Галузь знань: 12 «Інформаційні технології»
Спеціальність: 122 «Комп’ютерні науки»
1 – Загальна інформація
Загальна інформація |
Повна назва ЗВО та інституту |
Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут»
Навчально-науковий інститут Комп’ютерних наук та інформаційних технологій |
Рівень вищої освіти та назва кваліфікації мовою оригіналу |
Рівень – магістр
Кваліфікація – магістр з комп’ютерних наук |
Рівень з НРК |
FQ-EHEA – другий цикл, QF LLL – 7 рівень, НРК України – 8 рівень |
Офіційна назва освітньої програми |
Освітньо-професійна програма «Комп’ютерні науки» |
Тип диплому та обсяг освітньої програми |
Диплом магістра, одиничний, 90 кредитів EKTS,
термін навчання 1 роки 4 місяці |
Наявність акредитації |
Сертифікат про акредитацію: серія НД № 2192120 до 1 липня 2026 р. |
Передумови |
Наявність ступеня бакалавра |
Мова(и) викладання |
Українська |
Термін дії освітньої програми |
До наступної акредитації |
Інтернет-адреса постійного розміщення освітньої програми |
http://blogs.kpi.kharkov.ua/v2/nv/ |
2 – Мета освітньої програми
Забезпечити підготовку професіоналів у галузі комп’ютерних наук, здатних розв’язувати складні практичні задачі професійній діяльності на основі створення ефективних алгоритмів, засто-сування сучасних технологій та мов програмування для побудови високопродуктивних інформаційних систем та програмно-технічних комплексів.
3 – Характеристика освітньої програми
Характеристика освітньої програми |
Предметна область (галузь знань, спеціальність, програма) |
Галузь знань: 12 «Інформаційні технології»
Спеціальність: 122 «Комп’ютерні науки»
Програма: «Комп’ютерні науки» |
Основний фокус освітньої програми |
Фокус програми спрямовано на формування та розвиток знань та професійних компетентностей у галузі інформаційних технологій та комп’ютерних наук; вивченні сучасних методів математичного та комп’ютерного моделювання, інтелектуального аналізу та візуалізації даних, сучасних Web-технологій.
Ключові слова: інформаційна технологія, інженерія даних та знань, інтелектуальна власність, математичне та комп’ютерне моделювання, Web-технологія. |
Особливості програми |
У програмі враховуються регіональні та національні вимоги та потреби ІТ-індустрії. Особливістю програми є наявність декількох вибіркових блоків: «Інформаційно-аналітичні системи та технології»; «Інженерія даних та знань»; «Інтелектуальна власність у комп’ютерній і програмній інженерії»; «Інформаційні технології у видавничій діяльності та медіа індустрії». |
4 – Придатність випускників до працевлаштування та подальшого навчання
Придатність випускників до працевлаштування та подальшого навчання |
Придатність до працевлаштування |
Професіонали, які здобули освіту за освітньою програмою «Комп’ютерні науки » можуть займатися такими видами економічної діяльності:
72 Діяльність у сфері інформатизації;
73 Дослідження та розробки;
80 Освіта.
Назви посад згідно Національного класифікатора професій
(ДК 003:2010):
2131.2 Адміністратор бази даних
2131.2 Адміністратор даних
2131.2 Інженер з програмного забезпечення комп’ютерів
2132.2 Інженер-програміст
2132.2 Програміст (база даних)
2131.2 Аналітик програмного забезпечення та мультимедіа
2132.2 Програміст прикладний
2139.2 Інженер із застосування комп’ютерів |
Подальше навчання |
Можливість для продовження навчання на третьому (освітньо-науковому) рівні для здобуття ступеня доктора філософії. |
5 – Програмні компетентності
Загальні компетентності (ЗК) |
ЗК 1 |
Здатність здійснювати професійну діяльність в умовах інноваційного підприємництва. |
ЗК 2 |
Здатність створювати та управляти стартап-проектами. |
ЗК 3 |
Здатність створювати об’єкти інтелектуальної власності у галузі комп’ютерних наук та здійснювати їх комерціалізацію. |
ЗК 4 |
Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності |
ЗК 5 |
Здатність застосовувати іноземні мови у професійній діяльності. |
Фахові компетентності (ФК) |
ФК 1 |
Здатність організовувати та проводити науково-дослідницьку діяльність. |
ФК 2 |
Здатність формулювати, аналізувати та синтезувати рішення наукових проблем у галузі комп’ютерних наук. |
ФК 3 |
Здатність застосовувати методи та засоби Data Science для здійснення інтелектуального аналізу даних з метою виявлення нових властивостей та генерації нових знань про складні системи. |
ФК 4 |
