Індивідуальна траєкторія розвитку

ГОРИЗОНТИ ЄВРОПЕЙСЬКОЇ ОСВІТИ АБО “ЯК ДИСТАНЦІЙНО ВСТУПИТИ “НА БЮДЖЕТ” В БОЛОНСЬКИЙ УНІВЕРСИТЕТ?” (ПОЗИТИВНИЙ ДОСВІД АСПІРАНТА КАФЕДРИ СОЦІОЛОГІЇ І ПУБЛІЧНОГО УПРАВЛІННЯ)

Моя історія вступу до Болонського університету відбулася саме під час війни. Коли незважаючи на всі негаразди з електроенергією, постійні обстріли та велику навантаженість на навчанні та роботі, написання дисертаційного дослідження, я все ж вирішив спробувати себе і свої сили у вступі в закордонний ВНЗ. Не похитнула мою цілеспрямованість навіть величезна демотивація, що якщо я і зможу вступити у виш за кордоном, то через поточні законодавчі обмеження не зможу, скоріш за все скористатися цим шансом, який дуже рідко кому випадає в нашому житті. Однак, мені вдалося це зробити і виграти грант на магістерську програму по праву. Сподіваюсь, що мій досвід буде корисним для тих, в кого є можливість вільно пересуватися та навчатися.

Усе почалося з того, що я давно мріяв про отримання ще однієї якісної освіти за кордоном, і Болонський університет завжди здавався мені ідеальним місцем для цього. Престиж і багата історія виділяє його серед інших навчальних закладів як одного з головних претендентів. Болонський університет було засновано ще в 1088 році, і він одразу ж став центром європейської науки. Університет Болоньї (Alma Mater Studiorum Universita di Bologna, UNIBO) є також і другим за величиною університетом Італії. Історія Університету Болоньї – це частина історії великих мислителів і вчених, як то, Данте Аліг’єрі, Франческо Петрарка, Альбрехт Дюрер, Микола Коперник та інші.

Первинно особливість Болонського університету полягала в тому, що він був юридичним (universitas legum) на противагу Паризькому, який спочатку був присвячений тільки теології. Вивчення римського права, що поклало початок самому університету, і канонічного, введеного в програму університету з XII століття, залишилися головними, якщо не винятковими, предметами університетського викладання протягом довгих років.

Тому вибір саме Болонського університету здавався цілком обгрунтованим. Далі я коротко розкажу про свій досвід та надам посилання на інформацію, що було б можливо використати для вступу. Я вступив саме на програму другого рівня вищої освіти, тому вся інформація буде відноситися до нього.

Ви можете вступити на програми другого рівня вищої освіти, маючи диплом про вищу освіту першого циклу (бакалавр) або еквівалентну іноземну кваліфікацію. Програми, за якими можна навчатися, доступні за посиланням: https://www.unibo.it/en/study/second-cycle-degree?corsiper=iscriversi. Кожна з них має свої вимоги до вступу, строків подачі документів і проведення вступних іспитів, тому раджу вивчити детальну інформацію саме за вибраним вами напрямком.

Усі студенти, зацікавлені у вступі, включаючи кандидатів, які бажають перевестися з іншого університету, повинні взяти участь у процедурі відбору відповідно до умов, викладених до певної програми навчання.

Участь у вступному тесті передбачала сплату внеску в розмірі 50 євро. Саме ж навчання повністю безкоштовне.

Інформацію про доступні стипендії, пільги та інші форми фінансової допомоги для студентів можна знайти за посиланням: www.unibo.it/en/services-and-opportunities/services-and-opportunities. Стипендії, зазвичай, надаються за принципом соціального положення студента та доходів, а не успіхів в навчанні, хоча і такі також є.

Уважно перевіряйте дати, зазначені в оголошенні до програм вступу на магістерські програми, оскільки дуже важливо їх дотримуватися. Терміни, зазначені в цьому повідомленні, є імперативними, тобто не можуть бути скасовані в будь-який спосіб. Тому необхідно суворо дотримуватися всіх термінів, зазначених у повідомленні про програму. Недотримання термінів призведе до виключення з відбору або до неможливості зарахування на курс навчання.

Моя програма “Право” передбачала можливість вступу тричі на рік. На 2024/2025 навчальний рік для вступу на цю програму було доступно 50 місць для італійських студентів, студентів з ЄС та еквівалентних студентів з країн, що не входять до ЄС та 50 місць для студентів з країн, що не входять до ЄС, які проживають за кордоном. Тут маленький лайфхак, що всі особи, що знаходяться в ЄС, в будь-якій країні, і мають статус перебування під режимом тимчасового захисту, або ж можуть набути такий на дату прибуття на навчання, прирівнюються до студентів з ЄС та еквівалентних студентів з країн, що не входять до ЄС, тому можуть брати участь у вступі саме таким чином. А це значно легше, бо як показує практика, студентів з країн, що не входять до ЄС та які проживають за кордоном, зазвичай, намагається вступити набагато більше, ніж європейців, та і попередній досвід в них часто значно цікавіший, тому і шанси вступу з ними менше.

З важливого, що варто зазначити, так це те, що для вступу через порядок для європейці не треба мати певну суму коштів на рахунку для отримання візи.

Місця були розподілені по “хвилям вступу” наступним чином: 1 хвиля – по 22 місця для європейців та іноземців, 2 хвиля – по 25 місць + залишок від першої хвилі, 3 хвиля по 3 місяця + все, що залишилося від першого та другого прийому. З досвіду рекомендую обирати першу хвилю, адже потім, в разі невдачі, можливо буде спробувати ще раз.

