Ігрове проєктування в навчанні майбутніх менеджерів

Ігрове проєктування, яке інтегроване в навчальний процес кафедри менеджменту НТУ «ХПІ», має високі результати залученості студентів та є прикладом інноваційного активного навчання. Застосування ділових ігор в навчанні за різними дисциплінами мотивує наших студентів, розвиває вміння працювати в команді, моделює процеси прийняття управлінських рішень, долучає до мультикультурного середовища.

В результаті проведення ігрового проєктування студенти отримують певні спеціальні компетенції та результати навчання, які відповідають освітнім програмам спеціальності 073 «Менеджмент».

Презентуємо наші заняття з ігровим проєктуванням у весняному семестрі 2022-2023н.р.

 

Рівень «Бакалавр»:

  1. «Основи міжнародного маркетингу», керівниця – доц. Сичова О.Є.

Мета ділової гри: розробка рекламних заходів для ресторану

Характеристика ділової гри: застосовано методи «фокус-груп» та «мозкового штурму», Результати представлені в вигляді презентацій в Microsoft PowerPoint на тему: «Розробка реклами ресторану».

Відмічена робота студентів гр. БЕМ-720а та БЕМ-720в: Беспалова А.В., Гєрман Є.Р, Дубровський В. С., Каражбєй Д.Р., Ушакова А.Д.

 

  1. «Інвестування», керівниця доц. Сітак І.Л.

Мета ділової гри: аналіз інвестиційного клімату України

Характеристика ділової гри: проведено аналіз динаміки індексу інвестиційної привабливості України, виявлені проблеми які впливають на ведення бізнесу в Україні. Результати представлені в вигляді презентацій в PowerPoint на тему «Розбудова України – інвестиційні стратегії». Було проведено фіксацію на дошці наради платформи Teams MOffice 365 розуміння можливостей українського бізнесу для розвитку, загроз із зовнішнього середовища, перелік інтересів українського бізнесу у міжнародній діяльності, а також зацікавленість закордонних інвесторів інвестувати в Україну. Також проведена ділова гра Kahoot з «Інвестування».

Відмічена робота студентів БЕМ-520а та БЕМ-520б, а особливо: Духовник А. (БЕМ-520б)

 

  1. «Міжнародний бізнес», керівниця – доц. Чайкова О.І.

Мета ділової гри: виявити типові напрями та посади менеджерів в міжнародному бізнесі.

Характеристика ділової гри: на протязі семестру було проаналізовано національний та світовий ринок праці для менеджерів в міжнародному бізнесі. Виявлені типові напрями та посади менеджерів в міжнародному бізнесі. Досліджено, яких змін слід очікувати в майбутньому. Проаналізували, які компетентності потрібно мати для отримання за кожним напрямом та посадою. Крім того, студенти поміркували про свої кар’єрні бажання та навчилися формулювати мету за технологію SMART та будувати дерево цілей. Оформлення результатів дослідження відбувалося в програмах One Note Microsoft Office 365 та MiroBoard. Захист результатів дослідження відбувався в малих групах в вигляді презентацій в Microsoft PowerPoint та Canva на тему: «Кар’єрні можливості менеджеру міжнародного бізнесу».

Відмічена робота студентів гр. БЕМ-521а: Бєлянінова А.І., Рожко А.О., Абалакова А.О.,  Дубініна Д.Є., Ничмоглод А.А., гр. БЕМ-521в: Божко С.А., Юрченко М.В.

 

  1. «Основи менеджменту», керівник проф Брінь П.В.

Мета ділової гри:  формування навичок правильного формулювання потреб, що є початком формування місії підприємства.

Характеристика ділової гри:  Ділова гра була побудована з використанням механіки гри Dixit. У грі приймали участь не тільки студенти, а й залучені у якості гостей викладачі. Гра складалася з 4 фаз: презентація інформації, презентація робіт студентів, голосування (вгадування закодованого підприємства), презентація результатів голосування.

Відмічена робота студентів БЕМ-521ае, 621 ае, 721ае. Переможцями гри стали наступні студенти: Ворожбіян Є.О., Дударєва М.А., Скрипка П.В., Паламарчук А.В., Волобуєва А.О., Чередниченко Д.А.

