Знай наших!

Як зробити так, щоб запам’ятати якусь дату назавжди? Ну можна татуювання звичайно набити собі на руці, а можна як студенти кафедри Хімічної техніки та промислової екології прийняти участь у чомусь вперше. Так і сталося 29 березня 2016г. Вероніка Стадник, Жания Сулаймонова (гр. ІТ-22) та Микола Порохня (гр. ІТ-20ам) вперше представили свої екологічні проекти на суд публіки і експертів. Захід під назвою «Давай поговоримо про екологію», яке організувала команда проекту “I want changes” проходило в теплій атмосфері в медіацентрі «Час» саме 29 березня. Мета зустрічі – оцінити потенціал реально здійсненних екологічних проектів р. Харкова. Команда проекту – це команда однодумців, молодих, амбітних і активних людей, які хочуть реально зробити наше місто чистішим і кращим. Команда склалася після минулорічної акції “let’s do it, Ukraine”, в якій наша кафедра брала активну участь. А керує ними мініатюрна Ірина Дразман (студентка педуніверситету, майбутній вчитель), яка не побоялася взяти на свої плечі весь тягар відповідальності за проект. Їй би закохуватися, сесію здавати, метеликів ловити – а вона хоче змінити наше місто свідомість самих харків’ян.

Наша Вероніка представила проект з роздільного збору сміття на території навчальних закладів. Це частина її дипломної роботи бакалавра. Проект цікавий тим, що показує весь шлях, який треба пройти від ідеї до реалізації, а також доводить необхідність моніторингу ситуації зі сміттям перед початком сортування.

Наша Жания вирішила подумати про найголовніше в нашому житті – про дітей. І представила проект по захисту дитячих майданчиків від міського шуму за допомогою зелених насаджень. Її проект настільки сподобався експертам, що скоро Жания виступить на обласному ТБ. А ще вона пощастить це проект до себе на батьківщину, в Казахстан. І там буде намагатися його реалізувати.

«Країни різні, – каже Жания, – а проблеми однакові»

Ну а Микола розповів доступним язиком, як можна утилізувати відходи сільськогосподарської продукції. Не просто спалювати їх, а використовувати в якості наповнювача для полімерних матеріалів. Дуже амбіційний проект!

«Нам було трошки страшно, – хором кричать наші учасники, – але все обійшлося! Наші презентації всім сподобалися, нам дали слушні поради і вказали на те, як саме можна прискорити реалізацію проектів»

Але і це ще не все – студенти гр. ІТ-23 – майбутні екологи – майже у повному складі були присутні на заході і активно вступали експертами шкільних проектів. В наступному році вже вони повезуть свої проекти на зустріч, і їх теж будуть оцінювати!

Звичайно, ми не можемо не похвалити керівників проектів – доц. Шестопалова А. В. та ст. викл. Тихомирову Т. С.

97YdhcmEZi8

На фотографії – Вероніка, Жания і керівники!

ПІДСУМКИ КОНКУРСУ ЕСЕ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ

ПІДСУМКИ ПЕРШОГО КОНКУРСУ ЕСЕ НА ЕКОЛОГІЧНУ ТЕМАТИКУ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ

Закінчились новорічні свята та прийшов час підводити підсумки творчого конкурсу есе на екологічну тематику для школярів, яки цього року започаткувала кафедра Хімічної техніки та промислової екології НТУ «ХПІ».

Доволі часто «дорослі» говорять про необхідність формування екосвідомості з малечку, про необхідність екологічного виховання….але дуже часто далі розмов та весняних прибирань території не йдеться, особливо у маленьких населених пунктах.

Тож, враховуючи досвід проведення творчих конкурсів конкурсів у 2014\2015 роках для студентів, наша кафедра вирішили направити свою активність на школярів. Й понеслись електроні листи по різних школах харківської, Дніпропетровської, Сумської, Полтавської областях. Деякі школи, як це не прикро, дізнавшись, що конкурс започаткувала кафедра й він не є обов’язковим, тобто його ініціює не обласна адміністрація чи міністерство, вирішили не приймати участь. Але більшість шкільних колективів прийняли рішення направити свої роботи. У підсумку ми отримали понад 100 робіт. Школярі змагались у двох великих номінаціях: власне есе на запропоновані теми та екологічний проект.

