Кафедра філософії здійснює підготовку по освітньо-науковій програмі третього (освітньо-наукового) рівня докторів філософії.
Галузь знань: 03 «Гуманітарні науки»
Спеціальність: 033 «Філософія»
Освітній рівень: доктор філософії
Гарант освітньої програми: Тарароєв Яків Володимирович
ОНП «Філософія» відповідає стандарту вищої освіти, який затверджено та введено в дію наказом Міністерства освіти і науки України від 01.04.2022 р. № 287.
ОСВІТНЬО-НАУКОВА ПРОГРАМА
1. ПРОФІЛЬ ОСВІТНЬО-НАУКОВОЇ ПРОГРАМИ
Вищий навчальний заклад та структурний підрозділ | Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», Навчально-науковий інститут соціально-гуманітарних технологій, кафедра філософії |
Ступінь вищої освіти та назва кваліфікації мовою оригіналу | Ступінь вищої освіти – доктор філософії Освітня кваліфікація – доктор філософії з філософії |
Офіційна назва освітньо-наукової програми | Освітньо-наукова програма «Філософія» англійською мовою «Philosophy» |
Тип диплому та обсяг освітньо-наукової програми | Диплом доктора філософії, одиничний, 43 кредити ЄКТС, термін навчання 4 роки |
Форма навчання | Очна / заочна |
Наявність акредитації | Умовна |
Цикл/рівень | Третій (освітньо-науковий) рівень вищої освіти, НРК України – 8 рівень, EQF–LLL – 8 рівень, QF–EHEA – третій цикл. |
Передумови | Наявність ступеню вищої освіти «магістр» або освітньо-кваліфікаційного рівня «спеціаліст» |
Мова викладання | Українська |
Термін дії освітньо-наукової програми | Переглядається щорічно |
Посилання на постійне розміщення опису освітньо-наукової програми | https://web.kpi.kharkov.ua/phd/zanyattya/osvitno-naukovi-programi/ |
Предметна область (галузь знань, спеціальність, спеціалізація) | Галузь знань: Гуманітарні науки Спеціальність: 033 – Філософія. Об’єктом є комплексні проблеми і дослідницькі проєкти в галузі філософії, ефективність їх дослідження і розв’язання для поступу філософської науки; методологічні підходи і методи науково-філософських досліджень, стратегії міждисциплінарного дослідження. Цілі навчання: набуття здатності продукувати нові ідеї, розв’язувати комплексні проблеми у галузі філософії та гуманітаристики, що передбачає глибоке переосмислення наявних та створення нових цілісних знань та вдосконалення професійної практики Теоретичним змістом предметної області є комплекс ідей, понять, категорій, теорій, принципів, методів, концепцій, підходів, стратегій філософії як фундаментального способу культурної рефлексії; функціонування і трансформація інтелектуальних практик. Методи, методики та технології програми включають методологічні підходи сучасної філософії, сучасні методики викладання філософії, сучасні цифрові технології. Інструменти та обладнання: комунікаційне обладнання, інформаційні засоби, що застосовуються у професійній діяльності. |
Орієнтація програми | Освітньо-наукова академічна. |
Структура програми | Структура програми передбачає виконання освітньої та наукової складових. Наукова складова виконується під час усього терміну навчання, не переривається на освітню складову, сесію та практику. Зміст кожної складової програми орієнтується на сучасні дослідження в галузі гуманітарних наук, враховує регіональні особливості, базується на сучасних наукових та практичних результатах і тенденціях філософії в України та за кордоном. |
Основний фокус освітньо-наукової програми та спеціалізації | Програму спрямовано на спеціальну підготовку фахівців з філософії, що передбачає їх навчання та діяльність у відповідних теоретичних та методологічних вимірах. Ключові слова: філософія, буття, матерія, свідомість, філософія людини, філософія цінностей, теорія пізнання (епістемологія, гносеологія), логіка, філософія та методологія науки, соціальна філософія, філософія моралі, етика, естетика. |
Особливості програми | Програма зі спеціальності 033 – філософія має особливість у тому, що філософія є загальною теоретичною науковою дисципліною, тому, на відміну від освітніх програм інших спеціальностей третього (доктора філософії) рівня вищої освіти, загальні та спеціальні компетентності спеціальності 033 – філософія задовольняються однаковими компонентами ОНП, тобто фахові компетенції є конкретизацією загальних компетенцій. |
