Перша полева практика

Поки гарна погода, поки світить сонце і можна насолоджуватися початком осені – доцент Філенко Олеся Миколаївна вирішила провести польову практику в рамках вивчення курсу «Ландшафтна екологія» для студентів третього курсу гр. ІТ-22.

«Така практика передбачена учбовим планом, – говорить Олеся Миколаївна, – але зазвичай ми її проводимо в кінці весняного семестру, а цього року помінялися учбові плани і предмет вивчається восени. Не хотілося в грудні ходити по мокрому і холодному лісу, адже снігу в цей час в Харкові майже ніколи немає, а ось простуда і руки-ноги, що мерзнуть, – є. Тому цією восени ми пішли в лісопарк і студенти змогли провести всі дослідження, насолоджуючись прекрасною вересневою погодою»

DSC_0552

Що студенти лише не робили – спочатку згідно завданню знаходили необхідну ділянку лісу, потім вимірювали його площу, рахували дерева, вимірювали їх діаметр, прикидали висоту, шукали нори і кубла мешканців нашого лісопарку, фіксували назви рослин і попутно збирали гербарій. В кінці практики – традиційне вогнище в спеціально обладнаному місці і теплі посиденьки із смаженими сардельками.

Потім, коли похолодає, і ми займатимемося в приміщеннях, наші студенти будуть узагальнювати отримані матеріали, проведуть всі необхідні розрахунки і в грудні проведуть прилюдну презентацію звітів по польовій практиці. А зараз у нас попереду ще відвідини інших «зелених» зон Харкова.

DSC_0549

«Ура, – діляться враженнями студенти гр. ІТ-22, – нарешті доросла, справжня практика. І хай це лише початок, адже ми всього на третьому курсі, але вже можемо з упевненістю сказати – ми будемо успішними і такими, що зажадалися, адже кафедра дає нам окрім теорії найнеобхідніше – практику!»

На фотографіях – наші студенти в лісопарку.

9-а координаційна нарада учасників проекту Tempus

12-15 листопада 2014 року в Московському державному будівельному університеті пройде 9-а координаційна нарада учасників проекту. Планується обговорення подальшого розвитку міжвузівського обміну модулями, електронної міжвузівської мережевої системи, інтелектуальної бібліотеки і інших питань, передбачених етапами проекту.

8-а координаційна нарада партнерів проекту Тempus

2-4 липня 2014 р. в Білоруському державному технічному університеті було проведено 8-у координаційну нараду партнерів проекту. Учасники наради обговорили можливості впровадження розроблених в проекті модулів для всіх рівнів підготовки студентів в університетах Росії, України, Білорусі, а також питання розвитку електронної міжвузівської мережевої системи, інтелектуальної бібліотеки, інтелектуальної навчальної системи, інтелектуальної системи оцінки знань.

Чому ви будете успішні, якщо прийдете вчитися до нас?

Всілякі дослідники людського мозку і поведінки прийшли до виводу, що серед нас, незалежно від умов і місця проживання, чистих «гуманітаріїв» всього лише 12%, чистих «технарів»-10%, ще 5% – це люди схильні до музики.

А останні 73%? А останні, більшість – це такі міцні середнячки, люди, які при певних зусиллях можуть здати в школі математику на 8-9 балів, а іноземну мову – на 7-8.

Звичайно, серед цих 73% є хтось, більше схильний до хімії, а хтось – до літератури. І коли ми закінчуємо школу, де якось відмучили не приємні для нас предмети (неважливо, які), ми починаємо розуміти, що не потягнемо ми ні иняз, ні філфак, ні фізтех, ні програмування. Ну не можемо ми себе змусити ще 4 роки вивчати відміну дієслів або інтеграли і диференціали.

І встає одвічне питання «Що робити? Куди йти? Куди поступити, щоб і вчитися із задоволенням, і спеціальність була актуальна?»

Наша спеціальність – «Екологія і охорона довкілля» – це якраз вихід для міцних середняків, хто не може віднести себе ні до чистих гуманітаріїв, ні до чистих технарів. Наша «екологи» – це одна з не багатьох в Україні інтегральних спеціальностей.

Так, це наша кафедра і підготовка проходить в технічному ВНЗ (Адже НТУ «ХПІ» – один з кращих технічних ВНЗ України) – значить, є обов’язкова підготовка по вищій математиці. Але на нашій «екології» – всього 1 семестр, без всяких поглиблень – по суті, розширення шкільної бази. На «добре» здати можуть майже всі.