Моніторити програми на наступний рік варто вже з вересня поточного, бо деякі програми передбачають вступ ще взимку, тоді як саме навчання почнеться аж у вересні наступного року.

Для того, щоб бути допущеними до курсу навчання, заявники повинні продемонструвати своє володіння англійською мовою на мінімальному рівні, еквівалентному B2. Для підтвердження рівня англійської мови потрібно або надати відповідний сертифікат, або ж як в моєму випадку мати, як мінімум, 2 роки викладання предмета англійської мови в попередньому виші. Більшість програм, де можливий вступ для іноземців, викладаються англійською мовою, однак є і програми італійсько. та двомовні англійсько-італійське. Тому ваші знання можуть надати вам ширше поле вибору. Все це також детально розписано у відповідних програмах за посиланням: https://www.unibo.it/en/study/second-cycle-degree?corsiper=iscriversi.

Вся процедуру подачі заявки, відбору та вступу до університету відбувається через www.studenti.unibo.it. Доставка або надсилання паперових матеріалів до університету не приймається.

Для подачі заявки конкретно на програму “Право” необхідно було завантажити наступні документи у форматі pdf:

  • Автобіографію, де ви можете додати всі свої наукові публікації, документи, що підтверджують участь в студентському житті та навчальному процесі, тощо
  • Двосторонню копію дійсного документа, що посвідчує особу (посвідчення особи, паспорт)
  • Для студентів з країн, що не є членами ЄС: копія дозволу на перебування, якщо ви вже маєте його
  • Диплом та додток до диплому (англійської мовою)
  • Сертифікат про знання англійської мови
  • Рекомендаційний лист від одного з ваших попередніх викладачів (за бажанням).
  • Форму запиту на проходження відбору

Далі сплатіть вступний внесок у розмірі 50,00 євро, який не повертається. Оплата повинна бути здійснена в терміни, зазначені на сайті www.studenti.unibo.it. Якщо ви брали участь у першому відборі, якщо ви подаєте заявку на наступний відбір, вам не потрібно буде повертати вступний внесок.

До відбіркового тесту допускаються тільки і виключно ті кандидати, які завершили реєстрацію для участі у відбірковому тесті та сплатили відповідний внесок у термін і на умовах, описаних вище.

Для вступу на магістерську програму необхідно скласти тест на відповідність особистої підготовки програмі, а також на володіння англійською мовою на рівні не нижче В2 Загальноєвропейських рекомендацій з мовної освіти.

Процедура вступу базується на двох різних частинах/оцінках:

  1. Оцінка вашого резюме та інших поданих документів, спрямована на встановлення відповідності вимогам навчальної програми, а також володіння англійською мовою на рівні не нижче В2.

2.Англомовна співбесіда, спрямована на оцінку індивідуальної підготовки кандидата відповідно до навчальних цілей курсу.

Заявки будуть оцінюватися наступним чином:

  • Оцінка CV (40/100 балів): Академічні заслуги – до 15 балів та оцінка CV на відповідність цілям курсу програми – до 25 балів)
  • Співбесіда для оцінки індивідуальної підготовки кандидата (60/100 балів).

Кандидати, які набрали менше 25/40 балів у Частині 1, не будуть допущені до Частини 2. Кандидати, які пройшли відбір, будуть включені до остаточного загального рейтингу з максимальною кількістю балів 100 після завершення двоетапної процедури відбору/оцінювання.

Публікація рейтингів на сайті Studenti Online буде єдиним засобом легального інформування про результати тестування.

Мій результат був 88 балів зі 100 можливих, що було третім результатом серед всієї хвилі та шостим за загальним списком вступників на програмі.

Після вступу необхідно сплатити збір для обробки документів для зарахування в розмірі 160 євро.

Потім протягом наступних 9 місяців зі вступу треба пройти процедуру матрикуляції (підтвердження) диплому безпосередньо в університеті. Ну а далі саме навчання, що починається в вересні і відбувається обов’язково в очному форматі з відвідуванням занять фізично.

Головне — не здаватися, ретельно підготувати документи, слідкувати за дедлайнами та використати можливості статусу тимчасового захисту, якщо ви перебуваєте в ЄС або можете туди потрапити в подальшому і отримати статус тимчасового захисту.

Костянтин Сергійович Д’яченко

(аспірант другого року навчання за спеціальністю 281 – Публічне управління та адміністрування)

 

 

НЕФОРМАЛЬНА ОСВІТА. ВАЖЛИВО! АКТУАЛЬНО!

До уваги здобувачів вищої освіти!

Корисні посилання на онлайн-курси, що допоможуть здобути нові знання

Prometheus пропонує:

Взаємодія органів державної влади з громадськістю
https://prometheus.org.ua/course/course-v1:Prometheus+IAP101+2019_T3

ПРО КУРС

Відкритість, підзвітність і прозорість органів державної влади – невіддільні складники належного врядування. Державна політика в різних сферах набуває більшої якості, якщо вироблена та впроваджується із відповідним залученням різних зацікавлених організацій громадянського суспільства та громадян. Громадськість вимагає від Уряду активного зворотного зв’язку, у свою чергу й Уряд не може обійтися без усвідомлення того, яким чином громадяни розуміють, оцінюють його зусилля у вирішенні соціально значущих питань. Отже, взаємодія з громадськістю – один з важливих напрямів діяльності органів державної влади.