Науковий напрямок програми | Наукова складова ОНП виконується протягом усього терміну навчання в аспірантурі, не переривається на теоретичне навчання та педагогічну практику. Виконання наукової роботи, підготовка наукових публікацій та рукопису дисертації забезпечують формування інтегральної компетентності. Наукова робота проходить під керівництвом одного або двох керівників. Висвітлення результатів наукової роботи передбачає публікацію наукових статей, виступи на конференціях та після виконання ОНП оформлюється рукопис у вигляді дисертації. Загальний план роботи над дисертацією регламентується сторінкою “D”. Контроль за виконанням наукової роботи проводиться у рамках проміжної атестації (звітування сторінки “E” та річна атестація сторінка “F”). З науковим керівником (керівниками) аспірантом обговорюється тема дисертаційної роботи, яка може бути підтримана в напрямку наукової тематики досліджень кафедри, що забезпечує підготовку PhD. Наукові теми кафедри: «Філософський аналіз людини, природи, сучасного суспільства», номер державної реєстрації № 0122U001562; «Філософські проблеми людини та культури», номер державної реєстрації № 0118U001574; «Філософсько-методологічні засади науки в сучасному суспільстві», номер державної реєстрації № 0115U003360. |
Придатність до працевлаштування | Можливість займати посади наукових і науково-педагогічних працівників в наукових установах і закладах вищої освіти. Випускники можуть працювати за такими професіями (згідно Національного класифікатора професій ДК 003:2010): Доцент, професор, асистент, викладач закладу вищої освіти, викладач професійного навчально-виховного закладу, викладач професійно-технічного навчального закладу, молодший науковий співробітник, науковий співробітник, науковий співробітник-консультант, експерт із суспільно-політичних питань, консультант із суспільно-політичних питань (в партіях та інших громадських організаціях), філософ, а також займати посади у закладах вищої освіти та наукових, науково-дослідних та освітніх організаціях (установах), підприємствах різної форми власності. |
Подальше навчання | Можливе навчання в докторантурі, здобуття наукового ступеня доктора наук та додаткових кваліфікацій у системі освіти дорослих. |
Викладання та навчання | Загальний стиль навчання, яке проводиться у формі лекцій, семінарів, практичних занять, консультацій, тренінгів, педагогічної та наукової практик, самостійного вивчення, виконання самостійного наукового дослідження на основі опрацювання підручників, посібників, монографій, періодичних наукових видань, використання мережі Інтернет тощо. Педагогічна та наукова практики разом з науково-дослідною роботою тривають по 10 календарних тижнів кожна, але з урахуванням того, що половину дня аспірант витрачає на науково-дослідну роботу, у тижнях, які пораховані у повних робочих днях, кожна практика триває 5 тижнів. |
Оцінювання | Поточний та підсумковий контроль знань (опитування, контрольні та індивідуальні завдання, тестування тощо), заліки та іспити (усні та письмові), презентації, захист звіту з практики, публічний захист дисертаційної роботи. |
Інтегральна компетентність | Здатність продукувати нові ідеї, розв’язувати комплексні проблеми у сфері філософії, застосовувати методологію наукової та педагогічної діяльності, а також проводити власне наукове дослідження, результати якого мають наукову новизну, теоретичне та практичне значення. |
Загальні компетентності (визначені стандартом вищої освіти спеціальності для рівня PhD) |
ЗК1. Здатність генерувати нові ідеї (креативність). ЗК2. Вміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми. ЗК3. Здатність працювати в міжнародному контексті. ЗК4. Здатність розробляти проекти та управляти ними. ЗК5. Здатність розв’язувати комплексні проблеми філософії на основі системного наукового світогляду та загального культурного кругозору із дотриманням принципів професійної етики та академічної доброчесності. |
