Галузь знань: 12 «Інформаційні технології»
Спеціальність: 124 «Системний аналіз»
1 – Загальна інформація
Загальна інформація |
Повна назва ЗВО та інституту |
Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут»
Навчально-науковий інститут Комп’ютерних наук та інформаційних технологій |
Рівень вищої освіти та назва кваліфікації мовою оригіналу |
Рівень – магістр
Кваліфікація – магістр з системного аналізу |
Рівень з НРК |
НРК України – 8 рівень, FQ-EHEA – другий цикл, EQF-LLL – 7 рівень |
Офіційна назва освітньої програми |
Освітньо-професійна програма підготовки магістра з системного аналізу «Системний аналіз і управління» |
Тип диплому та обсяг освітньої програми |
Диплом магістра, одиничний, 90 кредитів EKTS,
термін навчання 1 роки 4 місяців |
Наявність акредитації |
Сертифікат про акредитацію: серія PD – IV № 2158945
від 12 серпня 2013 р. |
Передумови |
Наявність рівня бакалавра |
Мова(и) викладання |
Українська |
Термін дії освітньої програми |
До наступної акредитації |
Інтернет-адреса постійного розміщення освітньої програми |
http://web.kpi.kharkov.ua/say |
2 – Мета освітньої програми
Підготовка професіоналів, здатних проєктувати складні інформаційні системи, розробляти нові та застосовувати існуючі методи системного аналізу і управління для вирішення складних проблем у різних сферах діяльності.
3 – Характеристика освітньої програми
Характеристика освітньої програми |
Предметна область (галузь знань, спеціальність, програма) |
Галузь знань: 12 «Інформаційні технології»
Спеціальність: 124 «Системний аналіз»
Програма: «Системний аналіз і управління» |
Основний фокус освітньої програми |
Освітньо-професійна програма підготовки магістрів орієнтована на підготовку професіоналів, здатних розв’язувати складні практичні проблеми системного аналізу та управління, що передбачають застосування теоретичних положень і методів системного аналізу, управління та інформаційних технологій.
Ключові слова: системний аналіз, математичне моделювання, складна система, прийняття рішень, управління, оптимізація, прогнозу-вання, проектування, інформаційні технології. |
Особливості програми |
Враховується галузевий та регіональний контекст відповідно до потреб потужного ІТ-кластера міста Харків, зокрема через участь ІТ-компаній у проведенні переддипломної практики та консультуванні здобувачів освітнього рівня магістр. |
4 – Придатність випускників до працевлаштування та подальшого навчання
Придатність випускників до працевлаштування та подальшого навчання |
Придатність до працевлаштування |
Професіонали, які здобули освіту за освітньою програмою «Систе-мний аналіз і управління» можуть займатися такими видами еко-номічної діяльності:
72 Діяльність у сфері інформатизації;
73 Дослідження та розробки;
80 Освіта.