ПРОГРАМА КУРСУ

Модуль 1. Засади взаємодії органів виконавчої влади з громадськістю

Модуль 2. Рівні та етапи взаємодії з громадськістю

Модуль 3. Організація та проведення консультацій з громадськістю

Модуль 4. Оцінка діяльності органів державної влади за напрямом «взаємодія з громадськістю»

Децентралізація: від патерналізму до відповідального розвитку

https://prometheus.org.ua/course/course-v1:Prometheus+DC101+2019_T3

ПРО КУРС

Децентралізація відкриває нові можливості в Україні, які потрібно знати та розуміти. Ми маємо не тільки орієнтуватись у законах, а й опанувати всю систему публічної влади, взаємовідносини між її органами, особливості застосування системи права, що склалась в Україні в нових умовах.

Поєднання теорії з практикою, реальними історіями інноваційних рішень, що з’явились в різних територіальних громадах в процесі реформи є важливим для ефективної роботи органів та посадових осіб місцевого самоврядування.

ПРОГРАМА КУРСУ

  1. Вступ до курсу

Коротка інформація про знання та навички, які ви одержите під час вивчення курсу, структуру курсу, методику викладу матеріалу, вимоги щодо відповідей на запитання, додаткові джерела та література для вивчення тощо.

  1. Децентралізації в Україні: від ідеї до реалізації

Що спонукало до початку реальної децентралізації? Які політичні компроміси були здійснені? Які існують відмінності між різними підходами до децентралізації різних гравців як в Україні, так і за її межами? Які досягнення, проблеми, помилки у створенні ОТГ, завдання на наступний період, ризики від можливого згортання в нових політичних умовах?

  1. Конституційна основа адміністративно-територіального устрою та місцевого самоврядування в Україні, базове законодавство та особливості його застосування в умовах змін

З чого складається система адміністративно-територіального устрою та місцевого самоврядування, що склалась на час ухвалення Конституції? Які норми закріплено в Конституції України, а які залишились де-факто, а не існують де-юре? Які це створює проблеми та як їх вирішити?

 

ЩО ТАКЕ АКАДЕМІЧНА ДОБРОЧЕСНІСТЬ

“Академічна доброчесність є способом змінити цей світ. Але спочатку змініть університет, а вже потім – світ” – Юнгсуп Кім, учасник Конференції Міжнародного центру академічної доброчесності. Дійсно, для того, щоб настали глобальні зміни, щоб змінити будь-яку систему, завжди варто розпочинати насамперед із себе й виховувати порядного громадянина та справедливу людину в собі та у своєму середовищі..

Інтеграція академічної доброчесності в систему освіти є запорукою покращення якості освіти в Україні. Принципи академічної доброчесності в освітньому процесі, в свою чергу, формують відповідальний та самостійний підхід до навчання, критичне мислення та вміння аналізувати. Ми живемо у глобалізованому світі, світі fake news та пост-правди, тому саме вміння критично мислити є життєвою необхідністю в сьогоденні. Якісна освіта формує цінності та інтелектуальний потенціал людини. Інституційно закріпивши принципи академічної доброчесності в систему середньої та вищої освіти, ми створимо якіснішу та ефективнішу освітню сферу в Україні, яка виховуватиме професіоналів із цінностями та проактивною та свідомою громадянською позицією.

Міжнародний центр академічної доброчесності визначає академічну доброчесність як дотримання п’яти фундаментальних цінностей: чесності, довіри, справедливості, поваги, відповідальності та відваги до дій. Оскільки замало лише вірити у фундаментальні цінності. Їх потрібно відстоювати, навіть зіткнувшись із тиском з боку інших чи відмінними поглядами. А це вимагає цілеспрямованості, відданості та відваги.

Стаття 42 Закону України “Про освіту” визначає академічну доброчесність як сукупність етичних принципів та визначених законом правил, якими мають керуватися учасники освітнього процесу під час навчання, викладання та провадження наукової (творчої) діяльності з метою забезпечення довіри до результатів навчання та/або наукових (творчих) досягнень.

Порушенням академічної доброчесності вважається:

  • академічний плагіат (оприлюднення чиїхось результатів дослідження як власних або тексту без вказання авторства);
  • самоплагіат (опублікування власних раніше опублікованих наукових результатів як нових);
  • фабрикація (вигадування даних чи фактів);
  • фальсифікація (відома зміна чи модифікація вже наявних даних, що стосуються освітнього процесу чи наукових досліджень);
  • списування;
  • обман;
  • хабарництво;
  • необ’єктивне оцінювання;
  • надання здобувачам освіти під час проходження ними оцінювання результатів навчання допомоги чи створення перешкод, не передбачених умовами та/або процедурами проходження такого оцінювання;;
  • вплив у будь-якій формі (прохання, умовляння, вказівка, погроза, примушування тощо) на педагогічного (науково-педагогічного) працівника з метою здійснення ним необ’єктивного оцінювання результатів навчання (частина 4 статті 42 Закону України “Про освіту”).

Для здобувачів вищої освіти та інших осіб, що беруть участь в освітньому процесі є гідним:

  • Поважати честь і гідність інших осіб, навіть, якщо їх погляди відрізняються від ваших.
  • Відповідально ставитись до своїх обов’язків, вчасно та добросовісно виконувати завдання, передбачені навчальними планами.
  • Активно займатись самостійною роботою, використовуючи методичні посібники, рекомендації викладачів, додатково опрацьовуючи нову літературу, використовуючи всі можливості для отримання необхідних знань.
  • Ефективно розподіляти час на пошук і вивчення матеріалів, необхідних для отримання якісної освіти.
  • Чесно та відповідально готуватись до поточного, підсумкового контролю, атестації докладаючи зусиль до своєчасного виконання всіх завдань.
  • Використовувати в освітній або дослідницькій діяльності лише перевірені та достовірні джерела інформації та посилатися на них.
  • Подавати на оцінювання лише самостійно виконану роботу, що не є запозиченою або переробленою з іншої, виконаної третіми особами.
  • У разі виникнення труднощів під час виконання навчальних чи дослідницьких завдань звертатись до інших за допомогою, яка є у межах прийнятного тощо.

Нормативно-правове забезпечення впровадження принципів академічної доброчесності в НТУ «ХПІ»: http://library.kpi.kharkov.ua/uk/Academic_Goodness

Відеоматеріали: https://www.youtube.com/channel/UC9c5TDYVD_NIjiNcqZCGcdQ; https://vumonline.ua/course/academic-integrity-at-the-university/

 

ЧИ ВІДЖИЛА СВОЄ БІЗНЕС-ТРАНСФОРМАЦІЯ?


У сучасному світі бізнес-трансформація перетворилася з одноразового спецпроєкту на нескінченну серію трансформацій, більшість з яких зазнають невдачі. Майбутнє сповнене змін, викликів і несподіванок, тому лідерам потрібен новий підхід, — вважають Алекс Лю (Alex Liu) і Еббі Кланекі (Abby Klanecky) з глобальної менеджмент-консалтингової фірми Kearney. Далекоглядні організації зосереджуються на регенерації — розробці довгострокової візії та низки уніфікованих дій для більш гармонійного поєднання бізнес-операцій і результативності та створення довготривалої цінності.

Якщо трансформації стали нескінченними — а переважна більшість із них все одно зазнає невдачі — чи не застаріло саме поняття трансформації? Можливо, відповідь можна знайти в природі. Дарвін писав про адаптованість видів, яка за своєю природою є еволюційною, а не скачкоподібною, і перебуває в гармонії з ширшою екосистемою. Це не стійкість. Це регенерація. Якщо застосувати цю концепцію до світу бізнесу, то регенеративна трансформація — це трансформація, яка більш гармонійно пов’язує операції та результати діяльності сучасного бізнесу з ширшими екосистемами людей, місць та організацій, в яких він працює.

Regenerate — це наша відповідь на питання «що буде далі» у світі після відновлення стійкості. Це своєчасний підхід до того, як бізнес може і повинен бути готовим до майбутнього. Він виводить на перший план нове відчуття сміливості, націленість на результат і системний погляд на місце бізнесу в суспільстві — не відокремлене, а нерозривно пов’язане з ним.

Детальніше: https://www.management.com.ua/cm/cm231.html

ЦІННІСНІ ІННОВАЦІЇ ДЛЯ СТВОРЕННЯ НОВОГО ЗРОСТАННЯ 

Чи ґрунтується ваша інноваційна стратегія на цінності? Чи орієнтуєте ви свою інноваційну діяльність на розкриття нового попиту покупців, чи ви просто ганяєтесь за авангардними технологіями? Маючи обмежені ресурси, компанії повинні залишатися виваженими та ефективними, коли йдеться про інвестиції в інновації. А якщо йдеться про технології, то вони мають уможливлювати та полегшувати надання ключових елементів споживчої цінності, — вважають В. Чан Кім (Chan Kim) і Рене Моборн (Renée Mauborgne), співдиректори INSEAD Blue Ocean Strategy Institute (IBOSI), автори знаменитої концепції «блакитного океану», та Мі Цзі (Mi Ji), старша наукова співробітниця IBOSI.

Це складний час для багатьох організацій. З одного боку, перебої в ланцюжку поставок, дефіцит робочої сили, зростання цін на сировину та енергоносії призводять до збільшення витрат на ведення бізнесу. З іншого — попит знижується через зменшення купівельної спроможності споживачів і невизначеність глобальних економічних перспектив. Разом ці умови зменшують прибутки компаній і кидають тінь на перспективи їхнього зростання. У цей непростий час керівництво в усьому світі як ніколи гостро відчуває потребу вдосконалити інноваційну стратегію своїх організацій, щоб створити нові ринки для зростання.

Детальніше: https://www.management.com.ua/strategy/str347.html

 

ЯК СТВОРИТИ СВІЙ «БЛАКИТНИЙ ОКЕАН» ЗА ДОПОМОГОЮ АНАЛІЗУ НЕ-КЛІЄНТІВ

Прийняття перспективи «блакитного океану» може дозволити вам вийти за межі існуючих клієнтів вашої галузі, — вважають В. Чан Кім (W. Chan Kim) і Рене Моборн (Renée Mauborgne), співдиректори INSEAD Blue Ocean Strategy Institute (IBOSI), автори знаменитої однойменної концепції.

Мантра стратега «блакитного океану» — «спочатку не-клієнти». Звертаючись до не-клієнтів і спираючись на потужні спільні риси в тому, що вони цінують, компанії можуть вийти за межі існуючого попиту, відкриваючи для себе нову масу покупців. Однак лише деякі організації мають чітке уявлення про те, хто є їхніми не-клієнтами, і чому вони залишаються саме такими — не-клієнтами. Коли ми запитували менеджерів про не-клієнтів, деякі з них вважали, що це просто клієнти їхніх прямих конкурентів. Інші припускали, що у них немає не-клієнтів, оскільки вони постачають усіх нижчестоящих безпосередніх гравців у своїй сфері бізнесу. Хоча ці менеджери дійсно говорили про не-клієнтів, їхнє мислення продовжувало обмежуватися вузькими рамками існуючої галузі. За нашим визначенням, не-клієнти — це покупці, які не купують у вашій галузі, і вони, як правило, представляють набагато більшу популяцію, ніж існуючі клієнти вашої галузі.

Детальніше: https://www.management.com.ua/strategy/str351.html

 

КЛЮЧОВІ РИСИ, ЯКІ ЛЕЖАТЬ В ОСНОВІ СТРАТЕГІЧНОГО МИСЛЕННЯ

Взаємозв’язок між корпоративним управлінням та стратегією в організаціях вже давно є слабким. Керівники часто розглядають корпоративне управління лише як регуляторну вимогу, делегуючи його фінансовому директору, аудиторам та юристам, а з радою директорів проводять лише заплановані зустрічі за певним сценарієм. Однак розробка стратегії та корпоративне управління мають бути тісно пов’язані між собою. Зростаюча складність бізнес-середовища вимагає стратегічного підходу до питання. Ключ до успішного нагляду за майбутнім компанії та формування її стратегічного напрямку лежить у розвитку стратегічного мислення серед директорів та команд вищого керівництва. Незалежно від навичок, знань і досвіду, якими володіють директори та топ-менеджери, важливо, щоб вони були досвідченими стратегами. Розвиваючи стратегічне мислення, вони можуть служити ефективними хранителями майбутнього компанії, формулюючи мету, визначаючи стратегічний напрямок і стимулюючи амбітні стратегічні наміри.

Пекка Ала-Пієтіля (Pekka Ala-Pietila), один із ключових стратегів, що стояв за успіхом Nokia у виробництві мобільних телефонів у 1990-х роках, вважав, що «ніхто не може бути членом ради директорів, не маючи справжнього розуміння стратегії». Таке розуміння виходить за рамки експертизи в стратегічних функціях або ролях бізнес-лідера. Стратегічне мислення — це поєднання переважно вроджених рис, які дозволяють людям бачити світ інакше, ніж більшість, ставити під сумнів речі, які інші не визнають або сприймають як належне, і встановлювати зв’язки між, здавалося б, розрізненими подіями та інформацією таким чином, щоб у фокус уваги потрапляли нові можливості або загрози.

Хоча дослідження рис стратегічного мислення є досить обмеженими, десятиліття спостережень і вивчення стратегів — від виняткових до посередніх — дозволили нам виділити наступні ключові риси, які лежать в основі: когнітивна гнучкість, нелінійне мислення; робота з невизначеністю та ін.)

Детальніше:: https://www.management.com.ua/strategy/str352.html

Хроніки економіки (Подкаст «Української правди»)

Нижче подається вибірка публікацій з проекту експертів Економічної правди щодо особливостей розвитку економіки України у межах національних та геополітичних викликів сьогодення

https://www.pravda.com.ua/podcasts/63bff58767d28/

Тематичний ресурс буде корисним для здобувачів вищої освіти за освітньо-професійними програмами кафедри соціології і публічного управління («Цифрове врядування» – перший (бакалаврський) рівень вищої освіти за спеціальністю 281 «Публічне управління та адміністрування»; «Адміністративний менеджмент» – другий (магістерський) рівень вищої освіти за спеціальністю 281 «Публічне управління та адміністрування»; «Соціологія управління» – перший (бакалаврський) рівень вищої освіти за спеціальністю 054 «Соціологія»; «Соціологічне забезпечення економічної діяльності» – другий (магістерський) рівень вищої освіти за спеціальністю 054 «Соціологія»)

Людина проти ChatGPT: як штучний інтелект забирає у нас роботу і кому вже варто хвилюватися? (передбачено аудіорежим подання інформації) https://www.pravda.com.ua/podcasts/63bff58767d28/2023/03/9/7392730/

Розділені війною: як міграція впливає на економіку? (передбачено аудіорежим подання інформації)

https://www.pravda.com.ua/podcasts/63bff58767d28/2023/02/16/7389685/

Криза в ІТ-сфері? Чому технологічні компанії скорочують співробітників і як це вплине на Україну? (передбачено аудіорежим подання інформації)

https://www.pravda.com.ua/podcasts/63bff58767d28/2023/02/13/7389171/

Якою може бути наша економіка у 2023 році і чого чекати від партнерів України? (передбачено аудіорежим подання інформації)

https://www.pravda.com.ua/podcasts/63bff58767d28/2023/01/19/7385643/

Україна і Давос. Що світові лідери обговорювали на Світовому економічному форумі? (передбачено аудіорежим подання інформації)

https://www.pravda.com.ua/podcasts/63bff58767d28/2023/01/26/7386682/

 

War-life balance (Подкаст «Української правди»)

Нижче подається вибірка публікацій з проекту експертів «Української правди» та запрошених психологів щодо проблематики стосунків з сім’єю та близькими, пошуку сил на роботу, збереження власної енергії та допомоги близьким https://www.pravda.com.ua/podcasts/63bd7dd461e41/

Тематичний ресурс буде корисним для здобувачів вищої освіти за освітньо-професійними програмами кафедри соціології і публічного управління («Цифрове врядування» – перший (бакалаврський) рівень вищої освіти за спеціальністю 281 «Публічне управління та адміністрування»; «Адміністративний менеджмент» – другий (магістерський) рівень вищої освіти за спеціальністю 281 «Публічне управління та адміністрування»; «Соціологія управління» – перший (бакалаврський) рівень вищої освіти за спеціальністю 054 «Соціологія»; «Соціологічне забезпечення економічної діяльності» – другий (магістерський) рівень вищої освіти за спеціальністю 054 «Соціологія»)

Життя після війни. Як ми його уявляємо та чи потрібно на нього чекати (передбачено аудіорежим подання інформації)

https://www.pravda.com.ua/podcasts/63bd7dd461e41/2023/03/14/7393397/

Відчуття дому та переживання втрати. Як визнати її та прийняти власне безсилля (передбачено аудіорежим подання інформації)

https://www.pravda.com.ua/podcasts/63bd7dd461e41/2023/02/21/7390264/

Як ми працюємо, вигораємо і втомлюємось, витрачаємо гроші, та до чого тут відключення світла (передбачено аудіорежим подання інформації)

https://www.pravda.com.ua/podcasts/63bd7dd461e41/2023/01/31/7387310/

Таро, алкоголь, відеоігри. Що допомагає українцям переживати війну? (передбачено аудіорежим подання інформації)

https://www.pravda.com.ua/podcasts/63bd7dd461e41/2023/03/7/7392383/

Разом ми можемо витримати трішки більше. Навіщо потрібні сім’я та друзі (передбачено аудіорежим подання інформації)

https://www.pravda.com.ua/podcasts/63bd7dd461e41/2023/02/14/7389297/

Рік повномасштабної війни. Що тривожить людей зараз? (передбачено аудіорежим подання інформації)

https://www.pravda.com.ua/podcasts/63bd7dd461e41/2023/02/28/7391392/

Як пережити смерть, коли вона оточує тебе щодня (передбачено аудіорежим подання інформації)

https://www.pravda.com.ua/podcasts/63bd7dd461e41/2023/02/7/7388346/

Як наша психіка звикає жити в небезпеці? (передбачено аудіорежим подання інформації)

https://www.pravda.com.ua/podcasts/63bd7dd461e41/2023/01/17/7385277/

30 БЕЗКОШТОВНИХ КУРСІВ НА 2023 РІК ВІД PROMETHEUS

 Платформа Prometheus попонує оволодіти корисними навичками та набути нових компетентностей за результатами засвоєння програм безкоштовних курсів. Курси представлені за такими основними напрямами

 1) IT: «Основи програмування CS50‎»; «CS50: Вебпрограмування з Python та JavaScript‎»; «Основи Web UI розробки»; «Основи тестування програмного забезпечення‎»;  

2) АНГЛІЙСЬКА МОВА: «Англійська для початківців. Elementary level (A1-A2)»; «Англійська для кар’єрного зростання‎»; «Англійська для медіаграмотності‎»; «Англійська для бізнесу та підприємництва‎»; «Англійська для журналістів‎»; «Англійська для STEM (наука, техніка, інженерія та математика)»;  «Бізнес-англійська‎» 

3) КУРСИ ВОЄННОГО ЧАСУ: «Перша домедична допомога в умовах війни‎»; «Базова психологічна допомога в умовах війни‎»; «Як знайти роботу під час війни»; «Медіаграмотність: як не піддаватися маніпуляціям?»; «Цивільна оборона та захист у надзвичайних ситуаціях‎»; «‎Життєстійкість молоді в умовах криз»; «Волонтерство під час війни‎»;

4) ЕКОНОМІКА І ФІНАНСИ: «Основи фінансів та інвестицій‎»; «Особистий та сімейний бюджет‎»;

5) НОВІ ПРОФЕСІЇ: «Основи проєктного менеджменту‎»; «Основи управління командами та проєктами в IT. Підготовчий‎»; «Кар’єра HR: ролі, компетенції та виклики‎»;  

6) ПІДПРИЄМНИЦТВО: «Успішний стартап: від ідеї до масштабування‎»; «Як будувати бізнес онлайн‎»;

7) ІНШІ АКТУАЛЬНІ КУРСИ: «Українська за 27 уроків»; «Основи інформаційної безпеки‎»; «Думай інакше: Зламай перешкоди на шляху до навчання та відкрий свій прихований потенціал»; «Навчаймось вчитись: Потужні розумові інструменти для опанування складних предметів»; «Наука повсякденного мислення»

Більше інформації за кожним з вище поданих курсів можна знайти за посиланням https://prometheus.org.ua/blog/topcoursesprometheus/?utm_source=sendy&utm_medium=email&utm_campaign=email-topcourses-education)

 

ЧАС ОБИРАТИ ЗАХОДИ З НЕФОРМАЛЬНОЇ ОСВІТИ НА КАФЕДРІ СОЦІОЛГІЇ І ПУБЛІЧНОГО УПРАВЛІННЯ НТУ «ХПІ»

Важливим напрямком реалізації освітніх інновацій кафедри соціології і публічного управління НТУ “ХПІ” є впровадження елементів неформальної освіти (поп-formal edисаtіоп). Неформальна освіта є невід’ємним складником навчального процесу кафедри, її розвиток регламентується положенням “Про порядок визнання результатів неформальної та інформальної освіти у НТУ “ХПІ” (Введено в дію наказом ректора «30» квітня 2021 р.  № 206 ОД)”.

Сьогодні кожний студент має можливість обрати ресурси неформальної освіти які надають максимум потрібних знань та навичок для професійного розвитку. Обрати ресурс дозволяється  для дисциплін, які починають викладатися з другого курсу для бакалаврів та аспірантів, та з першого курсу для магістрів (в обсязі не більше 10% від загального обсягу по конкретній ОПП). Усі деталі щодо обрання ресурсів неформальної освіти  необхідно узгоджувати з гарантами ОПП кафедри.

Перелік корисних посилань на онлайн ресурси неформальної освіти:

  1. prometheus.org.ua

Prometheus – українська безоплатна платформа онлайн-освіти, яка створена у 2014 році. Серед її партнерів найкращі заклади вищої освіти країни. Prometheus надає безкоштовну можливість університетам, провідним викладачам і компаніям-лідерам публікувати та розповсюджувати курси. Курси на Prometheus доступні в мережі у будь-який час, платформа також пропонує мобільний додаток для Android та iOS.

  1. www.ed-era.com

EdEra (Education Era) – освітній проєкт, що має на меті зробити навчання в Україні якісним і доступним. Усі курси тут безоплатні, проте після закінчення кожен охочий може віддячити проєкту. До кожної лекції (коротких відео, запитань і завдань для кращого засвоєння матеріалу) додається супроводжуючий матеріал – конспект з ілюстраціями та поясненнями. Кожного тижня студенти виконують домашнє завдання, а в кінці курсу складають іспит. Навчатися можна в будь-який зручний час, а успішність підтверджується сертифікатом.

  1. www.coursera.org

На цій онлайн-платформі розміщено більше 2 тис. курсів із понад 180 спеціалізацій на 4 освітніх рівнях, зареєстровано близько 25 млн. слухачів – тут можна навчатися та отримувати кредити 149 провідних університетів світу, які є партнерами Coursera.

  1. www.edx.org

Заснований Гарвардським університетом і Масачусетським технологічним університетом у 2012 році, EdX є центром онлайн-навчання та надає послуги МВОК на відкритій безкоштовній платформі OpenEdX, пропонуючи слухачам високоякісні курси за 24 напрямами.

  1. www.canvas.net

Проєкт Canvas Network відрізняється великою різноманітністю курсів, які проводять різні за рівнем підготовки та напрямом діяльності люди: доктори наук, менеджери, письменники.

  1. www.udemy.com

Udemy – платформа, що пропонує освітні проекти, розподілені на 16 категорій, які викладаються практиками. Навчальні матеріали представлені у вигляді відео, аудіо, презентацій і тексту.

  1. www.futurelearn.com

Future Learn – освітня платформа Відкритого університету, що має 40-річний досвід дистанційного навчання та онлайн-освіти.

  1. online.stanford.edu

Stanford Open Edx – платформа, що пропонує різноманітний доступ до професійного освітнього контенту від численних шкіл і університетських кафедр, а також можливість безкоштовно брати участь у онлайн-курсах, які організовують викладачі Стенфордського факультету.

  1. www.apple.com/education/itunes-u

Ця платформа містить великий перелік запропонованих дисциплін, як і список навчальних закладів, що надають лекції, допоміжні файли, в яких пояснюються деякі аспекти лекцій або ж наводяться приклади застосування пройденого уроку.

  1. vumonline.ua

ВУМ (Відкритий Університет Майдану) – дистанційна платформа громадянської освіти. Онлайн-проєкт пропонує понад 70 тем для безоплатного навчання. Курси сформовані з відеолекцій, практичних завдань і контрольних запитань. Наявність форуму надає можливість спілкуватися з іншими студентами та викладачами. Лекції читають провідні викладачі бізнес-шкіл, громадянського сектору, практики бізнесу та соціальної сфери. Курси пов’язані з такими напрямами: персональний розвиток, реалізація потенціалу, підприємництво, формування відкритого суспільства в Україні. За умови успішного проходження обраного курсу, ви можете завантажити сертифікат.

ЧОМУ ОРГАНІЗАЦІЙНІ ЗМІНИ ЗАЗНАЮТЬ НЕВДАЧІ

Організаційні зміни часто змушують співробітників відчувати себе як риба у воді. Точніше: не тією рибою у не тій водоймі. Незалежно від того, скільки агентів змін працює в організації, зусилля, спрямовані на те, щоб привести решту на шлях змін, не принесуть успіху, якщо не буде змінено нічого, крім риторики. Хоча деякі види тріски забрідають у прибережні води, є причина, чому вони не йдуть за лососем вгору по течії, і це може допомогти нам зрозуміти, чому рівень невдач організаційних змін є таким високим. Гомеостаз Опір змінам є інстинктивним на рівні індивідуального організму. Без здорового гомеостазу, процесу саморегуляції, за допомогою якого організм прагне підтримувати стабільність, пристосовуючись до умов, які є найкращими для його виживання, життя неможливе. У вищих функціях життєдіяльності існує подібний ухил до базової лінії, що підтримується психологічними захисними інстинктами, налаштованими проти будь-яких змін. Гомеостатична базова лінія забезпечує баланс між внутрішніми і зовнішніми умовами для оптимального виживання і є необхідною для процвітання будь-якого організму. Якщо гомеостаз не підтримується, організм приречений.

Детальніше: https://www.management.com.ua/cm/cm224.html

ЧОТИРИ СТРАТЕГІЇ «ПЕРЕМОГИ» У КРИЗУ: НІКОЛИ НЕ ПРИПИНЯЙТЕ ГРАТИ В НАПАДІ

Чи викликають у вас відчуття тривоги щодо сьогоднішнього бізнес-ландшафту ваші нещодавні розмови з іншими керівниками в поєднанні з останніми звітами про економічний вплив? Ви, безумовно, не самотні у своєму відчутті тривоги, що приходить із цілком реальною глобальною волатильністю, яку ми переживаємо. Однак у керівників компаній є можливість переосмислити те, як вони позиціонують свій бізнес, використовуючи нестабільність із користю для створення довготривалої конкурентної переваги. Потрібна сміливість, щоб «грати в нападі» і генерувати зростання, коли інші б’ють на сполох. Проте, навіть під час спаду існує унікальна динаміка, яка дозволяє лідерам перепозиціонувати свій бізнес, щоб випередити інших. Крейг Вайлі (Craig Wiley), коуч для найбільш пристрасних та трансформаційних бізнес-лідерів і CEO компанії Transcend, пропонує чотири наступальні стратегії, які ви можете використовувати для максимального прискорення, в той час як інші скорочують витрати, забезпечуючи при цьому фіскальну відповідальність.