Спеціальні (фахові) компетентності спеціальності (визначені стандартом вищої освіти спеціальності для рівня PhD) | СК1. Здатність виконувати оригінальні дослідження, досягати наукових результатів, які створюють нові знання у філософії та дотичних до неї міждисциплінарних напрямах і можуть бути опубліковані у провідних наукових виданнях з філософії та суміжних галузей. СК2. Здатність усно і письмово презентувати та обговорювати результати наукових досліджень українською та іноземною мовами, глибоке розуміння іншомовних наукових текстів за напрямом досліджень. СК3. Здатність застосовувати методи філософського і міждисциплінарного дослідження, виявляти їх евристичні можливості та межі, використовувати релевантний дослідницький інструментарій. СК4. Здатність здійснювати науково-педагогічну діяльність у вищій освіті. СК5. Здатність аналізувати, систематизувати та узагальнювати результати міждисциплінарних наукових досліджень у сфері філософії, оцінювати сучасний стан і тенденції розвитку філософії. СК6. Здатність виявляти, ставити та вирішувати проблеми дослідницького характеру в сфері філософії, оцінювати та забезпечувати якість виконуваних досліджень. |
Результати навчання за спеціальністю (визначені стандартом вищої освіти спеціальності рівня PhD) | РН1. Мати передові концептуальні та методологічні знання з філософії і на межі предметних галузей, а також дослідницькі навички, достатні для проведення наукових і прикладних досліджень на рівні світових досягнень з філософії, отримання нових знань та здійснення інновацій. РН2. Вільно презентувати та обговорювати з фахівцями і нефахівцями результати досліджень, наукові та прикладні проблеми філософії державною та іноземною мовами, оприлюднювати результати досліджень у наукових публікаціях у провідних наукових виданнях. РН3. Ефективно застосовувати у фаховій діяльності знання основних положень теоретичної і практичної філософії, історії світової та вітчизняної філософської думки, а також основних напрямів та провідних тенденцій у сучасній світовій філософії. РН4. Формулювати і перевіряти гіпотези; використовувати для обґрунтування висновків належні докази, зокрема, результати теоретичного аналізу, прикладних досліджень, наявні літературні дані; аналізувати досліджувану проблему з урахуванням широкого інтелектуального та соціокультурного контекстів. РН5. Планувати і виконувати теоретичні дослідження з філософії та дотичних міждисциплінарних напрямів з використанням сучасного інструментарію, критично аналізувати результати власних досліджень і результати інших дослідників у контексті усього комплексу сучасних знань щодо досліджуваної проблеми. РН6. Глибоко розуміти загальні принципи та методи філософських наук, а також методологію наукових досліджень, застосувати їх у власних дослідженнях у сфері філософії та у викладацькій практиці. РН7. Застосовувати сучасні інструменти і технології пошуку, оброблення та аналізу інформації, зокрема, статистичні методи аналізу даних великого обсягу та складної структури, спеціалізовані бази даних та інформаційні системи. РН8. Розробляти та реалізовувати наукові та інноваційні проєкти, які дають можливість створити нове цілісне знання та професійну практику і розв’язувати значущі наукові проблеми філософії з врахуванням соціальних, економічних, екологічних та правових аспектів. РН9. Організовувати і здійснювати освітній процес у сфері філософії, його наукове, навчально-методичне та нормативне забезпечення, застосувати ефективні методики викладання навчальних дисциплін. |
Кадрове забезпечення | Кадрове забезпечення ОНП відповідає постанові Кабінету Міністрів України від 30.12.2015 р. № 1187 «Про затвердження Ліцензійних умов провадження освітньої діяльності закладів освіти» (зі змінами, внесеними згідно з Постановою КМ від 24.03.2021 р. № 365, додаток 15-16). |
