РОЗВИТОК ВМІННЯ ВИРІШУВАТИ КОНФЛІКТИ

Оскільки конфлікти часто призводять до емоційних станів, коли важко мислити, робити висновки та творчо вирішувати проблеми, дотримуйтесь наведених нижче правил під час вирішення конфліктних ситуацій.

  1. Пам’ятайте, що в конфлікті в людині панує не розум, а емоції, що призводять до стану, коли свідомість просто вимикається, людина не несе відповідальності за свої слова та дії.
  2. Прийміть кілька варіантів. Дотримуючись вашої пропозиції, не відхиляйте пропозицію свого партнера. Задайте собі запитання: “Я ніколи не робив помилки в цьому?” Спробуйте прийняти обидві пропозиції одночасно, а потім подивіться, які прибутки та збитки вони принесуть у найближче майбутнє.
  3. Усвідомте важливість вирішення конфліктів для себе, поставивши такі запитання: «Що робити, якщо ви не можете знайти вихід?» Це дозволить вам переключити вашу увагу з негативних стосунків із співрозмовником на проблему.
  4. Якщо ви і ваш співрозмовник одночасно роздратовані та агресивні, то зменште внутрішню напругу і «випустіть її». Але випускати пар на інших – це не вихід. Однак, якщо ви втратили контроль над собою, спробуйте зробити наступне: замовкніть тане просіть свого партнера зробити це. Уникайте вказувати на негативні сторони партнера.
  5. Зосередьтеся на позитивних, найкращих людях. Тоді ви змушуєте його ставитися до вас краще.
  6. Попросіть співрозмовника запитати від вашого імені: «Якби ви були на моєму місці, що б ви зробили?» Це знімає критичне ставлення і перестроює співрозмовника з емоцій на розуміння.

 

  1. Не перебільшуйте свої сильні сторони і не показуйте ознак переваги своєму співрозмовнику.
  2. Не звинувачуйте тільки партнера у конфлікті, що стався.
  3. Незалежно від результатів вирішення конфлікту, намагайтеся не порушувати стосунки з партнером по спілкуванню.

Пам’ятайте, що вирішення конфліктів полягає не в узгодженні позицій, а в прояснені інтересів, щоб можна було розібратися у варіантах вирішення конфліктних ситуацій.