| Шифр | Назва освітнього компоненту | Кредити | Контроль | 
| ОКВП1 | ОК ВВ ПП 1 | 4,0 | залік | 
| ОКВП2 | ОК ВВ ПП 2 | 4,0 | залік | 
Каталог дисциплін для вільного вибору студента за професійним спрямуванням (ОКВП):
| Шифр | Назва освітнього компоненту | Кредити | Силабус | 
| ОКВП01 | Системи керування на основі програмованих контролерів | 4,0 | |
| ОКВП02 | Інтерфейси комп’ютерних систем керування | 4,0 | |
| ОКВП03 | Мікроконтролерні пристрої в автоматиці | 4,0 | |
| ОКВП04 | Програмне забезпечення комп’ютерно-інтегрованих систем | 4,0 | Сайт | 
| ОКВП05 | Нечіткі системи керування технологічними процесами | 4,0 | Сайт | 
| ОКВП06 | Автоматизація бізнес процесів | 4,0 | Сайт | 
Загальна характеристика освітньої програми:
| Галузь знань: | 15 Автоматизація та приладобудування | 
| Спеціальність: | 151 Автоматизація та комп’ютерно-інтегровані технології | 
| Назва освітньої програми: | Автоматизація та комп’ютерно-інтегровані технології | 
| Рівень підготовки: | третій рівень (доктор філософії – PhD) | 
| Кваліфікація: | доктор філософії з автоматизації та комп’ютерно-інтегрованих технологій | 
| Строк навчання: | 4 роки | 
Документи для ознайомлення:
Стандарт вищої освіти – спеціальність 151 “Автоматизація та комп’ютерно-інтегровані технології” (05.09.2022 р. № 785)
Освітньо-наукова програма “Комп’ютерні технології та програмування в автоматизованих системах керування” – спеціальність 174 “Автоматизація, комп’ютерно-інтегровані технології та робототехніка”
Обов’язкові компоненти освітньої програми “Автоматизація та комп’ютерно-інтегровані технології”: