Оскільки конфлікти часто призводять до емоційних станів, коли важко мислити, робити висновки та творчо вирішувати проблеми, дотримуйтесь наведених нижче правил під час вирішення конфліктних ситуацій.
- Пам’ятайте, що в конфлікті в людині панує не розум, а емоції, що призводять до стану, коли свідомість просто вимикається, людина не несе відповідальності за свої слова та дії.
- Прийміть кілька варіантів. Дотримуючись вашої пропозиції, не відхиляйте пропозицію свого партнера. Задайте собі запитання: “Я ніколи не робив помилки в цьому?” Спробуйте прийняти обидві пропозиції одночасно, а потім подивіться, які прибутки та збитки вони принесуть у найближче майбутнє.
- Усвідомте важливість вирішення конфліктів для себе, поставивши такі запитання: «Що робити, якщо ви не можете знайти вихід?» Це дозволить вам переключити вашу увагу з негативних стосунків із співрозмовником на проблему.
- Якщо ви і ваш співрозмовник одночасно роздратовані та агресивні, то зменште внутрішню напругу і «випустіть її». Але випускати пар на інших – це не вихід. Однак, якщо ви втратили контроль над собою, спробуйте зробити наступне: замовкніть тане просіть свого партнера зробити це. Уникайте вказувати на негативні сторони партнера.
- Зосередьтеся на позитивних, найкращих людях. Тоді ви змушуєте його ставитися до вас краще.
- Попросіть співрозмовника запитати від вашого імені: «Якби ви були на моєму місці, що б ви зробили?» Це знімає критичне ставлення і перестроює співрозмовника з емоцій на розуміння.
- Не перебільшуйте свої сильні сторони і не показуйте ознак переваги своєму співрозмовнику.
- Не звинувачуйте тільки партнера у конфлікті, що стався.
- Незалежно від результатів вирішення конфлікту, намагайтеся не порушувати стосунки з партнером по спілкуванню.
Пам’ятайте, що вирішення конфліктів полягає не в узгодженні позицій, а в прояснені інтересів, щоб можна було розібратися у варіантах вирішення конфліктних ситуацій.