Матеріально-технічне забезпечення | Відповідає технологічним вимогам щодо матеріально-технічного забезпечення освітньої діяльності у сфері вищої освіти згідно з діючим законодавством України (постанова Кабінету Міністрів України «Про затвердження Ліцензійних умов провадження освітньої діяльності закладів освіти» від 30 грудня 2015 р. № 1187 (зі змінами, внесеними згідно з Постановою КМ від 24.03.2021р. № 365, додаток 17). Здобувачі мають доступ до таких ресурсів НТУ«ХПІ»: комп’ютерні лабораторії; приміщення для занять; наукова бібліотека НТУ «ХПІ» (http://library.kpi.kharkov.ua/). Здобувачі ОНП мають вільний доступ до вебресурсів університету; баз Scopus, Web of Science; електронного репозитарія НТУ «ХПІ»; мережі Інтернет із безкоштовним доступом Wi-Fi на всій території університету. |
Інформаційне та навчально-методичне забезпечення | Відповідає технологічним вимогам щодо навчально-методичного та інформаційного забезпечення освітньої діяльності у сфері вищої освіти згідно з діючим законодавством України (постанова Кабінету Міністрів України «Про затвердження Ліцензійних умов провадження освітньої діяльності закладів освіти» від 30 грудня 2015р. № 1187 (зі змінами, внесеними згідно з Постановою КМ від 24.03.2021 р. № 365, додаток 18). Науково-технічна бібліотека (НТБ) НТУ «ХПІ» має фонд понад 1,5 млн. томів, здiйснює документне та iнформацiйно-бiблiографiчне забезпечення наукового та навчального процесу університету та безоплатно надає весь комплекс бiблiотечних послуг науковцям та здобувачам, в тому числі за програмою «Єдина картка читача ВНЗ м. Харкова» http://library.kpi.kharkov.ua. Базова література (підручники, методичні посібники, монографії), що використовується для викладання і навчання, доступна в паперовій формі та/або в електронній формі в колекції кафедри філософії та інших підрозділів, які забезпечують навчання за ОНП. Силабуси дисциплін і навчально-методична література (або посилання на неї) розміщено на сайті кафедри. |
Національна Кредитна Мобільність | Внутрішня академічна мобільність (ступенева або кредитна) реалізується здобувачами вищої освіти за освітньо-науковою програмою у вищих навчальних закладах (наукових установах) – партнерах в межах України |
Міжнародна кредитна мобільність | Міжнародна академічна мобільність (ступенева або кредитна) реалізується здобувачами вищої освіти за освітньою програмою у вищих навчальних закладах (наукових установах) – партнерах поза межами України. Зокрема, академічна мобільність передбачається на основі двосторонніх договорів між Національним технічним університетом «Харківський політехнічний інститут» та Литовським університетом спорту (Каунас, Литва), Університетом Вітаутаса Великого (Каунас, Литва), Колегіумом Маріямполе (Маріямполе, Литва). |
Навчання іноземних здобувачів освіти | Іноземні здобувачі навчаються на загальних засадах із вивченням української мови як іноземної. Інформація щодо забезпечення мовної підготовки надається іноземним громадянам відповідно до вимог Закону України «Про вищу освіту» та з урахуванням Загальноєвропейських рекомендацій з мовної освіти: вивчення, викладання, оцінювання (Common European Framework of Reference for Languages, CEFR). |
2. ПЕРЕЛІК КОМПОНЕНТ ОСВІТНЬО-НАУКОВОЇ ПРОГРАМИ ТА ЇХ ЛОГІЧНА ПОСЛІДОВНІСТЬ
Код н/д | Компоненти освітньо-наукової програми (дисципліни, проекти / роботи, практика, кваліфікаційна робота) | Кількість кредитів | Форма підсумкового контролю |
I. ОСВІТНЯ СКЛАДОВА | |||
1. Обов’язкові компоненти ОНП (здобувачі вищої освіти – громадяни України) | |||
1.1 Загальна підготовка | |||
ЗП 1 | Онтологічні та гносеологічні концепції у сучасній філософії | 4,0 | Екзамен |
ЗП 2 | Іноземна мова для комунікації у науково-педагогічному середовищі | 8,0 | Екзамен |
ЗП 3 | Представлення наукових результатів | 3,0 | Диф.залік |
1.2. Спеціальна (фахова) підготовка | |||
СП 1 | Теорії раціоналізму: науково-філософські та педагогічні методології | 3,0 | Екзамен |
СП 2 | Філософсько-антропологічний дискурс сучасності | 3,0 | Екзамен |
СП 3 | Філософський аналіз сучасного суспільства | 4,0 | Екзамен |
1.3. Практична підготовка | |||
ПП 1 | Педагогічна практика | 3,0 | Залік |
ПП 2 | Наукова практика | 3,0 | Залік |
Загальний обсяг обов’язкових компонент | 31,0 | ||
1. Обов’язкові компоненти ОНП (здобувачі вищої освіти – іноземці) | |||
1.1 Загальна підготовка | |||
ЗП 1 | Онтологічні та гносеологічні концепції у сучасній філософії | 4,0 | Екзамен |
ЗП 2 | Українська мова як іноземна | 8,0 | Екзамен |
ЗП 3 | Представлення наукових результатів | 3,0 | Диф.залік |
1.2. Спеціальна (фахова)підготовка | |||
СП 1 | Теорії раціоналізму: науково-філософські та педагогічні методології | 3,0 | Екзамен |
СП 2 | Філософсько-антропологічний дискурс сучасності | 3,0 | Екзамен |
СП 3 | Філософський аналіз сучасного суспільства | 4,0 | Екзамен |
1.3. Практична підготовка | |||
ПП 1 | Педагогічна практика | 3,0 | Диф.залік |
ПП 2 | Наукова практика | 3,0 | Диф.залік |
Загальний обсяг обов’язкових компонент | 31,0 | ||
2. Вибіркові компоненти ОНП (здобувачі вищої освіти, як громадяни України, так і іноземці) | |||
ВП 2.1 | Дисципліни | 4,0 | Екзамен |
ВП 2.2 | Дисципліни | 8,0 | Диф.залік |
Загальний обсяг вибіркових компонент | 12,0 | ||
ІІ. НАУКОВА СКЛАДОВА | |||
НС 1 | Наукові публікації | Статті, поточна атестація | |
НС 2 | Кваліфікаційна наукова праця | Рукопис дисертації | |
ЗАГАЛЬНИЙ ОБСЯГ ОСВІТНЬО-НАУКОВОЇ ПРОГРАМИ | 43,0 |
№ п/п |
Цикл підготовки | Обсяг навчального навантаження здобувача вищої освіти (кредитів ЕСТS / %) | ||
Обов’язкові компоненти освітньо-наукової програми | Вибіркові компоненти освітньо-наукової програми | Всього за весь термін навчання | ||
1 | Обов’язкові навчальні дисципліни та практика | 31 / 72 | – | 31 / 72 |
2 | Вибіркові дисципліни третього семестру (дисципліни зі спеціальності) | – | 4 / 9 | 4 / 9 |
3 | Вибіркові дисципліни четвертого семестру (дисципліни загальної підготовки) | – | 8 / 19 | 8 / 19 |
Всього за весь термін навчання | 31 / 72 | 12 / 28 | 43 / 100 |
3. ФОРМА АТЕСТАЦІЇ ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ
Поточна атестація |
За весь термін навчання аспірант два рази на рік звітує про виконання індивідуального плану (сторінки E та F) на засіданні випускової кафедри, вченій раді інституту і щорічно атестується науковим керівником відповідно до графіку освітнього процесу. |
Вимоги до дисертаційної роботи | Атестація здобувачів освітнього рівня доктора філософії здійснюється у формі публічного захисту дисертаційної роботи. Здобувач повинен підготувати дисертацію, опублікувати основні наукові результати у наукових публікаціях, набути теоретичні знання, уміння, навички та відповідні компетентності. Дисертація подається у вигляді спеціально підготовленої кваліфікаційної наукової праці на правах рукопису, виконується здобувачем особисто, повинна містити наукові положення, нові науково обґрунтовані теоретичні та/або експериментальні результати проведених здобувачем досліджень, що мають істотне значення для певної галузі знань та підтверджуються документами, які засвідчують проведення таких досліджень, а також свідчити про особистий внесок здобувача в науку та характеризуватися єдністю змісту. Дисертація на здобуття ступеня доктора філософії є самостійним розгорнутим дослідженням, що пропонує розв’язання комплексної проблеми в сфері філософії або на її межі з іншими спеціальностями, що передбачає глибоке переосмислення наявних та створення нових цілісних знань та/або професійної практики. Дисертаційна робота не повинна містити академічного плагіату, фальсифікації, фабрикації. Дисертація має бути розміщена на сайті університету. Вимоги щодо оформлення дисертації встановлюються МОН. Максимальний та/або мінімальний обсяг основного тексту дисертації становить 6,5-9 авторських аркушів. |
Підсумкова атестація |
Науково-дослідна робота аспіранта, яка виконується в рамках теми дисертаційної роботи, є головним елементом у підготовці за освітньо-науковою програмою. За цей час аспірант навчається самостійно виконувати науковий пошук, обирати й обґрунтовувати методи дослідження та аналізувати результати своєї роботи. Науково-дослідна робота виконується під керівництвом наукового керівника, який несе повну відповідальність за підготовку аспіранта та своєчасне виконання, подання дисертаційної роботи. Підготовка дисертаційної роботи та її захист є завершенням навчання на третьому освітньо-науковому рівні. Атестація випускників освітньо-наукової програми спеціальності 033 «Філософія» проводиться у формі публічного захисту (демонстрації) кваліфікаційної роботи та завершується видачею документу встановленого зразка про присудження ступеня вищої освіти Доктор філософії з присвоєнням кваліфікації: доктор філософії з філософії. |
