Огляд доповідей ХV-ї міжнародної науково-методичної конференції НТУ «ХПІ» та Міжнародної конференції EAS «Безпека людини у сучасних умовах»

7-8 грудня 2023 р. кафедра провела ХV Міжнародну науково-методичну конференцію та Міжнародну наукову конференцію EAS «Безпека людини у сучасних умовах» у on-line форматі. На конференцію було подано понад 92 тез доповідей, з кількістю учасників – 190. Більша частина доповідей була присвячення безпеці життєдіяльності під час війни та військових операцій.

У доповіді «Державна програма зменшення наслідків війни та покращення здоров’я інвалідів» (Березуцький В.В. – Україна, Рита Халіль – Йорданія), розглядаються нагальні державні проєкти програм щодо зменшення наслідків війни та покращення здоров’я інвалідів. Актуальність цього питання не спадає вже більше 10 років в Україні, а зараз зростає через війну.
У доповіді «Сучасні технології ведення інформаційно-психологічних війн тоталітарними режимами» (Цікановський В.Л., Ротте С.В., Волонтир А.В. – Україна) розглянуті основні сучасні технології, які використовуються тоталітарними режимами для ведення інформаційно-психологічних війн. Автори вказують, що останні досягнення цифрової епохи, від платформ соціальних мереж до штучного інтелекту, дають злочинцям нові потужні і ефективні інструменти.
У доповіді «Застосування ПК «ЛІРА-САПР» для моделювання прогресуючого обвалення» (Пурденко Р.Р., Отрош Ю.А. – Україна), розглянуто явище прогресуючого обвалення при пожежі та вибуху. Для моделювання запропоновано використання програмного забезпечення ЛІРА-САПР.
У доповіді «Формування культури донорства крові, як елементу безпеки життєдіяльності» (Портянко Т.М. – Україна), наведено обґрунтування необхідності та системного підходу до донорства крові та її компонентів.
У доповіді «Дослідження особливостей гуманітарного розмінування в радіаційно забрудненій місцевості» (Стрілець В.М., Степанчук С.О. – Україна) наведено результати експериментальних досліджень особливостей гуманітарного розмінування в радіаційно забрудненій місцевості повинні використовуватись не тільки для подальшого використання під час імітаційного моделювання дій саперів ДСНС, але й для обґрунтування конкретних оперативно-тактичних рекомендацій, наприклад, щодо вибору засобів індивідуального захисту піротехників.
У доповіді «Значення якісного навчання студентів для ефективних дій в умовах надзвичайної ситуації» (Антощенков Р.В., Ляшенко Г.А., Черепньов І.А. – Україна), обґрунтовано значення якості вивчення дисциплін напряму «цивільна безпека» у закладах вищої освіти для ефективних дій в умовах надзвичайних ситуацій.
У доповіді «Результати онлайн-опитування курсантів НАНГУ щодо ефективності вивчення безпекових дисциплін в умовах воєнного стану» (Данченко Ю.М. – Україна) показано, що для більшості здобувачів (88 %) дистанційне навчання є повністю прийнятним. При цьому більше 80 % опитуваних зазначили, що в такому форматі вивчення безпекових дисциплін є цікавим та ефективним.
У доповіді «Важливе значення навчання з охороні праці для безпеки життя та здоров’я людини» (Лю Юйцзюнь – Кітай, Євтушенко Н.С. – Україна) обґрунтовано доцільність навчання з охорони праці, яке є ефективним інструментом для покращення знань співробітників у галузі безпеки та розвитку їх навичок безпеки. Відображено важливість покращення ситуації з безпекою на підприємствах за допомогою навчання з охорони праці.
У доповіді «Особливості встановлення за євростандартом класів та розмірів вибухонебезпечних зон на прикладі насосної станції нафтопродуктів» (Кулаков О.В. – Україна) наведено особливості встановлення класів та розмірів вибухонебезпечних зон при застосуванні стандартів Міжнародної електротехнічної комісії. Залежно від умов вентиляції може утворюватися або вибухонебезпечна зона класу 1, або вибухонебезпечна зона класу 2, або вибухонебезпечна зона взагалі не утворюється.

У конференції прийняли участь фахівці з охорони праці, екології, цивільного захисту – викладачі ВНЗ, аспіранти, магістри та студенти з України, Йорданії, Чехії та Китаю.

Березуцький В.В.

Опубліковано у Наука, Студентське життя. Додати до закладок постійне посилання.