Здатність до математичного та логічного мислення, формулювання та дослідження математичних моделей, зокрема дискретних, обґрунтовування вибору методів і підходів для розв’язання теоретичних і прикладних задач у галузі комп’ютерних наук. |
ФК 5 |
Здатність застосовувати методи та засоби комп’ютерного моделювання для дослідження та створення складних інформаційних систем. |
ФК 6 |
Здатність застосовувати сучасні Web-технології для створення та використання високопродуктивних пошукових систем, систем збереження та обробки даних. |
ФК 7 |
Здатність використовувати сучасні методи та технології візуалізації даних для вирішення задач аналізу, синтезу та прийняття рішень. |
Додаткові фахові компетентності (ДФК) |
Для вибіркового профільованого пакету дисциплін 01 «Інформаційно-аналітичні системи та технології» |
ДФК 1.1 |
Здатність проєктувати, розробляти та підтримувати геоінформаційні, експертні та рекомендаційні системи для розв’язання складних спеціалізованих задач у галузі комп’ютерних наук. |
ДФК 1.2 |
Здатність використовувати методи машинного навчання, захисту інформації та обробки великих обсягів даних для розв’язання практичних проблем аналізу та синтезу у галузі комп’ютерних наук. |
ДФК 1.3 |
Здатність використовувати спеціалізовані програмні засоби для розробки інформаційно-аналітичних систем діагностики стану, планування, керування та прогнозування поведінки складних систем. |
Для вибіркового профільованого пакету дисциплін 04 «Інформаційні технології у видав-ничій діяльності та медіа індустрії» |
ДФК 4.1 |
Здатність розробляти інтерактивні анімаційні додатки в якості засобів подання інформації в електронних виданнях та Інтернеті, створювати та управляти контентом мультимедійних електронних колекцій. |
ДФК 4.2 |
Здатність використовувати технології інфографіки для візуалізації складного контенту з метою донесення інформації до аудиторії найбільш швидким та зрозумілим шляхом, створювати інтерактивні інфографічні інтерфейси. |
ДФК 4.3 |
Здатність досліджувати закони функціонування інформаційних знакових систем, використовувати семіотичну методологію до аналізу знакових систем в медіаіндустрії. |
6 – Програмні результати навчання
Програмні результати навчання (РН) |
РН 1 |
Вміти створювати команду розробників стартап-проектів та керувати розробкою програмних продуктів у команді. |
РН 2 |
Вміти здійснювати економічне обґрунтування стартап-проектів. |
РН 3 |
Вміти створювати об’єкти інтелектуальної власності у галузі комп’ютерних наук та здійснювати їх комерціалізацію. |
PH 4 |
Вміти використовувати іноземну мову у професійній діяльності. |
РН 5 |
Вміти використовувати методи розв’язання складних задач і проблем у галузі комп’ютерних наук, які передбачають проведення наукових досліджень та мають інноваційних характер. |
РН 6 |
Вміти використовувати методи, способи та засоби одержання, оцінювання, збереження, обробки та використання інформації з різних джерел, які необхідні для вирішення наукових та професійних задач. |
РН 7 |
Вміти формулювати мету та завдання інтелектуального аналізу даних, здійснювати пошук та підготовку даних для цього аналізу, вибір методики та технології його проведення. |
РН 8 |
Знати та вміти застосовувати математичні методи, алгоритми та програмні засоби інтелектуального аналізу даних. |
РН 9 |
Знати та вміти використовувати методи математичного моделювання складних систем та процесів. |
РН 10 |
Вміти застосовувати методи та програмні засоби комп’ютерного моделювання складних систем та процесів. |
РН 11 |
Знати мови, методи та алгоритми сучасних Web-технологій, вміти їх застосовувати для вирішення практичних задач. |
РН 12 |
Вміти використовувати сучасні методи та технології візуалізації даних, що отримані до та/або після проведення їхнього аналізу, синтезу або попередньої обробки з метою їх подальшої інтерпретації та прийняття рішень. |
Додаткові результати навчання (ДРН) |
Для вибіркового профільованого пакету дисциплін 01 «Інформаційно-аналітичні системи та технології» |
ДРН 1.1 |
Вміти проєктувати, розробляти та підтримувати геоінформаційні, експертні та рекомендаційні системи, зокрема із застосуванням принципів інформаційної безпеки та обробки великих обсягів даних. |
ДРН 1.2 |
Володіти методами штучного інтелекту, машинного навчання та захисту інформації, уміти застосовувати методи обробки великих обсягів даних для розв’язання практичних проблем аналізу та синтезу у галузі комп’ютерних наук. |