4. ВИМОГИ ДО НАЯВНОСТІ СИСТЕМИ ВНУТРІШНЬОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЯКОСТІ ВИЩОЇ ОСВІТИ
Принципи та процедури забезпечення якості освіти
|
Принципи: – відповідність європейським і національним стандартам якості вищої освіти; – автономія закладу вищої освіти, який відповідає за забезпечення якості освітньої діяльності та якості вищої освіти; – системний підхід, який передбачає управління якістю на всіх рівнях освітнього процесу; – здійснення моніторингу якості освіти; – залучення аспірантів, роботодавців та інших зацікавлених сторін до процесу забезпечення якості; – відкритість інформації на всіх етапах забезпечення якості. Процедури: – удосконалення планування освітньо-наукової діяльності; – затвердження, моніторинг і періодичний перегляд освітньо-наукових програм; – підвищення якості підготовки контингенту здобувачів вищої освіти; – посилення кадрового потенціалу Університету; – забезпечення наявності необхідних ресурсів для організації освітнього процесу та підтримки здобувачів вищої освіти; – розвиток інформаційних систем з метою підвищення ефективності управління освітнім процесом; – забезпечення публічності інформації про діяльність Університету; – створення ефективної системи запобігання та виявлення академічного плагіату в наукових працях викладачів та здобувачів вищої освіти. |
Моніторинг та періодичний перегляд програм |
Регулярний моніторинг, перегляд і оновлення освітньо-наукових програм мають на меті гарантувати відповідний рівень надання освітніх послуг, а також створює сприятливе й ефективне навчальне середовище для здобувачів вищої освіти. Це передбачає оцінювання: змісту програми, гарантуючи відповідність програми сучасним вимогам; потреб суспільства, що змінюються; навчального навантаження здобувачів вищої освіти, їх досягнень і результатів завершення освітньо-наукової програми; ефективності процедур оцінювання аспірантів; очікувань, потреб і задоволеності здобувачів вищої освіти змістом та процесом навчання; навчального середовища відповідності меті і змісту програми; якості сервісних послуг для здобувачів вищої освіти. Програми регулярно переглядають і оновлюють після завершення повного циклу підготовки до початку нового навчального року. |
Оцінювання здобувачів вищої освіти | Оцінювання результатів навчання аспірантів здійснюється під час проведення контрольних та моніторингових заходів. Заходи передбачають поточний і семестровий контроль, звітування та атестація. Завданням поточного контролю є перевірка розуміння і засвоєння певного матеріалу, вироблених навичок проведення розрахункових робіт, умінь самостійно опрацьовувати тексти, публічно чи письмово представляти певний матеріал тощо. Формами поточного контролю є: виконання індивідуальних завдань; виконання тестових завдань; виконання контрольних робіт, які виконуються в аудиторії або під час самостійної роботи; написання і захист рефератів; захист лабораторних робіт. Підсумковий контроль проводиться з метою оцінки результатів навчання на відповідному освітньому рівні або на окремих його завершальних етапах. Підсумковий контроль включає семестровий контроль (екзамен, диференційований залік з конкретної навчальної дисципліни) та атестацію аспіранта. Семестровий контроль проводиться у формі семестрового екзамену або заліку з конкретної навчальної дисципліни в обсязі навчального матеріалу, визначеного навчальною програмою, і в терміни, встановлені навчальним планом. Контроль педагогічної та наукової практики здійснюється у формі заліку згідно із програмами практик у терміни, встановлені навчальним планом. Оцінювання результатів навчання аспірантів Університету проводиться методами, що відповідають специфіці конкретної навчальної дисципліни. Моніторинг успішності аспіранта здійснюється за допомогою 100-бальної системи оцінювання з обов’язковим переведенням оцінок до національної шкали та шкали ЕСТS. |