 

Рівень «Магістр»:

  1. «Спецкурс з сучасних проблем менеджменту», керівниця проф. Маковоз О.С.

Мета ділової гри: лекційне заняття на тему «Архітектоніка сучасного менеджменту».

Характеристика ділової гри: було проведене відкрите лекційне заняття у формі презентації. Лекцію супроводжував влучно підібраний різноманітний презентаційний матеріал, який включав інформаційні та фотографічні дані по зазначеній тематиці, що дозволило лекторові застосовувати прийоми розповіді, характеристики, пояснення, коментування і зберегти стійку увагу слухачів на протязі всього заняття. Загалом лекційне заняття було проведене в атмосфері активної взаємодії. У ході обговорення нового матеріалу викладач активував знання студентів, набуті у попередніх заняттях з курсу, а також з інших курсів, стимулював їх до логічних міркувань та порівнянь, до вираження власної думки. Для з’ясування сучасних проблем менеджменту учасники лекції звернулись до штучного інтелекту: ChatGPT, та обговорили отриманий результат.

Відмічена робота студентів груп БЕМ-М522а, БЕМ-М522б, БЕМ-М522б

 

  1. «Корпоративний форсайт в міжнародному бізнесі», керівниця доц. Ширяєва Н.В.

Мета ділової гри: за допомогою методу «Брейншторм» визначити які функції менеджера можна делегувати технологіям 4.0, а саме ChatGPT

Характеристика ділової гри: проведена ділова гра на платформі Teams MS Office 365 з використанням White Board. В результаті брейншторму та подальшої дискусії, було зроблено наступний висновок: подібні технології як ChatGPT не можна використовувати для стратегічного планування, а як помічник окремих задач підрозділів – так. Також, окремо було зроблено висновок по технологіях 4.0: технології 4.0 мають бути помічниками, які використовують в навчанні фахівці.

Відмічена робота студентів:  БЕМ- М722 а.б,е.

 

Також є дуже цікавим та корисним досвід впровадження міжнародних проєктів з європейськими університетами та залучення студентів до спільного навчання.

 

  1. Освітня програма «Міжнародний бізнес» (рівень бакалавр, магістр), керівниця доц. Ширяєва Н.В.

Мета ділової гри: моделювання переговорів щодо торговельної угоди між Україною та ЄС

Характеристика ділової гри: студенти бакалаврського та магістерського рівнів освітньої програми «Міжнародний бізнес» НТУ «ХПІ» разом із студентами Райн-Ваальського університету прикладних наук (Rhein-Waal Univeristy of Applied sciences, Німеччина) прийняли участь у грі-симуляції на тему «Model the Trade Agreement Negotiations: Ukraine and EU». На початку гри, студенти зіграли в гру на платформі Kahoot з назвою “Do we know the nations? Do we understand each other?”. В результаті «переговорів», було розроблено спільний документ-чернетка із пунктами, по яким дійшли певної згоди всі учасники переговорного процесу, а саме: представники ЄС, представники України, представники соціальних груп та бізнесу.

Відмічена робота студентів:  БЕМ-720в Беспалова А.В. БЕМ-М722е Дулєв А.П., Пархуць І.С., Устименко О., Абраменков Ю.Є

 

  1. «Основи фінансової звітності», керівниці – доц. Прохоренко О.В. та ст.викл. Фощій М.Д.

Мета ділової гри: порівняння фінансової звітності компаній України та Іспанії.

Характеристика ділової гри:  студенти НТУ «ХПІ» разом із студентами Університету Сан-Пабло (University of San Pablo, Іспанія) взяли участь у спільному проєкті «Collaborative Online International Learning» (COIL). В межах курсів «Основи бізнес-аналізу» та «Бізнес-діагностика» студенти вчилися аналізувати фінансову звітність, обмінювалися презентаціями та відео про обрані вітчизняні компанії, складали тести для взаємооцінювання, спілкувалися та ділилися враженнями!

Відмічена робота студентів: Чередниченко Д., Ткач Л., Замула М.