Назви посад згідно Національного класифікатора професій
(ДК 003:2010):
2111 Професіонал в галузі математики;
2122 Професіонал в галузі статистики;
2131 Професіонал в галузі обчислювальних систем;
2132 Професіонал в галузі програмування;
2433 Професіонал в галузі інформації та інформаційного аналізу;
2139 Професіонал в інших галузях обчислень (комп’ютеризації);
2451 Професіонал в галузі методів навчання. |
Подальше навчання |
ММожливість для продовження навчання на третьому (освітньо-науковому) рівні для здобуття ступеня доктора філософії. |
5 – Програмні компетентності
Інтегральна компетентність |
Здатність розв’язувати задачі дослідницького та/або інноваційного характеру у галузі системного аналізу. |
Загальні компетентності (ЗК) |
ЗК 1 |
Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу. |
ЗК 2 |
Здатність спілкуватися іноземною мовою. |
ЗК 3 |
Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел. |
ЗК 4 |
Здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності). |
ЗК 5 |
Здатність спілкуватися державною мовою усно і письмово |
ЗК 6 |
Здатність розробляти проєкти та управляти ними. |
Фахові компетентності (ФК) |
ФК 1 |
Здатність інтегрувати знання та здійснювати системні дослідження, застосову-вати методи математичного та інформаційного моделювання складних систем та процесів різної природи. |
ФК 2 |
Здатність проєктувати архітектуру інформаційних систем. |
ФК 3 |
Здатність розробляти системи підтримки прийняття рішень та рекомендаційні системи. |
ФК 4 |
Здатність оцінювати ризики, розробляти алгоритми управління ризиками в складних системах різної природи. |
ФК 5 |
Здатність моделювати, прогнозувати та проєктувати складні системи і процеси на основі методів та інструментальних засобів системного аналізу. |
ФК 6 |
Здатність застосовувати теорію і методи Data Science для здійснення інтелекту-ального аналізу даних з метою виявлення нових властивостей та генерації нових знань про складні системи. |
ФК 7 |
Здатність управляти робочими процесами у сфері інформаційних технологій, які є складними, непередбачуваними та потребують нових стратегічних підходів. |
ФК 8 |
Здатність розробляти і реалізовувати наукові та прикладні проєкти в галузі ін-формаційних технологій та дотичні до неї міждисциплінарні проєкти. |
ФК 9 |
Здатність здійснювати захист прав інтелектуальної власності, комерціалізацію результатів досліджень та інновацій. |
ФК 10 |
Здатність до самоосвіти та професійного розвитку. |
Додаткові фахові компетентності (ДФК) |
ДФК 1 |
Здатність обирати відповідну архітектуру, здійснювати синтез, навчання та мо-делювання штучних нейронних мереж для конкретного застосування. |
ДФК 2 |
Здатність планувати та виконувати наукові дослідження. |
ДФК 3 |
Здатність розробляти стратегії керування логічним виведенням та методи підви-щення ефективності виводів в експертних системах. |
ДФК 4 |
Здатність застосовувати середовища програмування та інформаційні технології для розв’язання задач математичного моделювання, аналізу та синтезу складних систем і процесів. |
6 – Програмні результати навчання
Програмні результати навчання (РН) |
РН 1 |
Спеціалізовані концептуальні знання, що включають сучасні наукові здобутки у сфері системного аналізу та інформаційних технологій і є основою для оригіна-льного мислення та проведення досліджень. |
РН 2 |
Будувати та досліджувати моделі складних систем і процесів, застосовуючи ме-тоди системного аналізу, математичного, комп’ютерного та інформаційного мо-делювання. |
РН 3 |
Застосовувати методи розкриття невизначеностей в задачах системного аналізу, розкривати ситуаційні невизначеності та невизначеності в задачах взаємодії, протидії та конфлікту стратегій, знаходити компроміс при розкритті концептуа-льної невизначеності. |
PH 4 |
Розробляти та застосовувати методи, алгоритми та інструменти прогнозування розвитку складних систем і процесів різної природи. |
РН 5 |
Використовувати міри оцінювання ризиків та застосовувати їх при аналізі бага-тофакторних ризиків в складних системах. |
РН 6 |
Застосовувати методи машинного навчання та інтелектуального аналізу даних, математичний апарат нечіткої логіки, теорії ігор та розподіленого штучного ін-телекту для розв’язання складних задач системного аналізу. |
РН 7 |
Розробляти інтелектуальні системи в умовах слабо структурованих даних різної природи. |
РН 8 |
Здійснювати ідентифікацію та оцінювання параметрів математичних моделей об’єктів керування. |
РН 9 |
Розробляти та застосовувати моделі, методи та алгоритми прийняття рішень в умовах конфлікту, нечіткої інформації, невизначеності та ризиків. |
РН 10 |
Зрозуміло і недвозначно доносити власні знання, висновки та аргументацію до фахівців і нефахівців, зокрема до осіб, які навчаються. |
РН 11 |
Вільно презентувати та обговорювати усно і письмово результати досліджень та інновацій, інші питання професійної діяльності державною та англійською мовами |
Додаткові результати навчання (ДРН) |
ДРН 1 |
Вміти реалізовувати, тестувати, впроваджувати, супроводжувати, експлуатувати програмні засоби роботи з даними та знаннями в комп’ютерних системах та мережах. |
ДРН 2 |
Знати призначення та принципи побудови OLAP-систем та сховищ даних, а та-кож особливості їх застосування в задачах інтелектуального аналізу даних. |
ДРН 3 |
Знати методи придбання, формалізації та структурування знань, вміти обирати інструментальний засіб розробки експертних та рекомендаційних систем залежно від предметної області та специфіки конкретної задачі. |
ДРН 4 |
Вміти створювати ефективні алгоритми для обчислювальних задач системного аналізу та систем підтримки прийняття рішень. |
7 – Перелік компонентів освітньо-професійної програми
Перелік та зміст освітніх компонентів (загальних, спеціальних, профільних, вибіркових) можна знаіти у навчальному плані
за посиланням.
