В умовах дистанційного навчання важливо, щоб студент не втрачав зацікавленості до практичних та семінарських занять. Одним з способів активного залучення студентів у роботу на практичних заняттях є ігрове проектування, або гейміфікація.
Кожен викладача може самостійно обрати тему та вид для гейміфікації, виходячи з навчальної дисципліни та рівня студентів. Це може бути й командна робота над проектом з наступними захистом у вигляді презентації, й дебати між групами студентів, й індивідуальні завдання, які потім студент представляє у максимально реальних умовах – коли й викладачі, й студенти задають гострі питання.
Кафедрою «Хімічна техніка та промислова екологія» у 2023/2024 навч. р. для гейміфікації було обрано дисципліну «Вступ до спеціальності. Ознайомча практика», а в якості елементу гейміфікції – проведення Kahoot!- вікторини, яка дозволяє влаштувати справжнє змагання між студентами. Головною метою було не тільки ознайомити студентів з історією кафедри – вікторина як раз була присвячена загальним питанням екології та історії кафедри, а й показати першокурсникам цікаві інструменти викладання й створити в групі конкурентне середовище при дотриманні усіх положень недискримінаційної політики.
Студенти – першокурсники позитивно оцінили участь у такій вікторині, ділились враженнями з іншими студентами та створили своєрідну «рекламу» такому підходу. Після цього до нас звернулись вже студенти другого курсу з проханням провести для них щось подібне. Для них у Міжнародний день студента ми також провели Kahoot!- вікторини про вчення академіка Вернадського про ноосферу.
Методичний відділ НТУ ХПІ, який опікується питаннями гейміфікації високо оцінив майстерність викладачів кафедри, що підтверджується сертифікатами, які наприкінці 2023 року отримали доцентки кафедри О.М. Філенко та Т.С. Тихомирова
ТИХОМИРОВА Тетяна Сергіївна
ФІЛЕНКО Олеся Миколаївна