DSC00960 DSC00961

«Мене вразило, – каже голова конкурсної комісії, завідувач кафедри ХТПЕ, д.т.н., проф. Шапорев Валерій Павлович, – що свої роботи надіслали навіть учні 5го класу. Такі маленькі, а такі обізнані щодо екологічних проблем свого міста»

«Усі надіслані роботи ми перевіряли на плагіат, – розповідає член конкурсної комісії, доцент кафедри ХТПЕ, к.т.н. Шестопалов Олексій Валерійович, – і серед учнівських робіт відсоток робіт, що просто були завантажені з Інтернету, менший, ніж торік серед робіт студентів. Тобто учні 5-11х класів дійсно виклали свої власні думки та міркування щодо екологічних питань. Це дає надію на реанімацію нашої системи середньої освіти».

Щодо змісту робіт. В роботах учнів середніх класів дуже багато уваги приділено сміттю, як його утилізувати, як навчити людей не смітити у лісі та інш. А ось у роботах учнів 10 – 11х класів вже постають філософські питання щодо неправильності використання ресурсів заради виготовлення нікому не потрібної машини чи светра, вони аналізують своє ставлення до природи та порівнюють його зі ставленням героїв класичних фільмів чи творів.

Наведені екологічні проекти теж у свої більшості присвячені наведенню порядку на вулицях рідного села, міста чи району. Це цілком логічно – адже саме безлад зі сміттям на вулицях діти бачать кожного дня ідучи до школи. І вони намагаються змінити свою «картинку» на кращу.

Підбиваючи підсумки комісії іноді було дуже важко визначити переможця в тій чи іншій категорії, отже іноді доводилось нагороджувати першими, другими та третіми місцями декілька робіт. Повний перелік переможців наведено у таблиці. Дякуємо всім за участь та сподіваємось на плідну співпрацю наступного року!

Номінація та підсумкове місце ПІБ авторів Назва учбового закладу
Переможці та призери конкурсу екологічних проектів
1 місце у номінації «Охороняти природу модно чи необхідно” колектив виконавців екологічного проекту «Річка- біда, моя Кочерга» Павлоградська ЗШ №11
1 місце у номінації «Екологічний проект для твого міста» колектив виконавців екологічного проекту (учні 5го класу) Андріївська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №2
2 місце у номінації Екологічний проект для твого міста Кулаков Данило Сергійович Павлоградська ЗШ №11
1 місце у номінації «Здоров’я населення та екологія» Волик Марина Конотопська загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів № 11
1 місце у номінації «Місто майбутнього» Вівсяна Вікторія Конотопська загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів № 11
Переможці та призери конкурсу есе на екологічну тематику
1 місце серед учнів 10х класів Губа Валерія Олександрівна КЗ СЗШ № 35
м. Дніпродзержинськ
2 місце серед учнів 10х класів Вовченко Ірина Олексіївна Криворізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 27
3 місце серед учнів 10х класів Івах Діана Вікторівна Рибальська НВК Охтирської районної ради Сумської області
3 місце серед учнів 10х класів Голуб Поліна Валентинівна ЗОШ І – ІІІ ступенів № 10 (м. Конотоп   Сумська обл.)
1 місце серед учнів 11х класів Кузнєцова Каріна Вікторівна Комунальна установа Сумська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №15 ім.Д.Турбіна
1 місце серед учнів 11х класів Давидова Діана Станіславівна авторська школа Бойко
2 місце серед учнів 11х класів Головачева Оксана Анатоліївна харківська гімназія №39
2 місце серед учнів 11х класів Кірічук Валентина авторська школа Бойко
3 місце серед учнів 11х класів Колеснікова Аліна Максимівна Борисівська ЗОШ І-ІІІ ступеней імені Д.І.Яворницького
3 місце серед учнів 11х класів Голубка   Катерина Олександрівна Будянський ліцей
Спеціальний приз журі Половко Каріна Олександрівна Вовківська ЗОШ І-ІІ ступенів

 

 

 

 

Підсумки конкурсу есе «Я – політехнік»

Підсумки конкурсу есе «Я – політехнік», присвяченого 130-річчю рідного ВУЗу.

По-літньому теплий вересень цього року як ніколи сприяв творчості. Звідки ми знаємо? А ми читали надіслані на конкурс есе «Я – політехнік» роботи наших студентів. Наша кафедра хімічної техніки та промислової екології спільно з рідним факультетом Інтегрованих технологій і хімічної техніки вирішила нестандартно привітати Політех з 130-річчям. Нам стало цікаво дізнатися думки і почуття сьогоднішніх студентів про рідний ВУЗ, чи пишаються вони їм чи шкодують, що прийшли; подобається навчання і що потрібно змінити; що (або хто) стало причиною вибору. Адже таку інформацію просто не реально отримати від студентів безпосередньо, а у формі твору у них вийшло дуже цікаво. За умовами конкурсу всі роботи були зашифровані, так що члени журі не знали авторів і могли об’єктивно і неупереджено оцінювати роботи.

Серед надісланих на конкурс робіт (понад 50!), всі до єдиної, пронизані душевністю. Але при цьому в кожній роботі є критика, тобто роботи аж ніяк не написані у формі хвалебної оди. Серед усіх робіт можна чітко виділити роботи дітей (так, все ще дітей, хоч їм і по 17-18 років) з Донецької та Луганської областей. Тих, чиє життя війна (давайте називати речі своїми іменами) розділила на «до» і «після». Ніхто з них не писав про жахи бомбардувань і голод, але кожен зазначив – не думав, не хотів, не планував бути в Харкові і тим більше вступити в ХПІ, але при цьому ні один не пожалкував, що став нашим студентом. Для кожного з них у підсумку політех і його мешканці» стали рідною сім’єю, кожен зазначив повагу і ту теплоту, з якою їх зустрічали в ВУЗі, в деканаті і на кафедрі, кожен пам’ятає першу чашку чаю з чужих рук»….. За влучним висловом одного з авторів – «Політех – це не тільки і не стільки старі корпуси та 130 років успіхів і злетів, політех – це насамперед люди і людяність».

Практично в кожному есе студенти акцентували увагу на нашому чудовому спорткомплексі і можливостях, які він дає. І поруч, після похвали – критика стану аудиторій, умов проживання у гуртожитках, якості доріг і старих сходів у хімічному корпусі. Іноді з гумором, іноді з іронією, іноді з сарказмом – але майже всі чесно вказали на основні недоліки і мінуси політеху.

А тепер про приємне, тобто про переможців. Отже, спеціальними призами від членів журі були відзначені наступні автори та їх роботи: спецприз за виклад у віршованій формі – Гончарова Дар’я (ІТ-24), спецприз за есе англійською мовою – Лисенко Олег (ІТ-42), спецприз за гумористичний виклад Аляб’єва Валерія (ІТ-24).

А призові місця розподілилися таким чином:

1 місце – Стадник Вероніка (ІТ-22а). Есе Вероніки — це самий душевний і теплий, чесний і відкритий твір.

2 місце – Сулайманова Жанія (ІТ-22а). Есе Жанії – це самий неупереджений погляд на політех від іноземної студентки.

3 місце – Анопа Антон (ІТ-23). Есе Антона – це найбільш зворушлива історія про нездійснену мрію стати футболістом, про те як травма перекреслює мрію, і людина змушена всього за півроку підготуватися до ЗНО так, щоб стати студентом ХПІ.

Старший викладач кафедри ХТПЕ, к. т. н. Тихомирова Т.С.