Так, ми готуємо екологів – значить, має бути географія і біологія – вони є, але не в такому об’ємі як в класичних університетах. Так, ми готуємо «промислових екологів» – означає є креслення, адже треба розуміти, чим циклон відрізняється від фільтру. Але наше креслення – відразу в середовищі прикладних комп’ютерних програм, а не ручками з олівцем.

Є ще багато дисциплін, які загалом не викликають у наших студентів з будь-яких шкіл труднощів. Хтось краще розбереться в «техноекології», комусь до душі припаде «агроекологія», хтось розбереться в «біологічному очищенні стічних вод»,а хтось стане фахівцем з утилізації твердих побутових відходів. Але в будь-якому разі – з першого курсу ви вивчатимете спеціальні предмети, а не лише фізику з математикою.

Зацікавило? Приходите, запитаєте, почитайте учбові плани, поговоріть із студентами – для цього досить зайти в нашу групу за адресою http://vk.com/kaf_htpe і запитати у будь-якого учасника – адже там лише наші студенти різних курсів.

Наше майбутнє – в наших руках

– Де моя доповідь ? Хто бачив мою доповідь?

– А, дівчатка, дайте гребінець – як я така кошлата на захист піду!

– Хто кнопки купував? Де ви їх заховали? Як я плакати вішати буду?

– Ось кнопки, лише я не можу їх сама причепити. Хлопчики!!! На допомогу!

– Та годі вже нервувати. Тихо я всім сказав!

– А Маша де? Хто бачив Машу? Вона що, знову проспала? Подзвоните Маші!

– Я диплом вдома забула!

– Та заспокойся ти, всі дипломи забрали в аудиторію. Тут залишилися лише плакати і наші доповіді.

Приблизно у такому ажіотажі, паніці і веселості проходят останні 15 хвилин перед захистом бакалаврів-екологів на нашій кафедрі. І здавалося б, дорослі хлопчики і дівчатка, а нервують більше, ніж перед іспитами в школі.

 

P1090696

 «Звичайно нервуємо, – говорить ст. гр. ІТ-20Б Смирнова Олена, – у момент захисту розумієш, що все залежить від тебе. Як розповіси, як на питання відповіси – таку і оцінку поставлять. І все відразу стане видно – хто чотири роки вчився, а хто вирішував особисті питання.»
«Так, авторитет, напрацьований раніше, за час навчання, може тобі допомогти, – говорить ст. гр. ІТ-20Б. Могилєвська Ганна, – але може і навпаки – прийде розчарування викладача, якщо іспит здавав добре, а на захисті диплома червонієш-бліднеш і не можеш двох слів зв’язати. Тому нервуємо і переживаємо»
«І мені здається, що нервуєш більш ніж в школі, – підхоплює розмову ст. гр. ІТ-20Б Ясенева Оля, – тому, що став доросліше. Як то в школі не думаєш, де і як зароблятимеш на життя, якщо не поступиш. У школі більше батьки переживають. А на четвертому курсі приходить чітке усвідомлення – погано захистиш диплом, не попадеш на бюджетне місце на фахівця або магістра, і все – йди працюй».
Відзначимо, що всі наші герої через дві години після початку захисту стали повноцінними бакалаврами, майже всі отримали оцінку «відмінно». І хоча групи екологів у нас великі, захиси йдуть по декілька днів, нудно тут не буває – ні до захисту, ні під час. Всі теми – актуальні, рішення, направлені на поліпшення екологічної ситуації довкола конкретних підприємств, – сучасні і не вимагають великих інвестицій.

 

P1090694

По закінченню захисту дивишся на наших пташенят і сподіваєшся, що прийдуть вони працювати на підприємство і стане наша країна чистіше, і не задихатимуться від диму і смогу люди похилого віку, діти купатимуться в чистій воді, а всі ми станемо здоровіші і трохи добріші, адже наше майбутне – в наших руках. Або навіть не так – наше майбутне – в їх руках. І наше завдання дати нашим студентам максимальний багаж знань і умінь, що б вони змогли реалізувати свою місію.

На фотографіях – наші студентки красуні, бакалаври гр. ІТ-20Б.