Підвищення кваліфікації науково-педагогічних, педагогічних та наукових працівників | Система підвищення кваліфікації науково-педагогічних, педагогічних та наукових працівників розробляється у відповідності до діючої нормативної бази та будується на наступних принципах: обов’язковості та періодичності проходження стажування і підвищення кваліфікації; прозорості процедур організації стажування та підвищення кваліфікації; моніторингу відповідності змісту програм підвищення кваліфікації задачам професійної діяльності; обов’язковості впровадження результатів підвищення кваліфікації в наукову та педагогічну діяльність; оприлюднення результатів стажування та підвищення кваліфікації. |
Наявність необхідних ресурсів для організації освітнього процесу | Наявне кадрове, матеріально-технічне, навчально-методичне та інформаційне забезпечення зі спеціальності відповідає вимогам діючих Ліцензійних умов провадження освітньої діяльності закладів освіти та забезпечує реалізацію державних вимог до фахівця з вищою освітою. |
Наявність інформаційних систем для ефективного управління освітнім процесом | 3 метою управління освітніми процесами розроблено ефективну політику в сфері інформаційного менеджменту та відповідну інтегровану інформаційну систему управління освітнім процесом. Дана система передбачає автоматизацію основних функцій управління освітнім процесом, зокрема: забезпечення проведення вступної компанії, планування та організація навчального процесу; доступ до навчальних ресурсів; обліку та аналізу успішності здобувачів вищої освіти; адміністрування основних та допоміжних процесів забезпечення освітньої діяльності; моніторинг дотримання стандартів якості. Для управління якістю освітньої діяльності в Університеті створена інформаційна система АСУ НП. |
Публічність інформації про освітньо-наукові програми, ступені вищої освіти та кваліфікації | Інформації про ОНП, ступені вищої освіти та кваліфікації розміщена у відкритому доступі на сайті НТУ «ХПІ». |
Дотримання академічної доброчесності працівниками Університету та здобувачами вищої освіти | В Університеті працівниками та здобувачами вищої освіти здійснюється дотримання академічної доброчесності. Система забезпечення дотримання академічної доброчесності учасниками освітнього процесу базується на таких принципах: дотримання загальноприйнятих принципів моралі; демонстрація поваги до Конституції і законів України, дотримання їхніх норм; повага до всіх учасників освітнього процесу незалежно від їхнього світогляду, соціального стану, релігійної та національної приналежності; дотримання норм законодавства про авторське право; посилання на джерела інформації у разі запозичень ідей, тверджень, відомостей; самостійне виконання індивідуальних завдань. |
Система запобігання та виявлення академічного плагіату | Здійснюється перевірка на плагіат згідно з вимогами нормативних документів Університету. |
5. СТРУКТУРНО-ЛОГІЧНА СХЕМА
Текст освітньо-наукової програми наведено за посиланням.
НАВЧАЛЬНИЙ ПЛАН
Перелік та зміст освітніх компонентів (загальних, спеціальних, вибіркових) можна знайти за посиланням.
Навчальний план наведено за посиланням.
ВІДГУКИ СТЕЙКХОЛДЕРІВ
З відгуками стейкхолдерів можна ознайомитися за посиланням.
СИЛАБУСИ та ПРОГРАМИ
Силабуси дисциплін, які представляє кафедра, наведено за посиланням.
Робочі програми дисциплін, які представляє кафедра, наведено за посиланням.
Робочі програми практики аспірантів: педагогічної, наукової.
Силабуси практики аспірантів: педагогічної, наукової.
Загальну програму докторського іспиту зі спеціальності наведено за посиланням.
МОНІТОРИНГ ЯКОСТІ ОРГАНІЗАЦІЇ НАВЧАННЯ
З результатами щорічного моніторингу можна ознайомитися за посиланням.
ІНШІ ДОКУМЕНТИ
Проєкт освітньо-наукової програми.
Відповідність наукової спільноти НТУ «ХПІ» напряму тем дисертацій аспірантів.
Відповідність наукової діяльності аспірантів із напрямом досліджень їх наукових керівників.
Викладачі кафедри які забезпечують викладання обов’язкових освітніх компонентів за спеціальністю «033-філософія».