ПИШІТЬ, ШУРА, ПИШІТЬ

Ідея провести суто гуманітарний конкурс есе в технічному ВУЗі могла прийти у голови тільки нашим молодим співробітникам. Адже нам не звикати ламати стереотипи. І ми вважаємо, що сучасний студент з вищою освітою повинен вміти вирішувати будь-які завдання, в тому числі й творчі. Ми знали, що серед 150 студентів 1 – 4го курсу нашої кафедри як мінімум 50 людей здатні викласти на папері свої думки на тему «Еколог – професія майбутнього?» складно, красиво. Більш того, викладачі кафедри «Хімічної техніки та промислової екології», непогано вивчивши студентів за час їх навчання, навіть висловлювали припущення про те, хто візьме участь, хто в якому стилі напише і навіть намагалися вгадати переможця.

На роздуми у студентів було всього 20 днів (конкурс тривав з 20 травня по 10 червня 2015 р.), вкластися треба було в 5 сторінок, а всі роботи на першому етапі перевірялися на плагіат. 30% всіх надісланих робіт, на жаль, виявилися простим копіюванням банальних істин із загальнодоступних ресурсів. Багато це чи мало, розчарувалося журі?

«Це стандартний показник для подібних конкурсів, – зазначає член журі к.т.н, доцент Олексій Валерійович Шестопалов, – розчарований тим, що студенти не почули або не повірили, що ми будемо перевіряти всі роботи на плагіат. А сам факт плагіату – від нього нікуди не дінешся. «Чорний список» авторів ми не публікуємо, на публічне обговорення не виносимо, так що хай це буде на совісті самих плагіатчиків».

Однак журі відзначає високий рівень інших робіт. Серед решти 38 робіт, які пройшли перевірку, є дійсно яскраві, незвичайні, нестандартні роботи. Наприклад, учасниця від БФ-факультету Анастасія Літвин (гр. БФ-24в) майже всю свою роботу оформила у вигляді віршів, вірніше навіть невеликої поеми. До речі, вона зайняла 2-е місце серед студентів – не екологів, всього 1 бал не дотягнув до 1 го місця. Зазначимо, що гр. БФ-24б і гр. БФ-24в стали найактивнішими учасниками серед студентів – не екологів.

«За словами самих студентів, – каже к.т.н., старший викладач і член журі Тетяна Сергіївна Тихомирова, – їм дуже сподобався предмет «Основи екології», який я їм читала весь весняний семестр англійською мовою. Вони повністю змінили своє ставлення до екологічних проблем і у них з’явилися думки, як вирішувати такі проблеми, використовуючи свої знання в сфері менеджменту та маркетингу. Мені здається, саме цим можна пояснити їх високу активність в даному конкурсі. Для них написати есе на тему екології стало, як би способом підвести підсумок досліджуваної дисципліни. До речі, їх погляди на звичні нам проблеми змусили нас, «зрілих екологів», по-новому поглянути на наші проблеми і шляхи їх вирішення».

Кілька слів про роботи переможців. 1 е місце серед студентів – не екологів Друзьяка Тетяна (гр. БФ-24б) – вразила роздумами про ущербність мрій про хмарочоси та супермашини без турботи про нашу планету.

Робота, яка зайняла 1-е місце серед студентів – екологів 1 го курсу (автор Лозова Марія, гр. ІТ-24) також критикує світ відомого мультиплікатора Метта Грейнинга, який у своєму культовому мультсеріалі «Футурама» показав лише велику кількість літаючих автомобілів, інопланетян, наявність циклопів і техногенного світу. На думку Марії, це ніяк не в’яжеться з відсутністю хоча б одного еколога, який би регулював антропогенний вплив людини, циклопа, інопланетної істоти або навіть робота, на залишки природи в тритисячному році. Цікавий підхід і аргументи Марії беззастережно принесли їй перше місце.

Мартинов Максим (гр. ІТ-22б), що посів перше місце серед студентів – екологів 3-го курсу, знайшов цитату про наше майбутнє без турботи про екологію сьогодні. Не просто цитату – а ЦИТАТУ. Члени журі справді плакали, перечитуючи рядки про хлопчика без природи. Відштовхнувшись від цитати, Максим чітко відповів на питання «Що робити сьогодні, щоб завтра було не так?».