Детальніше: https://www.management.com.ua/strategy/str343.html

ПОЗИТИВНЕ ЛІДЕРСТВО. ЯК ЕНЕРГІЯ І ЩАСТЯ НАДИХАЮТЬ ЕФЕКТИВНУ КОМАНДУ

Про книгу Позитивне лідерство. Як енергія і щастя надихають ефективну команду

Академічні дослідження свідчать, що позитивне мислення підвищує рівень продуктивності на 31 %. А позитивне мислення лідера компанії впливає на працездатність працівників, отже, покращує якість роботи. Через це відбувається зростання прибутків для власника і заробітної платні — для працівника. Звучить фантастично? Але це працює.

Користуючись порадами Яна Мулфейта, спеціаліста з глобальних стратегій, коуча та ментора з багаторічним досвідом, ви зможете впливати на людей різного віку, світоглядів та професій, ефективно керувати та створити команду мрії із щасливих, наснажених працівників.

Станьте лідером, за яким хочеться йти уперед!

Детальніше: https://kniga.biz.ua/ua/book-pozitivne-liderstvo-iak-energiia-i-shchastia-nadikhaiut-efektivnu-komandu-0036847.html?

S.H.A.P.S. ЯК ІМПЕРАТИВ НОВОЇ СТРАТЕГІЇ ПОГЛЯД НА «КОНКУРЕНТНУ ПЕРЕВАГУ» МАЙКЛА ПОРТЕРА, ЯКБИ ВОНА БУЛА НАПИСАНА ДЛЯ 2023 РОКУ І ДАЛІ

Майкл Гейл (Michael Gale), автор бестселера Wall Street Journal та Amazon «The Digital Helix» («Цифрова спіраль»), партнер-засновник Inc.digital, який входить у топ-10 світових лідерів у сфері штучного інтелекту (Thinkers 360), вважає, що настав час змінити славнозвісний п’ятикутник Портера і пропонує поглянути на п’ять нових рушійних сил конкурентоспроможного управління.

Детальніше:  https://www.management.com.ua/strategy/str344.html

ПРОКАЧАЙ СЕБЕ РАЗОМ З «UKRAINE GLOBAL FACULTY»

Здобувачі вищої освіти, незалежно від рівня її здобуття (студенти та аспіранти), так само як й наукові та науково-педагогічні працівники, мають можливім долучитися до міжнародної освітньої ініціативи Ukraine Global Faculty (UGF). Учасники програми матимуть можливість безкоштовно відвідувати онлайн-лекції професорів провідних університетів світу, а також майстер-класи відомих топ-менеджерів та підприємців.

Особливості UGF: 100% онлайн-формат; доступ до архіву лекцій 24/7; контент англійською з синхронним перекладом на українську; широкий набір тем: від ІТ та інженерії до економіки та підприємництва; спікери світового масштабу, які підтримують Україну та українців; можливість поставити питання лектору та познайомитися з колегами; сертифікати про участь; безкоштовний доступ для всіх учасників.

UGF охоплює основні галузі знань, зокрема: мистецтво та гуманітарні / соціальні науки; бізнес та право; природничі науки та математика; інформаційні та комунікаційні технології (ІКТ); інженерія та комп’ютерні науки.

Як студентам/аспірантам/викладачам узяти участь в UGF?

  1. Зареєструйтесь на ugf.academy, натиснувши For Participants: SIGN IN
  2. Оберіть у власному кабінеті лекції, які вас цікавлять. Ви можете підписатись навіть на лекції, для яких ще не призначені дати проведення. Коли контриб’ютори оберуть дати лекцій, UGF повідомить вас.
  3. Зайдіть у свій кабінет та беріть участь у лекціях онлайн. Жодних спеціальних програм для цього не потрібно. Обирайте зручну мову (англійську чи українську). Ставте питання лекторам у чаті, вони дадуть відповідь на найцікавіші.
  4. Шукайте корисні лекції не тільки серед запланованих, а й в архіві проведених (відеозаписи англійською та українською).

Більше інформації щодо можливості участі у проекті UGF можна знайти на сайті Міністерства освіти і науки України за  посиланням https://mon.gov.ua/ua/news/trivaye-mizhnarodna-osvitnya-iniciativa-ukraine-global-faculty-dlya-ukrayinskih-studentiv-aspirantiv-ta-vikladachiv

КУРС ЛЕКЦІЙ ВІД ПРОФЕСОРА ЄЛЬСЬКОГО УНІВЕРСИТЕТУ ПРО ІСТОРІЮ УКРАЇНИ

Курс лекцій від американського історика і професора Єльського університету Тімоті Снайдера (Timothy Snyder) про історію України. Лекції доступні у вільному доступі за посиланням https://www.youtube.com/playlist?list=PLh9mgdi4rNewfxO7LhBoz_1Mx1MaO6sw_ без будь-яких реєстрацій та організаційних внесків. 

Контент подано англійською мовою.

Comments are closed.