ДРН 1.3 |
Володіти навичками розробки спеціалізованого програмного забезпечення для інформаційно-аналітичних систем діагностики стану, планування, керування та прогнозування поведінки складних систем. |
Для вибіркового профільованого пакету дисциплін 04 «Інформаційні технології у видавничій діяльності та медіа індустрії» |
ДРН 4.1 |
Володіти мультимедіа-технологіями та технологіями віртуальної реальності, інструментальними засобами для створення анімації, технологіями HTML5, CSS3 та JavaScript, які дозволяють розташовувати текстовий та графічний матеріал поверх відео з метою створення доповненої реальності. |
ДРН 4.2 |
Володіти методами застосування інфографіки для візуалізації різноманітного контенту, уміти застосовувати сервіси, що надають можливість створити динамічну інфографіку для електронних видань та Інтернету. |
ДРН 4.3 |
Володіти навичками застосування лінгвістичних підходів до аналізу складних проблем в галузі комп’ютерних наук, методами побудови знакових повідомлень з метою передачі певних сенсів. |
7 – Перелік компонентів освітньо-професійної програми
Перелік та зміст освітніх компонентів (загальних, спеціальних, профільних, вибіркових) можна знаіти у навчальному плані
за посиланням.
8 – Структуно-логічна схема
9 – Форма випускної аттестації здобувачів вищої освіти
Випускна атестація здобувачів вищої освіти за освітньою програмою «Комп’ютерні науки» проводиться у формі захисту кваліфікаційної роботи, яка передбачає розв’язання складної спеціалізованої задачі або практичної проблеми у галузі комп’ютерних наук із застосуванням теоретичних положень та практичної реалізації.
У кваліфікаційній роботі не може бути фальсифікацій або академічного плагіату (текстових або інших запозичень без відповідних посилань на першоджерела). Кваліфікаційна робота обов’язково розміщується в репозитарії Національного технічного університету «Харківський політехнічний інститут».
Випускна атестація здійснюється відкрито і публічно та завершується видачею документа (диплома) встановленого зразка про присудження ступеня магістра з присвоєнням кваліфікації: магістр з комп’ютерних наук.
Вибіркові освітні компоненти. Профільні блоки
1 «Інформаційно-аналітичні системи та технології»
Стисла характеристика
Особливістю дисциплін блоку «Системний аналіз і управління» є їх спрямованість на поглиблення математичної та програмної підготовки майбутніх магістрів в галузі підвищення ефективності і надійності обробки інформації різного призначення. Актуальність таких завдань пов’язана з інтенсивним зростанням інформаційних потоків, що передаються по кабельних та супутникових каналах зв’язку, а також підвищенням вимог до забезпечення їх достовірності та конфіденційності. Спеціальність передбачає вивчення таких дисциплін, як теорія інформації та кодування, основи криптології, захист інформації в обчислювальних системах, автоматизоване проектування обчислювальних систем і програмного забезпечення, математичні методи графічного відображення інформації. Є можливість продовжити навчання в аспірантурі за спеціальністю 122 – Комп’ютерні науки.
Перелік та змист вибіркових освітніх компонентів можна знаіти у навчальному плані за посиланням.
04 «Інформаційні технології у видавничій діяльності та медіа індустрії»
Стисла характеристика
Особливістю дисциплін блоку «Системний аналіз і управління» є їх спрямованість на поглиблення математичної та програмної підготовки майбутніх магістрів в галузі підвищення ефективності і надійності обробки інформації різного призначення. Актуальність таких завдань пов’язана з інтенсивним зростанням інформаційних потоків, що передаються по кабельних та супутникових каналах зв’язку, а також підвищенням вимог до забезпечення їх достовірності та конфіденційності. Спеціальність передбачає вивчення таких дисциплін, як теорія інформації та кодування, основи криптології, захист інформації в обчислювальних системах, автоматизоване проектування обчислювальних систем і програмного забезпечення, математичні методи графічного відображення інформації.
Є можливість продовжити навчання в аспірантурі за спеціальністю 122 – Комп’ютерні науки.
Дисципліни вільного вибору
Перелік та зміст вибіркових освітніх компонентів можна знайти у навчальному плані за посиланням.
Додаткова інформація
Повний текст освітньої програми
Інші документи
Залишити відповідь