8 – Структуно-логічна схема
9 – Форма випускної аттестації здобувачів вищої освіти
Випускна атестація здобувачів вищої освіти за освітньою програмою «Системний аналіз і управління» проводиться у формі захисту кваліфікаційної роботи, яка передбачає розв’язання складної спеціалізованої задачі або практичної проблеми системного аналізу із застосуванням теоретичних положень і методів системного аналізу та/або інформаційних технологій.
У кваліфікаційній роботі не може бути фальсифікацій або академічного плагіату (текстових або інших запозичень без відповідних посилань на першоджерела). Кваліфікаційна робота обов’язково розміщується в репозитарії Національного технічного університету «Харківський політехнічний інститут».
Випускна атестація здійснюється відкрито і публічно та завершується видачею документа (диплома) встановленого зразка про присудження ступеня магістра з присвоєнням кваліфікації: Магістр з системного аналізу.
Вибіркові освітні компоненти. Профільні блоки
1. Системний аналіз та управління
Стисла характеристика
Особливістю дисциплін блоку «Системний аналіз і управління» є їх спрямованість на поглиблення математичної та програмної підготовки майбутніх бакалаврів в галузі теорії автоматичного керування та системного аналізу. Навички в проектуванні і розробці інформаційно-аналітичних систем підкріплюються вивченням сучасних технологій програмування. Запропоновані до засвоєння навчальні дисципліни орієнтовані на застосування раніше отриманих знань при розробці веб-застосунків та інформаційно-аналітичних систем підтримки прийняття управлінських рішень. У цілому студенти отримують закінчену освіту, яка дозволяє їм або безпосередньо здійснювати розробку та застосовування методів і засобів системного аналізу для вирішення складних проблем у різних сферах діяльності, або продовжити навчання в магістратурі.
Перелік та зміст вибіркових освітніх компонентів можна знаіти у навчальному плані за посиланням.
2. Інформаційні технології системного аналізу
Стисла характеристика
Особливістю дисциплін блоку «Інформаційні технології системного аналізу» є їх спрямованість на поглиблення підготовки майбутніх бакалаврів в галузі інформаційних технологій проектування та розробки сучасних комп’ютерних систем і веб-застосунків. Навички в розробці програмних продуктів підкріплюються вивченням технологій паралельного та кросплатформеного програмування. Дисципліни останнього семестру орієнтовані на застосування раніше отриманих знань при розробці інтелектуальних систем керування складними динамічними об’єктами. У цілому студенти отримують закінчену освіту, яка дозволяє їм або безпосередньо перейти до практичної діяльності в сфері застосування інформаційних технологій аналізу даних та бізнес-аналізу, або продовжити навчання в магістратурі.
Дисципліни вільного вибору
Перелік та зміст вибіркових освітніх компонентів можна знайти у навчальному плані за посиланням.
Додаткова інформація
Повний текст освітньої програми
Інші документи
Залишити відповідь