Студенти кафедри менеджменту провели дослідження щодо соціальної відповідальності громадян та бізнесу під час війни

Поки розпочинається весняний семестр, ділимось із вами напрацюваннями наших студентів з минулого, осіннього семестру 2023.
В рамках курсу «Дослідження в міжнародному бізнесі» (лектор Аліна Зубкова, к.е.н, доцент кафедри менеджменту) студенти третього курсу самостійно провели емпіричне дослідження та розробили опитування за допомогою online сервісу. Саме так студенти Марія Калашник, Владислав Пальчиков, Анастасія Меркотун, Галина Суханова та Марія Шипош описали, що робили під час проєкту:

«Студентами групи БЕМ-721в у складі двох команд було проведено дослідження щодо соціальної відповідальності громадян та бізнесу під час війни, їх участі у прийнятті рішень як передумові стійкості економіки. Для дослідження рівня участі громадян у прийнятті рішень було проведено роботу з аналізу вітчизняної та зарубіжної літератури, досвіду європейських країн із розширення впливу громадськості та бізнесу, а також проведено опитування серед населення України. У дослідженні було проаналізовано поточний стан активності бізнесу та громадськості, визначено методи залучення громадян до прийняття рішень та проаналізовано кейси соціальної відповідальності бізнесу.»

Вибіркова сукупність дослідження першої хвилі загалом склала 142 респонденти. Наводимо окремі результати дослідження, що можуть бути цікавими для громадськості:

  • більшість респондентів (86%) зазначили, що для них важлива участь у прийнятті рішень громадськістю;
  • 41% респондентів готові ініціювати/обговорювати проєкти відбудови архітектурних обʼєктів навколо себе. Але 44% опитаних не визначилися при відповіді на це питання («складно відповісти»). Тому тут ми бачимо потенціал для комунікації та залучення у процеси;
  • з точки зору соціальної відповідальності бізнесу під час війни, для респондентів це не є вже фактором, який безумовно впливає на вибір продукції/послуг цієї компанії. Про це свідчить більш рівномірний розподіл відповідей. Втім, бачимо певну прихильність до таких компаній (47% респондентів надали високі оцінку впливу) та позитивне сприйняття серед 86% опитаних;
  • в більшості своїй респонденти приймають участь у підписанні електронних петицій (69%) та опитуваннях (55%);

Зазначимо, що 82% респондентів склали молоді люди у віці 18-28 років. Серед яких могло би бути достатньо багато агентів змін (пасіонаріів) за рахунок власної оцінки ними таких якостей як енергійність, емпатія та сміливість, імпульсивність, але оцінки стурбованості про свій стан більше, ніж про навколишній та страх різких змін поки стримують більш активну участь у суспільних процесах.