Переможець серед студентів 4-го курсу Бередух Максим (гр. ІТ-21) у своєму есе закликає нас не Марс заселяти і воду туди доставляти, а про рідну планеті подумати. Він вважає, що грошей, вже витрачених на освоєння Марса, вистачило б на вирішення 90% існуючих екологічних проблем, в тому числі на забезпечення Африки питною водою.

Всі переможці отримали в подарунок книгу харківського автора Станіслава Шварца «Подорож у провінційну столицю», в якій у дуже зрозумілій манері у вигляді фотофактів викладена історія всіх наших харківських знакових вулиць, площ, будівель. Автор особисто підписав всі книги і побажав учасникам розвивати свої творчі здібності. Він теж був приємно здивований тим, що в технічному вузі вчитися така талановита і різнобічно розвинена молодь.

З повним текстом робіт переможців ви зможете ознайомитися пізніше на нашому сайті.

P. S. – на фото щасливі призери від БФ-факультету.

HDx-BwoxswY sQ3e_p9vn7A TIOD8Dt8Wi8

ЮЛЯ-ЮЛА

Юлія Підоря – староста першого курсу групи ІТ-24, майбутній висококласний фахівець в області захисту навколишнього середовища. Але Юля не звичайна староста. Почнемо з того, що її вибрали старостою самі студенти після того, як перша призначена староста перестала виконувати свої обов’язки. Довіру групи Юля виборола або отримала дуже швидко, всього через 3 місяці після початку занять. А це говорить про хороші людські якості Юлії.

А ще одна особливість Юлі – вона танцює. Завжди і скрізь. Непосиду дівчинку батьки віддали на танці ще в 4 роки в її рідному місті Маріуполі. І тут талант Юлі розкрився – через пару років вона не просто «ходила на танці як всі дівчатка», а серйозно займалася в Народному ансамблі народного танцю “Світлячок” (р. Маріуполь). Паралельно з навчанням у звичайній школі Юля ще встигла закінчити школу народного танцю та основи музичної грамоти.

З колективом Юля об’їздила багато міст і країн – всіх не перерахуєш, завоювала незліченну кількість призів, номінацій і перших місць у категоріях: народний танець, сучасний танець, народна стилізація і т. д. Сама Юля є переможцем у міжнародному фестивалі в категорії “народна стилізація (соло)”. Юля показує, що народні танці дуже різнопланові, у них може розкритися душа людини з несподіваного боку.

У Юлі є одна дуже цінна здатність – вона знаходить спільну мову з дітьми. У наш час це швидше талант і покликання, ніж придбаний навик. Кілька років поспіль, сама, ще будучи підлітком, Юля працювала в дитячих таборах хореографом – постановником.

«Танець допомагає дітям з різними долями і різним вихованням розкрити себе, стати м’якше або жорсткіше, – ділитися Юля, – зрозуміти себе, іноді усвідомити свої недоліки. Взагалі танець для дітей це повноцінна психологічна та соціальна реабілітація. Я дуже хочу попрацювати влітку з тими дітьми, хто волею випадку пережив усі жахи бомбардувань, сидіння в підвалах і переїзду в чужі краї, або трагічну втрату близьких або друзів. Для таких дітей арт-терапія тільки «в плюс», а танці як терапія дають практично моментальний ефект».

Так, Юля не пов’язала свою подальшу долю з професійними танцями, але вона не відмовилася від танців, а просто шукає (і ми сподіваємося, що знайде) інший спосіб займатися улюбленою справою.

Ось така наша Юля. Людина з великої букви. Дуже сумує за колективом, по рідному місту – адже вона поїхала вчитися в далекий і незнайомий Харків, але готова прийти на допомогу тим, хто цього потребує.

На фотографіях – Юля в різних танцювальних образах.

1 2 3 4 5